اخبار داغ

با مردم، برای مردم، مثل مردم؛

دولت سیزدهم پر قدرت در مسیر سفرهای استانی/ «مردمی بودن» گام بلندی که دولت رئیسی برداشت

دولت سیزدهم پر قدرت در مسیر سفرهای استانی/ «مردمی بودن» گام بلندی که دولت رئیسی برداشت
حضور بی‌واسطه میان مردم و شنیدن رنج‌های آنان هم از تاکیدات همیشگی رهبر معظم انقلاب و هم از وعده‌های رییس جمهور در زمان انتخابات بوده که دولت سیزدهم تا اینجا در راستای عمل به این وعده تلاش کرده است؛ کما اینکه جلوه‌ای از مردمی بودن همین ارتباط مستقیم با مردم در سفرهای استانی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ صبح روز جمعه پنجم شهریور سال 1400 آیت الله «سیدابراهیم رییسی» در نخستین سفر استانی خود در مقام ریاست جمهوری به همراه وزرا راهی خوزستان پرچالش شد. بازدیدهای سرزده از حوزه‌های مختلف استان، نشستن پای درد و دل مردم و بررسی مستقیم مشکلات موجود، سبب شد که این سفر بازتاب‌هایی داشته و مورد استقبال قرار گیرد. اقدامی که با تایید و تحسین رهبر انقلاب اسلامی در نخستین دیدار اعضای هیات دولت همراه شد و ایشان تصریح کردند: «این حرکت بسیار خوب و مستحسنی که دیروز جناب آقای رییسی انجام دادند که رفتند خوزستان در میان مردم با مردم، از آنها شنیدند، با آنها حرف زدند، این یک جلوه‌ای از مردمی بودن است که بسیار کار خوبی است.»

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , دیار آفتاب, ؛ صبح روز جمعه پنجم شهریور سال 1400 آیت الله «سیدابراهیم رییسی» در نخستین سفر استانی خود در مقام ریاست جمهوری به همراه وزرا راهی خوزستان پرچالش شد. بازدیدهای سرزده از حوزه‌های مختلف استان، نشستن پای درد و دل مردم و بررسی مستقیم مشکلات موجود، سبب شد که این سفر بازتاب‌هایی داشته و مورد استقبال قرار گیرد. اقدامی که با تایید و تحسین رهبر انقلاب اسلامی در نخستین دیدار اعضای هیات دولت همراه شد و ایشان تصریح کردند: «این حرکت بسیار خوب و مستحسنی که دیروز جناب آقای رییسی انجام دادند که رفتند خوزستان در میان مردم با مردم، از آنها شنیدند، با آنها حرف زدند، این یک جلوه‌ای از مردمی بودن است که بسیار کار خوبی است.»,

حضور بی‌واسطه میان مردم و شنیدن رنج‌های آنان هم از تاکیدات رهبر معظم انقلاب و هم از وعده‌های رییس جمهور در زمان انتخابات بوده است و دولت سیزدهم در طول عمر خود تا به اینجا در راستای عمل به این وعده تلاش کرده است چراکه این حضور سرزده، بی‌واسطه و شنیدن مشکلات از زبان مردم و گره زدن این حضور به حل چالش‌ها در عمل، همان مسیری است که می‌تواند اعتماد و امید مردم را ترمیم کرده و شرایط کشور را بهبود بخشد.

,

,

, , , ,

حضور و گفت و گوی مستقیم با مردم شاید در کوتاه مدت منجر به نتیجه قابل انتظار نشود اما با لمس مستقیم مشکل و رنج مردم مسیرهای رفع و بهبود آن به اولویت نخست مسئولان تبدیل خواهد شد

,

دولت سیزدهم گفتمان، سیاست و برنامه‌های خود را بر پایه اصول اساسی «مردمی‌بودن» و «عدالت‌گرایی» تنظیم کرده است؛ دو اصلی که در کنار باورمندی و اتکا به توانمندی‌های داخلی، می‌تواند کشور را از تنگناهای سختی چون تحریم‌ها عبور دهد.

,

«دولت مردمی، ایران قوی» هم شعاری بود که آیت الله رئیسی از همان ابتدا برای فعالیت های انتخاباتی خود برگزید تا مسیر و مقصد حرکت دولتش را برای مردم تبیین کند؛ «مردمی بودن» همانطور که گفته شد البته همواره در صدر توصیه‌ و رهنمون‌های رهبر انقلاب به  مسئولین و به ویژه دولت سیزدهم هم قرار داشته و تداوم سفرهای استانی رئیس‌جمهور وگفت وگوی بی‌واسطه با مردم و مسئولان استانی و محلی، در همین راستا صورت گرفت.

,

مسائل اقتصادی، فعال کردن واحدهای تولید راکد و تکمیل طرح های نیمه تمام اولویت دولت سیزدهم برای آبادانی و پیشرفت ایران اسلامی است که بارها از سوی رییس جمهور مورد تاکید قرار گرفته است؛ آیت الله رییسی بویژه در سفرهای استانی ضمن موافقت با تخصیص اعتبارات و منابع لازم برای تکمیل طرح های نیمه تمام اعلام کرده است: «بنای ما این است که در استان‌ها کارهای نیمه تمام را به سرانجام برسانیم و به غیر از بخش مسکن کلنگ زنی نکنیم.»

,

با مردم، برای مردم، مثل مردم

, با مردم، برای مردم، مثل مردم, با مردم، برای مردم، مثل مردم,

امروز و در دهه چهارم انقلاب، جمهوری اسلامی با مشکلاتی متعددی دست و پنجه نرم می‌کند اگرچه می‌توان بخش مهمی از چالش‌های امروز کشور را در فشار و تحریم‌های خارجی ریشه‌یابی کرد، ولی پر واضح است همه مشکلات ریشه در تحریم‌ها ندارند. نوع نگاه مدیران و رویکرد مسئولان به مسائل کشور و اراده و میزان باورمندی آنان به توان حل چالش‌ها یا دست کم بهبود امور، در تعیین سمت و سوی حرکت و میزان کارآمدی نهاد تحت امرشان، تاثیرگذار است.

,

اما حس نزدیکی و اعتمادی که حضور میدانی مسئولان به مردم می‌دهد، جالب توجه است، وگرنه می‌توان پشت میز نشست و گزارش‌ها را خواند و در اتاقی دربسته تصمیم گرفت، اما کار کارشناسی بدون لمس از نزدیک مشکلات بعید است نتیجه دهد.

,

جلوه‌ای از مردمی بودن همین ارتباط مستقیم با مردم است اما غیر از این حضور در میان مردم، مردمی بودن یک دولت جلوه‌های عمیق‌تری هم دارد، مسئول جامعه برای آنکه در واقع مردمی باشد، باید زندگی و منش و رفتارش هم مثل مردم باشد چراکه از میان همین مردم برخاسته و همین مردم به او این اعتبار داده‌اند که بر کرسی مقام و منصبی بنشیند، در چنین شرایطی، داشتن نگاه از بالا یا رفتار مغرورانه با مردم قابل توجیه نیست.

,

,

, , , ,

رهبر معظم انقلاب نیز همچنین جلوه‌ دیگر مردمی‌بودن را اتخاذ سبک زندگی مردمی و بی‌تکلف بودن و دوری کردن از منش های اشرافی‌گری و اجتناب از برخورد با مردم ازموضع بالا می دانند و همچنین حرف زدن مسئولان با مردم درمورد مشکلات و راه‌حل‌ها و کمک و همفکری خواستن از مردم و نخبگان را از دیگر مؤلفه های مردمی بودن عنوان می کنند.

,

ایشان علاوه بر این در مراسم گرامیداشت سی و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) با اشاره به حادثه‌ی «متروپل» آبادان با تأکید بر اینکه حضور مسئولین انقلابی بر سر حادثه و در کنار مردم با ارزش است و باید از آن قدر شناسی کرد فرمودند: «توصیه من این است که دشمن در صدد تخریب مسئولان انقلابی است وظیفه‌ی قدرشناسی وظیفه سنگینی است. باید از مسئولین قدرشناسی کرد. واقعاً گاهی اینی که انسان می بیند در قضیه آبادان یک وزیر سه چهار روز شبانه‌روز بر سر آن کار می‌ایستد، این خیلی کار مهمی است. این که رئیس‌جمهور محترم یا معاون او میروند با آسیب‌دیدگان قضیه ملاقات مکنند به آنها تسلا میدهند آرامش میدهند به دلهای آنها اینها خیلی با ارزش است.»

,

,

, , , ,

(حضور رئیس جمهور در آبادان و همدردی با خانواده های جانباختگان حادثه متروپل)

, (حضور رئیس جمهور در آبادان و همدردی با خانواده های جانباختگان حادثه متروپل),

یکی از نکات جالب توجه در سفرهای استانی دولت سیزدهم انجام این سفرها در روزهای تعطیل آخر هفته است، اتفاقی که هم باعث استفاده بهتر دولتمردان از عامل زمان شده و هم می‌تواند این پیام را داشته باشد که دولت سیزدهم قرار است تمام وقت کار کند و گره گشایی از کار مردم تعطیل پذیر نیست.

,

در همین خصوص رئیس جمهور 31 مردادماه در جمع اقشار مختلف مردم اراک اظهار داشت: افتخار من است که آرامش نداشته باشم و به همه گفته ام که امروز شأن همه ما فقط خدمت گذرای به مردم است و شأن دیگری ندرایم و برای این کار شب و روز و تعطیلی نباید داشته باشیم.

,

آیت الله رئیسی بیان کرد: هر اقدام این دولت باید در راستای حمایت مردم باشد، اگر حمایت و همراهی مردم و عنایت مردم نباشد دولت در خیلی از برنامه ها توفیق پیدا نخواهد کرد لذا اسم دولت را دولت مردمی گذاشته ایم، مردمی یعنی میدان دادن به مردم در تمام سطوح، به دولتی ها توصیه کرده ام که امروز میدان دادن به مردم در بازار و اقتصاد و فرهنگ و مسائل اجتماعی و حل مشکلات اجتماعی یک اصل مهم است و هرجا به مردم اعتماد شد موفقیت از آن دولت ها بود، رمز موفقیت خود را در مردمی بودن دولت می دانیم.

,

,

, , , ,

برجسته ترین دستاورد سفرها دیدار چهره به چهره با مردم است

, برجسته ترین دستاورد سفرها دیدار چهره به چهره با مردم است, برجسته ترین دستاورد سفرها دیدار چهره به چهره با مردم است,

محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس نیز در گفتگو با دیارآفتاب، ضمن تأکید بر اینکه سفرهای استانی رئیس جمهور مطمئنا برکات زیادی را به همراه خواهد داشت می افزاید: برجسته‌ترین دستاورد این سفرها آن بود که بعضاً مسئولین خودشان در بین مردم حضور پیدا کردند و دیدارهای چهره به چهره‌ای داشتند همچنین میزهای خدمتی برپا شد و مشکلات مردم را از نزدیک شنیدند ضمن اینکه مردم نامه‌های زیادی را در اختیار رئیس‌جمهور محترم گذاشتند که امیدواریم با تأکیدی که آقای رئیسی دارند این نامه‌ها بی‌پاسخ نماند چون مردم امیدوارند در این دولت بخشی از مشکلات و دغدغه‌ها رفع شود و مجلس هم مطمئناً پیگیر مصوبات سفرها خواهد بود.

,

اجرایی شدن مصوبات سفرها تحولات خوبی ایجاد خواهد کرد

, اجرایی شدن مصوبات سفرها تحولات خوبی ایجاد خواهد کرد, اجرایی شدن مصوبات سفرها تحولات خوبی ایجاد خواهد کرد,

علیرضا نظری نماینده مردم خمین نیز در گفتگو با دیارآفتاب، در خصوص سفرهای استانی هیئت دولت در طول یک سال عمر دولت سیزدهم اظهار داشت: حسن این اقدامات است که پس مدت‌هایی که دولتمردان قبلی از اتاق خود خارج نشده بودند و عملاً مردم دچار انبوهی از مشکلات بودند حضور رئیس‌جمهور و برخی وزرا و معاونین در استان‌های مختلف قطعاً می‌تواند بخشی از نیاز زمین‌مانده مردم را که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم مورد بی‌توجهی قرارگرفته بود را جبران کند و به نظر می رسد اجرایی شدن مصوبات این سفرها بتواند تحولات خوبی را ایجاد کند.

,

عزم دولت سیزدهم بر تحقق شعار «دولت مردمی» است

, عزم دولت سیزدهم بر تحقق شعار «دولت مردمی» است, عزم دولت سیزدهم بر تحقق شعار «دولت مردمی» است,

حجت الاسلام محمد سبزی نماینده مردم ساوه و زرندیه و رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی نیز در گفتگو با دیار آفتاب؛ با تأکید بر اینکه مطمئناً رویکرد دولت سیزدهم محرومیت‌زدایی است می افزاید: چند کار مثبت در حال انجام است که همین حضور شخص رئیس‌جمهور در بین مردم و اقشار مختلف و شورای اداری استان‌ها نشان می‌دهد عزم دولت بر تحقق شعار دولت مردمی است.

,

وی تصریح کرد: البته با توجه به کسری بودجه، بدهی‌ها باقی‌مانده از دولت‌های قبل و کمبود اعتبارات نباید توقع داشته باشیم که دولت سیزدهم سریعاً اقداماتی را انجام بدهد چراکه این توقع به‌جایی نیست ولی تا جایی که مقدور است اگر بودجه درست، به‌موقع در جای خود هزینه شود مطمئناً بارقه امید در دل مردم ایجاد می‌شود ضمن اینکه دولت سیزدهم مثل دولت‌های قبلی به دنبال کلنگ زنی و رها کردن پروژه‌ها نیست.

,

سبزی افزود: پیشنهاد دادیم که با توجه به اینکه هیئت دولت همه‌ی استان‌ها را یک دور سفرکرده در دورم دوم از شهرستان‌های بزرگ و کم برخوردارتر به‌جز مراکز استان‌ها شروع کنند چراکه با این روال مردم نتایج ملموس این سفرها را بیشتر خواهند دید.

,

قطار دولت سیزدهم پر قدرت در مسیر سفرهای استانی

, قطار دولت سیزدهم پر قدرت در مسیر سفرهای استانی, قطار دولت سیزدهم پر قدرت در مسیر سفرهای استانی,

هدف رئیس جمهور در 30 سفر استانی اساسا حضوری برای پرکردن ویترین رسانه‌ها نبوده بلکه دولت کوشیده است پیش از آغاز هر سفری از یک سو مشکلات و چالش‌های استان و از سوی دیگر امکانات و ظرفیت‌های آن را شناسایی کند ضمن اینکه مشخص بودن هزینه سفر، محل تامین اعتبارات، نحوه رسیدگی به کمبودها و کیفیت دیدار مردم با رئیس‌ جمهور از دیگر ویژگی‌های متمایز کننده سفرهای دولت در دوره سیزدهم است.

,

در این میان نکته مهم این است که اگر پس از این دیدارها و حضور بی‌واسطه رئیس‌جمهوری، اقدامی صورت می گیرد و مشکلی حل می شود و اتفاق مثبتی رقم می خورد، کارآمدی دولت اثبات و گام بلندی در راستای ترمیم اعتماد مردم به دولت که مورد تأکید رهبر انقلاب نیز هست برداشته می‌شود.

,

قطار دولت سیزدهم در مسیر سفرهای استانی کار خود را با شتاب و پرقدرت آغاز کرد و با چنین شرایطی دولت سید ابراهیم رئیسی اولین دولتی خواهد بود که قبل از پایان اولین سال فعالیتش، رئیس آن به تمام نقاط کشور سفر کرده و مهم‌تر اینکه در این مدت کمتر روز تعطیلی را داشته است.

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه