اخبار داغ

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

هیچکدام از گروه‌های هدف در روش جدید عرضه نان متضرر نمی‌شوند/ الکترونیکی شدن سیستم نظارت به تشخیص رفتارهای نادرست کمک می‌کند

هیچکدام از گروه‌های هدف در روش جدید عرضه نان متضرر نمی‌شوند/ الکترونیکی شدن سیستم نظارت به تشخیص رفتارهای نادرست کمک می‌کند
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: تمام گروه‌ها اعم از کشاورزان، کارخانجات، نانوایان و مردم در اصلاح شیوه پرداخت یارانه‌ها و همچنین عرضه نان به روش جدید در نظر گرفته شده‌اند که هیچکدام به مشکل برنخورند و متضرر نشوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; ناصر فغفوری، ظهر امروز در نشست صمیمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با اصحاب رسانه و مطبوعات استان زنجان با محوریت مردمی‌سازی و اصلاح شیوه پرداخت یارانه‌ها اظهار داشت: طرح عرضه نان به روش جدید به علت آزمایشی و پایلوت بودن قطعاً در مسیر اجرا دارای مشکلاتی خواهد بود که جا برای اصلاح آن وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه تخصیص ارز ترجیحی، شیوه منسوخی است، خاطرنشان کرد: یارانه دارو نیز مانند نان حذف شده به علت اینکه جامعه خاصی را پوشش می‌دهد و نیاز به تدابیر ویژه دارد اما تخصیص ارز ترجیحی برای سایر کالاها مشکل‌زا بوده و رانت ایجاد می‌کند.

,

فغفوری با بیان اینکه در حوزه بازار، تامین کافی و به‌موقع کالا در کنار کنترل قیمت‌ها برای سازمان صمت، تعیین شده است، افزود: اگر کمبود کالا در بازار باشد، قیمت‌ها چندبرابر می‌شوند.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه بخشی از پرداخت یارانه‌ها در شیوه جدید به‌صورت نقدی بوده و بخش دیگر در یک کار کارشناسی با روش جدید عرضه نان تخصیص خواهد یافت که تخفیف در سبد کالایی نام دارد، گفت: تمام گروه‌ها در اصلاح شیوه پرداخت یارانه‌ها و همچنین عرضه نان به روش جدید در نظر گرفته شده‌اند که هیچکدام به مشکل برنخورند و متضرر نشوند.

,

وی با بیان اینکه این گروه‌ها شامل کشاورزان، کارخانجات، نانوایان و مردم هستند، اظهار داشت: کشاورزان به هر میزان که بخواهند گندم می‌کارند و به دولت می‌فروشند و این تفاوت را امسال شاهد خواهیم بود.

,

فغفوری با بیان اینکه کارخانجات آرد قبلا علاقه‌ای به خرید گندم آزاد نداشتند اما الان این اتفاق می‌افتد و می‌توانند بخرند و آرد تولید کنند و ضرری هم نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: نانوایان نیز به دنبال فعالیت سالم و شفاف هستند و هیچگونه سهمیه‌بندی آرد ندارند و در صورت وجود تقاضا به‌صورت 24 ساعته می‌توانند اقدام به پخت نان کنند.

,

وی افزود: مردم نیز هیچ ضرری نمی‌کنند و نان را با همان قیمت قبلی خریداری می‌کنند و حتی به دلیل رقابتی شدن ممکن است کیفیت نان ها نیز افزایش یابد.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: روغن خوراکی با قیمت جدید به بازار تزریق شده و به اندازه کافی وجود دارد و دلیل نبود روغن در بعضی مغازه‌ها عدم تقاضا است وگرنه اتحادیه خواروبارفروشان 15 تن روغن با قیمت جدید دارد اما تقاضایی برای عرضه نیست.

,

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه مردم طی روزهای گذشته اقدام به خرید اقلام اساسی کرده‌اند، رکود بازار طی ماه‌های خرداد و تیر قابل پیش‌بینی بود اما با توجه به رقایتی شدن تولید محصولات، هیچ مشکلی از حیث تامین کالا نخواهیم داشت.

,

فغفوری در خصوص تاثیر افزایش قیمت کالاهای اساسی به سایر کالاها خاطرنشان کرد: افزایش قیمت سایر کالاها طبیعی است چرا که قیمت‌های دستوری منتج به توقف تولید می‌شود اما افزایش قیمت باید آنالیز و کارشناسی شده و با طبق روال قانوین صورت پذیرد.

,

وی تصریح کرد: افزایش قیمت بدون طی مراحل قانونی و کارشناسی و تایید سازمان حمایت، اتفاق نخواهد افتاد که آنالیز و کارشناسی افزایش قیمت کالاهای متاثر از افزایش قیمت کالاهای اساسی طی این هفته بررسی خواهد شد.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه ایام تعطیل تمام نانوایی‌ها مشخص است و غیر از آن نمی‌توانند تعطیل کنند، گفت: نظارت‌ها به شدت الکترونیکی شده و با استفاده از فناوری‌های جدید صورت می‌پذیرد اگر تراکنش‌های یک واحد نانوایی در غیر از روزهای تعطیل، خارج از روال معمول باشد تخلف است.

,

وی تاکید کرد: محدودیتی در تعداد و قیمت نان نخواهد بود و هیچ تغییری نسبت به گذشته نیست بلکه موتورهای تحلیل داده بر روی رفتارهای مشکوک، حساس می‌شوند و هشدار می‌دهند.

,

فغفوری با بیان اینکه طی بررسی‌های صورت‌گرفته 50 درصد تراکنش‌های مالی از لحاظ رقم مربوط به 99.9 درصد تعداد تراکنش‌ها و 50 درصد بقیه نیز مربوط به یک‌دهم درصد است، خاطرنشان کرد: این یعنی 99.9 درصد رفتارها درست بوده و تنها یک‌دهم درصد نادرست است که الکترونیکی شدن سیستم‌ها به تشخیص این رفتارها کمک می‌کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه