اخبار داغ

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات لرستان:

شب قدر،فراخوان عفو عمومی خداوند برای بندگان/ شبی که خداوند خریدار دل های شکسته می شود

شب قدر،فراخوان عفو عمومی خداوند برای بندگان/ شبی که خداوند خریدار دل های شکسته می شود
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات لرستان گفت:شب قدر فراخوان عفو عمومی خداوند لایزال برای بندگان است،کسانی که در طول ماه مبارک رمضان توانسته اند روزه بگیرند این لیالی قدر خداوند عنایت فرموده تا بهتر استفاده کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خبرافلاک،شب قدر را بهتر از هزارماه دانسته اند،شبی که  شب نزول قرآن  بر سینه مبارک پیامبر اسلام(ص) است و سرنوشت یک سال انسان در آن رقم می خورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرافلاک,

از اهمیت و جایگاه این شب همان بس که سوره ای از سوره های قرآن به همین نام است.در شب های قدر مسلمانان به یاد مولای خوبی ها حضرت مولی الموحدین امیرالمومنین علی (ع) شب زنده داری می کنند و با خدایشان به رازونیاز می پردازند.

,

شب قدر

, شب قدر,

شب قدر بهترین فرصت خودسازی و توجه به معنویات و زدودن دل از غبار کینه است و به همین خاطر است که بزرگان دین ما در رابطه با شب‌زنده‌داری و تلاوت قرآن ،دعا، مناجات و عبادت در این شب، بسیار تأکید کرده اند.

,

حجت الاسلام والمسلمین احمدرضا غلامی،معاون فرهنگی سازمان تبلیغات لرستان ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت امیرالمومنین(ع) در رابطه با اهمیت شب قدر به خبرافلاک گفت: شب قدر از اهمیت  بالایی برخوردار است شبی که سرنوشت انسان رقم می خورد همان طوری که امام صادق (ع) می فرمایند: قلب ماه مبارک رمضان  لیالی قدر است؛ شبی که خداوند با نزول فرشتگانش در زمین با رحمت و رافتش زمینه بخشش همه بندگان را فراهم می کند.

,

, ,

شب قدر،فراخوان عفو عمومی خداوند برای بندگان

, شب قدر،فراخوان عفو عمومی خداوند برای بندگان,

 وی افزود: شب قدر فراخوان عفو عمومی خداوند لایزال برای بندگان است،کسانی که در طول ماه مبارک رمضان توانسته اند روزه بگیرند این لیالی قدر خداوند عنایت فرموده تا بهتر استفاده کنند.

,

 این کارشناس مذهبی اظهار داشت:لیلة القدر یک شب است برای این که ما مطمئن شویم که یکی از شب های 19،21 و 23  ماه مبارک رمضان قدر را برپا کرده ایم و قدر را قدر دانسته ایم لذا این سه شب را به منزله لیلة القدر برپا می کنیم،گرامی می داریم و در نهایت بهره برداری می کنیم.

,

 غلامی بااشاره به ویژگی شب های قدر، گفت:همه شب ها برای عبادت و بندگی ارزش دارد شب های رمضان ویژگی های مختص به خود را دارند در ماه مبارک رمضان خواب و نفس کشیدن هم عبادت است و ثواب عبادت چند برابر لحاظ می شود.

,

 قلب ماه مبارک رمضان شب قدر است

, قلب ماه مبارک رمضان شب قدر است,

 وی قلب شب های ماه مبارک رمضان را شب قدر دانست و بیان کرد: شبی که شب نزول رحمت الهی،فرشتگان الهی و فرشته اعظم الهی به زمین است وخداوند از باب رحمت و رافت برای بندگان خود این شب  را عنایت فرموده است درواقع شب قدر فرجه  کامل به همه بندگان برای تکمیل عبادت و بندگی شان در بقیه روزها و شب های باقی مانده ماه مبارک رمضان است.

,

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات لرستان گفت: اصل شب های قدر شب زنده داری است همان طوری که از محضرحضرت فاطمة الزهرا(س) نقل است که در این شب ها بچه ها را  بیدار نگه می داشتند تابه عبادت و بندگی بپردازند.

,

غلامی عنوان کرد: همه لحظات شب قدر نه فقط شب قدر  بلکه روز قدرهم حکم شب قدر را دارد چراکه این لحظات فرصت خوبی برای عبادت، بندگی، توبه ،استغفار،دعا و در عین حال به جا آوردن نمازهای قضاست.

,

وی بیان کرد: شب قدر را بایستی در سایه تمسک به قرآن و توسل به ائمه اطهار(ع)،تلاوت و قرائت قرآن و دعاهای مختلفی که برای شب های قدر در مفاتیح الجنان آمده قدر بدانیم.

,

 این کارشناس مذهبی بااشاره به مقارن بودن ایام شهادت حضرت علی(ع) با لیالی قدر، گفت: حضرت امیرالمومنین(ع) بنده خاص،جامع و کامل خداست؛امیرالمومنینی که لیالی قدر را به طور کامل  به پا می داشتند الان بهترین وسیله،بهانه و راهی که می توانیم از طریق آن ورود پیدا کنیم،خود حضرت امیرالمومنین (ع) است.

,

شهادت حضرت علی

, شهادت حضرت علی ,

 غلامی اظهار داشت: حضرت علی(ع) تجسم کامل عدالت، یتیم نوازی گذشت، ایثار، شهامت، تقوا و پرهیزگاری است.  لذا کسی که این الگو را انتخاب می کند بهترین راه برای طی این مسیرحضرت علی (ع) است.

,

وی بیان کرد: طاعت، اطاعت، کمک به فقرا و نیازمندان از ویژگی های امیرالمومنین(ع) است تقارن ایام لیالی قدر با شهادت امیرالمومنین(ع) این پیام را دارد که وقتی حضرت امیر(ع) را الگو  انتخاب کردیم بایستی در مسیر او گام برداریم نمی شود.

,

غلامی عنوان کرد: اگر ما ادعا داریم که شیعه ایم و الگوی ما امیرالمومنین(ع)  است بهترین روش و راه،  اطاعت و تبعیت از تفکر حضرت امیرالمومنین(ع) است.

,

 عدالت حضرت علی(ع) در اوج قدرت و توانایی

, عدالت حضرت علی(ع) در اوج قدرت و توانایی,

وی گفت: اگر ما بخواهیم تنها از حضرت علی(ع) یک درس بگیریم درس گذشت و ایثار است آن حضرت بعد از این که ضربت بر سر مبارکشان وارد می شود به امام حسن (ع) سفارش می کنند که با قاتل من با احترام برخورد کنید و این یعنی عدالت به تمام معنا در زمانی که در اوج قدرت و توانایی هست عدالت سرلوحه کارشان است.

,

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات لرستان اظهار داشت: عدالت، ایثار و گذشت حضرت علی(ع) برای جامعه اسلامی امروز ما از جمله خانواده های دین دار و دین محور درس است؛ما باید از این طریق درس بگیریم که با بندگان خدا چطور برخورد کنیم.

,

غلامی ادامه داد: کسانی که در طول ماه مبارک رمضان توانسته اند روزه بگیرند این فرصت ها را غنیمت بشمارند تکمیل این عبادت، تقرب به خدا و توسل به ائمه طاهرین(ع) برای رسیدن به اصل خلقت و وظیفه بندگی است.

,

وی گفت: از این لحظات استفاده کنیم و ایتام فقرا و همسایگان نیازمند را فراموش نکنیم گسترده ترین سفره در لیالی قدر سفره معنوی است در لیالی قدر نه تنها خودمان، اقواممان بلکه همگان را دعا کنیم و از دعای خیرمان فراموش نکنیم.

,

انتهای پیام/ر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه