اخبار داغ

آیا شوهر عمه رهبر معظم انقلاب را می شناسید؟

آیا شوهر عمه رهبر معظم انقلاب را می شناسید؟
17 فروردین مصادف است با سالروز قیام «شیخ محمد خیابانی » علیه قرارداد ننگین انگلیس. عموما نمیدانیم که شیخ محمد خیابانی دارای نسبتی نزدیک با حضرت آقاست
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  17 فروردین مصادف است با سالروز قیام «شیخ محمد خیابانی » علیه قرارداد ننگین انگلیس. عموما نمیدانیم که شیخ محمد خیابانی دارای نسبتی نزدیک با حضرت آقاست . در حالیکه شیخ محمد خیابانی، عالم و مجاهد بزرگ معاصر، پس از گذراندن تحصیلات و درآمدن به کسوت روحانیت با خاندان خامنه‌ای‌ها وصلت کرد. آیت‌الله سید حسین حسینی خامنه‌ای (جد پدری و پدربزرگ مقام معظم رهبری)، مشهور به سید حسین پیشنماز، از روحانیان مشهور و مبارز آذربایجان بود. ایشان دارای هفت فرزند بود که یکی از آنان سید محمد، معروف به پیغمبر و دیگری سید جواد (پدر مقام معظم رهبری) است. فرزند دیگر او میر مهدی نام داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
 آیت‌الله سید حسین خامنه‌ای در مسجد جامع تبریز اقامه نماز می‌کرد و خیابانی هم به سبب همشهری‌بودن با وی و هم اینکه او اندیشه‌های روشن و انقلابی و اجتماعی داشت، با ایشان زود آشنا شد. همین آشنایی زمینه را برای ازدواج او با دختر آن فقیه بزرگ، یعنی «خیر النساء» فراهم کرد.
,
 
,
از آن پس خیابانی گاهی در مسجد جامع تبریز به جای پدر زنش، حاج سید حسین خامنه‌ای، نماز جماعت اقامه می‌کرد و از همانجا نیز مشهورتر گردید. بنابراین، شیخ محمد خیابانی داماد خاندان خامنه‌ای و «شوهر عمه» رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به حساب می‌آید.
,
 
,
حضرت آقا در وصف قیام ایشان سخنرانی های زیادی داشته اند و خودشان به این نسبت فامیلی اشاره کرده اند : «... آقاى شیخ محمد خیابانى شوهر عمه‌ى ماست... مرحوم خیابانی و دیگران در مقابل این قضیه (قرارداد انگلیسی وثوق الدوله )  بود که ایستادند و آن حوادث عجیب تبریز پیشآمد کرد.»
,
 
,
 گویا مخاطب این جمله از شیخ محمد خیابانی غربگرایان امروز هستند که "آشتی با آمریکا" را بهترین راه حل پیشرفت می دانند :« هرملتی که ترقی را با نظرهای لاقید و بی‌علاقه ملاحظه نماید دچار هلاکت خواهد شد»
,
 
,
پایان پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه