اخبار داغ

معاون خدمات شهری شهرداری بجنورد خبر داد؛

به‌کارگیری بخش خصوصی برای رفت و روب معابر مرکز استان خراسان شمالی

به‌کارگیری بخش خصوصی برای رفت و روب معابر مرکز استان خراسان شمالی
مجید شادکام گفت: با توجه به کمبود جدی نیروی پاکبان در شهرداری بجنورد، با برگزاری مناقصه، پیمانکار بخش خصوصی برای انجام رفت و روب بخشی از شهر بجنورد انتخاب و بکار گرفته می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید شادکام، معاون خدمات شهری شهرداری بجنورد در گفت‌وگو با عصراترک درباره علت وضعیت آشفته و نابسامان رفت و روب سطح شهر بجنورد و نارضایتی مردم از این مسئله اظهار کرد: سال ها قبل، پاکبان های بسیاری به طور همزمان در شهرداری بجنورد استخدام شدند، که در حال حاضر بازنشستگی تعداد زیادی از آنها  با هم فرا رسیده است.

شادکام افزود: از سال ۹۸ به بعد، تعداد زیادی از پاکبان‌های استخدامی در شهرداری بجنورد بازنشست شدند که در حال حاضر تعداد پاکبان های شاغل در شهرداری بجنورد کمتر از ۱۰۰ نفر است.

وی با یادآوری این مطلب که سازمان شهرداری‌ها و دهیاری های کشور مجوز استخدام جذب نیروی پاکبان به شهرداری های کشور را نمی‌دهد، عنوان کرد: شهرداری ها مکلف هستند که رفت و روب معابر را به بخش خصوصی واگذار کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری بجنورد همچنین عنوان کرد: البته طی سال های اخیر، شهرداری بجنورد توان مالی برای جذب پاکبان و یا جذب مشارکت بخش خصوصی برای رفت و روب مناطق شهری بجنورد را نیز نداشت.

در عین حال وی تصریح کرد: سرانجام در بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری بجنورد مصوب شد که مبلغ ۱۲ میلیارد تومان برای جذب بخش خصوصی به منظور رفت و روب و پاکیزگی سطح معابر بخشی از سطح شهر بجنورد اختصاص داده شود.

شادکام اعلام کرد: فرآیند برگزاری مناقصه انجام شده است و در اوایل خرداد ماه امسال شرکت برنده مشخص و معرفی خواهد شد.

وی گفت: به شرکت برنده اجازه داده می‌شود که تعداد ۱۰۰ نفر نیرو برای رفت و روب و جمع آوری زباله های محلات منطقه ۲ شهرداری بجنورد به مساحت چهار میلیون متر مربع را جذب کند.

معاون خدمات شهری شهرداری بجنورد یادآور شد: پاکبان‌های تحت استخدام شهرداری بجنورد نیز به شهرداری منطقه یک بجنورد برای انجام رفت و روب محلات این منطقه به‌کار گرفته می شوند.

وی به اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در شهر بجنورد اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح که اخیرا آغاز شده است به پاکیزگی زیست محیطی و شهری، زیبایی منظر شهری و درآمدزایی برای شهرداری بجنورد و نیروهای فعال در اجرای این طرح همچنین صنایع مختلف بسیار کمک خواهد کرد.

شادکام خواستار شد: مردم در اجرای این طرح شهرداری بجنورد را همراهی کنند تا وضعیت آشفته و نابسامان سطح معابر شهر بجنورد تغییر کند و بهتر شود.

وی همچنین با بیان اینکه زباله گردها در بوجود آمدن این وضعیت آشفته بسیار تاثیر گذار بوده اند، عنوان کرد: شهرداری بجنورد به تنهایی نمی تواند زباله گردها را مدیریت کند و مدیریت این افراد به همکاری استانداری، فرمانداری و دیگر دستگاه های اجرایی ذی ربط نیاز دارد.

مهدی معلم، رییس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر بجنورد نیز در گفت‌و‌گو با عصر اترک عنوان کرد: تا سه سال آینده تمامی پاکبان هایی که هنوز در شهرداری بجنورد شاغل هستند بازنشست می‌شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه