اخبار داغ

چشمه پیر کدویه یکی از تفرجگاه های باصفای شهرستان بوانات

چشمه پیر کدویه یکی از تفرجگاه های باصفای شهرستان بوانات
چشمه های آب خنک و گوارا که دامنه کوههای رشته کوه زاگرس در شهرستان بوانات جاری هستند یکی از جاذبه های گردشگری این شهرستان می باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از حرف رسا: شهرستان بوانات در فاصله 220 کیلومتری شمال شرق استان فارس قرار گرفته که بدلیل وجود چشمه سار ها و قنوات و باغهای بسیار زید انگور و گردو از قدیم به نام نگین سبز فارس شهرت داشته است و وجود همین جاذبه های طبیعی این شهرستان را بعنوان یکی از مهمترین شهرستان های هدف گردشگری در استان فارس مطرح کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, حرف رسا, بوانات , فارس, نگین سبز فارس,

در این مجمل شما را با چشمه جوشان و خنک پیر کدویه اشنا خواهیم کرد.

,

چشمه و تفرجگاه پیر کدویه یکی از نقاط مهم و تفرجگاههای بسیار زیبای شهرستان بوانات است که در فاصله 35 کیلومتری مرکز شهرستان و در بخش مزایجان این شهرستان واقع شده است که خصوصا در فصل بهار و تابستان پذیرای خستگانی است که می خواهند در محیطی آرام قدری هر چند کوتاه بیاسایند.

,

این چشمه جوشان در دامنه کوههای زاگرس در شهرستان بوانات جلوه ای از قدرت پروردگار متعال را نمایان ساخته و دشت زیبای بادبر و مزایجان را سیراب می کند.

,

برای رسیدن به این تفرجگاه زیبا پس از ورود به شهرستان بوانات در مسیر شرق به سمت بخش مزایجان حرکت کرده و پس از گذر از شهر مزایجان نزدیک به 10 کیلومتر به غرب حرکت می کنیم و به این چشمه آب خنک می رسیم.

,

تفرجگاه پیر کدویه خصوصا در فصل تابستان هر ساله پذیرای میهمانان زیادی خصوصا از شهرستانهای همجوار و استان یزد می باشد.

, تفرجگاه پیر کدویه,

, ,

, ,

, ,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه