اخبار داغ

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قزوین:

رشد جمعیت استان قزوین از شاخص کشوری پایین‌تر است/ دستگاه‌ها موظف به اجرای قانون جوانی جمعیت هستند

رشد جمعیت استان قزوین از شاخص کشوری پایین‌تر است/ دستگاه‌ها موظف به اجرای قانون جوانی جمعیت هستند
کبری علیخانی با بیان اینکه رشد جمعیت استان قزوین از شاخص کشوری پایین‌تر است؛ گفت: امیدواریم بتوانیم با همکاری همه دستگاه‌ها یک کار هماهنگ و جامع را در حیطه جمعیت استان انجام دهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ جلسه تبیین قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با حضور دکتر صالح قاسمی دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت کشور و دکتر رضا بکشلو از حقوقدانان معاونت حقوقی ریاست جمهوری ظهر امروز(پنج‌شنبه) در سالن جلسات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین؛,
کبری علیخانی در این جلسه اظهار کرد: یکی از معدود مواردی که مقام معظم رهبری به شدت بر روی آن تاکید دارند و طی سال‌های گذشته به کرات به آن اشاره داشتند بحث جمعیت بوده است.
,
 
,
وی افزود: اگر به فرمایشات مقام معظم رهبری دقت کنیم همیشه از آینده امیدآفرینِ ایران اسلامی سخن گفتند اما تنها جایی که نسبت به آن هشدار داده‌اند مقوله جمعیت بوده است.
,
 
,
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قزوین تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این راستا مواردی را هم ابلاغ فرمودند اما متاسفانه با وجود تشکیل شورای راهبردی جمعیت در استان‌ها، اما طی ۸ سال گذشته خروجی جدی که در بحث جمعیت و فرزندآوری تاثیرگذار باشد، شاهد نبودیم.
,
 
,
وی اضافه کرد: یکی از دلایل موثر در عدم تاثیرگذاری این مقوله آن است که قانون‌های پراکنده‌ای در زمینه جمعیت ‌وجود داشته و مسئول مربوطه به خوبی نسبت به وظایف و تکالیف خود اطلاع نداشت.
,
 
,
علیخانی عنوان کرد: خوشبختانه سال ۱۴۰۰ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تصویب و در آبان ماه توسط رئیس جمهور به دستگاه‌ها ابلاغ شد که از همان زمان هم برخی فعالیت‌ها در جهت تحقق این قانون شروع شد.

تشکیل قرارگاه جمعیت در استان‌ها با هدف ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها
,
,
, تشکیل قرارگاه جمعیت در استان‌ها با هدف ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها,
 
,
وی ادامه داد: در ادامه شورای راهبردی جمعیت به قرارگاه جمعیت تبدیل شد تا مجموعه اقدامات در این قضیه به شکل جدی‌تر و مبسوط‌‌تر باشد و یک هماهنگی بین دستگاه‌ها ایجاد شود.
,
 
,
این مسئول گفت: قرارگاه جمعیت در کشور با ریاست وزیر کشور و دبیری اداره کل امور بانوان وزارت کشور و در استان‌ها به ریاست استاندار و دبیری اداره کل امور بانوان استانداری و در شهرستان‌ها هم با ریاست فرماندار فعالیت خواهد داشت.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به جوانب مختلف مسئله پرداخته و تکلیف را کاملا مشخص کرده است که شامل حدود ۲۱ شرح وظیفه عمومی بوده و همه دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای آن هستند.
,
 
,
علیخانی عنوان کرد: تعدادی از دستگاه‌ها هم مجزا شده و وظایف خاصی برعهده دارند که به شکل جدول‌بندی شده ابلاغ خواهد شد؛ براین اساس تعدادی از تکالیف به صورت کشوری و تعدادی هم براساس زیست بوم منطقه طراحی شده و به دستگاه‌های مربوطه ارسال خواهد شد.
,
 
,
وی در ادامه با بیان اینکه رشد جمعیت استان قزوین از شاخص کشوری پایین‌تر است؛ گفت: امیدواریم بتوانیم با همکاری همه دستگاه‌ها قدم موثری در این بخش برداشته و یک کار هماهنگ و جامع را در حیطه جمعیت انجام دهیم.
,
 
,
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قزوین عنوان کرد: این جلسه به منظور تبیین قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برگزار شد چراکه ممکن است برخی از مسئولان هنگام مطالعه این قانون با یک سری ابهامات در بحث اجرای قوانین مواجه شوند؛ ضمن اینکه خلاصه‌ای از قانون جمعیت همراه با شاخص‌های مربوطه به دستگاه‌ها ارسال خواهیم کرد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه