اخبار داغ

خواص بی نظیر از پوست تند این میوه

خواص بی نظیر از پوست تند این میوه
پوست این میوه دارای بافتی چرمی شکل بوده و حاوی غدد روغنی فراوانی است و قرن‌های بسیاری است که از پوست این میوه و دیگر ...
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از جام نیوز، پرتقال درخت کوچکی است دارای برگهای سبز و گلهای سفید پوست پرتقال نارنجی رنگ ، کمی ناصاف و میوه آن بسته به انواع مختلف شیرین و ترش ، زرد رنگ و یا قرمز می باشد .
پرتقال یکی از قدیمی ترین میوه هایی است که بشر از آن استفاده می کرده است و در حدود 500 سال قبل از میلاد مسیح کنفوسیوس از آن نام برده است .

, شبکه اطلاع رسانی دانا,
,

آب‌پرتقال هر اندازه که سردتر باشد و در یخچال نگهداری شود، ویتامین‌ث آن بیشتر حفظ می‌شود؛ ضمن اینکه مصرف پرتقال، کلسترول خون را کاهش می‌دهد.

,

محققان می‌گویند پوست پرتقال مرکز تجمع بسیاری از خواص از جمله خواص آنتی‌اکسیدانی و آنزیم‌های اساسی است که در خود پرتقال کمتر وجود دارد.

,

 

,

از پوست پرتقال برای مصارف آشپزی هم استفاده می‌شود. از پوست خوش طعم این میوه در تهیه کیک‌ها و شیرینی‌جات و نیز نان‌ها و موارد بسیاری دیگر استفاده می‌شود.

,

پوست پرتقال دارای ویتامین‌های C و B1 و فولیک اسید، فلاوونوئید، آلفاکاروتن و بتاکاروتن است.

,

همچنین پوست خشک شده پرتقال دارای ویژگی‌هایی است که می‌تواند سلول‌های مرده پوست را از بین ببرد و سلول‌های جدید جایگزین کند.  پوست پرتقال همچنین می‌تواند در از بین بردن لکه‌های سیاه پوست مورد استفاده قرار گیرد.

,

 

,

در 100 گرم پرتقال پوست کنده مواد زیر موجود است :
 

,
,

آب : 86 گرم    

,

پروتئین : 1 گرم

,

نشاسته : 2/0 گرم

,

کلسیم  : 12 گرم

,

فسفر  :40 میلی گرم

,

آهن : 20 میلی گرم

,

سدیم : 4/0 میلی گرم

,

پتاسیم : 1 میلی گرم

,

ویتامین آ : 200 میلی گرم

,

ویتامین ب 1 : 200 واحد        

,

ویتامین ب 2 : 1/0 واحد       

,

ویتامین ب 3 : 04/0 واحد      

,

ویتامین ث : 50 میلی گرم

,

 

,

در 100 گرم پوست پرتقال مواد زیر موجود است :

,

آب : 70 میلی گرم

,

پروتئین : 5/1 میلی گرم

,

چربی :2/0 میلی گرم

,

نشاسته : 25 میلی گرم

,

کلسیم : 160 میلی گرم

,

سدیم : 3 میلی گرم

,

پتاسیم : 210 میلی گرم

,

آهن : 8/0 میلی گرم

,

فسفر : 20 میلی گرم

,

ویتامین آ : 420 واحد

,

ویتامین ب 1 : 12/0 میلی گرم

,

ویتامین ب 2 : 1/0 میلی گرم

,

ویتامین ب 3 : 1 میلی گرم

,

ویتامین ث : 135 میلی گرم

,

 

,

خواصی که یک پرتقال می تواند داشته باشد:

,

نوشیدن روزی یک لیوان آب پرتقال انسان را زیباتر می‌کند کارشناسان سلامت می‌گویند: نوشیدن روزی یک لیوان آب پرتقال به تقویت پوست، مو و ناخن کمک می‌کند.

,

 کارشناسان این فواید را به ویتامین سی، پتاسیم و فولیک اسید موجود در آب پرتقال نسبت داده‌اند. ویتامین سی برای تولید کلاژن لازم و ضروری است.

,

رنگدانه های زرد موجود در آب پرتقال با کاهش آسیب‌های ناشی از تابش نور خورشید بر پوست ارتباط دارد و گفته می‌شود که قابلیت انعطاف پذیری پوست را تقویت می‌کند. معمولاً یک لیوان ۲۰۰ میلی لیتری آب پرتقال حاوی ۶۰ میلی گرم ویتامین سی است.

,

به گفته کارشناسان مواد مغذی مهمی که برای داشتن پوست، مو و ناخن سالم نیاز است زمانی که در بخشی از رژیم غذایی انسان مصرف می‌شوند، بیشترین تأثیر را دارند.

,

پرتقال از میوه‌هایی است که به دلیل اسید بالایی که دارد می‌تواند عفونت ها را در بدن از بین ببرد و به عنوان یک "کپسول آنتی بیوتیک" عفونت ها، جوش و لکه‌های پوستی را نابود کند. خوردن پرتقال قبل از خواب باعث می‌شود تا بعد از خواب پوست از "شفافیت "کافی برخوردار باشد و از لکه‌ها و جوشها به میزان زیادی کاسته شده باشد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه