اخبار داغ

یک تحلیلگر مسائل سیاسی:

دولت بازرگان انگیزه واقعی برای مقابله با تجریه‌طلبان در کردستان را نداشت/ در سنگر دفاع از ولایت فقیه، انقلاب حفظ می‌شود

دولت بازرگان انگیزه واقعی برای مقابله با تجریه‌طلبان در کردستان را نداشت/ در سنگر دفاع از ولایت فقیه، انقلاب حفظ می‌شود
نصرالله شفیعی با بیان اینکه قیام برای شکست حصر پاوه یک نقطه عطف در تاریخ انقلاب اسلامی بود، گفت: در سنگر دفاع از ولایت فقیه است که انقلاب در برابر توطئه ها حفظ می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نصرالله شفیعی کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان قیام شکست حصر پاوه اظهار داشت: پس از اینکه انقلاب اسلامی پیروز شد طبیعتاً جهان سلطه نمی‌توانست بپذیرد که یک انقلابی در جهان رخ داده که بر خلاف اهداف آنهاست. به همین دلیل در فاصله کوتاهی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در حالی که هنوز حتی امنیت، ثبات کامل و درستی در کشور برقرار نشده بود، درگیری در کردستان شروع شد.

وی گفت: گروهک‌ها اموال مردم را غارت کردند و همچنین دست به تخریب اموال و اماکن دولتی زدند و در نهایت بحث تجزیه‌طلبی مطرح شد.

شفیعی با اشاره به هدف دشمن که جدایی کردستان بود، افزود: مهمترین مسئله‌ای که در این گیرودار مورد توجه قرار گرفت این بود که سعی کردند از گروه‌هایی مثل دموکرات و کوموله کُرد استفاده کنند.

وی گفت: اگر کردستان از ایران جدا می‌شد تقریباً تمام دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران از بین می‌رفت. یعنی مردم مواجه می شدند با یک انقلابی آرمانی که در فاصله کوتاهی از دست رفته است و این یکی از مهمترین نقشه های دشمنان بود و با این قائله اجازه ندادند انقلاب نفسی تازه بکشد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: تا اینکه اواخر مرداد سال ۱۳۵۸ تحرکات و تجاوزها از طریق همین گروه‌های دوم دموکرات و کومله که سابقه پیش از انقلاب هم داشتند با شعارهای آزادیخواهی که سر می دادند شروع شد. دولت بازرگان هم طبیعتاً نه توانش را داشت و نه انگیزه واقعی که بخواهد در برابر این تجزیه طلبی کردستان مقابله کند. تحرکاتی وجود داشت ولی قوی نبودند.

وی گفت: شهید چمران از همان موقع نشان داد که مرد میدان است و احساس کرد که پاوه در معرض اشغال گروه‌ها قرار دارد. بنابراین با وجود موقعیت‌های بسیار خطرناک و با اینکه در مضیقه بودیم، اما امکانات و تجهیزاتی را برای مردم و رزمندگان پاوه ارسال کرد چرا که اگر اقدام قاطعی انجام نمی‌شد قطعا با سقوط پاوه مواجه می‌شدیم.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در همین اثنا، امام (ره) با قاطعیت خود پیام تاریخی صادر کرد که در نوع خود واقعاً کم نظیر بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

شفیعی افزود: ایشان برای اولین بار فرمودند به عنوان فرمانده کل قوا به ارتش و سپاه دستور می‌دهم که در فاصله زمانی ۲۴ ساعت غائله پاوه را به پایان برسانند. و حقیقتا در همین مدت، همه نیروهای نظامی به همراه نیروهای مردمی از اقصی نقاط کشور گسیل شده و وارد معرکه شدند و پاوه را از دست گروهک‌های مزدور آزاد کردند. 

,

وی ادامه داد:‌ این نکته بسیار مهمی بود و نشان می‌داد که ایران اسلامی اگر فرامین ولی فقیه را به خوبی عمل کند، مصداق همان جمله مشهور امام راحل می‌شود که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیبی نرسد.

شفیعی گفت: امروز ما بدانیم که پس از ۴۳ سال از پیروزی انقلاب و خنثی کردن توطئه‌های دشمن و مقاومت شگرف ایران اسلامی در برابر تمامی تهاجمات دشمن، این پیروی از ولایت فقیه است که چنین پیروزی‌هایی برای ما رقم زده است. در سنگر دفاع از ولایت فقیه است که انقلاب در برابر توطئه‌ها حفظ می شود و برای بقای نظام جمهوری اسلامی و آرمان‌های ولایت فقیه باید تلاش کرد و مردم بصیر ایران هم به این امر کاملاً واقف هستند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: قیام برای شکست حصر پاوه یک نقطه عطف در تاریخ انقلاب اسلامی بود و برای دوستان و دشمنان درسی عبرت آموز است؛ برای دوستان اینکه همیشه در صحنه حضور داشته باشند و از ولی فقیه تبعیت کنند و برای دشمنان عبرت آموز است تا بدانند انقلاب اسلامی ایران شکست ناپذیر است و ما پشتیبان ولایت هستیم و در برابر توطئه های آنها خواهیم ایستاد.

,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه