اخبار داغ

بازار داغ برداشت انبه‌های کال در جنوب کشور؛

هرمزگان در جایگاه نخست تولید و سطح زیرکشت انبه در کشور / ترشی سلطان میوه ها در سبد سوغات گردشگران و توریست‌ها جای دارد

هرمزگان در جایگاه نخست تولید و سطح زیرکشت انبه در کشور / ترشی سلطان میوه ها در سبد سوغات گردشگران و توریست‌ها جای دارد
هرمزگان رتبه نخست تولید و سطح زیرکشت انبه را در کشور دارد و مردمان دریا دل هرمزگانی از انبه های کال ترشی های خوشمزه ای را درست می کنند که طرفداران فراوانی را در داخل و خارج کشور دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ انبه، به عنوان یکی از میوه های تابستانی شناخته می شود و در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری رشد می یابد، در کشورمان نیز این میوه خوشمزه در استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر کشت و برداشت می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

این میوه گرمسیری به دلیل داشتن خواص فراوان و طعم بی نظیر آن به سلطان میوه ها شهرت دارد و طرفداران فراوانی را در سراسر جهان دارد.

,

جنوبی ترین نقطه کشور با دارا بودن آب و هوای گرم و مرطوب یکی از خاستگاه های انبه به شمار می رود و باغات شرق هرمزگان مملو از درختان همیشه سبز انبه است.

,

, ,

بازار فروش انبه های کال در هرمزگان گرم گرم است

, بازار فروش انبه های کال در هرمزگان گرم گرم است,

گل دهی درخت انبه در هرمزگان از اواخر دی ماه بوده و فصل برداشت انبه نارس که از آن در تهیه ترشی، لواشک و سس استفاده می شود از اواخر فرودین ماه بوده و تا اوایل مرداد ماه که هسته های درون انبه به سفتی می رود ادامه دارد.

,

این روزها بازار فروش انبه های کال در هرمزگان گرم گرم است و بانوان هنرمند و خوش ذوق هرمزگانی از این انبه های نارس انواع مختلف ترشی انبه را درست می کنند.

,

انبه های کال که در این فصل دارای هسته ای نرم بوده برای درست کردن ترشی مناسب بوده و دریادلان هرمزگانی ترشی برای یک سال خود را در این فصل درست می کنند و ترشی انبه با دارا بودن طعم خاص و خوشمره آن توانسته پای ثابت سفره های هرمزگانی باشد.

,

, ,

ترشی انبه پای ثابت سفره های هرمزگانی ها

, ترشی انبه پای ثابت سفره های هرمزگانی ها,

فرنوش داوری، یکی از بانوان خوش ذوق و هنرمند هرمزگانی که ساکن شهرستان رودان بوده در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه هر ساله ترشی انبه را به صورت انبوه درست می کند، اظهار کرد: این روز ها از درون خانه ما بوی سرکه و انبه بلند است.

,

این بانوی هنرمند هرمزگانی مطرح کرد: انبه خاصیت های فراوانی دارد و سیستم ایمنی بدن را قوی می کند و علاوه بر خواص دارویی آن طعم آن با دائقه ما مردمان جنوب کشور جور است و تازه خوری آن و درست کردن ترشی از این میوه از لذت بخش ترین کارهاست.

,

, ,

ترشی انبه در سبد سوغاتی ها گردشگران و توریست ها

, ترشی انبه در سبد سوغاتی ها گردشگران و توریست ها,

داوری با بیان اینکه ترشی انبه هرمزگان دوستداران فراوانی در سراسر کشور و حتی کشورهای حوزه خلیج فارس دارد، عنوان کرد: ترشی انبه به یکی از سوغاتی هایی هرمزگان تبدیل شده که هر توریست و گردشگری به هرمزگان بیاید سراغ این ترشی را می گیرد و به عنوان سوغاتی دل پذیر به شهر و دیار خود می برند.

,

وی با اشاره به اینکه در فصل برداشت انبه کال چندین گونی از آن را برای تهیه ترشی خریداری می کند، گفت: دوستان فروانی از سراسر کشور دارم که ترشی های انبه مرا می پسندند و من هر ساله با استفاده از انبه کال، سیر، سرکه، زعفران، تمر، گشنیز و ادویه ترشی برای آنان ترشی می اندازم.

,

این بانوی هنرمند هرمزگانی خاطر نشان کرد: انبه محلی هرمزگان علاوه بر اینکه کال آن خوشمزه بوده هنگامی که کامل می رسد و زرد رنگ می شود دارای طعمی فوق العاده هست که هر کس با یک بار خوردن آن عاشقش می شود.

,

, ,

هرمزگان رتبه نخست تولید و سطح زیرکشت انبه را در کشور دارد

, هرمزگان رتبه نخست تولید و سطح زیرکشت انبه را در کشور دارد,

مسعود گرگیج، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان اظهار کرد: امسال ۲۹ هزار تن محصول انبه از باغ‌های استان برداشت شود که به علت بارندگی مناسب، ۱۰ درصد بیشتر از پارسال است.

,

گرگیج گفت: ۷۰ درصد انبه هرمزگان به صورت نارس برداشت و در صنایع ترشی و شوری استفاده می‌شود.

,

گرگیج با بیان اینکه برداشت انبه نارس تا نیمه خرداد ادامه دارد، گفت: مهمترین ارقام انبه در استان آل مهتری، کلک سرخ و هلیلی است.

,

وی خاطر نشان کرد: هرمزگان رتبه نخست تولید و سطح زیرکشت انبه را در کشور دارد.

,

بازار داغ صادرات ترشی انبه به کشورهای حوزه خلیج فارس

, بازار داغ صادرات ترشی انبه به کشورهای حوزه خلیج فارس,

مجید کمالی، معاون مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: هفت واحد صنایع تبدیلیِ تولید ترشی و شوری، با ظرفیت ۹ هزار تن در استان فعال است.

,

کمالی مطرح کرد: در هر واحد ده نوع ترشی انبه تولید می‌شود که علاوه بر مصرف داخل، به کشور‌های حوزه خلیج فارس نیز صادر می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه