اخبار داغ

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی:

لاشخورهای سیاسی در ماجرای فوت مهسا امینی همنوای با دشمنان به دنبال حاشیه‌سازی هستند

لاشخورهای سیاسی در ماجرای فوت مهسا امینی همنوای با دشمنان به دنبال حاشیه‌سازی هستند
موسوی با اشاره به برخی حواشی و جوسازی‌های اخیر در خصوص درگذشت یک دختر جوان در مقر پلیس گفت: شأن قضاوت بسیار بالاست اما متأسفانه امروز هر کسی به خود اجازه می‌دهد قضاوت کند آن هم برخی لاشخورهای سیاسی که حیثیت دختران ما را زیر سؤال می‌برند، کسانی که دختران زنده ما را نه تنها تکریم که تحقیر می کنند اما در مورد فردی که امروز دیگر در قید حیات نیست همنوای با معاندین و دشمنان به دنبال حاشیه سازی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالمهدی موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی گفت: یکی از مقوله های سعادتمندی جامعه استیفای حقوق عامه مردم است به گونه ای که هر فردی از افراد جامعه اگر حقی در معرض تضییع دارد حاکمیت حق او را استیفا کند حتی اگر حقی مقابل حاکمیت داشته باشد قوه ای مستقل رسیدگی کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

موسوی با بیان اینکه یکی دیگر از مقوله های اساسی توسعه و تحکیم عدالت بدون تبعیض است افزود: چه آحاد مردم و چه حاکمیت در تقابل با مردم یا بالعکس اگر دعوایی داشتند باید عادلانه رسیدگی شود و حاکمیت اجرای عدالت را تضمین کند و محکم پای تحقق عدالت بایستد.

,

وی ادامه داد: جلوگیری از فساد و جرم و جنایت یکی از مقوله هایی است که می تواند بستر رشد و ارتقا را در جامعه را پدید بیاورد که قانون اساسی به این مقوله اشاره دارد و در چندین اصل با اشاره به جایگاه قوه قضاییه اجرای عدالت و احقاق حقوق عامه به قوه قضاییه واگذار شده است همچنان که مدیریت پیشگیری از وقوع جرم، جنایت، فساد ‌و تباهی بر عهده دستگاه قضایی است.

,

رئیس کل دادگستری استان مرکزی سازمان ثبت اسناد و املاک را بازوی قوی برای اجرای ماموریت های قوه قضاییه عنوان کرد و گفت: کارآمدی این سازمان در توسعه اقتصادی کشور و تحکیم مبانی محوری تثبیت مالکیت بسیار پر رنگ بوده و محوری ترین کار سازمان ثبت تثبیت مالکیت افراد است.

,

موسوی همچنین اقدامات سازمان ثبت اسناد و املاک در حوزه صدور سند و تثبیت مالکیت، اجرای مفاد اسناد رسمی،  دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق، ثبت شرکت ها و علایم تجاری را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: این سازمان می تواند رضایتمندی عمومی ایجاد کند که مهم ترین مولفه امنیت ملی است.

,

وی ادامه داد: اجرای کامل و جامعه قانون کاداستر یا حدنگار‌ از دیگر وظایف سازمان ثبت اسناد و املاک است که باعث جلوگیری از ورودی بسیار زیاد پرونده های این بخش به دستگاه قضایی خواهد شد لذا محوریت سند تحول در دوران تعالی قوه قضاییه می تواند این اقدام باشد.

,

موسوی با اشاره به اینکه آمارها از جهش فوق العاده سازمان ثبت حکایت دارد اظهار کرد: البته عوامل مختلفی دست به دست هم داده و اقدام بسیار بزرگ سازمان ثبت اسناد و املاک کشور توسعه فناوری در سازمان های ثبتی است.

,

وی با بیان اینکه اولویت سال ۱۴۰۱ توسعه فناوری در کلیه فرآیندهای ثبتی است گفت: در اسناد و استعلامات جعل هویت اتفاق می افتاد و خطاهای انسانی وجود دارد اما فناوری منجر به کاهش دخالت عوامل انسانی خواهد شد و امکان نظارت فناورانه را فراهم خواهد کرد.

,

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: در حوزه تثبیت اراضی ملی موفق بوده ایم و تقریبا ۱۰۰ درصد اراضی ملی و دولتی در استان مرکزی تثبیت شده است همچنین در بحث سند دار شدن اراضی کشاورزی هم اقداماتی صورت گرفته و نیازمند تداوم کار است.

,

موسوی یادآور شد: کار ثبت اسناد و املاک یک کار تخصصی و حرفه ای است که نیاز به آموزش‌های خاصی دارد که باید در برنامه‌ها موردتوجه قرار گیرد.

,

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به برخی حواشی و جوسازی‌های اخیر در خصوص درگذشت یک دختر جوان در مقر پلیس خاطرنشان کرد: شأن قضاوت بسیار بالاست اما متأسفانه امروز هر کسی به خود اجازه می دهد قضاوت کند آن هم برخی لاشخورهای سیاسی که حیثیت دختران ما را زیر سوال می برند، کسانی که دختران زنده ما را نه تنها تکریم که تحقیر می کنند اما در مورد فردی که امروز دیگر در قید حیات نیست همنوای با معاندین و دشمنان به دنبال حاشیه سازی هستند.

,

وی گفت: دستگاه قضایی موضوع را با دقت و جدیت بررسی می کند و مطمئنا اگر خلافی صورت گرفته باشد حاکمیت هیچگاه پشت قاضی و ضابط متخلف نخواهد ایستاد.

,

در پایان این مراسم از زحمات حمید شایان مهر مدیرکل سابق ثبت اسناد و املاک استان مرکزی تقدیر و شهرام تقدم به عنوان مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک استان مرکزی معارفه شد، تقدم پیش از این مدیرکلی ثبت اسناد و املاک استان یزد را برعهده داشته است.

,

گفتنی است شایان مهر نیز به عنوان مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان آذربایجان غربی منصوب شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه