اخبار داغ

گزارشی از یک اقدام دانش‌بنیان؛

جوانان البرز با تولید رام خودروی تارا و دنا ایران را خودکفا کردند/ صرفه‌جویی ارزی ۲ میلیون دلاری با توقف واردات از فرانسه

جوانان البرز با تولید رام خودروی تارا و دنا ایران را خودکفا کردند/ صرفه‌جویی ارزی ۲ میلیون دلاری با توقف واردات از فرانسه
با بهره‌برداری از خط مجموعه رام و فرمان خودروهای تارا و دنا اتوماتیک نیاز خودروسازی های داخلی برای تامین این قطع حیاتی رفع شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، این روزها ارمغان بارقه های امید و خودباوری در کوچکترین استان کشور، تولید و خودکفایی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
با بهره برداری از خط مجموعه رام و فرمان خودروهای تارا و دنا اتوماتیک نیاز خودروسازی های داخلی برای تامین این قطع حیاتی رفع شد.
,
 
,
مهدی خطیبی فعال عرصه خودروسازی به خبرنگار تیتریک، می گوید؛ سال قبل شاهد متوقف شدن برخی از خودروها در نمایندگی بودیم.
,
 
,
وی در ادامه افزود: خوشبختانه با جبران کمبود رام و تولید آن در داخل مشکل خودروسازی مرتفع و در این عرصه به خودکفایی رسیده ایم.
,
 
,
و اما زمانی که به توان نخبگان ایرانی اعتماد می شود چراغ های قرمز تحریم‌ها خاموش و چرغ های سبز داخلی  سازی روشن خواهد شد.
,
 
,
, ,
 
,
مدیرعامل شرکت صنایع ماشین ابزار در گفتگو با خبرنگار تیتریک، می گوید؛ قطعه مذکور محصولی کاملا استراتژیک و فوق ایمنی است.
,
 
,
علیرضا رجبی ادامه می دهد؛ پیش از این مجموعه رام خودرو از فرانسه وارد می شد اما توانستیم واردات این محصول را کاملا متوقف کنیم.
,
 
,
حسین مقیسه عضو هیات مدیره این شرکت به خبرنگار تیتریک، می گوید؛ رام جز مجموعه قطعاتی است که در شاسی خودرو استفاده می شود.
,
 
,
۳۰ نیروی متخصص شرکت دانش بنیان تام یک سال و نیم کار تحقیقاتی کردند تا کشور را از واردات مجموعه رام خودرو بی نیاز کنند.
,
 
,
سلیمان گبرلو مجری طرح به خبرنگار تیتریک، می گوید؛ در داخل ایران تا کنون چنین تراژی را نتوانسته اند تولید کنند اما این خط راه اندازی شد.
,
 
,
وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از قطعات مجموعه رام خودرو که تا کنون قابل تولید نبود جبران و روزانه ۳۰۰ قطعه تولید خواهد شد.
,
 
,
, ,
 
,
ظرفیت تولید این خط ۲۰ دستگاه در ساعت بوده و برای راه اندازی این خط بیش از ۷۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.
,
 
,
عمق داخلی سازی افزایش یافته و در هزینه های کاهش قیمت تمام شده تولید صرفه جویی شده است، همچنین توسعه صادرات هم پیش بینی شد.
,
 
تغییر ترکیب تولید از خودروهای قدیمی به خودروهای مدرن مد نظر است و جوشکاری با دستگاه های پیشرفته خطای انسانی را به حداقل می‌رساند.
,
,
 
تولید سالیانه ۱۰۰ هزار مجموعه رام و فرمان خودروهای تارا و دنا اتوماتیک علاوه بر اشتغال زایی برای ۳۰ نفر موجب صرفه جویی ارزی ۲ میلیون دلاری شد.
,
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه