اخبار داغ

گزارش:

کردکوی خطه آبشارها+تصاویر

کردکوی خطه آبشارها+تصاویر
وجود آبشارهای پرآب و با طراوت هفت طبقه (شادان)، دو آب کردکوی و آبشار های بزبنه و لاملیج سرکلاته خرابشهر و همچنین آبشار تازه کشف شده تمیشه، شهرستان کردکوی را به شهرستان آبشارها معروف کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رادکانا،کردکوی در غرب استان گلستان و در جنوب‌شرق خلیج گرگان قرارگرفته است. این شهرستان ازطرف شمال به بندرترکمن، از جنوب به نواحی جنگلی بخشی از رشته کوه‌های البرز شرقی و استان سمنان و از غرب به شهرستان بندرگز و از شرق به شهرستان گرگان محدود می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رادکانا,

نام قدیمی کردکوی «تمیشه» بوده که به بخش غربی گرگان اطلاق می‌شده است.این شهرستان با داشتن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متنوع و قابل توجه یکی از قطب‌های مهم گردشگری استان گلستان و کشور به شمار می‌آید، اقلیم‌های مختلف و تنوع آب و هوایی در هر فصل از ویژگی‌های بارز این شهرستان است، ولی با وجود این توانمندی‌ها، سهم شهرستان کردکوی از منابع درآمد گردشگری و جذب گردشگر بسیار ناچیز است.

,

‏‏* جاذبه‌های تاریخی

, ‏‏* جاذبه‌های تاریخی, ‏‏* جاذبه‌های تاریخی,

تاکنون در شهرستان کردکوی ۵۹ اثر تاریخی ـ فرهنگی از هزاره‌های پیش از میلاد تا سده‌های میانی اسلام شناسایی شده است که از این تعداد ۲۸ اثر در فهرست آثار ملی کشور قرار دارد. ‏

,

از مهم‌ترین آثار تاریخی و باستانی شهرستان کردکوی می‌توان به «گنبد رادکان، جاده شاه عباسی، دیوار و شهر تمیشه» است.

,

04052010447

, 04052010447,

* روستای رادکان

, * روستای رادکان, * روستای رادکان,

روستای زیبای رادکان در دامان البرز شرقی در ۳۵ کیلومتری جنوب غرب شهر کردکوی و ۵۰ کیلومتری گرگان قرار دارد. این روستا از شمال به ارتفاعات درازنو، از غرب به روستای کنداب، از جنوب به جنگل‌های پیرامون و از شرق به روستاهای حاجی‌آباد و چمن ساور محدود می‌شود. ‏

,

‏ارتفاع روستای رادکان از سطح دریا ۱۴۴۸ متر است و تحت تأثیر اقلیم کوهستانی، زمستان‌های سرد و تابستان‌های معتدل دارد. رودخانه رادکان در جنوب آبادی جاری است. ‏

,

ارتفاعات ییلاقی درازنو در شمال روستای رادکان قرار دارد و به نام بام استان گلستان معروف است. چشم‌اندازهای این ارتفاعات که به روستاها و شهرهای اطراف اشراف دارند، از جاذبه‌های طبیعی روستا به شمار می‌آید. اراضی جنگلی جنوب روستا از درختان پهن برگ مانند راش، ممرز، افرا، توسکا و غیره پوشیده شده است.

,

این جنگل‌ها در فصل پاییز، سرسبز و با طراوت و در فصول بهار و تابستان علاقمندان بسیاری را به سوی خود جلب می‌کند. حواشی رودخانه رادکان که منبع اصلی تأمین کننده آب کشاورزی روستاست، در بیشتر روز‌های سال، محل مناسبی برای گذران اوقات فراغت و گردشگری است. ‏چشمه مشکی جار که معروفترین چشمه روستا است، علاوه بر تأمین آب آشامیدنی روستا از جاذبه‌های طبیعی آن نیز به شمار می‌آید. ‏سقاخانه ابوالفضل(ع)، در داخل روستا قرار دارد و مورد احترام مردم روستا و زائران است. ‏

,

در شمال روستا و در ارتفاعات دهکده ییلاقی درازنو امامزاده هزار منزل قرار دارد. در این بقعه دو امامزاده به نام‌های رضی(ع) و مرضیه(س) مدفون هستند. گردشگران در این منطقه علاوه بر زیارت، از جاذبه‌های طبیعی و جنگل‌های ارتفاعات پیرامون درازنو نیز استفاده می‌کنند. ‏

,

مجاورت با برج تاریخی رادکان، از آثار قرن پنجم هجری قمری و وجود زیارتگاه‌های هزار منزل و سقاخانه ابوالفضل(ع)، از قدمت و تاریخ کهن روستای رادکان حکایت دارد. به نظر می‌رسد نام برج تاریخی رادکان از نام روستا گرفته شده باشد. ‏موسیقی مردم روستای رادکان شامل ترانه‌ها و نغمه‌های محلی کتولی و حقانی است که غالباً در جشن‌هاو عروسی‌های محلی نواخته و خوانده می‌شود.

,

پوشاک غالب مردم روستای رادکان لباس‌های رایج و معمولی است، ولی افراد میانسال و کهنسال از لباس‌های محلی استفاده می‌کنند. لباس‌های زنان، در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع و شاد تهیه می‌شوند و مشتمل بر دامن‌های پرچین، پیراهن بلند و روسری است که با انواع زیورآلات و پولک‌های رنگی تزیین می‌شوند.

,

غذاهای محلی شامل کباب، آبگوشت و انواع خورشت‌ها می‌شود. مواد لبنی مانند شیر، ماست و کره همراه غذاهای محلی استفاده می‌شود. پخت برنج با انواع ماهی نیز، در روستای رادکان معمول است.

,

کوچ عشایر در آغاز و نیمه هر سال یکی از جاذبه‌های روستاست. چشم‌انداز چادرهای عشایر و لباس‌های محلی رنگارنگ آنان، از دیگر جاذبه‌های روستای اردکان به شمار می‌آید. مردم روستای رادکان به زبان محلی مازندرانی سخن می‌گویند.

,

, ,

* میل یا گنبد رادکان

, * میل یا گنبد رادکان, * میل یا گنبد رادکان,

‏ این گنبد در ۴ کیلومتری جنوب شرق روستای رادکان و ۴۲ کیلومتری جنوب کردکوی در یک منطقه کوهستانی ـ جنگلی بر فراز تپه با صفایی که دارای موقعیت ویژه طبیعی و سوق‌الجیشی است، قرار دارد.

,

با توجه به کتیبه‌ای که در زیر گنبد دیده می‌شود، ساخت آن در ۴۰۷ هجری قمری در زمان فرمانروایی اسپهبد ابوجعفر آغاز شده و در ۴۱۱ هجری به پایان رسیده است. این بنا از دو قسمت گنبد و بدنه تشکیل شده‌است. گنبد آن بصورت ترک (مخروطی شکل) و دو پوشه است، که بیش از ۳۵ متر ارتفاع دارد. بدنه بسیار ساده و دارای آجر چینی معمولی و تزئینات آجرکاری و گچبری است.

,

زیباترین قسمت این برج ۳۵ متری شامل دو ردیف قطاربندی و دو کتیبه کوفی در بخش فوقانی آن است. نام بانی و تاریخ بنا بر روی کتیبه، به صورت کشیده نوشته شده است. گروهی آن را تقلیدی از معماری گنبد قابوس می‌دانند، با این تفاوت که گنبد برج رادکان دو پوش است و پوشش فوقانی آن به صورت مخروطی بلند جلب توجه می‌کند و طرح داخلی بنا، مدور با نمای بسیار ساده است و گچبری‌های آن، بر گنبد قابوس برتری دارد. سردر ورودی بنا به پرتگاهی مشرف است و تمام بدنه آن از آجرهایی همانند آجرهای گنبد قابوس با ملات گچ ساخته شده است. ‏

,

در گذشته کتیبه‌ای به خط کوفی بر ورودی بنا وجود داشته که در دوره قاجار، به سرقت رفته است. این برج، مدفن یکی از اسپهبدان آل باوند طبرستان به نام «ابوجعفر بن محمدبن ونوریان باوندی» است. ‏

,

این بنا به شماره ۱۴۵ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

,

‏‏* جاده شاه عباسی

, ‏‏* جاده شاه عباسی, ‏‏* جاده شاه عباسی,

در دوره صفویه به دستور شاه عباس و برای دسترسی سریع و راحت کاروانیان، جاده‌های ارتباطی در سراسر ممالک تحت امر احیاء و ساخته شده است. از جمله جاده سنگفرش معروف به جاده شاه عباسی که استان‌های گیلان و مازندران را به مرکز شاهی یعنی اصفهان متصل می‌کرد. در اثر گذشت زمان بخش بزرگی از این جاده از بین رفته است.

,

در جنوب شهرستان کردکوی بقایای جاده شاه عباسی حدفاصل روستاهای سرکلاته، سالیکنده، کردمحله و بالاجاده دیده می‌شود. جاده را با قلوه سنگ ،گل و آهک بازسازی کرده‌اند و در بین راه چند دهنه پل با مصالح سنگ و آجر ساخته‌اند. گذر جاده سه متر بوده است.

,

IMG_0602

, IMG_0602, IMG_0602,

* شهر تمیشه

, * شهر تمیشه, * شهر تمیشه,

بقایای شهر قدیمی تمیشه و دیوار آن در غرب روستای سرکلاته خرابشهر در شهرستان کردکوی به صورت تپه‌های پست و مرتفع جلب توجه می‌کند.

,

شهر تمیشه و تاسیسات وابسته شهری باقلاع متعدد در غرب دیوار تمیشه واقع شده است که معماری منحصر بفرد با مصالح بومی دارد. قسمتی از بقایای این شهر در کاوش‌های باستان شناسی شناسایی شده است. متاسفانه بر اثر تسطیح زمین‌های کشاورزی واقع در محدوده شهر تمیشه بیشتر این آثار از بین رفته است.

,

به استناد گزارش علمی باستانشناسانی چون سیلونیا، مایسون و گزافه رواری، این شهر پایتخت یک سلسله محلی متعلق به اوایل اسلام تا دوره سلجوقی بوده است. بخشی از عناصر حفاظتی شهر متعلق به دوره ساسانی است. دیوار بزرگ شهر تمیشه نیز مربوط به دوره ساسانی است.

,

* دیوار تمیشه

, * دیوار تمیشه, * دیوار تمیشه,

دیوار تمیشه به طول تقریبی ۱۲ کیلومتر در جهت شمال ـ جنوب از دامنه‌های شمالی سلسله جبال البرز شروع شده و به خلیج گرگان منتهی می‌شود. موقعیت جغرافیایی آن در ۱۳ کیلومتری شهر کردکوی و حدود۱۰ کیلومتری جنوب خلیج گرگان است. با مطالعات انجام شده بقایای بخشی از دیوار در داخل خلیج گرگان مشخص شده است. دیوار دارای خندق عمیق در قسمت غرب و به سمت شهر تمیشه است و از سمت شرق به دره‌های عمیق و رودخانه منتهی می‌شود. همچنین در کاوش‌ها خندقی به طول سه کیلومتر با عرض و عمق دو متر در کنار دیوار تمیشه کشف شده است.

,

نتایج حاصل از این گمانه زنی‌ها بیانگر آن است که طراحان و سازندگان دیوار تمیشه در بخش جنگلی این دیوار از مصالح چوب برای ساخت بخشی از آن استفاده کرده اند. به عقیده باستان شناسان در طول دیوار تمیشه اتاقک‌های چوبی به عنوان برج نگهبانی و محل استراحت سربازان ساسانی وجود داشته است. ساسانیان دیوار تاریخی تمیشه را که باستان شناسان آن را ادامه دیوار تاریخی گرگان می‌دانند در اواخر قرن پنجم و ششم میلادی برای جلوگیری از هجوم هپتالیان ساخته بودند.

,

* جاذبه‌های طبیعی‏

, * جاذبه‌های طبیعی‏, * جاذبه‌های طبیعی‏,

کردکوی باتوجه شرایط آب و هوایی و اقلیمی از جاذبه گردشگری بسیاری برخوردار است که از آن میان می‌توان به این جاذبه‌ها اشاره کرد. ‏

,

_---------

, _---------, _---------,

‏* آبشار دو آب

, ‏* آبشار دو آب, ‏* آبشار دو آب,

در ۵ کیلومتری جنوب شهر کردکوی و در دامنه کوه که پوشیده از درختان متنوع جنگلی است به منطقه‌ای می‌رسیم که به ( دِ او) یا دو آب معروف است «دِ» به معنی عدد۲ و «او» به معنای آب است. چرا که دراین منطقه ۲ رودخانه جریان دارد که از ارتفاع البزر سرچشمه گرفته و پس از طی مسافتی در دل جنگل درنقطه‌ای به نام «دِ او» به یکدیگر می‌پیوندند و آبشار دو آب را بوجود می‌آورند. ارتفاع این آبشار حدود ۱۴ متراست. جاده دسترسی به آبشار دو آب آسفالته و با ۲کیلومتر راه خاکی همراه است. ‏

,

فضای اطراف آبشار بسیار زیبا است و ترنمی که از ریزش آرام آب از بلندی کوه و زمزمه حرکت آب رودخانه به گوش می‌رسد آرامش بخش روح و روان هر ببننده است و یک مکان مناسب برای گذران اوقات فراغت خانواده‌ها به شمارمی آید.

,

kordkuy1

, kordkuy1, kordkuy1,

‏‏* آبشارشادان

, ‏‏* آبشارشادان, ‏‏* آبشارشادان,

آب این آبشارصخره‌ای پرجاذبه که درمیان جنگل پهن برگ خزری واقع شده است، از ارتفاع ۷۰ متری با درخشندگی ویژه‌ای به صورت پودر درهوای اطراف آبشار معلق می‌شود و گاه رنگین کمان زیبایی درمحیط پیرامون آبشار بوجود می‌آورد. در فصل زمستان تمام آبشار بصورت یخ درمی آید. فاصله این آبشار از شهر کردکوی ۱۷کیلومتر است، و در مسیری بنام «مشتی مسیر» بالاتر از آبشار دوآب در دل جنگل زیبای کردکوی واقع شده است. این آبشار با ۷۰متر ارتفاع در فصل سرد سال (زمستان) یخ می‌بندد و چهره زیبایی به خود می‌گیرد. وجود چنین آبشاری می‌تواند در فصل‌های مختلف سال مکان بسیار مناسبی برای گذران اوقات فراغت خانواده‌ها، گردشگران و کوهنوردان باشد.

,

IMG_7292-11

, IMG_7292-11, IMG_7292-11,

* آبشار لاملیج روستای سرکلاته خرابشهر

, * آبشار لاملیج روستای سرکلاته خرابشهر, * آبشار لاملیج روستای سرکلاته خرابشهر,

آبشار لاملیج در موقعیت جغرافیاییN3642 E5404 ، در جنوب روستا می باشد و همچنین این آبشار جز چندین آبشاری است که در مناطق جنگلی روستای سرکلاته خرابشهر واقع شده است.

,

برای رسیدن به این آبشار دو مسیر کلی وجود دارد:
مسیر اول از طرف ” تاق دونه گلی ” و ” دئو “. ( مسیر بهتری )
مسیر دوم هم از طرف ” میرانلو ” و ” قلعه “. ( کمی صعب العبور )

, برای رسیدن به این آبشار دو مسیر کلی وجود دارد:, برای رسیدن به این آبشار دو مسیر کلی وجود دارد:,
, مسیر اول از طرف ” تاق دونه گلی ” و ” دئو “. ( مسیر بهتری ), مسیر اول از طرف ” تاق دونه گلی ” و ” دئو “. ( مسیر بهتری ),
, مسیر دوم هم از طرف ” میرانلو ” و ” قلعه “. ( کمی صعب العبور ), مسیر دوم هم از طرف ” میرانلو ” و ” قلعه “. ( کمی صعب العبور ),

آبشار لاملیچ به ارتفاع نود متر از یک مکان رفیع و بلند به کف دره میریزد و چون در محل ریزش از بین درختان ملیج که گاهی ملیج  و ملج هم گفته می شود می گذرد به لاملیج شهرت یافته است.

, آبشار لاملیچ به ارتفاع نود متر از یک مکان رفیع و بلند به کف دره میریزد و چون در محل ریزش از بین درختان ملیج که گاهی ملیج  و ملج هم گفته می شود می گذرد به لاملیج شهرت یافته است. , آبشار لاملیچ به ارتفاع نود متر از یک مکان رفیع و بلند به کف دره میریزد و چون در محل ریزش از بین درختان ملیج که گاهی ملیج  و ملج هم گفته می شود می گذرد به لاملیج شهرت یافته است. ,

مسیر ریزش آب دارای شیب نسبتا تند بوده و 4 الی 5 ساعت از روستا تا آبشار فاصله است.

,

دیواره رودخانه مسیر که در بعضی از قسمت ها ارتفاع آن به بیست متر و بیشتر می رسد پوشیده از درختان بلند افرا و بوته های گیاه همیشه سبز چلم است.

,

در ادامه مسیر آبشار کوچکتری قرار دارد که مسیر آن با مسیر آبشار بزرگ دارای انحراف است و در صورت بازدید از آن باید مجددا به مسیر بازگشت و ادامه راه داد.

,

ادامه مسیر تا آبشار اصلی نیاز به فرود فنی و تجهیزات دارد. لازم به ذکر است به دلیل انبوه بودن جنگل این مسیر نیاز به راهنما دارد.

,

روستای سرکلاته خرابشهر (تمیشه باستان) هر ساله میزبان گردشگران و طبیعت دوستان عزیز می باشد.

, روستای سرکلاته خرابشهر (تمیشه باستان) هر ساله میزبان گردشگران و طبیعت دوستان عزیز می باشد., روستای سرکلاته خرابشهر (تمیشه باستان) هر ساله میزبان گردشگران و طبیعت دوستان عزیز می باشد.,

1101

, 1101, 1101,

* آبشار بزبنه روستای سرکلاته خرابشهر

, * آبشار بزبنه روستای سرکلاته خرابشهر, * آبشار بزبنه روستای سرکلاته خرابشهر,

آبشار “بزبنه” در جنگل زیبای روستای سرکلاته خرابشهر از توابع شهرستان کردکوی قرار دارد و سخره ای زیبا که آب را از ارتفاع بالا به صورت قطرات ریزپودر می کند و طراوت و شادابی را بر چهره هر بیننده ای نمایان می سازد.

,

photo_2016-01-30_17-38-14

, photo_2016-01-30_17-38-14,

* آبشار تمیشه

, * آبشار تمیشه, * آبشار تمیشه,

آبشار تمیشه جدیدترین آبشار شهرستان کردکوی می باشد که طی روزهای گذشته توسط آقای رحمان منوچهری یکی از کوهنوردان قدیمی این شهرستان کشف و شناسایی شده است.

,

از این رو گروه کوهنوردی سبز تمیشه با پیمایشی به سمت این آبشار از آن رونمایی کردند و نام زیبای ” تمیشه ” که یادآور خاطرات ناب و ارزشمند این سرزمین کهن است را بر روی این آبشار زیبا نهادند.

,

گفتنی است که آبشارهای زیاد دیگری هم در این شهرستان وجود دارد که هم نامشان در خاطرمان نیست و هم اینکه تصاویری از آن در اختیار نداریم.

,

وجود آبشارهای پرآب و با طراوت هفت طبقه (شادان)، دو آب و آبشار سرکلاته خرابشهر شهرستان کردکوی را به شهرستان آبشارها معروف کرده است.

,

* چشمه‌ها

, * چشمه‌ها, * چشمه‌ها,

اغلب چشمه‌های موجود دراین منطقه از دامنه‌های شمالی کوه‌های البرز جاری بوده و در همان محل به مصرف آب آشامیدنی و کشاورزی می‌رسد. تهیه آمار از تمام چشمه‌های موجود در مناطق کوهستانی با دشواری همراه است و برابر آمار کشاورزی سال ۸۹ تعداد چشمه موجود درشهرستان کردکوی ۲۴ دهنه چشمه دائمی و۱۴ دهنه چشمه فصلی است.

,

که مهمترین آنها به ترتیب اهمیت عبارتند از:

, که مهمترین آنها به ترتیب اهمیت عبارتند از:, که مهمترین آنها به ترتیب اهمیت عبارتند از:,

۱ـ چشمه‌های منطقه ییلاقی درازنوکه شامل چشمه زرشک چال، مرس چشمه، چشمه فِک بـند، ولارچشمه، گرمنه چشمه، جیکا چشمه، چشمه بالا کال نو، چشمه رزوی، تورچشمه و چشمه هلی چال است. ‏

,

‏۲ـ چشمه‌های منبع رودخانه غرب بالاجاده که چشمه پلنگ کِرس، چشمه خا ل، چشمه کومه و چشمه افرا را شامل می‌شود. ‏

,

‏* جنگل و مرتع‏

, ‏* جنگل و مرتع‏, ‏* جنگل و مرتع‏,

‏ وسعت کل حوزه جنگلداری شهرستان کردکوی ۲۹هزار و ۷۶۲ هکتار برآورد می‌شود. محدوده جغرافیایی آن از سرکلاته خرابشهر درغرب تا روستای نامـن در شرق شامل کنداب، رادکان، چمن ساور، حاجی آباد و جهان‌نما می‌شود.

,

مراتع شهرستان کردکوی نیز با مساحت ۳۱هزار و ۱۵۶هکتار همگی جزو مراتع ییلاقی به شمار می‌آیند و تولید سالانه آن حدود ۳۵۰ کیلوگرم برآورد می‌شود. ‏

,

‏* غارها

, ‏* غارها, ‏* غارها,

‏ غار یخچال، غار گنج‌خانه و غار اژدر کوه در بالاجاده (سوم راه) کردکوی واقع شده‌اند. و غار جهان‌نما نیز در منطقه حفاظت شده جهان نما این شهرستان قرار دارد.

,

11

, 11, 11,

* درازنو

, * درازنو, * درازنو,

درازنو از توابع شهر کردکوی، منطقه‌ای ییلاقی ویکی از زیبا‌ترین جلوه‌های این مرز و بوم است محل آن در استان گلستان و دهکده واقع در آن متعلق به ملک روستای بالاجاده است که هم اکنون خود نیز در تقسیمات کشوری یک روستا لحاظ شده است. درازنو در زمستان خالی از سکنه و در بهار و تابستان پذیرای مردم بالاجاده و گردشگران مختلف بویژه ورزشکاران رشته‌های چتر بازی و کایت سواری است. ‏

,

این روستا در ارتفاعات البرز و غرب قله دکالی (دوکوهه) واقع است و به سبب مرتفع بودن (حدود ۲۷۰۰ متر ارتفاع) هوایی خنک و مطبوع و آبی سالم و گوارا دارد.

,

این محل از گذشته‌های دور مورد توجه اهالی بالاجاده بوده و در آن از چوب و تخته برای خود خانه می‌ساختند که سکونتگاه تابستانی آنان بود. پوشش این خانه‌ها نیز از تخته بود (کلبه). ولی امروزه آن کلبه‌های زیبا جای خود را به ساختمان‌های جدید و امکانات مدرن داده است. آب درازنو از چشمه‌ای در دل کوه بیرون می‌آید. مهمترین سوغات درازنو نان شیرمال آن است (درازنو نون) به نظر می‌رسد سبب خوشمزگی نان، آب چشمه درازنو باشد. در سال‌های گذشته هوای درازنو بیشتر اوقات پر از مه (آکاسی) بود که به دلیل پیدایش گرمایش زمین امروز کمتر شاهد آن هوای زیبا هستیم.

,

از مکان‌های دیدنی دیگر این منطقه غار گنج خانه است و آن غاری آهکی است که سنگ‌های استالا گتیت و استا لاگمیت در آن تشکیل می‌شود.

,

مکان دیدنی دیگر انبار حسن خان است و آن اتاقکی کوچک بر بدنه صخره‌ای در زیر قله دکالی است نا گفته نماند برج معروف رادکان یادگار قرن ۵ هجری در جنوب غرب درازنو و در کنار آبادی رادکان دیده می‌شود.

,

http://radkana.ir/wp-content/uploads/IMG_00106.jpg

, http://radkana.ir/wp-content/uploads/IMG_00106.jpg,

* پارک جنگلی امام رضا(ع) ‏

, * پارک جنگلی امام رضا(ع) ‏, * پارک جنگلی امام رضا(ع) ‏,

این پارک با ۵۴ هکتار مساحت در۴ کیلومتری جنوب شهر کردکوی درمنطقه جنگلی پلنگ پا ودرمسیر جاده کردکوی به درازنو واقع است. از ویژگی‌های این پارک وجود رودخانه دایمی به نام پلنگ پا است که ازکنارآن می‌گذرد. دبی این رودخانه که آب پارک را تامین می‌کند در بهمن ۱۰۰ لیتر در ثانیه اندازه‌گیری شده است. از دیگر ویژگی‌های پارک نزدیکی آن به جاده تهران ـ گرگان و شهر کردکوی و بندر ترکمن است.

,

این پارک از امکانات رفاهی مانندجاده آسفالته، آب لوله‌کشی، برق، محل نصب چادر، سرویس بهداشتی و وسایل بازی کودکان، سوئیت، آلاچیق و مهمانسرای اقامتی ـ پذیرایی برخوردار است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه