اخبار داغ

در گفتگویی مطرح شد؛

روزی که اسلحه کم آمد!

روزی که اسلحه کم آمد!
بیژن رجبی از رزمندگان کرمانشاهی به اتحاد و بسیج شدن مردم کرمانشاه در عملیات مرصاد اشاره کرد و گفت: مردم کرمانشاه در این عملیات اینقدر داوطلب شده بودند که اسلحه برای آنها نبود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  بیژن رجبی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس به ویژه شهدای عملیات مرصاد، اظهار داشت: عملیات مرصاد آخرین عملیات رزمی جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی هشت ساله است، با این تفاوت این بار نیرو‌های دشمن از جنس عراقی نبودند، بلکه ایرانیانی بودند که در قالب نیرو‌های شبه نظامی موسوم به ارتش آزادی بخش ملی، تحت رهبری مجاهدین خلق، با حمایت دولت عراق به مرز‌های ایران حمله کرده بودند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس و فعال فرهنگی افزود: پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط ایران، رژیم بعثی به این نتیجه رسیده بود که ایرانی‌ها دیگر تاب مقاومت و حال جنگیدن ندارند.

وی گفت: برای همین ارتشی را که با کمک غربی‌ها تازه تجهیز کرده بود از محور جنوب به ایران آورد تا در یک عملیات سریع بخش‌هایی از خوزستان را اشغال کند تا بعداً بتواند در مذاکرات صلح برای تخلیه آن امتیاز بگیرد.

این رزمنده ادامه داد: از محور غرب هم منافقین را که ساکن عراق بودند، تجهیز کرد و فرستاد که هر چه می‌توانند در خاک ایران پیش بروند و امیدوار بود به حمایت مردمی از منافقین و نقشه کشیده بود برای آنکه بتوانند انقلاب ایران را شکست دهند!

وی تصریح کرد: مسعود رجوی هم گفته بود: "چون از عراق تا قصرشیرین و سرپل ذهاب پیش رفته است و این‌بار نیاز به خط‌شکنی نداریم به راحتی می‌توانیم تا کرمانشاه برویم... از آن به بعد بر اساس تقسیمات انجام شده ۴۸ ساعته به تهران خواهیم رسید... حالا ایران خیلی ضعیف شده است! شعار آنها «امروز مهران، فردا تهران» بود. آنها در نظر داشتند 33 ساعته خود را به تهران برسانند  که عملیات آنها ۳ مرداد ماه سال ۶۷ آغاز شد.

این فعال فرهنگی و از یادگاران دفاع مقدس گفت: مسعود رجوی فرماندهی منافقین را بر عهده داشت، اسم عملیات را هم گذاشته بود «فروغ جاویدان» و پیشاپیش به خاطر پیروزی تبریک هم گفته بود؛

منافقین که اسم خودشان را گذاشته بودند "ارتش آزادیبخش" از مرزهای کرمانشاه وارد ایران شدند و شهرهای قصرشیرین و سرپل ذهاب و کرند غرب و اسلام‌آباد غرب را اشغال کردند و به سرعت رسیدند به ۳۰ کیلومتری غرب کرمانشاه.

وی گفت: عملیات مرصاد در 5 مرداد ۱۳۶۷ با رمز مبارک یا علی ابن ابی طالب (ع) و با فرماندهی شهید صیادشیرازی و به منظور مقابله با منافقین در منطقه اسلام آباد و کرند در غرب استان کرمانشاه آغاز شد.

رجبی افزود: با طلوع خورشید در روز اول هدف ضمن سد کردن هجوم ستون مجاهدین خلق، بستن مسیر پشت سر آن‌ها نیز بود. در این روز بالگرد‌های پایگاه کرمانشاه هوانیروز ارتش اقدام به انهدام مؤثر خودرو‌های ستون کرده و به مدافعان خاکریز در تنگه، نیرو‌های کمکی فرستاده شد؛ همچنین نیرو‌های هلی برد به پشت سر ستون در بین کرند و سرپل ذهاب پیاده شد.

وی خاطرنشان کرد: در این عملیات سه گردان از تیپ نبی اکرم (ص) و تیپ مسلم و یک گردان از ایلام و با نقش آفرینی موثر هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی به اسلام آباد حمله کردند. منافقین تصور می‌کردند که به سان روز‌های قبل نیرو‌های عراقی در این مناطق حضور دارند، حال آنکه عراقی‌ها عقب نشینی کرده و منطقه در دست نیرو‌های ایرانی بود. به همین دلیل، نیرو‌های خودی توانستند به راحتی از این محور وارد اسلام آباد شوند و سازماندهی منافقین را در داخل شهر به هم بزنند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: پس از آزاد سازی شهر اسلام آباد و قبل از رسیدن نیرو‌های خودی به این شهر در ساعت سه نیمه شب، ۳ فروند هلی کوپتر ترابری در کرند به زمین نشستند و تعدادی از کادر‌های منافقین و همچنین مسعود رجوی رهبری سازمان و همسرش را از شهر خارج کردند.

وی ادامه داد: بدین ترتیب، منافقین پس از تحمل یک شکست استراتژیک در پشت تنگه "پاطاق" روز جمعه ۷ مرداد ۱۳۶۷ رسما اعلام کردند که از شهر‌های اسلام آباد و کرند عقب نشینی کرده‌اند.

رجبی در ادامه صحبت های خود، به تبلیغات سوء منافقین در بحث اعدام های ۶۷ پرداخت و گفت: کسی نمی پرسد آنها ۱۷ هزار هموطن را از سال ۶۰ تا ۶۷ ترور و به خاک و خون کشیدند، در مرصاد با لباس نظامی  وارد پاسگاه ها و پادگان ها شدند و  جوانان این مملکت را که برای دفاع از کشور در مقابل دشمن خارجی رفته بودند به رگبار بستند و مجروحان و بیماران را آتش زدند که داعشی ها بعدا کار آنها را تکرار کردند !

وی در پایان به اتحاد و بسیج شدن مردم کرمانشاه در این عملیات اشاره کرد و گفت: مردم کرمانشاه در این عملیات اینقدر داوطلب شده بودند که اسلحه برای آنها نبود و واقعا جا دارد سالروز عملیات مرصاد را به پاس فداکاری ها، بمباران ها و پایمردی مردم این دیار به روز ملی کرمانشاه در تقویم کشور نام گذاری شود.

 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز،,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه