اخبار داغ

آموزش و پرورش استثنایی اعلام کرد؛

آغاز فعالیت پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان از فردا/ مدارکی که باید همراه والدین باشد

آغاز فعالیت پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان از فردا/ مدارکی که باید همراه والدین باشد
طبق اعلام رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، فرایند نوبت گیری سنجش سلامت نوآموزان در مدارس از ۲۲ خرداد آغاز شده و پایگاه‌های سنجش از فردا (چهارشنبه، اول تیرماه) فعال خواهند بود و مردم می‌توانند با در دست داشتن نوبت مراجعه کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی، همه‌ساله به‌منظور شناسایی و مداخلات بهنگام طلایی اجرا می‌شود و اکنون نرخ پوشش دانش آموزان در طرح سنجش به ۹۹.۵ درصد رسیده‌ است و تمامی نوآموزان بدو ورود به پایه اول دبستان ملزم به شرکت در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی هستند.  

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
چه پارامترهایی در سنجش سلامت ارزیابی می‌شوند؟
, چه پارامترهایی در سنجش سلامت ارزیابی می‌شوند؟,
 
,
بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی سنجش سلامت برای تمام نوآموزانی که در سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱ وارد پایه اول می‌شوند و همچنین جامانده‌های سنجش سال تحصیلی گذشته انجام خواهد شد.
,
 
,
 در پایگاه‌های اولیه سنجش ارزیابی‌های بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی- حرکتی، اندازه‌گیری توده بدنی، قد، وزن، دهان و دندان، بیماری‌های جلدی (پوست و مو) و بیماری‌های نیازمند مراقبت ویژه و همچنین بررسی وضعیت واکسیناسیون توسط مراقب سلامت در پایگاه سنجش انجام می‌شود.
,
 
,
نوآموزانی که در هر یک از مراحل غربالگری بینایی، شنوایی و جسمی حرکتی مشکوک به مشکل بوده و نیاز به ارجاع به مرحله تخصصی دارند، ادامه سایر مراحل بر اساس دستورالعمل‌های آزماینده‌های بینایی، شنوایی، جسمی حرکتی و طیف اوتیسم خواهد بود.
,
 
,
مدارک مورد نیاز جهت انجام سنجش در پایگاه‌ها
,
 
,
- اصل شناسنامه دانش‌آموز و والدین
,
 
,
- کارت واکسیناسیون تکمیل شده
,
 
,
-یک قطعه عکس ۳در ۴ 
,
 
,
- مبلغ ۶۰۰/۰۰۰ ریال که صرفا از طریق دستگاه یا درگاه پرداخت الکترونیکی قابل دریافت است.
,
 
,
به گفته رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، سنجش سلامت برای پنج درصد دانش آموزان مناطق محروم رایگان، برای ۱۰ درصد نیم بها و برای تمام دانش آموزان عشایری رایگان است.
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه