اخبار داغ

فتح الله زاده: استقلال و پرسپولیس بیشتر از 20 میلیارد تومان نمی ارزند!

فتح الله زاده: استقلال و پرسپولیس بیشتر از 20 میلیارد تومان نمی ارزند!
مدیران عامل سابق باشگاه پرسپولیس و استقلال باحضور در برنامه "تیترامشب" شبکه خبر و پورحسینی رئیس سازمان خصوصی سازی و بیگدلی کارشناس اقتصاد ورزشی در ارتباط تلفنی با این برنامه مزایده سوم سرخ آبی های پایتخت را بررسی و درباره آن تبادل نظر کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  آقای پورحسینی رئیس سازمان خصوصی سازی درباره  این مزایده  گفت : متقاضی خریدباشگاه استقلال و یکی از  متقاضیان خرید باشگاه پرسپولیس اقدام به واریز سپرده نکردند  از این رو امکان شرکت  دادن آنها  در مزایده  نبود اما یکی از متقاضیان  این سپرده را  در مهلت مقرر  واریز کرد  و دیگری ادعا داشت که واریز کرده اما وصول نشده است به علت این شرایط خاص مزایده،  تصمیم گیری  به هیئت واگذاری محول شد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


پورحسینی گفت : روال عادی این است که درباره استقلال مزایده را به فاصله  ده روز تکرار کنیم  تا حقی از کسی ضایع نشود  و در مورد پرسپولیس هم یک شنبه  شب یا حداکثر دوشنبه هفت اینده اعمال نظر می شود  ومطابق آن  رفتار خواهیم کرد .

وی ادامه داد : آقای معظمی نیا  گفته  پولش نقد اما سپرده را واریز نکرده و علاقمند است بالاتر از قیمت مزایده یعنی 300 میلیارد تومان بپردازد .

رئیس سازمان خصوصی سازی افزود : این اظهارات در چارچوب مقررات ما نمی گنجد یعنی وقتی سپرده را واریز نکرده  تکلیف قانونی ما روشن  است  .

پورحسینی گفت : درباره  تنها شرکت کننده در مزایده  که ادعا کرده  پرداخت سپرده را در تاریخ معین  انجام داده هر آنچه  را که اتفاق افتاده است  گزارش خواهیم کرد  و هیئت واگذاری در این باره تصمیم  خواهد گرفت .

وی در پاسخ به این پرسش که  پیشنهاد 298 و یک پیشنهاد  296 میلیاردی داشتید  و آیا کسی  که پیشنهاد 298 میلیاردی داده  بود سپرده خود را در مهلت مقرر پرداخت نکرده است پاسخ داد:  ادعای این شرکت کننده  در مزایده این است که اقدام به واریز سپرده کرده  اما این موضوع  محل مناقشه است  و باید اسنادی را که در سازمان  خصوصی سازی در این باره وجود دارد  یکشنبه اینده به  اعضای هیئت واگذاری ارائه  کنیم تاآنها  تصمیم بگیرند .

وی ادامه : لازمه اثبات  این ادعا این است که وی سندی را به ما ارائه  کند تا نشان  دهد قبل از ساعت 4 سه شنبه 8 اردیبهشت  سپرده گذاری کرده است اگر این موضوع اثبات  نشود  نیازی به پیگیری نخواهد  بود .

در ادامه برنامه  امیر عابدینی مدیر عامل سابق  باشگاه پرسپولیس با بیان اینکه  بر اساس اصل 44قانون اساسی  ، بخش خصوصی  را باید فعال کنیم گفت : مجلس در بودجه سال 93 به صراحت تصویب کرد که باشگاه های دولتی باید  به بخش خصوصی واگذار شود و این وظیفه بر عهده  دولت گذاشته شد .

وی با اشاره به اینکه  2 باشگاه متضرر  که دچار ناهنجاری از نظر مدیریتی شده است  می خواهد فروخته شود  افزود : دولت رقم واگذاری را 290 میلیارد تومان  اعلام کرد و ما پیشکسوتان  فوتبال با ارائه  دلیل، این قیمت را  گران  می دانیم واین موضوع  در کارگروه  بررسی شد و دولت همکاری کرد تا این رقم در 5 سال و با پیش پرداخت  20 درصد  پرداخت شود .

عابدینی گفت : در مزایده سوم  سرخابی ها  3 پاکت  برای پرسپولیس و یک پاکت برای استقلال باز شد  که این یک پاکت  و 2 پاکت از پرسپولیس  دارای فیش  پرداخت سپرده  مزایده نبود  بنابراین این سه پاکت بر اساس  قانون  از دور مزایده  خارج می شود  و فقط یک پاکت  همه اسناد آن کامل بود .

پورحسینی رئیس سازمان  خصوصی سازی در این باره  گفت : این موارد خیلی قریب به یقین است  اما از 2 تن از 4 صاحب پاکت  اذعان کردند  که سپرده مزایده را واریز نکردند  که قانون در این باره  روشن است  اما یکی از آنها  اظهار داشت  که قبل از ساعت 4 سه شنبه   پول را از یکی از کشورهای همسایه  حواله کردم  اما به حساب سازمان خصوصی سازی نرسیده است  و برای احتیاط  یک چک داخل پاکت گذاشتم که باید این موضوع  بررسی و به  هیئت واگذاری اعلام شود  تا تصمیم بگیرند .

وی افزود : از نظر ما سند پرداخت سپرده  مزایده باید  قبل از ساعت 4 سه شنبه  8 اردیبهشت  باشد.

فتح الله زاده  مدیر عامل سابق باشگاه  استقلال در پاسخ به این پرسش که  چرا متقاضیان  خرید باشگاه استقلال از پرسپولیس کمتر است  گفت : آنها در این باره احساساتی برخورد  نکردند .

وی افزود : 300 میلیارد تومان  برای استقلالی ها  پولی نیست و ده برابر آن را هم می توانند  پرداخت کنند اما جمع عقلایی که در استقلال بودند  به این نتیجه رسیدند  که این قیمت، قیمت واقعی باشگاه نیست .

فتح الله زاده گفت : دولت با این بزرگی نمی تواند این دو باشگاه  را نگه دارد  و می خواهد  آنها را واگذار کند آن وقت  چگونه بخش خصوصی می تواند از عهده آن برآید.

وی افزود : قطعا  موافق واگذاری باشگاه ها به بخش خصوصی هستم اما  نحوه واگذاری مورد پسند  ما نیست  و انتظار  ما از دولت این است که بخش خصوصی را  توانمند کند.

مدیر عامل سابق باشگاه استقلال گفت : اگر برای این باشگاه خریداری پیدا نشده است اشکالی ندارد  می توانیم این باشگاه  را سه ساله اجاره دهیم  و این موضوع را تجربه کنیم .

وی در پاسخ به  این پرسش که ایا قیمت  گذاری این دو باشگاه  بر اساس واقعیت ها بوده است گفت : این قیمت گذاری بر اساس یک  نظریه اقتصادی انجام شد و بر اساس واقعیت  ورزشی ما نیست .

فتح الله زاده  افزود : حداقل 70 درصد  درآمدهای فوتبالی که  در دنیا تعریف می شود در کشور ما وجود ندارد .وی گفت : این گونه نیست که استقلال خریدار نداشته باشد  بلکه تا کنون حداقل 5 گروه هلدینگ به من مراجعه  و مشورت کرده اند.

فتح الله زاده  افزود: بالاترین رقمی که برای این دو باشگاه  می شود درآمدزایی کرد حداکثر 20 میلیارد است .

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام

, انتهای پیام]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه