اخبار داغ

استاندار آذربایجان شرقی:

احیاء خانه پدری مقام معظم رهبری در شهر خامنه ضروری و لازم است

احیاء خانه پدری مقام معظم رهبری در شهر خامنه ضروری و لازم است
استاندار آذربایجان شرقی با همراهی جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی از شهرخامنه ،زادگاه پدری مقام معظم رهبری بازدید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبسترنیوز ،در حاشیه نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان که در شبستر برگزار شد ، دکتر جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی با همراهی   امام جمعه ،نماینده و فرماندار و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی به خامنه زادگاه پدری مقام معظم رهبری سفر کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبسترنیوز ,

جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی ،در این سفر ضمن تشکر از میزبانی شهرداری خامنه گفت: انشاءالله به دنبال آن خواهیم بود که تمامی نواقص و مشکلات شهر خامنه را یک به یک مرتفع سازیم .

,

وی بازسازی و احیاء خانه پدری مقام معظم رهبری را  بسیار ضروری دانست و افزود : بازسازی و احیاء این منزل در شهر خامنه به عنوان زادگاه پدری مقام معظم رهبری لازم است چرا که هر گردشگری که نام خامنه را می شنود و خامنه را به عنوان مقصد خویش انتخاب می نماید ، حتما به دنبال بازدید از یک مکان و یک خانه یا یادگاری از ولایت در شهر خامنه خواهد بود .

,

وی با تقدیر از ارائه این طرح از سوی شهرداری اظهارکرد : حتما مساعدت لازم را جهت بازسازی خانه قدیمی پدری مقام معظم رهبری متناسب با آثار موجود و دیده ها و شنیده های اهالی شهر از بافت فیزیکی آن بنا ، ارائه خواهیم نمود .

,

استاندار آذربایجان شرقی از معاون عمرانی و مدیران کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست که به جد پیگیر مطالعه و تصویب اعتبار ویژه جهت احیاء آن به عنوان مهمترین میراث فرهنگی آذربایجان باشند .

,

استاندار آذربایجان شرقی در  پایان خاطرنشان کرد: بازسازی بنای مذکور ، سبب جذب گردشگر داخلی و حتی خارجی به شهر خامنه می گردد ، که به خودی خود می تواند در رونق و شکوفایی شهر نقش مهمی ایفا نموده و با حل این مشکل ، سایر مشکلات شهر نیز با پیگیری های همکاران مرتفع می شود .

,

شریفی شهردار خامنه نیز با اشاره به مشکلات موجود در شهر خامنه افزود:ثبت ملی و بازسازی خامنه شیخ محمدخیابانی و راه اندازی موزه مشروطه توسط شهرداری در این مکان،مشکل تعطیلی کارخانه نساجی و لزوم بازسازی و احیاء خانه پدری مقام معظم رهبری و همچنین نیاز به همکاری تمامی دستگاهها جهت اجرای این امر از مهم ترین مسائل شهرخامنه می باشد.

,

شهردار خامنه از دستور ویژه  استاندار در جلسه شورای برنامه ریزی استان به تمامی مدیران جهت پیگیری دقیق و جدی مشکلات شهر ولایت مراتب قدردانی  خود را از طرف مردم ولایی و با فرهنگ شهر خامنه و اعضای شورای اسلامی اعلام کرد.

,

شریفی مطالعه جهت بازسازی خانه شیخ محمد خیابانی ، موافقت با تغییر کاربری پرونده درخواستی شهرداری جهت احداث کارگاههای کوچک و شهرک صنفی توسط بخش خصوصی ، لزوم واگذاری اراضی ملی واقع در حریم شهر خامنه جهت اشتغال زایی و فعالیت های صنعتی و کشاورزی مردم و شهرداری ، اجرای همزمان تقاطع و میدان ولایت در ورودی شهر و مسیر شبستر تسوج و همزمان با اجرای آن جهت کاهش و جلوگیری از تلفات و حوادث رانندگی را از دیگر موارد شهرداری خامنه برشمرد.

,

پور مهدی معاون عمرانی استاندار  نیز در حاشیه این جلسه ،قول مساعد جهت تأمین منابع مالی و اعتبارات مورد نیاز به منظور رفع نواقص و مشکلات موجود در شهر خامنه را داد.

,

 

,

Picture-157

, Picture-157, Picture-157,

انتهایپیام/رض

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه