اخبار داغ

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان:

سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای در لرستان ۳۰ درصد افزایش یافت

سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای در لرستان ۳۰ درصد افزایش یافت
کیانی‌فر گفت: ۳۰ هکتار به سطح گلخانه‌های استان لرستان افزوده شده‌ است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسن کیانی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهارداشت: میزان سطح زیر کشت گلخانه های استان ۷۲ هکتار می باشد که مجموعا ۳۰ هکتار به سطح گلخانه‌ها افزوده شده‌ است. در این گلخانه ها، محصولاتی چون فلفل، گوجه، خیار، گلهای شاخه بریده و نشای صیفی و گیاهان دارویی تولید می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی افزود: در این گلخانه ها سالانه بیش از ۱۲ هزار تن تولیدات داریم، همچنین هرساله بیش از یک میلیون گل شاخه بریده تولید می‌شود.

,

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: میزان مصرف آب در کشت های گلخانه‌ای بسیار کم است به گونه‌ای که میزان مصرف آب آنها ۱۰ درصد مصرف آب در کشت ‌های فضای باز می باشد که باعنایت به بحران آب و خشکسالی این نوع کشت ها و تولیدات از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار هستند.

,

وی گفت: به دلیل بازار خوب صادرات، فلفل و مخصوصا فلفل‌های رنگی کمتر وارد بازار استان می شوند و اکثر تولیدات و محصولات گلخانه ای چون فلفل و گوجه به کشورهای عربی و روسیه صادر می شود.

,

کیانی‌فر عنوان کرد: در بخش صادرات به جز سازمان کشت و صنعت، سایر گلخانه داران به اصفهان و از آنجا محصولات را به خارج صادر می کنند.

,

وی با بیان اینکه در حال حاضر محصولات با کیفیت مشکلی برای صادرات ندارند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اولویت سازمان توسعه گلخانه‌ها مورد تاکید ریاست سازمان جهادکشاورزی می‌باشد؛ تاکنون ۴۹ نفر جهت دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ به بانک عامل معرفی شده‌اند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه