اخبار داغ

رئیس سازمان سنجش مطرح کرد؛

نحوه لو رفتن سوالات کنکور/ عوامل شناسایی و در کنترل دستگاه امنیتی قرار دارند

نحوه لو رفتن سوالات کنکور/ عوامل شناسایی و در کنترل دستگاه امنیتی قرار دارند
پورعباس گفت: عوامل نفوذی در آزمون با کمک دستگاه امنیتی شناسایی کردیم و تحت کنترل دستگاه نظارتی هستند و به داوطلبان اطمینان خاطر می دهیم که آزمون امن و ایمنی خواهند داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از گلستان ما؛ عبدالرسول پور عباس عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: سازمان سنجش تحت یک قرنطینه پیچیده سوالات کنکور را طراحی می کند و در اختیار بانک سوال قرار می دهد و بانک سوال به صورت تصادفی سوالات را انتخاب می کند و در یک دفترچه ساخته می شود و در یک قرنطینه غیرقابل تصور نگهداری می شود و پس از آن نیز به چاپخانه ای که در یک قرنطینه بسیار خاص قرار دارد نگهداری می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: عوامل طراح سوال تقریبا به مدت 6 ماه با جهان خارج ارتباط فیزیکی در این قرنطینه ندارند و هیچ نوع ارتباطی ندارند و حتی سیستم تهویه به صورت غیرمستقیم است که خدایی نکرده حتی یک ذره کاغذ هم از این فضا خارج نشود و سیستم های صوتی نیز تحت یک قرنطینه بسیار خاص قرار دارد.

,

پورعباس بیان کرد: حتی وزیر علوم هم به این فضا دسترسی ندارد و یک مجموعه بسته و امنیتی است و تهیه و طراحی این سوالات زمان بر است و بسته بندی ها نیز تا آخرین نقطه برگزاری کنکور صورت می گیرد.

,

وی افزود: نحوه توزیع سوالات کنکور نیز به گونه ای است که تنها داوطلب می تواند سوالات را مشاهده کند و سیستم پیچیده و هوشمندی برای دفترچه ها در نظر گرفته شده و به شکل هوشمند ثبت می شود و تحت مراقبت ویژه این سوالات به شهرستان منتقل می شود.

,

این مقام مسئول بیان کرد: بسته اولیه نیم ساعت قبل از برگزاری آزمون باز می شود و در آن زمان به سوالات دسترسی وجود ندارد و پس از آن این سوال بر روی میز داوطلب قرار می گیرد و اگر این سوالات پاسخ ندهد نمی تواند دفترچه دیگر را بدست بیاورند.

,

پورعباس به نحوه لو رفتن سوالات کنکور اشاره کرد و ابراز داشت: پس از اینکه سوالات بین داوطلبان توزیع می شود برخی از عوامل نفوذی در قالب داوطلبان از سوالات عکس های دیجیتالی خیلی پیچیده از آزمون خارج می کنند و تا به امروز نمی توانیم بگوییم که چنین اتفاقی نیفتاده ولی همه عوامل گرفتار شدند.

,

وی افزود: قبل از آزمون موردی نیست ولی بعد از برگزاری آزمون اتفاق می افتد و دستگاه امنیتی اعلام کردند که چیزی حدود نیم ساعت زمان برای مخابره این سوالات نیاز است و نیم ساعت برای انتقال این سوالات زمان می برد و طبق برآوردی که داشتیم که وقتی دفترچه سه بخش تبدیل شده زمان برای این مهم بسیار محدود می شود و همچنین تکرار این فرایند امکان لو رفتن آنها را بیشتر می کنند.

,

این مقام مسئول افزود: در آزمون گذشته بسیاری از این افراد لو رفتند و از زمان شروع آزمون تا پایان آزمون به صورت هوشمندانه این فضا مدیریت می شود و درخواست ما این است مسئولان حفاظت آزمون با نگاه به داوطلب این افراد را تشخیص دهند، عوامل نفوذی در آزمون با کمک دستگاه امنیتی شناسایی کردیم و تحت کنترل دستگاه نظارتی هستند و به داوطلبان اطمینان خاطر می دهیم که آزمون امن و ایمنی خواهند داشت.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه