اخبار داغ

مسئول نمایشگاه های گذر هنری در البرز:

اقتصاد هنر در البرز به شرط حمایت مسئولین قوی می‌شود

اقتصاد هنر در البرز به شرط حمایت مسئولین قوی می‌شود
رضا خادم با اشاره به بی‌مهری مسئولین گفت: اقتصاد هنر در البرز می تواند قوی باشد به شرط اینکه مسئولین سنگ‌اندازی نکنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا خادم، مسئول و موسس برگزاری نمایشگاه گذر هنری در البرز در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: به مناسبت اربعین حسینی، همزمان با سوگواره عکس اربعین، نمایشگاه گذر حسینی در باغ فاتح کرج برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
وی ادامه داد: این نمایشگاه با حضور ۳۰ بانوی هنرمند حوزه صنایع دستی و سرپرست خانوار در رشته های مختلف صنایع دستی برگزار شد.
,
 
,
خادم با بیان اینکه مهمترین هدف گذر حسینی، امرار معاش زیر بیرق امام حسین(ع) بود، افزود: هنرمندان صنایع دستی از نداشتن بازار دائمی فروش محصولات خود رنج می برند و ما این بستر را در حاشیه نمایشگاه عکس اربعین برای شهروندان کرجی با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کرج فراهم کردیم.
,
 
,
این مسئول با تاکید بر اینکه بازار فروش مهمترین مشکل هنرمندان صنایع دستی در دوران کرونا و پساکروناست، تصریح کرد: ما در ۶ ماه سال گذشته با تاسیس گذر هنری در پارک ایران کوچک توانستیم اتفاقات بسیار خوبی را برای هنرمندان صنایع دستی رقم بزنیم.
,
 
,
وی گفت: در مسیر پیشرفت گذر هنری بودیم که با مخالفت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج مواجه شدیم، این هنرمندان سرمایه زیادی را برای اجاره مغازه ندارند و ما این بستر را برای آنها فراهم کردیم اما در مرحله پیشرفت با مخالفت شهرداری برای دریافت هزینه از این هنرمندان مواجه شدیم.
,
 
,
خادم ادامه داد: اعتراض خودمان را نسبت به این اقدام به مسئولین شهری اعم از استانداری، فرمانداری، اعضای شورای شهر رساندیم اما تاکنون اقدامی جهت رضایت هنرمندان فراهم نشده است.
,
 
,
این مسئول افزود: اقتصاد هنر در البرز می تواند قوی باشد به شرط اینکه مسئولین سنگ اندازی نکنند، اما در شرایط فعلی اقتصاد هنر در سایه بی مهری مسئولین شرایط خوبی در استان ندارد.
,
 
,
وی تاکید کرد: شهرداری با گرفتن هزینه های بالا زمینه فروش برخی از هنرمندان را در پارک ها فراهم کرده است، اما همه نمی توانند از این بستر استفاده کنند زیرا توان تامین این هزینه را ندارند.
,
 
,
خادم با بیان اینکه وظیفه مسئولین شهری فراهم کردن بستر فروش محصولات در سایه شعار سال است، گفت: مسئولین تاکنون برای این مهم اقدامی انجام نداده اند اما امیدواریم صدای ما به گوش آنها برسد.
,
 
,
این مسئول در خاتمه خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما در گذر هنری فراهم کردن بستر فروش برای هنرمندان صنایع دستی بدون واسطه است تا سود آن مستقیما به جیب تولیدکننده برود و واسطه ها از بازار حذف شوند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه