اخبار داغ

روستای چنار شرق دماوند چهره جدید گرفت/ افزایش بافت مسکونی روستایی و مخزن جدید آب، اصلی‌ترین مطالبه مردم+عکس

روستای چنار شرق دماوند چهره جدید گرفت/ افزایش بافت مسکونی روستایی و مخزن جدید آب، اصلی‌ترین مطالبه مردم+عکس
دهیار روستای چنار شرق از توابع شهرستان دماوند گفت: مخزن جدید آب شرب روستا باید راه‌اندازی شود، بنیاد مسکن با افزایش بافت روستا، از ساخت و ساز غیر مجاز درون روستا خودداری کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، مهدی محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود با بیان اینکه از سال ۹۲ دهیار روستای چنار شرق می باشد، اظهار کرد: در طول این سال‌ها اقداماتی از جمله نصب سیستم گرمایشی و رنگ آمیزی حیاط و محوطه مدرسه، جدول گذاری و رنگ‌آمیزی آن‌ها، روشنایی معابر و درختکاری در حاشیه بلوار انجام شده است.
وی افزود: تراشه خیابان هومند و روکش آسفالت، زیرسازی کوچه استخر و لکه گیری معابر از دیگر اقداماتی بود که در سال ۹۳، با بودجه ای بالغ بر ۶۰۰ میلیون ریال انجام شده است.
دهیار روستای چنار شرق در خصوص عملیات‌های عمرانی انجام شده در سال ۹۴ توضیح داد: تا کنون دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال اعتبار به روستا تعلق گرفت که صرف اقداماتی چون تعریض پیچ حادثه ساز ورودی روستا، آغاز کار احداث خانه ورزش و تهیه لوازم بازی و ورزشی جهت نصب در بوستان و تعویض پمپ آب آشامیدنی، نصب پرچم در ورودی و خروجی روستا قرار گرفت.
محمدی اضافه کرد: دو مشکل بزرگ در این روستا وجود دارد. عدم راه اندازی مخزن جدید آب شرب روستا که می‌بایست توسط آب و فاضلاب روستایی انجام شود. مخزن موجود در این روستا، برای استفاده ۲۰ خانوار تعبیه شده بود، در حالیکه اکنون بیش از ۱۵۰ خانوار ساکن هستند، بنابراین راه‌اندازی مخزن جدید در این روستا، ضروری است. مشکل بعدی، افزایش بافت روستا می‌باشد که یک سال هم از موعد بازنگری طرح هادی آن گذشته و بنیاد مسکن دماوند متولی اجرای آن می‌باشد. کمبود بافت مسکونی موجب افزایش ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی نزدیک به بافت روستا می‌گردد.
چنار شرق از توابع بخش مرکزی شهرستان دماوند است که در فاصله چهار کیلومتری شرق مرکز شهرستان واقع شده که دارای طرح هادی مصوب از سال ۱۳۸۳ می‌باشد. جمعیت این روستا بر اساس سرشماری سال ۹۰ دارای ۲۵۶ نفر و در حال حاضر بیش از ۶۰۰ نفر ساکن دارد. فعالیت اکثر ساکنین این روستا کشاورزی، دامداری و باغداری است. روستای چنار شرق دارای سایت پرواز پاراگلایدر می‌باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تارود,
,
,
,
,

برای مشاهده تصاویر اینجا را کلیک کنید

, برای مشاهده تصاویر اینجا را کلیک کنید, برای مشاهده تصاویر اینجا را کلیک کنید, برای مشاهده تصاویر اینجا را کلیک کنید,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه