اخبار داغ

رضا علیپور در گفت‌وگو با دانا مطرح کرد؛

مقصران تشدید خسارات سیل شناسایی و مورد پیگرد قرار خواهند گرفت/ اکثر ساخت‌وسازهای امام زاده داوود (ع) پیش از انقلاب و در حریم بوده است

مقصران تشدید خسارات سیل شناسایی و مورد پیگرد قرار خواهند گرفت/ اکثر ساخت‌وسازهای امام زاده داوود (ع) پیش از انقلاب و در حریم بوده است
رئیس کانون کارشناسان دادگستری با اشاره به حضور سریع کارشناسان و بازپرسان ویژه گفت: مستندات لازم تهیه شده و بررسی‌ها جهت تعیین خسارت و شناسایی مقصران احتمالی در جبران خسارت آسیب‌دیدگان جانی و مالی از بیت‌المال یا سایر منابع در کمتر از دوهفته انجام خواهد شد.
[

رضا علیپور رئیس کانون کارشناسان دادگستری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ درباره برآورد خسارات مالی و جانی سیل‌ اخیر، شناسایی مسببان و عاملان احتمالی و نحوه جبران خسارت آسیب‌دیدگان اظهار کرد: در چنین حوادثی در ساعات اولیه کارشناسان این کانون به‌سرعت خود را به محل حادثه رسانده و هر کارشناس بسته به موضوع تخصصی خود گزارش کارشناسی دقیقی را در این زمینه تهیه نموده تا در مراحل بعدی این گزارش‌ها مورداستفاده قرار گیرد.

, شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛,

تحقیق در زمینه خسارات وارده از سوی کارشناسان آغاز شده

, تحقیق در زمینه خسارات وارده از سوی کارشناسان آغاز شده, تحقیق در زمینه خسارات وارده از سوی کارشناسان آغاز شده,

وی توضیح داد: در رابطه‌ با سیل امام زاده داوود نیز در ساعات اولیه خودم شخصاً ۶ نفر از کارشناسان در زمینه‌های مختلف این حادثه را دعوت نموده و در کنار آنها مستندات لازم تهیه شده تا باتوجه‌به حریم‌های موجود نکات لازم گزارش داده شود تا بازپرسان قوه قضائیه پس از ورود به پرونده بتوانند تحقیق در این زمینه را آغاز نمایند.

وی با اشاره به حضور دو بازپرس قوه قضائیه از ساعات اولیه سیل امام زاده داوود در کنار کارشناسان گفت: در صورت همکاری کامل آسیب‌دیدگان و خانواده‌های عزیز ازدست‌داده حداکثر در کمتر از دوهفته کلیه گزارش‌ها کانون به مبادی ذی‌صلاح زیر ربط ارسال شده و تصمیم‌گیری در رابطه‌ با مقصران احتمالی و کم‌کاری‌های احتمالی و یا جبران خسارت مال‌باختگان انجام خواهد شد.
 

,
,
,
,

مقصران احتمالی تشدید خسارات سیل شناسایی و مورد پیگرد قرار خواهند گرفت
 

, مقصران احتمالی تشدید خسارات سیل شناسایی و مورد پیگرد قرار خواهند گرفت, مقصران احتمالی تشدید خسارات سیل شناسایی و مورد پیگرد قرار خواهند گرفت,
,

وی در رابطه‌ با روندی که آسیب‌دیدگان باید طی کنند گفت: بازپرس‌های ویژه‌ای برای بررسی این حادثه تعیین شده‌اند که گروه تحقیقی را تشکیل داده که خسارت‌دیدگان را شناسایی نموده. پس از ارزیابی خسارت‌های آنها تصمیمات لازم در رابطه‌ با جبران خسارت‌های جانی و قسمتی از خسارات مالی از طریق بیت‌المال یا سایر منابع گرفته شده و یا در صورت تشخیص، افراد یا سازمان‌هایی که مقصر تشدید حادثه بوده‌اند موظف به جبران خسارت‌های وارده خواهند شد.

وی تأکید کرد: البته در این‌گونه حوادث عده‌ای هم به‌عنوان معسر خساراتی را دریافت خواهند نمود که این دریافت‌ها جدا از وام بلاعوض و وام با سود کم و تنفس پرداخت از سوی دولت خواهد بود.

بیشتر بخوانید:
حضور گروه های جهادی و بسیجی در امدادرسانی به سیل زدگان امامزاده داوود(ع)

, جبران خسارت‌های جانی,
,
,
,
,
, حضور گروه های جهادی و بسیجی در امدادرسانی به سیل زدگان امامزاده داوود(ع),

توجه کاربران فضای مجازی به حضور نیروهای مردمی، جهادی، در سیل امام زاده داوود(ع)

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار راه دانا؛ در زمینه جبران خسارات وارده به مستأجران املاک تجاری و مسکونی تخریب شده در سیلاب گفت: در چنین حوادثی معمولاً مالک مسئولیتی ندارد و مقصر قلمداد نمی‌شود و این عزیزان نیز جزو آسیب‌دیدگان بوده بر اساس همان روند خسارت‌هایشان بررسی می‌شود.
 

, توجه کاربران فضای مجازی به حضور نیروهای مردمی، جهادی، در سیل امام زاده داوود(ع),
,
, راه دانا,
,

اکثر املاک آسیب دیده پیش از انقلاب و در حریم ساخته شده بودند

, اکثر املاک آسیب دیده پیش از انقلاب و در حریم ساخته شده بودند, اکثر املاک آسیب دیده پیش از انقلاب و در حریم ساخته شده بودند,

علیپور ادامه داد: در سیل امام زاده داوود باتوجه‌به اینکه اکثر املاک پیش از انقلاب اسلامی ساخته شده همه املاک در دسته املاک داخل حریم به‌حساب می‌آیند و عوامل گوناگونی در نحوه تصمیم‌گیری مورد بررسی قرار خواهند گرفت و تصمیم در این زمینه ساده نیست و اینکه دهیاری و بخشداری در چه شرایطی و به چه کسانی اجازه ساخت‌وساز در حریم را داده‌اند و مسئولان این تخلفات احتمالی چه کسانی هستند و درصد تقصیر آنها در حادثه مشخص شود پیچیدگی‌های خاصی را در تصمیم‌گیری ایجاد می‌کند که پس از بررسی‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی درباره نقش بیمه در جبران خسارت آسیب‌دیدگان گفت: در صورت طی روند بیمه گذاری پیش از حادثه بیمه می‌تواند کمک زیادی به این دسته از آسیب‌دیدگان کند که در صورت عدم طی این روند بیمه کمکی در جبران خسارت نخواهد نمود.
نویسنده: محمود گودرزی

,
,
,
, نویسنده: محمود گودرزی]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه