اخبار داغ

تسهیلات وام اربعین چگونه به زائران می‌رسد

تسهیلات وام اربعین چگونه به زائران می‌رسد
زائران اربعین می‌توانند با مراجعه به سامانه سماح نسبت به دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه اربعین اقدام کنند. بر این اساس و به گفته وزیر اقتصاد این تسهیلات دو تا سه روز بعد از خروج از مرز به حساب سرپرست خانوار واریز خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روز گذشته سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی اعلام کرد که زائران سرپرست خانواری که یارانه دریافت می‌کنند، پس از درخواست این تسهیلات در سامانه حج و زیارت (سماح) در صورتی که از مرزهای زمینی خارج شوند، مبلغ این تسهیلات به صورت خودکار و بدون نیاز به مراجعه به بانک‌ها به حساب یارانه آنها واریز شده و با اقساط یکساله از یارانه آنها کسر خواهد شد. درباره زائرانی که سرپرست خانوار نیستند، امکان بهره مندی از این تسهیلات با رضایت سرپرست خانوار فراهم خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
بر این اساس، میزان این تسهیلات را برای سرپرست خانوار سه میلیون تومان، سرپرست خانوار همراه با یک نفر از اعضای خانوار تحت پوشش او، چهار میلیون تومان و سرپرست خانوار و دو نفر یا بیشتر از اعضای خانوار تحت پوشش او ‌پنج میلیون تومان است.
,
 
,
افرادی که در مرحله پیش ثبت نام شرکت کرده‌اند، باید از قسمت پیگیری وضعیت و ویرایش و فقط با وارد کردن کدملی و شماره شناسنامه سرگروه با پرداخت حق بیمه ثبت نام خود را قطعی کنند. دارا بودن گذرنامه و تزریق حداقل دو دوز واکسن و دوز یادآور برای افرادی که شش ماه از آخرین تزریقشان گذشته باشد و همچنین همراه داشتن کارت دیجیتال واکسن برای گذر از مرز از شرایط ثبت‌نام است.
,
 
,
همچنین انصراف از تشرف صرفاً تا دو روز قبل از تاریخ اعزام امکان پذیر است و وجه انصراف صرفاً با دریافت شماره شبا به حساب فرد منصرف واریز می شود. متقاضیان باید در پایان ثبت نام قطعی حتماً نسبت به دریافت کارت شناسایی و رسید ثبت نام که توسط سامانه صادر می‌شود اقدام کنند.
,
 
,
متقاضیان باید توجه داشته باشند که برای دریافت این تسهیلات نیاز به حضور در بانک‌ها نیست و این تسهیلات در صورت ثبت درخواست در سامانه سماح به صورت خودکار به زائران تعلق گرفته و در حساب یارانه آنها واریز می شود. بنابراین افراد در ابتدا باید به سامانه سماح به نشانی WWW.SAMAH.HAJ.IR مراجعه کرده و گزینه درخواست تسهیلات را انتخاب کنند.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه