اخبار داغ

مجتبی همتی‌فر:

کودکستان‌های غیرمجاز ساماندهی می شوند

کودکستان‌های غیرمجاز ساماندهی می شوند
رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک آخرین وضعیت ساماندهی و صدور مجوز برای کودکستان‌های غیرمجاز و یا تحت پوشش نهادهای دیگر را تشریح کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجتبی همتی‌فر درباره ساماندهی کودکستان ها و مهدهای کودکی که بدون اخذ مجوز مبادرت به فعالیت می کنند، به «ایسنا» گفت: بخش عمده‌ای از مهدهای کودک تحت مجوز سازمان بهزیستی کشور بودند و وقتی به موجب مصوبه تاسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، مهدهای بهزیستی به آموزش‌وپرورش منتقل شدند، بانک اطلاعاتی‌شان نیز منتقل شده و به عبارت دیگر این مهدها با همین مجوزها منتقل می‌شوند و تکلیف این مهدها مشخص است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مهدهای کودک تحت مجوز سازمان بهزیستی کشور,
رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در ادامه افزود: اما مهدکودک‌هایی داریم که تحت پوشش نهادهای دیگر اداره می‌شدند که در این گروه‌ها بخشی بدون مجوز بودند و بخشی دیگر با مجوزهای متفرقه فعالیت می‌کردند.
,
 
,
وی با بیان اینکه ذیل سیاست ساماندهی مراکز، در حال دریافت اطلاعات لازم از استان‌ها هستیم گفت: در نهایت این کودکستان‌ها باید متناسب با استانداردهای جدید، مجوز از سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک اخذ کنند.
,
 
,
همتی‌فر با اشاره به تکلیف قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده و برنامه تحول دولت مبنی بر فراهم کردن فضای نگهداری از کودکان در نهادهای دولتی و شرکت‌ها جهت استفاده مادران شاغل گفت: درخواست‌های متعددی در این زمینه به سازمان رسیده است که آنها را به بعد از تدوین آیین‌نامه‌ها موکول کرده‌ایم تا بتوانیم این مراکز را در فرایند مجوزدهی قرار دهیم.
,
 
,
وی افزود: این مراکز نیز تحت عنوان کودکستان مجوز خواهند گرفت و تفاوتشان با کودکستان‌های بخش غیردولتی در این است که یا تمام عناصرش توسط یک سازمان اداره  می‌شود و کودکستان مستقر در یک نهاد دولتی است و یا مجوز حقوقی را آن سازمان گرفته، اما از خدمات بخش غیردولتی ذیل آن مجوز استفاده می‌کند.
,
 
,
بیشتر بخوانید: 
, بیشتر بخوانید: , بیشتر بخوانید: ,
 
, , مهدهای کودک باید مجوز «سازمان ملی تعلیم و تربیت» را اخذ کنند,
 
, , اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تصویب شد ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه