اخبار داغ

نگاهی به وضعیت یک پروژه روی زمین مانده؛

موریانه های سیاسی کاری پایه خانه های مردم را سست کرد/ تبدیل مسکن مهر به موزه های بی تدبیری دولت یازدهم

موریانه های سیاسی کاری پایه خانه های مردم را سست کرد/ تبدیل مسکن مهر به موزه های بی تدبیری دولت یازدهم
مسکن مهر استان کرمانشاه یکی از پروژه هایی است که در دولت یازدهم مورد بی توجهی قرار گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  مرصاد، پروژه عظیم و ماندگار مسکن مهر یکی از مهم ترین طرح های تاریخ ایران به خصوص در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی محسوب می شود که توانست معضل بزرگ خانه دار شدن اقشار کم در آمد را تا حدود فراوانی حل کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصاد،,

 

این طرح که در دولت های نهم و دهم آغاز و به نام آن ثبت شد، امروز به دلیل برخی از بی توجهی ها از سوی مسئولین دولت یازدهم که ناشی از نگاه منفی آنها به این پروژه راهگشاست، در وضعیت چندان مطلوبی نیست.

 

تکمیل نشدن برخی از واحد ها در کنار عدم رسیدگی به مشکلات پس از ساخت، مهم ترین معضلاتی است که امروزه مسکن مهر با آن روبروست. با این وجود وضعیت این پروژه در استان کرمانشاه در مجموع در دولت یازدهم چندان چنگی به دل نمی زند. در نقاط مختلفی از استان واحدهای نیمه کاره وجود دارد به آن رسیدگی نمی شود.

 

بی توجهی دولت یازدهم به مشکلات فعلی مسکن مهر سرپل ذهاب

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از بازی دراز، افزایش جمعیت کشور و عدم مطابقت تعداد واحدهای مسکونی با این جمعیت باعث به وجود آمدن مشکل کمبود مسکن و افزایش اجاره‌ها شده بود که در این راستا طرح مسکن مهر از سوی دولت نهم و دهم مطرح شد.

 

این طرح مورد توجه خانوارهای مستاجر و کم درآمد برای فرار از نگرانی‌های هر ساله در تهیه مسکن قرار گرفت که با استقبال متقاضیان همراه شد.

 

چندسالی است از اجرای طرح مسکن مهر در کشور برای خانه دار شدن مردم می گذرد و متقاضیان آن که بیشتر از اقشار متوسط و کم درآمدند در انتظار یک سقف با امکانات متوسط برای بهره مند شدن از زندگی راحت و مناسب هستند.

 

شهرستان سرپل ذهاب یکی از شهرستانهایی است که در جهت خانه دار شدن اقشار متوسط و کم درآمد پیشرفت قابل توجهی داشت و با اجرای طرح مسکن مهر این دغدغه در بین مردم  کاهش داده است.

 

امروزه با واگذاری واحدهای مسکن مهر تکمیل شده در این شهرستان، زندگی مطلوبی برای این اقشار فراهم شده است.

 

اما در این میان عدم رسیدگی به برخی از مشکلات واحد های مسکن مهر توسط دولت یازدهم سوالی را مطرح می کند که آیا دولت یازدهم به مسکن مهر که طرح دولت سابق است نگاه سیاسی دارد؟

 

 

با وجود اینکه این خانه ها به متقاضیان آن ها تحویل داده شده است، اما مشکلاتی کماکان ساکنان آن ها را آزار می دهد که نیازمند پیگیری مسئولان در دولت یازدهم است.

 

در این راستا اهالی ساکنین مسکن مهر در سرپل ذهاب در گفتگو با خبرنگار بازی دراز، مشکلات خود را مطرح کردند.

 

 

 
احمدی ساکن مسکن مهر سرپل ذهاب در این گفتگو از مشکلات امکانات زیرساختی همچون آب، برق و گاز گفت. وی اظهار داشت: طبقه های فوقانی این ملک با کمبود و عدم فشار آب مواجهه هستند.

 

قربانی یکی دیگر از این شهروندان افزود: با توجه به کیفیت زیرساخت های این مجموعه مسکونی، متاسفانه هنوز مشکلاتی از قبیل عدم روشنایی کافی و نظافت محیط اطراف این محوطه، ما را با مشکلاتی روبرو کرده است.

 

وی تصریح کرد: انتظار می رود مسئولین با توجه به مطالعات کافی نسبت به برطرف نمودن مشکلات مسکن مهر اقدامات اساسی انجام دهند.

 

عدم نصب آسانسور درست و اصولی، رعایت نکردن اصولی ساخت و ساز صحیح در برخی از واحدهای مسکن مهر، عدم آسفالت معابر در برخی خیابانها و کمبود نانوایی از عمده مشکلات مطروحه جمعی از ساکنین این محله بود.

 

مرادی عدم آسفالت خیابانهای محوطه مسکن مهر و مشکلات عبور و مرور خودروها را از مهمترین مشکلات عنوان کرد و گفت: سلامتی و امنیت این اهالی هم دارای اهمیت فراوانی است که نیازمند توجه است.

اهالی مسکن مهر سرپل ذهاب امیدوار بودند با کمک و مساعدت مسئولین شهرستان این چشم انداز توسعه یابد و این اقدام ارزشمند و سودمند برای این زمان و نسل های بعد ادامه یابد.

 

در ادامه خبرنگار ما به سراغ معاون فرماندار سرپل ذهاب عزیزمراد کرمی رفت تا از وضعیت رفع مشکلات مسکن مهر شهرستان جویا شود.

 

عزیزمراد کرمی با بیان اینکه مسکن مهر شهرستان به صورت صددر صد به مالکین تحویل داده شده است، اظهار داشت: برای خانه دار شدن اقشار مختلف و اجرای طرح مسکن مهر گامهای خوب و موثری برداشته شده است.

 

 

کرمی اظهار داشت: شهرستان سرپل ذهاب ازجمله شهرهایی است که در آن 1هزار و 44 واحد در پروژه مسکن مهر به اجراء درآمده  و بعد از تکمیل پروژه های مسکن در این شهرستان و رفع چالش ها و کاستی ها، با دارا بودن امکانات رفاهی و عمومی این ملک به متقاضیان واگذار شد.

 

وی افزود: اجرای کیفیت ساخت و ساز مسکن یکی از اولویت ها برنامه ریزی در این راستا بوده است و ساخت و ساز مراحل این پروژه، با نظارت عالی و دیدگاه های کارشناسی صورت گرفته است.

 

به گزارش بازی دراز، حال با توجه به بررسی و برطرف شدن مشکلات اساسی این پروژه، متاسفانه هنوز کمبود امکانات سایه سنگینی بر ملک این مالکین انداخته است.

 

اکنون وضعیت و مشکلات عدیده ای دامن گیر این ساکنین شده است که انتظار می رود هر چه سریعتر به چالش های به وجود آمده رسیدگی شود.

 

پیشرفت لاکپشتی مسکن مهر قصرشیرین

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از  الوند خبر، تامین مسکن اقشار مختلف جامعه همیشه به عنوان یک مساله مهم و قابل تامل در رده‌های تصمیم‌ گیری اقتصادی و اجتماعی تلقی می‌شود. در این بین، طرح مسکن مهر، یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ ترین سیاست‌های اقتصادی برای حل مشکل مسکن مردم بویژه اقشار کم درآمد جامعه بود.

 
مسکن مهر طرحی بود که در چند سال گذشته با وعده صاحبخانه شدن بیش از یک میلیون خانوار در سراسر کشور سر زبان ها افتاد و بسیاری از طبقات فرودست اجتماعی را به یافتن سرپناه امیدوار کرد.

 

شهرستان قصرشیرین همانند دیگر شهرهای کشور در اوایل کار از این طرح بزرگ جا نماند و اقدامات لازم برای اجرای این پروژه و حل مشکل مسکن مردم شهرستان اجرایی شد اما متاسفانه به دلیل نبود نظارت های لازم از سوی مدیران و مسئولان مربوطه استانی و شهرستانی به خصوص در دولت یازدهم این پروژه با پیشرفت تاسف بار مواجه شد.

 

باوجود اینکه چند سالی است بر روی این طرح کار می شود اما  پیشرفت لاک پشتی آن موجی از نا امیدی را بین مردم بوجود آورد به گونه ای که مردم شهرستان دیگر هیچ امیدی به نتیجه رسیدن این پروژه در آینده نزدیک ندارند.

 

سازه ای که با یک باد تخریب شد!

 

نحوه ساخت و مصالح به کار رفته در شروع این طرح مشکلات متعددی به وجود آورد به گونه ای که یکی از فاز های آن با یک باد نچندان شدید تخریب و تمام سازه های آن بر زمین ریخت و به صورت متروکه باقی ماند. سال گذشته معاون وزیر راه و شهرسازی نیز در بازدید از فاز تخریب شده این پروژه از عدم تکمیل و بازسازی آن خبر داد.

 

 احمد اصغری معاون وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از پروژه علت این امر را تخلف مکرر پیمانکار این طرح در ایجاد و بکارگیری سازه های نامناسب و معرفی آن به دستگاه قضایی عنوان کرد و افزود: به علت توقف طولانی مدت این طرح، پرونده آن در دادگستری در جریان است و برهمین اساس از ادامه ساخت و تکمیل آن جلوگیری خواهد.

 

این طرح در شهرستان قصرشیرین در چند فاز صورت گرفت که در یک فاز آن زمین به صورت رایگان به مردم واگذار می شد و مبالغی تسهیلات در اختیار آنان قرار می گرفت که چون بیشترین اقدامات برای ساخت و ساز توسط خود مردم صورت گرفت این پروژه با سرعت فیزیکی بسیار بالایی به اتمام رسید.

 

اکنون فاز 300 واحدی آن در دست اجرا است که متاسفانه بیش از چندین سال با پیشرفت لاکپشتی خود بر روی زمین مانده است.

 

تاکنون مسئولین شهرستانی، استانی و حتی کشوری نیز طی چندین سال گذشته در خصوص پروژه مسکن مهر قصرشیرین جلسات و نشست های متعددی برگزار کرده و هریک از دید خود دلایلی نه چندان قانع کننده برای کندی پروژه داده و مردم محروم قصرشیرین را با وعده هایی پوچ و بی اساس امیدوار کرده اند.

 

زمان واگذاری پروژه به مردم مشخص نیست

 

رئیس بنیاد مسکن قصرشیرین در گفتگو با الوند خبر در خصوص آخرین وضعیت پروژه مسکن مهر قصرشیرین اظهار داشت: پروژه 300 واحدی مسکن مهر این شهرستان در زمینی به مساحت سه هکتار و در 43 بلوک سه یا چهار طبقه در حال اجرا است.

 

صمد کرمی افزود: در این پروژه  تمامی واحد های آن از مرحله فونداسیون خارج شده که اسکلت بندی 160 واحد آن نیز صورت گرفته است.

 

وی با بیان اینکه زمان واگذاری پروژه به مردم مشخص نیست افزود: از این تعداد 130 واحد آن با پیشرفت 85 درصدی پروژه نماکاری شده و به سرعت درحال تکمیل طرح های داخلی آن است.

 

ناامیدی از تدبیر دولت پاشنه آشیل مسکن مهر گیلانغرب

 

به گزارش  شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از مطلع الفجر، پروژه مسکن مهر یکی از پروژه‌هایی بود که قشر مستضعف و خانواده‌های بدون مسکن را خوشحال کرد تا بتوانند پس از سال‌ها با هزینه کم صاحب‌خانه شوند.

 

این پروژه عظیم ملی در خیلی از استان‌های کشور روند چشمگیری داشت و با موفقیت به سرانجام رسید و در استان کرمانشاه  نیز اقدامات خوبی در ساخت مسکن مهرانجام گرفت اما در سال‌های اخیر روند تکمیل این پروژه رو به‌کندی رفت و این روند باعث نگرانی، دلخوری و نارضایتی اقشاری از مردم شد.

 

اگرچه  در بهمن ماه 89، افتتاح پروژه 122 واحدی مسکن به عنوان  اولین فاز از مسکن مهر شهرستان گیلانغرب، نوید بخش موسم خوشی برای محرومان و اقشار نیازمند فاقد مسکن بود اما این روند دیری نپایید و با بهره برداری از فاز دوم یکصد واحدی این روند رو به کندی گذاشت و عملا در سایه کم لطفی و بی توجهی مسولان دولتی، در چهار راه مشکلات کشتی مسکن مهر به گل نشست تا بسیاری از متقاضیان مسکن مهر آرزو به دل بمانند.

 

مسکن مهر در شهرستان گیلانغرب در 4 فاز و در نهایت با افزایش فاز 66 واحدی فرهنگیان  کار اجرایی خود را در شهرستان آغاز کرد اما بعد از تکمیل دو فاز  اولیه 122 واحدی و فاز 100 واحدی متاسفانه در روند اجرای دو فاز باقی مانده مشکلاتی پیش آمد و روند اجرای این طرح مفید و خدومانه را با کندی و چالش مواجه کرد.

 

بلاتکلیف ماندن واحد های نیمه کاره مسکن مهر

 

اکنون در شهرستان گیلانغرب از فاز دوم و فاز سوم 66 واحدی فرهنگیان  واحدهای زیادی هنوز بلا تکلیف و مسکوت مانده که این امر روند تکمیل این پروژه را در شهرستان با ابهام مواجه ساخته و به بیانی حلاوت این طرح  ارزشی را در شهرستان گیلانغرب به کام متقاضیان تلخ کرده است.

 

در گیلانغرب از 126 واحد فاز سوم 84 واحد  و از 66 واحد مسکن مهر فرهنگیان هنوز 21 واحد تکمیل نشده و صاحبان آنها با مشکلاتی مواجه هستند که رفع آنها نیازمند توجه مسولان دولت است.

 

 

مشکلاتی که ساکنان مسکن مهر با آن روبرو هستند

 

یکی از ساکنان واحدهای 66 واحدی فرهنگیان که مشکلات عدیده ای دارند در گفتگو با خبرنگار مطلع الفجر اظهار داشت: ما با مشکلات و سختی های فراوان و تهیه سهم آورده توانستیم واحدهای خود را تکمیل کنیم اما با وجود ساکن شدن در این مجتمع از 2 سال پیش هنوز با مشکلات زیادی رو به رو هستیم.

 

حسینی افزود: این مجموعه 66 واحدی هیچ شکل و شمایلی به قسمتی از یک شهر ندارد چرا که از لحاظ زیرساختی توجهی به آن نشده است.

 
وی اظهار داشت: آسفالت نبودن و عدم ساماندهی معابر به ویژه در فصل سرما و بارندگی وضعیت اسفناکی برای خیابان های آن به وجود آورده که نیازمند توجه جدی در زمانی کوتاه است.

 
 

حسینی تصریح کرد: اگر چه ما سال 92 در این واحد ها ساکن شده ایم اما برای دریافت خدمات رفاهی از سوی ادارات و نهادهای متولی با بی توجهی مواجهیم.

 

این شهروند گیلانغربی گفت: ساکنان واحدهای مسکن مهر 66 واحدی گیلانغرب از وجود جاده و معابر ابتدایی محروم بوده و  ساکنان این منطقه از داشتن تلفن ثابت نیز بی بهره اند و می توان این مجموعه را  نمادی از اوج بی توجهی مسئولان معرفی کرد.

 

 

فرماندار گیلانغرب در خصوص مشکلات واحدهای مسکن مهر در گیلانغرب در گفتگویی تخصیص نیافتن تسهیلات برای 105 واحد در دو فاز 2 و 4 و همچنین اجرا نشدن کامل طرح آماده سازی معابر و آسفالت نشدن خیابان های منتهی به این واحدهای مسکونی را از عمده مشکلات فراروی این مجتمع ها دانست.

 

کرم محمدی خاطرنشان کرد: از فاز دوم 126 واحدی مسکن مهر فرهنگیان 84 واحد نیمه کاره و از فاز چهار 66 واحدی نیز 21 واحد بلاتکلیف است.

 

سال گذشته نیز معاون وزیر راه و شهرسازی از طرح های در دست اقدام مسکن مهر شهرستان های قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب بازدید کرد و از نزدیک روند اجرای این طرح ها را مورد بررسی قرارداد و برای رفع مشکلات اساسی و تکمیل هرچه زودتر این واحدها نیز قول مساعد داد.

 

مسکن مهر به عنوان یک طرح موفق و در قالب خدمتی فراگیر و موثر به اقشار محروم و نیازمند رقم خورد و در کل باید گفت تحقق کلی آن در برهه کنونی نیازمند توجه بیشتر دولت است چرا که اجهاف در این بستر و درگیر کردن متقاضیان به پیچ و خم های معمول اداری  نه تنها باعث نگرانی و نارضایتی مردم می شود بلکه نشان از عدم توانایی دولت در سروسامان دادن به این پروژه به عنوان یک وظیفه در قبال اقشار چشمگیری از مردم است.

 

خانه های مهر اسلام آباد غرب و دالاهو اسیر بی توجهی دولت

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، پروژه عظیم و ماندگار مسکن مهر یکی از مهم ترین طرح های تاریخ ایران به خصوص در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی محسوب می شود که توانست معضل بزرگ خانه دار شدن اقشار کم در آمد را تا حدود فراوانی حل کند.

 

این طرح که در دولت های نهم و دهم آغاز و به نام آن ثبت شد، امروز به دلیل برخی از بی توجهی ها از سوی مسئولین دولت یازدهم که ناشی از نگاه منفی آنها به این پروژه راهگشاست، در وضعیت چندان مطلوبی نیست.

 

تکمیل نشدن برخی از واحد ها در کنار عدم رسیدگی به مشکلات پس از ساخت، مهم ترین معضلاتی است که امروزه مسکن مهر با آن روبروست. با این وجود وضعیت این پروژه در استان کرمانشاه در مجموع در دولت یازدهم چندان چنگی به دل نمی زند. در نقاط مختلفی از استان واحدهای نیمه کاره وجود دارد به آن رسیدگی نمی شود.

بی توجهی دولت یازدهم به یک پروژه دردسر ساز شد/ از کارشکنی تا رفع نشدن مشکلات موجود مسکن مهر اسلام آبادغرب

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از اسلام آبادخبر، پروژه 1980 واحدی مسکن مهر اسلام آباد غرب موسوم به مسکن مهر سراب شرف آباد یکی از بزرگترین پروژه های مسکن مهر در سطح استان کرمانشاه می باشد که در دو فاز مختلف طراحی شده و در حال ساخت است.

 

فاز اول این پروژه با 1380 واحد پیشرفت فیزیکی 85 درصدی را ثبت کرده است که بر اساس گفته شهرام مرادی مسئول اتحادیه مسکن مهر اسلام آباد غرب تا کنون 1040 واحد از این فاز تحویل متقاضیان شده است.

 

وی در گفتگو با اسلام آبادخبر با اشاره به اینکه برای تکمیل فاز اول کماکان ساخت 340 واحد باقی مانده است، اضافه می کند: پیمانکار 60 واحد از مجموع واحد های باقی مانده فعال است اما مابقی توسط پیمانکار رها شده و فسخ پیمان نیز در دستور کار راه و شهرسازی قرار گرفته است.

 

فاز دیگر این پروژه که 600 واحد را شامل می شود حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که می توان یکی از مهمترین مشکلات فعلی این فاز پروژه راعدم پیشرفت فیزیکی متناسب با زمان دانست.

 

مرادی در این خصوص به خبرنگار اسلام آباد خبر می گوید: سه پیمانکار برای این 600 واحد وجود دارد که ساخت 300 واحد از آنها در دستور کار یک پیمانکار می باشد و سرعت انجام کار نیز خوب است و امیدواریم در مرداد ماه امسال تعدادی از این واحدها به بهره برداری برسد.

 

وی ادامه می دهد: یکی از پیمانکاران که 140 واحد از 300 واحد باقی مانده را در اختیار دارد در مرداد ماه 1393 آن را رها کرده است و دیگری نیز که 160 واحد در اختیار اوست بطور نیمه فعال فعالیت دارد و هم اکنون همین موضوع پیشرفت فیزیکی فاز دوم را به تاخیر انداخته است.

 

وی اضافه می کند: اداره راه و شهرسازی استان کرمانشاه کارفرمای پیمانکاران مزبور می باشد و مکاتبات لازم در این خصوص صورت گرفته و در شورای مسکن آبان ماه نیز مصوب شد که راه و شهرسازی نسبت به تعیین تکلیف این دو پیمانکار اقدام کند.

 

مسئول اتحادیه مسکن مهر اسلام آباد غرب می گوید: از طرف اتحادیه مسکن مهر اسلام آباد غرب نیز با مدیر کل راه و شهرسازی استان مکاتبه شده و پیشنهاد گردیده در صورتی که پیمانکار توانایی لازم برای ادامه کار را ندارد پروژه تحویل اتحادیه شود تا نسبت به اتمام پروژه اقدام کند.

 

وی اضافه می کند: 120 واحد از واحدهایی که هم اکنون تحویل متقاضیان شده حدود 18 ماه رها شده بود و با درخواست اتحادیه مسکن مهر اسلام آباد غرب مراحل تکمیل آن سال گذشته در اختیار اتحادیه قرار گرفت و اتحادیه نسبت به تکمیل و تحویل آن به متقاضیان اقدام کرد.

 

راه دسترسی، مشکل 3 ساله مسکن مهر اسلام آباد غرب

 

راه دسترسی مناسب برای مسکن مهر اسلام آباد غرب یکی از مشکلات ریشه دار این پروژه است. مشکلی که حل آن در اواخر دولت دهم کلید خورد و در دولت یازدهم فقط به عمر آن افزوده شد.

 

3 سال است که در مورد راه دسترسی پروژه مسکن مهر اسلام آباد غرب در رسانه ها و سفرهای مسئولین و جلسات شورای مسکن بحث می شود، از همان روزی که در دوران وزارت نیکزاد 2 میلیارد تومان برای این منظور مصوب شد و یک میلیارد آن به حساب راه و شهرسازی استان کرمانشاه واریز شد تا حداقل حل مشکل راه دسترسی کلید خورده باشد و تا امروزی که فقط مکاتبه می شود و مصوبه بی عمل تنظیم می گردد مشکل راه دسترسی ادامه دارد.

 

مرادی در این باره به خبرنگار اسلام آباد خبر می گوید: متاسفانه عده ای در سطح استان کارشکنی می کنند و جلوی انجام کارها را می گیرند.

 

وی در تکمیل صحبت خود، اضافه می کند: در زمان وزارت آقای نیکزاد ایشان یک میلیارد تومان به حساب راه و شهرسازی استان کرمانشاه برای رفع مشکل راه دسترسی پروژه مسکن مهر اسلام آباد غرب واریز کردند و  قرار شد تا زمین های تجاری استان کرمانشاه فروخته شود و مشکل راه دسترسی این پروژه بزرگ حل شود اما بعضی واحدهای راه و شهرسازی استان کرمانشاه کارشکنی کردند و گفتند اصلا زمین تجاری در سطح استان نداریم.

 

مسئول اتحادیه مسکن مهر اسلام آباد غرب بیان می کند: در سفر مهرآبادی معاون وزیر راه و شهرسازی که در شهریور ماه امسال به استان کرمانشاه انجام گرفت مجدد مصوب شد تا زمین های تجاری استان کرمانشاه برای حل مشکل راه دسترسی پروژه مسکن مهر اسلام آباد غرب فروخته شود.

 

مرادی اضافه کرد: منتخب مردم اسلام آبادغرب در انتخابات مجلس دهم نیز بر رفع مشکل از طریق مصوبات گذشته تاکید داشته و قرار شده تا بعد از شروع کار مجلس دهم از طریق مستندات نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنند و امیدواریم در اولین سال شروع به کار مجلس دهم بتوانیم مشکل راه دسترسی مسکن مهر سراب شرف آباد را حل کنیم.

 

رد شایعه مقاوم نبودن واحدهای مسکن مهر سراب شرف آباد

 

مشکل کیفیت دغدغه ای جدی در خصوص مسکن مهر است و در زلزله سال گذشته برخی ساختمان ها با 4/5 ریشتر قدرت زلزله آسیب دیده است)ایرنا-7/5/94). این جمله افشین کریمی فرماندار اسلام آباد غرب در جلسه شورای مسکن مهر مردادماه امسال است.

 

در حالی این صحبت از جانب فرماندار اسلام آباد غرب مطرح می شود که مسئولین اتحادیه مسکن مهر اسلام آباد غرب آن را رد می کنند.

 

مسئول اتحادیه مسکن مهر اسلام آباد غرب در اینباره به خبرنگار اسلام آباد خبر می گوید: تا کنون انتقادی از جانب فرماندار در این خصوص به بنده نرسیده است اما این پروژه ها بر اساس تفاهم نامه سه جانبه و یکسری الحاقیات در خصوص نحوه کیفیت واحدها و غیره از طریق وزارت راه و شهرسازی به استان ها ابلاغ شده و در همان راستا کار انجام شده است.

 

مرادی با بیان اینکه ((منظوز از بی کیفیت بودن را نمی فهمم)) ادامه می دهد: 23 ناظر سازمان نظام مهندسی بر روند ساخت واحدهای پروژه مسکن مهر اسلام آباد غرب نظارت دارند و علاوه بر آن ناظران مقیم سازمان بسیج مهندسین نیز از ابتدای پروژه تا سال 92 حضور داشته اند و خود اتحادیه مسکن مهر نیز یکسری ناظران معتمد را در پروژه قرار داده است.

 

وی ادامه می دهد: با توجه به این سه حوزه نظارت اگر کسی بگوید بی کیفیت است واقعا بعید به نظر می رسد و کیفیت پروژه مسکن مهر سراب شرف آباد اسلام آباد غرب در سطح استان کرمانشاه از جمله پروژه های برتر است.

 

آسانسور و راه دسترسی مهمترین مشکلات مسکن مهر اسلام آباد غرب

 

مرادی به خبرنگار اسلام آباد خبر می گوید: آسانسور و راه دسترسی مهمترین مشکلات پروژه مسکن مهر اسلام آباد غرب است که مسئله راه دسترسی را از طریق نماینده منتخب مردم پیگیری می کنیم و بحث آسانسور نیز باید سازمان تحقیقات استاندارد تایید کند.

 

وی اضافه می کند: 500 واحد از واحدهای تحویل شده هم اکنون آسانسور دارند و مابقی نیز در طول سال جدید به بهره برداری می رسد.

 

بی مهری ها را نسبت به مسکن مهر کنار بگذاریم

 

بر همگان روشن است که مسکن مهر روزنه امید خانه دار شدن هزاران ایرانی است و از دولتی که شعار امید سر می دهد انتظار می رود تا این روزنه امید را کور نکند؛ هم اکنون که بیش از هزار خانوار اسلام آبادی در پروژه مسکن مهر اسلام آباد غرب موسوم به مسکن مهر شرف آباد ساکن هستند انتظار از دولت تسریع در رفع مشکلات این پروژه است.

 

راه دسترسی که حدود 3 سال است مکرر در مورد آن فقط حرف زده می شود نیاز به اقدام عملی دارد. پیمانکاری که امید خانه دار شدن چند صد خانوار را با ترک پیمان کور می کند و برخوردها نیز از طرف کارفرما کمرنگ است همه بی مهرهایی است که نسبت به مسکن مهر روا داشته شده است؛ باید بی مهری ها را نسبت به مسکن مهر کنار بگذاریم.

 

فراموشی یک پروژه راهگشا برای مستضعفان کرندغرب/ چشم امید مردم به بزرگترین پروژه عمرانی کشور

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از کرند کرد، پروژه مسکن مهر کرند غرب مدت زیادی است که بدون پیمانکار رها شده و هیچ کار عمرانی در آن انجام نمی شود؛ این وضعیت به صورتی است که حتی مسئولین مربوطه نیز حاضر به پاسخگویی در این رابطه نمی شدند و توپ را به زمین یکدیگر پاس می دادند.

 

در خصوص وضعیت امروز مسکن مهر دالاهو دلایل مختلفی ذکر می شود. از وجود برخی اختلافات تا عدم تمدید پروانه ساختمانی توسط شهرداری کرند غرب و عدم حمایت تمام قد بنیاد مسکن استان همگی مواردی است که برخی از مسئولان در خصوص آن ذکر می کنند.

 

اما خارج از بحث های کارشناسی مشخص است که از سوی تمام ارگان های دولتی شهرستانی و استانی و به تبع آن تعاونی فرهنگیان دالاهو، کوتاهی صورت گرفته است که وضعیت مسکن مهر این شهرستان که قرار است جمعی از طبقه اقشار کم در آمد شهرستان در آن ماوا گزینند به این جا رسیده است.

 

متقاضیان منتظر تکمیل مسکن مهر

 

بهزاد.ک از متقاضیان مسکن مهر دالاهو در این خصوص به خبرنگار کرندکرد گفت: قراربود ما صاحب خانه شویم و متاسفانه حتی با پرداخت مبلغی بیش از قول و قرارهای اولیه انگار قرار نیست مسئولین برای این معضل پیش آمده تدبیری و فکری بکنند.

 

 

وی افزود: بنده به عنوان یکی از اعضای قشر کم در آمد جامعه که زمانی قرار بود به واسطه همین خانه ها صاحب خانه شوم، اکنون نسبت به روند کنونی گلایه دارم.

 

برای پیگیری این وضعیت به سراغ معاون فرمانداری دالاهو حشمت رضایی رفتیم تا پیگیر وضعیت این پروژه شویم.

 

پیمانکار جدید انتخاب شده است

 

رضایی در گفتگو با خبرنگار کرندکرد اظهار داشت: ادامه پروسه تکمیل مسکن مهر چهارصد و هشتاد واحدی کرند غرب به پیمانکار جدید واگذار شده است و این نوید را به مردم کرند غرب می دهیم که با تلاش های مسئولین مربوطه  خانواده هایی که در این طرح ثبت نام شده اند صاحب خانه شوند. لازم بذکر است بیشتر این خانواده ها اجاره نشین هستند و تعداد زیادی از آنها تحت پوشش ارگانهای حمایتی نظیر بهزیستی هستند.

 

 

معاون فرمانداری دالاهو در ادامه تصریح کرد: روند واگذاری مسکن مهر دالاهو به پیمانکار جدید پروسه ای سخت و نیازمند سیر مراحل اداری بعضا وزارتی بوده است و طی این مدت اقدامات بسیار خوبی در این خصوص صورت گرفته است.

 

وی خاطر نشان کرد: با تلاش های فرماندار شهرستان و واحد عمرانی و تیم های کارشناسی آن بسیاری از هزینه ها از دوش مردم برداشته شده است و جلسات متعدد کارشناسی چه در شهرستان و چه در استان از جمله کمیته چهار جانبه استان برای رفع مشکل این پروژه برگزار شده است.

 

رضایی خاطر نشان کرد: خوشبختانه در این راه با پیمانکار جدیدی عقد قرار داد شده است که سابقه روشنی در خدمت گزاری صادقانه در پروژه های کشوری دارا می باشد.

 

وی از وجود اختلاف نظر میان اعضای تعاونی فرهنگیان شهرستان بعنوان تنها تعاونی فعال این شهر گلایه داشت و افزود: پس از عقد قرارداد با پیمانکار جدید عامل اصلی کند شدن روند پروژه وجود همین اختلاف نظرها درمیان اعضابوده است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: بخش عمده و تقریبا تمام مشکلات حقوقی دست و پاگیر این پروسه طی شده و بعد از رفع اثر چند مورد چک برگشتی تعاونی فرهنگیان کرند غرب ادامه کار مسکن مهر کرند غرب وارد فاز اجرایی خواهد شد.

 

 

بی توجهی به مسکن مهر در دولت یازدهم

 

هر چند که مسئولین فرمانداری اختلاف نظر در میان اعضا را یکی از دلایل عدم تکمیل این پروژه مطرح کرده اند اما نمی توان از قصور متولی ساخت این پروژه چشم پوشی کرد.

 

مسکن مهر در دولت یازدهم به عنوان یک پروژه کم اهمیت جلوه داده می شود به گونه ای که مسئولان دولتی نسبت بی توجه بوده اند.

 

این بی توجهی به مسکن مهر در دولت یازدهم به صورتی بود که عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در اظهار نظری مسکن مهر را طرحی مزخرف خوانده بود.

 

سیاست های فشل دولت یازدهم چشم اسفندیار تکمیل مسکن مهر شرق استان

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از سهیل سنقر، مسکن مهر طرحی از دولت نهم، برای خانه‌دار کردن قشر کم در آمد بود که طبق آن دولت با واگذاری زمین رایگان سعی داشت خانه سازی را تشویق کند.

 

ضرورت تأمین مسکن افراد مختلف جامعه همیشه به عنوان یک دغدغه و مسأله مهم در رده‌های تصمیم‌ گیری اقتصادی و اجتماعی تلقی می‌شود و در این بین، طرح مسکن مهر، یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ ترین سیاست‌های اقتصادی دولت نهم برای حل مشکل مسکن مردم بویژه اقشار کم درآمد جامعه بود.

 

این پروژه عظیم ملی در خیلی از استان‌های کشور روند چشمگیری داشت و با موفقیت به سرانجام رسید و در استان کرمانشاه  نیز اقدامات خوبی در ساخت مسکن مهرانجام گرفت اما در سال‌های اخیر روند تکمیل این پروژه رو به‌کندی رفت و این روند باعث نگرانی، دلخوری و نارضایتی اقشاری از مردم شد.

 

 

بی توجهی به واحد های ساخته شده مسکن مهر در سنقر

 

یکی از ساکنین بلوک 5 مسکن مهر سنقر در گفتگو با سهیل سنقر اظهار داشت: وضعیت زیر ساختی ضعیف واحدهای مسکن مهر و ضعف در ارائه خدمات فاضلاب موجود و کیفیت نامطلوب مسکن های ساخته شده صدای نارضایتی صاحب خانه های مسکن مهر را درآورده است.

 

رستگار در ادامه افزود: وضعیت محوطه سازی نامناسب و نبود آسانسور در طبقه اول و مشکلات نقص فنی آن از دیگر مشکلات موجود است. 

 

وی با اشاره به مشکل مربوط به فاضلاب این واحدها گفت: مهمترین مشکل حال حاضر وضعیت فاضلاب است که در بعضی از واحد ها با پس دادن فاضلاب در منازل و بخش شدن بوی نامناسب شرایط زندگی را دو چندان سخت کرده است.

 

یکی دیگر از ساکنان مسکن مهر سنقر در گفتگو با سهیل سنقر مشکل عمده مسکن های مهر را رعایت نشدن اصول مهندسی در ساخت و سازها، کیفیت پایین و کاربرد مصالح ساختمانی نامناسب و خدمات و امکانات نامناسب زیربنایی و روبنایی این طرح عنوان کرد.

 

کرمی در ادامه بیان داشت: به عنوان مثال در زمان بارش های بهاری که از ابتدای سالجاری تا کنون در شهرستان سنقروکلیایی شاهد آن بودیم، نوازش این رحمت الهی بر صورت مساکن مهر موجب پس دادن نم به داخل دیوارهای اتاق خواب واحدهایی از مسکن مهر شد که ناشی از همان زیر ساخت های نامناسب است.

 

احمدی از دیگر ساکنین مسکن مهر سنقر در گفتگو با سهیل سنقر علاوه بر مشکلاتی که دیگر ساکنین مطرح کردند مشکلاتی دیگری از جمله نبود امکانات رفاهی، اجتماعی و بهداشتی را عنوان کرد.

 

وی در ادامه گفت: روند بهبود مشکلات از ابتدا تاکنون جای قدردانی دارد که امیدواریم همین روند برطرف کردن مسائل و مشکلات مسکن مهر توسط مسئولین مربوطه به نحو احسن انجام گیرد.

 

از وعده تکمیل در سال 94 تا نیمه کاره ماندن در سال 95

 

سید حسین میر شفیع معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی در سفر خود به شهرستان سنقر و کلیایی که در اردیبهشت 94  و در جریان بازدید از پروژه های مسکن مهر در این شهرستان بیان کرد: شهرستان سنقر دارای 1840 واحد مسکن مهر بوده که تا کنون تعداد 1411 واحد افتتاح شده و از تعداد 430 واحد باقی مانده که تاپایان سال 94 به اتمام می رسد.

 

اما فرماندار شهرستان سنقر و کلیایی آمار متفاوتی با معاون وزیر در خصوص تعداد واحدهای مسکن مهر ارائه می دهد.

 

فرماندار شهرستان سنقروکلیایی در گفتگو با سهیل سنقر اظهار داشت : تعداد واحد های پروژه مسکن مهر در شهرستان سنقروکلیایی 1234 واحد است.

 

وی ادامه داد: این تعداد واحد مسکن مهر سنقر در قالب چهار اتحادیه کارگری، کارکنان دولت، فرهنگیان و مشاغل آزاد احداث شده است.

 

ایزدی بیان داشت : واحدهای اتحادیه کارگری و کارکنان دولت صدرصد انجام و تحویل متقاضین گردیده است.

 

 

فرماندار سنقروکلیایی در خصوص واحدهای مشاغل آزاد و فرهنگیان خاطر نشان کرد: تعداد واحدهای مشاغل آزاد 225 واحد است که 6 بلوک آن پیشرفت 21 درصدی داشته و تعداد 175 متقاضی کسری دارد. پروژه فرهنگیان 172 واحد دارد که دارای پیشرفت فیزیکی 97 درصدی است و در مرحله آماده شدن و محوطه سازی و رفع نواقص واحدهاست که حداکثر تا پایان اردیبهشت تحویل متقاضیان می شود.

 

بر اساس این گزارش مشکل عمده اتمام پروژه مسکن مهر شهرستان سنقروکلیایی مربوط به واحدهای مشاغل آزاد است که بنا گفته فرماندار سنقروکلیایی مشکلات داخلی شرکت های جزو اتحادیه منجر به کندی پیشرفت واحد ها و اتمام پروژه در این شهرستان شده است.

 

از تعداد 1234 واحد پروژه مسکن مهر سنقروکلیایی 1009 واحد آن تحویل متقاضیان شده است و با تکمیل واحدهای مشاغل آزاد پرونده پروژه مسکن مهر در این شهرستان بسته خواهد شد.

 

ساز ناکوک سرپناهی در صحنه که هنوز به سر منزل نرسیده است

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از امروله مشکلات ناشی از عدم رسیدگی مسئولین به مشکلات پروژه راهگشا و کارآمد مسکن مهر که قرار بود سرپناهی برای متقاضیانش باشد به گوش همه رسیده است. مسکن مهر صحنه نیز از جمله پروژه هایی است که به دلیل کمبود های خاص، معضلاتی را برای صاحبان آنان ایجاد کرده است.

 

ساختمان های مسکن مهر صحنه که بخش عظیمی از قسمت شمالی شهر را از آن خود کرده با گذشت چندین سال در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات زیر ساختی است.

 

جمعیت قابل توجهی از ساکنان شهر صحنه در مسکن مهر ساکن شده و می شوند؛ سکونتی که امروز به واسطه عدم توجه دولت یازدهم از جنس دست و پنجه نرم کردن با مشکلات، معضلات و کمبودهاست.

 

 

مشکل آسانسور به سایر مشکلات مسکن مهر صحنه اضافه شده است

 

مهدی احمدی یکی از ساکنان مسکن مهر صحنه در گفتگو با امروله اظهار داشت: متاسفانه با وجود گذشت زمان زیادی از واگذاری واحد های مسکن مهر به متقاضیان خاکروبه ­های بسیاری کنار ساختمان­ های ما قراردارد، که هیچ اداره ای جمع کردن آن­ را نپذیرفته است.

 

وی ادامه داد: در این محل هیچ فضاسازی محیطی که مناسب زندگی آپارتمان نشینی و شهری باشد، به چشم نمی خورد.

 

احمدی با بیان اینکه مشکل آسانسور یکی از مشکلات جدید است، گفت : هر چند وقت یک بار آسانسور فاز فرهنگیان خراب می شود و ما مجبوریم از پله استفاده کنیم که امری بسیار طاقت فرساست.

 

این ساکن مهر در پایان گفت:  اکثر قسمت­های شهرک خاکی است و موقع بارندگی همه جا تبدیل به باتلاق می شود که تردد ساکنان آن را با مشکل جدی مواجه کرده است.

 

 

 

امکانات مسکن مهر صحنه در حد صفر است

 

اردشیر بهمنی در ادامه این گفتگو ها به خبرنگار امروله گفت: در مسکن مهر صحنه سوپر مارکتی که ساکنان آن همه مایحتاج خود را از آن تهیه کنند وجود ندارد و ما مجبوریم برای تهیه برخی وسایل به مرکز شهر مراجعه کنیم.

 

وی در ادامه با بیان اینکه هنوز یک­سال هم نگذشته ولی دیوارهای­مان ترک خورده ­اند بیان کرد: درکنار برخی از ساختمان ها هنوز وسایلی که برای کارگران تعبیه شده بوده وجود دارد و برخی ها هم نیمه کاره رها شده است.

 

بهمنی با اشاره به اینکه امکانات مسکن مهر صحنه در حد صفر است، تاکید کرد: هیچ گونه محوطه سازی در این محل نشده و اینجا اصلا شبیه به یک شهرک مسکونی نیست.

 

 

آسفالت خیابان های مسکن مهر جزو برنامه های  شهرداری صحنه در سال 95 است

 

حسین رضا نظری فر در گفتگو با امروله اظهار داشت: مطالبات ساکنان مسکن مهر شهرستان صحنه یکی از اولویت های شهرداری و شورای اسلامی شهر صحنه است که این مطالبات دسته بندی شده و نسبت به میزان ضرورت در حال بررسی و انجام است.

 

وی ادامه داد: تا کنون چندین مورد با استفاده از ماشین آلات سنگین خیابان های این محل ساماندهی شده است.

 

رئیس شورای اسلامی شهر صحنه در پایان گفت: شهرداری صحنه برنامه های عمرانی بسیاری برای رفاه حال شهروندان صحنه ای در سال جاری دارد که مهمترین آنان ساماندهی و آسفالت خیابان های مسکن مهر است.

 

لزوم حل مشکل واگذاری واحدهای باقی مانده مسکن مهر در کنگاور

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، به نقل از آفتاب کنگاور پروژه مسکن مهر یکی از طرح های مثبت و کارآمدی بوده است که توانسته بسیاری از اقشار مختلف جامعه را دارای خانه کند.

 

این پروژه ملی که در دولت نهم و دهم عملیات ساخت آن آغاز شد، علاوه برآنکه توانست آرزوی خانه دار شدن بسیاری از خانواده های کم درآمد را محقق کند، توانست بازار لجام گسیخته مسکن را تا حدودی سامان دهد.

 

در شهرستان کنگاور مهم ترین پروژه  مسکن مهر"مهردشت" است که با داشتن 504 واحد بزرگ ترین پروژه مسکن مهر این شهرستان محسوب می شود. به ترتیب مهر آوران با 412 واحد، تاکسی رانی 112 واحد و دارصیفور با 58 واحد دیگر پروژه های مسکن مهر کنگاور می باشد.

 

 

خرداد سال 93 فرماندار وقت کنگاور گزارشی از مسکن مهر شهرستان به خبرنگارآفتاب کنگاور داد که در آن گزارش پیشرفت فیزیکی همه پروژه ها در آن 90 درصد اعلام شد که بسیار جای تامل دارد.

 

وی پیشرفت فیزیکی مسکن مهر مهرآوران را در حالی 90 درصد اعلام کرد که پس از گذشت حدود 2سال فقط 5 درصد به این میزان اضافه شده که نشان از کوتاهی دستگاه های اجرایی در تکمیل این 5 درصد باقی مانده دارد.

 

در این خصوص شریف خسروی فرماندار کنگاور در گفتگو با خبرنگار آفتاب کنگاور بیان داشت: با پیگیری هایی که در سال اخیر صورت گرفت بزرگترین پروژه مسکن مهر"مهردشت" به بهره برداری رسید و به صورت 100 درصدی تکمیل و در اختیار متقاضیان قرار گرفت. همچنین پروژه های تاکسی رانی و دارصیفور نیز تکمیل شد.

 

وی در خصوص عدم واگذاری مسکن مهر دارصیفور گفت: معبری در مسیر این پروژه 58 واحدی وجود دارد که شهرداری می بایست با تغییر سند این مشکل را رفع کند ولی هنوز تغییری ایجاد نشده است. این پروژه از لحاظ  فیزیکی کامل و آماده واگذاری است.

 

خسروی در رابطه با مشکل مسکن مهر مهرآوران گفت: در این خصوص ما دو مشکل داریم که یکی محوطه سازی و دیگری فاضلاب کشی این شهرک است که متاسفانه کوتاهی در این موضوع  تا حدودی گریبانگیر شهرداری است.

وی تصریح کرد: حدود 400 متر از مسیر فاضلاب کشی از میان زمین های کشاورزان عبور می کند که شهرداری موظف است با رفع معارض این مشکل را رفع کند اما تا بحال در این زمینه کوتاهی داشته و هنوز رفع معارض نشده است.

 

فرماندار کنگاور در رابطه با محوطه سازی این پروژه گفت: با پیگیری هایی که انجام شده پیمانکار و بودجه لازم برای انجام این محوطه سازی توسط  مدیرعامل سازمان همیاری های شهرداری های استانداری کرمانشاه تعیین شده و به محض شروع فصل گرما ،کار تکمیل و آماده سازی محوطه انجام و به  بهره برداری می رسد.

 

مشکل مسکن مهر مهرآوران رفع می شود

 

علی طاهرآبادی رئیس اداره راه و شهرسازی کنگاور به خبرنگارآفتاب کنگاور گفت: مسکن مهر "مهر آوران" که تقریبا واحد های ساختمانی آن تکمیل شده و تمامی مراحل ساخت تکمیل شده است فقط مشکل محوطه سازی و تخلیه فاضلاب دارد که توسط مدیر عامل سازمان همیاری های شهرداری در استانداری کرمانشاه در حال پیگیری است.

 

وی با اشاره به اینکه با ورود به فصل گرما احتمال زیاد این پروژه به سرانجام برسد، گفت: پیمانکار این پروژه تعیین شده و آماده تکمیل محوطه می باشد اما شهرداری موظف است نسبت به رفع معارض ها و هموار کردن راه پیمانکار در مسیر فاضلاب کشی اقدام کند تا هرچه زودتر با رفع مشکل محوطه سازی و فاضلاب کشی این پروژه هم تکمیل و به متقاضیان واگذار شد.

 

 

طاهر آبادی از تکمیل مسکن مهر تاکسیرانی خبرداد و گفت: این قسمت هم 120 واحد مسکونی دارد که به صورت 100درصد کامل و به متقاضیان تحویل داده شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: پروژه 58 واحدی" دارصیفور" نیزبا پیشرفت 98 درصدی آماده واگذاری به متقاضیان است اما به دلیل مشکلاتی در سند و تغییر نقشه زمین های شهرداری کمی با تاخیر به شهروندان واگذار خواهد شد.

 

 گره ساختمان های مسکن مهر هرسین در دولت یازدهم کور شد

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از دیوانگاه، داشتن‏ مسکن‏ متناسب‏ با نیاز، حق‏ هر فرد و خانواده‏ ایرانی‏ است‏ اما به نظر می رسد رسیدن به این حق برای مردم هرسین تا حدودی به یک رویا تبدیل شده است.

 

دولت‌های پس از انقلاب هر یک بر اساس روش‌ها و استراتژی‌های خود سعی بر این داشته اند که شرایط را برای خانه دار شدن مردم فراهم نمایند هر چند که میزان موفقیت هر کدام از این دولت‌ها جای بحث و بررسی دارد.

 

یکی از برنامه های برای خانه دار کردن مردم پروژه مسکن مهر بود که از سال 1386 در کشور کلید زده شد. این پروژه از زمان روی کار آمدن دولت دهم، با وعده خانه دار کردن اقشار کم درآمد و شکستن قیمتهای کاذب بازار مسکن تعریف و به اجرا درآمد و از متقاضیان زیادی ثبت نام به عمل آمده است.

 

 

سابقه تاسیس مسکن مهر در شهرستان هرسین به سال 88 بر می گردد که با حضور وزیر مسکن و شهرسازی دولت قبل پروژه 59واحدی مهر فرهنگیان کلید خورد. البته این پروژه تا پایان سال 92به اتمام رسید و بعد از آن دیگر پروژه ها به ترتیب در هرسین کار خود را آغاز کردند.

 

این پروژه  در شهرستان هرسین از جمله پروژه های نیمه تمامی است که امروزه در اما و اگر های بودجه ای دولت گیر کرده است.  بی مهری دولت یازدهم نسبت به این پروژه ها در سال های اخیر جوی از ناامیدی را در بین متقاضیان به وجود آورده که حتی برخی از آنها دیگر قید خانه دار شدن را از این طریق زده اند.

 

تعداد سازه های مسکن مهر در شهرستان هرسین 1154 واحد است که از این تعداد 328 واحد مسکن مهر (مهر شهر و مشاغل آزاد) و  203واحدی دادگستری، 59واحدی مهر فرهنگیان، 256واحدی بیستون، 28واحدی مهر گلستان، 160واحدی گل دشت بهزیستی(1)، 120واحدی گل دشت بهزیستی(2) است.

 

 

البته از این تعداد تا کنون دو پروژه 59واحدی مهر فرهنگیان و 28واحدی مهر گلستان تحویل متقاضیان و همچنین پروژه مسکن مهر دادگستری تکمیل و آماده بهره برداری است ولی سرنوشت مابقی با پیشرفتی فیزیکی بین 25تا 70درصد در اما و اگر های بین تعاونی ها و پیمانکاران باقی مانده است.  در این بین هم به نظر می رسد دولت اصرار چندانی بر تکمیل هر چه سریعتر این پروژه ها ندارد.

 

میرزا حسینی معاون فرماندار هرسین در گفتگو با خبرنگار دیوانگاه با بیان این مطلب که پیگیر موضوع پروژه مسکن مهر در شهرستان و بخش بیستون هستیم اظهار داشت: پروژه مسکن مهر دادگستری که قبلأ تقریبأ نصف آن به بهره برداری رسیده بود در حال حاضر در حال تکمیل است و تنها مشکل آن بحث گاز رسانی و اخذ امتیاز گاز است.

 

 

وی افزود: در جلساتی که قرار است در آینده برگزار شود در نظر داریم که تمام مشکلات پروژه های مسکن مهر شهرستان را احصاء کرده تا در نهایت راه حلی برای رفع آنها پیدا کنیم.

 

معاون فرماندار هرسین خاطرنشان کردک دولت در حال حاضر یک راهکار برای تکمیل پروژه های موجود ارائه کرده و آن واریز 5میلیون تومان به حساب متقاضیان به صورت وام است که البته این موضوع هم با توجه به ابلاغیه شامل پروژه های بالای 60درصد ساخت می شود.

 

میرزا حسینی با بیان اینکه برخی از مشکلات هم به خود مردم بر می گردد، اظهار داشت: در برخی از پروژه ها مردم آورده لازم را پرداخت نکرده و این امر موجب توقف پروژه شده است و در هر حال دولت در نظر دارد سال 95پایان کار پروژه های مسکن مهر در کشور باشد.

 

وی در خصوص مشکلات مسکن مهر در بخش بیستون افزود: این پروژه که 256واحد می باشد به دلیل حواشی که در مرحله ساخت با آن مواجه بود با عدم استقبال مردم مواجه شد و در این پروژه هم همانند سایر پروژه های شهرستان اولویت با اقشار کم درآمد بود والا در بحث واگذاری متقاضی وجود دارد و با برداشتن این مانع سایر اقشار جامعه هم می توانند به راحتی خرید کنند.

 

به گزارش دیوانگاه، از آنجا که این پروژه ها برای اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه پیش بینی شده عده زیادی چشم امید به خانه دار شدن دوخته اند اما این انتظار بیش از مدت پیش بینی شده به طول انجامیده و مردم هنوز به وعده های امروز و فردای دولت دل خوش کرده اند.

 

حال ما باید در انتظار این وعده مسئولین باشیم که این مسکن مهر بالاخره کی به سرانجام می رسد. امیدواریم که این پروژه پر کش و قوس سرانجام به سر منزل مقصود خود برسد و رویای شیرین خانه دار شدن مردم عزیزمان به واقعیت بپیوندد.

 

تیر بی تدبیری دولت یازدهم پای مسکن مهر اورامانات را لنگ کرد

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از  هزار ماسوله،  عملیات اجرایی دو پروژه مسکن مهر 125 و 1024 واحدی در شهرستان پاوه، در شهریور 89 شروع شد که پروژه 125 واحدی این شهرستان واقع در زمین شهری در زمستان سال 1393 افتتاح شد.

 

اما پروژه 1024 واحدی مسکن مهر در پاوه از سال 1389 تاکنون روند مطلوب و در خور توجهی را نداشته است.

 

رها شدن طرح ساخت 1024 واحدی تپه کوله این شهرستان و  دست به دست شدن آن از پیمانکاری به پیمانکار دیگر، نشان دهنده بی مهری دولت یاردهم نسبت به روند روبه رشد این پروژه  است.

 

پیمانکار اعلام کرد که نمی تواند پروژه را تکمیل کند

 

رئیس اداره بنیاد مسکن شهرستان پاوه در این باره در گفتگویی با خبرنگار هزار ماسوله اظهار داشت: عملا استارت این پروژه ها در شهرستان پاوه در سال 1390 زده  و شرکت چیلکو نیز به عنوان عامل نظارتی در این پروزه ها تعیین شد.

 

آرش رضایی با بیان اینکه این پروژه از لحاظ کیفی همراه با مشکلاتی بود، افزود: پیمانکار این پروژه در روند ساخت آن در پاوه عملکرد مطلوبی نداشت و عملیات ساخت آن با کندی همراه بود.

 

وی گفت: پس از مدتی که پیمانکار این پروژه، اقدام به خارج مردن مصالح ساختمان 1024 واحدی تپه کوله می کرد، ما مانع این کار شده و عملا پیمانکار پروژه ناتوانی خود را در ادامه ساخت آن به اداره بنیاد مسکن اعلام کرد.

 

وی ادامه داد: در تاریخ 1 آذر ماه سال 1391 این پروژه با حضور آقای مهرآبادی معاون وزیر و سهرابی سرپرست اداره کل راه استان کرمانشاه تحویل اداره راه و شهرسازی شد.

 

رضایی تصریح کرد: از آن تاریخ به بعد مسئولیت روند ساخت این پروژه زیر نظر اداره راه و شهرسازی ادامه یافت.

 

طرح کاهش تعداد واحد های مسکن مهر در پاوه

 

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان پاوه نیز در گفتگویی با خبرنگار هزار ماسوله اظهار داشت: از تاریخ اول آذر ماه 1393 تا تاریخ 7 بهمن ماه 1394 تصمیماتی همچون تقلیل این واحدها از 1024 واحد به 620 واحد با توجه به تعداد متقاضیان 600 نفر و همچنین جدا کردن واحدهای باقی مانده از پروژه برای کاهش فشار بر مردم، اتخاذ شد.

 

ابراهیم شهریاری افزود: این پروژه 1024 واحدی، شامل 32 بلوک است که 18 بلوک از آن تحویل متقاضیان خواهد شد. 14 بلوک باقی مانده از این پروژه جدا و هزینه های آن را که دولت متقبل نموده صرف ساخت درمانگاهها و یا فروشگاههای این مکان خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه هر ساله اداره راه و شهرسازی اقدام به تمدید وام و دولت هم اقدام به پرداخت سود آن می کرد گفت: با توجه به تورم ناگهانی در این چند سال اخیر، پیمانکار این پروژه نیز حاضر به تکمیل آن نشد که با پیگیری های به عمل امده مجددا فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

وی در پایان گفت: اکنون نیز این پروژه به خود تعاونی های شهرستان پاوه از تاریخ 7 بهمن ماه سال 1394 و ادامه روند ساخت آن واگذار شده است.

 

به گزارش هزار ماسوله می توان گفت که این پروژه در شهرستان پاوه از جمله پروژه های نیمه تمامی است که امروزه در اما و اگر های بودجه ای دولت گیر کرده است و بی مهری دولت یازدهم نسبت به این پروژه ها در سال های اخیر جوی از ناامیدی را در بین متقاضیان به وجود آورده که حتی برخی از آنها دیگر قید خانه دار شدن را از این طریق زده اند.

 

از رضایت مردم از یک طرح ماندگار تا تاخیر در واگذاری به دلیل سوء مدیریت و تورم

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از سراب روانسر،  در شهرستان روانسر چندین پروژه مسکونی وجود دارد که جمعاً بیش از 625 واحد مسکن مهر در قالب چند تعاونی ساخته و در اختیار مردم قرار گرفته است.

 

هر چند در ساخت این پروژه ها و چگونگی تحویل آن ها مشکلات زیادی از کامل نبودن پارکینگ گرفته تا تکمیل نبودن سیستم های بهداشتی و نبود آسانسور و بسیاری دیگر از مشکلاتی که فرصت بررسی تمامی آنها وجود نداردپ یش آمد  اما بایستی عنوان داشت وجود مسکن مهر در شهرستان روانسر را با تمام کم و کاستی های که غالبا از سوی مدیریت ناکارآمد و ضعف اعضاء هیئت مدیره بوده است را باید به فال نیک گرفت.

 

مسکن مهر علاوه بر خانه دار کردن بسیاری از خانواده ها موجب شد تا به نوعی تعادل در میزان اجاره خانه ها ایجاد شود و مستأجرین دایره انتخاب وسیع تری برای کرایه کردن منزل داشته باشند.

 

مشکلاتی که مالکان مسکن مهر با آن روبرو هستند

 

بهرامی مالک یکی از واحد های مسکن مهر به خبرنگار سراب روانسر  گفت: خدا را شاکریم که بعد از سالها صاحب خانه شدیم اما بایستی گفت که متأسفانه پروژه مسکن مهر در روانسر به دست برخی از افراد افتاد که به نوعی بازار سیاهی را برای خرید و فروش خود ایجاد کردند.

 

محمودی یکی دیگر از ساکنین مسکن مهر در گفتگو با سراب روانسر اظهار داشت: متأسفانه اضافه دریافتی های زیادی را از ما گرفته اند، و هر بار به یک بهانه از ما درخواست پول می کردند. این اقدام نشانه ای جز ضعف مدیریت ناکارآمد و انتخاب افراد بی تجربه برای این کار نبود.

 

مظفری از ساکنین مسکن مهر روانسر نیز گفت: هیچ نظارتی بر کار پیمانکاران مسکن مهر روانسر از سوی مدیریت ناکارآمد و ضعیف این شهرستان وجود نداشت و پول های مردم به نوعی از سوء مدیریت آنان حرام می شد و بسیاری از کارهای که بر عهده مدیریت بود خود ما انجام می دادیم.

 

تورم عامل ایجاد تاخیر در تحویل 2 پروژه

 

حسین خانی مدیر اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان روانسر در گفت و گو با سراب روانسر، در رابطه با طرح مسکن مهر روانسر عنوان داشت: از تمامی واحد ها و پروژه های مسکن مهر روانسر تنها دو پروژه بسیج کارگری به ظرفیت 16 واحد با پیشرفت فیزیکی 90 درصدی باقی مانده است که به زودی تحویل مالکین می شود.

 

مدیر اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی روانسر تصریح داشت: یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث تأخیر در تحویل واحدهای مسکن مهر در روانسر شده است تورم می باشد که در کنار ضعف پیمانکارها باعث شده این واحدها دیر به بهره برداری برسد.

 

خانی در پایان افزود: در شهرستان روانسر پروژه های مختلفی تحت عنوان مسکن مهر وجود دارند از مسکن مهر کارگری گرفته تا بسیج و حتی چندین پروژه در قالب طرح های شخصی ایجاد شده است که خوشبخاته هر چند با تأخیر اما به غیر از همان 16 واحد ذکر شده که آنهم چندین خانوار اکنون در آن حضور دارند مابقی تکمیل شده و اکنون مردم در آن ساکن هستند.

 

انتظار چندساله برای تکمیل پروژه مسکن مهر جوانرود

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از جوانرود هه وال، با آغاز ساخت عملیات ساخت 1600 واحد مسکن مهر جوانرود در پروژه های مولوی و هلانیه امید فراوانی در میان قشر کم درآمد و اجاره نشین به وجود آمد اما امروز عملیات ساخت آن با کندی پیش می رود.

 

متقاضیان این واحد ها بخصوص در بخش مسکن مهر مولوی در خیابان سعدی کماکان در بلاتکلیفی به سر می برند.

 

این مشکل در حالی است که در سال جاری قیمت اجاره بها ها در حد غیر منتظره ای اجاره نشینها را شوکه کرده است. بالا بودن اجاره بها در شهرستان جوانرود به حدی است که در میان شهرستانهای اورامانات بدون رقیب و پیشتازاست.

 

اجاره نشین ها با افزایش نجومی و شوکه کننده نرخ اجاره ها مواجه شده اند که با این شرایط تنها امید آنان پیشرفت مناسب مسکن مهر بر اساس وعده های مطرح شده از سوی مسئولین است.

 

 

ضعف نظارتی مشکل اصلی مسکن مهر جوانرود

 

نعمت الله منوچهری نماینده پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی در این زمینه به خبرنگار جوانرود هوال گفت: موارد زیادی از جمله عدم نظارت کافی و شایسته دستگاههای زیربط از مدیران استانی گرفته تا مدیران شهرستان و اداره تعاون شهرستان و همچنین کم کاری هیات مدیره و مدیران اتحادیه و تعاونیهای مسکن در به وجود آمدن این شرایط موثر بوده اند.

 

منوچهری تصریح کرد: در کنار ضعف نظارتی مسئولین امر یکی از مشکلات در این راستا عدم پی گیری لازم از سوی مردم و عدم دقت در انتخاب هیات مدیره تعاونی ها و اتحادیه ها بوده است که در تاخیرات نقش بسزایی داشته است.

 

وی خاطر نشان کرد: تلاش من در راستای مقابله با تخلفات جدی تر خواهد شد، زیرا که بر مبنای قانون دست اندرکاران از جمله اتحادیه می بایست در مورد ارائه بیلان کار و گزارشی از عملکرد کاری و مالی جدیت لازم را داشته باشند تا همزمان با ارائه گزارشها از عملکردها و سطح پیشرفتها،  مشخص شود سهم آورده مردمی کجا و در چه زمینه ای هزینه شده است.

 

این مشکلات فقط مختص پیمانکاران نبوده و عدم همکاری مناسب برخی از متقاضیان در موضوع  سهم آورده ای که می بایست در موعد مقرر پرداخت شود نیز تاثیر گذار بوده است.

 

 

مردم توانایی پرداخت پول بیشتری برای مسکن مهر را ندارند

 

حبیب الله رمضانی یکی از اعضای پروژه مسکن مهر مولوی جوانرود نیز به جوانرود هوال گفت: سالهاست که متقاضیانی که بیشتر آنان برای تامین آورده اولیه از سر ناچاری اقدام به فروش طلا و اخذ وام  کرده بودند، چشم امیدشان به تحویل واحد های خود است تا از اجاره نشینی که در سالهای اخیر با موجی از افزایش غیر منتظره همراه بوده است، خلاص شوند.

 

وی گفت: چند سالی است که هر چند ماه یک بار با وعده تحویل چندین واحد روبرو هستیم اما در واقع پیشرفت پروژه آنچنان کند است که همیشه این وعده ها محقق نشده و تنها متقاضیان هستند که بلا تکلیف و گاهی با فشارهای فراوانی در زمینه اجاره مسکن روبرو هستند. از سوی دیگر با درخواست پرداخت سهم آورده بیشتر مواجه می شوند که توانایی تامین آن را ندارند.

 

وی خاطر نشان کرد: مسئولین باید ناظر و پی گیر این امر باشند زیرا به طور قطع در صورت عدم تحقق آن متقاضیان باید سالهای متمادی دیگری به خاطر کم کاری عده ای با در نظر گرفتن تورم و هزاران مسئله دیگر سهم آورده بیشتری پرداخت کنند که در توان بسیاری از آنها نبوده و ظلمی وصف ناپذیر به طبقه مستضعف جامعه است.

,

 

این طرح که در دولت های نهم و دهم آغاز و به نام آن ثبت شد، امروز به دلیل برخی از بی توجهی ها از سوی مسئولین دولت یازدهم که ناشی از نگاه منفی آنها به این پروژه راهگشاست، در وضعیت چندان مطلوبی نیست.

 

تکمیل نشدن برخی از واحد ها در کنار عدم رسیدگی به مشکلات پس از ساخت، مهم ترین معضلاتی است که امروزه مسکن مهر با آن روبروست. با این وجود وضعیت این پروژه در استان کرمانشاه در مجموع در دولت یازدهم چندان چنگی به دل نمی زند. در نقاط مختلفی از استان واحدهای نیمه کاره وجود دارد به آن رسیدگی نمی شود.

 

بی توجهی دولت یازدهم به مشکلات فعلی مسکن مهر سرپل ذهاب

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از بازی دراز، افزایش جمعیت کشور و عدم مطابقت تعداد واحدهای مسکونی با این جمعیت باعث به وجود آمدن مشکل کمبود مسکن و افزایش اجاره‌ها شده بود که در این راستا طرح مسکن مهر از سوی دولت نهم و دهم مطرح شد.

 

این طرح مورد توجه خانوارهای مستاجر و کم درآمد برای فرار از نگرانی‌های هر ساله در تهیه مسکن قرار گرفت که با استقبال متقاضیان همراه شد.

 

چندسالی است از اجرای طرح مسکن مهر در کشور برای خانه دار شدن مردم می گذرد و متقاضیان آن که بیشتر از اقشار متوسط و کم درآمدند در انتظار یک سقف با امکانات متوسط برای بهره مند شدن از زندگی راحت و مناسب هستند.

 

شهرستان سرپل ذهاب یکی از شهرستانهایی است که در جهت خانه دار شدن اقشار متوسط و کم درآمد پیشرفت قابل توجهی داشت و با اجرای طرح مسکن مهر این دغدغه در بین مردم  کاهش داده است.

 

امروزه با واگذاری واحدهای مسکن مهر تکمیل شده در این شهرستان، زندگی مطلوبی برای این اقشار فراهم شده است.

 

اما در این میان عدم رسیدگی به برخی از مشکلات واحد های مسکن مهر توسط دولت یازدهم سوالی را مطرح می کند که آیا دولت یازدهم به مسکن مهر که طرح دولت سابق است نگاه سیاسی دارد؟

 

 

با وجود اینکه این خانه ها به متقاضیان آن ها تحویل داده شده است، اما مشکلاتی کماکان ساکنان آن ها را آزار می دهد که نیازمند پیگیری مسئولان در دولت یازدهم است.

 

در این راستا اهالی ساکنین مسکن مهر در سرپل ذهاب در گفتگو با خبرنگار بازی دراز، مشکلات خود را مطرح کردند.

 

 

 
احمدی ساکن مسکن مهر سرپل ذهاب در این گفتگو از مشکلات امکانات زیرساختی همچون آب، برق و گاز گفت. وی اظهار داشت: طبقه های فوقانی این ملک با کمبود و عدم فشار آب مواجهه هستند.

 

قربانی یکی دیگر از این شهروندان افزود: با توجه به کیفیت زیرساخت های این مجموعه مسکونی، متاسفانه هنوز مشکلاتی از قبیل عدم روشنایی کافی و نظافت محیط اطراف این محوطه، ما را با مشکلاتی روبرو کرده است.

 

وی تصریح کرد: انتظار می رود مسئولین با توجه به مطالعات کافی نسبت به برطرف نمودن مشکلات مسکن مهر اقدامات اساسی انجام دهند.

 

عدم نصب آسانسور درست و اصولی، رعایت نکردن اصولی ساخت و ساز صحیح در برخی از واحدهای مسکن مهر، عدم آسفالت معابر در برخی خیابانها و کمبود نانوایی از عمده مشکلات مطروحه جمعی از ساکنین این محله بود.

 

مرادی عدم آسفالت خیابانهای محوطه مسکن مهر و مشکلات عبور و مرور خودروها را از مهمترین مشکلات عنوان کرد و گفت: سلامتی و امنیت این اهالی هم دارای اهمیت فراوانی است که نیازمند توجه است.

اهالی مسکن مهر سرپل ذهاب امیدوار بودند با کمک و مساعدت مسئولین شهرستان این چشم انداز توسعه یابد و این اقدام ارزشمند و سودمند برای این زمان و نسل های بعد ادامه یابد.

 

در ادامه خبرنگار ما به سراغ معاون فرماندار سرپل ذهاب عزیزمراد کرمی رفت تا از وضعیت رفع مشکلات مسکن مهر شهرستان جویا شود.

 

عزیزمراد کرمی با بیان اینکه مسکن مهر شهرستان به صورت صددر صد به مالکین تحویل داده شده است، اظهار داشت: برای خانه دار شدن اقشار مختلف و اجرای طرح مسکن مهر گامهای خوب و موثری برداشته شده است.

 

 

کرمی اظهار داشت: شهرستان سرپل ذهاب ازجمله شهرهایی است که در آن 1هزار و 44 واحد در پروژه مسکن مهر به اجراء درآمده  و بعد از تکمیل پروژه های مسکن در این شهرستان و رفع چالش ها و کاستی ها، با دارا بودن امکانات رفاهی و عمومی این ملک به متقاضیان واگذار شد.

 

وی افزود: اجرای کیفیت ساخت و ساز مسکن یکی از اولویت ها برنامه ریزی در این راستا بوده است و ساخت و ساز مراحل این پروژه، با نظارت عالی و دیدگاه های کارشناسی صورت گرفته است.

 

به گزارش بازی دراز، حال با توجه به بررسی و برطرف شدن مشکلات اساسی این پروژه، متاسفانه هنوز کمبود امکانات سایه سنگینی بر ملک این مالکین انداخته است.

 

اکنون وضعیت و مشکلات عدیده ای دامن گیر این ساکنین شده است که انتظار می رود هر چه سریعتر به چالش های به وجود آمده رسیدگی شود.

 

پیشرفت لاکپشتی مسکن مهر قصرشیرین

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از  الوند خبر، تامین مسکن اقشار مختلف جامعه همیشه به عنوان یک مساله مهم و قابل تامل در رده‌های تصمیم‌ گیری اقتصادی و اجتماعی تلقی می‌شود. در این بین، طرح مسکن مهر، یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ ترین سیاست‌های اقتصادی برای حل مشکل مسکن مردم بویژه اقشار کم درآمد جامعه بود.

 
مسکن مهر طرحی بود که در چند سال گذشته با وعده صاحبخانه شدن بیش از یک میلیون خانوار در سراسر کشور سر زبان ها افتاد و بسیاری از طبقات فرودست اجتماعی را به یافتن سرپناه امیدوار کرد.

 

شهرستان قصرشیرین همانند دیگر شهرهای کشور در اوایل کار از این طرح بزرگ جا نماند و اقدامات لازم برای اجرای این پروژه و حل مشکل مسکن مردم شهرستان اجرایی شد اما متاسفانه به دلیل نبود نظارت های لازم از سوی مدیران و مسئولان مربوطه استانی و شهرستانی به خصوص در دولت یازدهم این پروژه با پیشرفت تاسف بار مواجه شد.

 

باوجود اینکه چند سالی است بر روی این طرح کار می شود اما  پیشرفت لاک پشتی آن موجی از نا امیدی را بین مردم بوجود آورد به گونه ای که مردم شهرستان دیگر هیچ امیدی به نتیجه رسیدن این پروژه در آینده نزدیک ندارند.

 

سازه ای که با یک باد تخریب شد!

 

نحوه ساخت و مصالح به کار رفته در شروع این طرح مشکلات متعددی به وجود آورد به گونه ای که یکی از فاز های آن با یک باد نچندان شدید تخریب و تمام سازه های آن بر زمین ریخت و به صورت متروکه باقی ماند. سال گذشته معاون وزیر راه و شهرسازی نیز در بازدید از فاز تخریب شده این پروژه از عدم تکمیل و بازسازی آن خبر داد.

 

 احمد اصغری معاون وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از پروژه علت این امر را تخلف مکرر پیمانکار این طرح در ایجاد و بکارگیری سازه های نامناسب و معرفی آن به دستگاه قضایی عنوان کرد و افزود: به علت توقف طولانی مدت این طرح، پرونده آن در دادگستری در جریان است و برهمین اساس از ادامه ساخت و تکمیل آن جلوگیری خواهد.

 

این طرح در شهرستان قصرشیرین در چند فاز صورت گرفت که در یک فاز آن زمین به صورت رایگان به مردم واگذار می شد و مبالغی تسهیلات در اختیار آنان قرار می گرفت که چون بیشترین اقدامات برای ساخت و ساز توسط خود مردم صورت گرفت این پروژه با سرعت فیزیکی بسیار بالایی به اتمام رسید.

 

اکنون فاز 300 واحدی آن در دست اجرا است که متاسفانه بیش از چندین سال با پیشرفت لاکپشتی خود بر روی زمین مانده است.

 

تاکنون مسئولین شهرستانی، استانی و حتی کشوری نیز طی چندین سال گذشته در خصوص پروژه مسکن مهر قصرشیرین جلسات و نشست های متعددی برگزار کرده و هریک از دید خود دلایلی نه چندان قانع کننده برای کندی پروژه داده و مردم محروم قصرشیرین را با وعده هایی پوچ و بی اساس امیدوار کرده اند.

 

زمان واگذاری پروژه به مردم مشخص نیست

 

رئیس بنیاد مسکن قصرشیرین در گفتگو با الوند خبر در خصوص آخرین وضعیت پروژه مسکن مهر قصرشیرین اظهار داشت: پروژه 300 واحدی مسکن مهر این شهرستان در زمینی به مساحت سه هکتار و در 43 بلوک سه یا چهار طبقه در حال اجرا است.

 

صمد کرمی افزود: در این پروژه  تمامی واحد های آن از مرحله فونداسیون خارج شده که اسکلت بندی 160 واحد آن نیز صورت گرفته است.

 

وی با بیان اینکه زمان واگذاری پروژه به مردم مشخص نیست افزود: از این تعداد 130 واحد آن با پیشرفت 85 درصدی پروژه نماکاری شده و به سرعت درحال تکمیل طرح های داخلی آن است.

 

ناامیدی از تدبیر دولت پاشنه آشیل مسکن مهر گیلانغرب

 

به گزارش  شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از مطلع الفجر، پروژه مسکن مهر یکی از پروژه‌هایی بود که قشر مستضعف و خانواده‌های بدون مسکن را خوشحال کرد تا بتوانند پس از سال‌ها با هزینه کم صاحب‌خانه شوند.

 

این پروژه عظیم ملی در خیلی از استان‌های کشور روند چشمگیری داشت و با موفقیت به سرانجام رسید و در استان کرمانشاه  نیز اقدامات خوبی در ساخت مسکن مهرانجام گرفت اما در سال‌های اخیر روند تکمیل این پروژه رو به‌کندی رفت و این روند باعث نگرانی، دلخوری و نارضایتی اقشاری از مردم شد.

 

اگرچه  در بهمن ماه 89، افتتاح پروژه 122 واحدی مسکن به عنوان  اولین فاز از مسکن مهر شهرستان گیلانغرب، نوید بخش موسم خوشی برای محرومان و اقشار نیازمند فاقد مسکن بود اما این روند دیری نپایید و با بهره برداری از فاز دوم یکصد واحدی این روند رو به کندی گذاشت و عملا در سایه کم لطفی و بی توجهی مسولان دولتی، در چهار راه مشکلات کشتی مسکن مهر به گل نشست تا بسیاری از متقاضیان مسکن مهر آرزو به دل بمانند.

 

مسکن مهر در شهرستان گیلانغرب در 4 فاز و در نهایت با افزایش فاز 66 واحدی فرهنگیان  کار اجرایی خود را در شهرستان آغاز کرد اما بعد از تکمیل دو فاز  اولیه 122 واحدی و فاز 100 واحدی متاسفانه در روند اجرای دو فاز باقی مانده مشکلاتی پیش آمد و روند اجرای این طرح مفید و خدومانه را با کندی و چالش مواجه کرد.

 

بلاتکلیف ماندن واحد های نیمه کاره مسکن مهر

 

اکنون در شهرستان گیلانغرب از فاز دوم و فاز سوم 66 واحدی فرهنگیان  واحدهای زیادی هنوز بلا تکلیف و مسکوت مانده که این امر روند تکمیل این پروژه را در شهرستان با ابهام مواجه ساخته و به بیانی حلاوت این طرح  ارزشی را در شهرستان گیلانغرب به کام متقاضیان تلخ کرده است.

 

در گیلانغرب از 126 واحد فاز سوم 84 واحد  و از 66 واحد مسکن مهر فرهنگیان هنوز 21 واحد تکمیل نشده و صاحبان آنها با مشکلاتی مواجه هستند که رفع آنها نیازمند توجه مسولان دولت است.

 

 

مشکلاتی که ساکنان مسکن مهر با آن روبرو هستند

 

یکی از ساکنان واحدهای 66 واحدی فرهنگیان که مشکلات عدیده ای دارند در گفتگو با خبرنگار مطلع الفجر اظهار داشت: ما با مشکلات و سختی های فراوان و تهیه سهم آورده توانستیم واحدهای خود را تکمیل کنیم اما با وجود ساکن شدن در این مجتمع از 2 سال پیش هنوز با مشکلات زیادی رو به رو هستیم.

 

حسینی افزود: این مجموعه 66 واحدی هیچ شکل و شمایلی به قسمتی از یک شهر ندارد چرا که از لحاظ زیرساختی توجهی به آن نشده است.

 
وی اظهار داشت: آسفالت نبودن و عدم ساماندهی معابر به ویژه در فصل سرما و بارندگی وضعیت اسفناکی برای خیابان های آن به وجود آورده که نیازمند توجه جدی در زمانی کوتاه است.

 
 

حسینی تصریح کرد: اگر چه ما سال 92 در این واحد ها ساکن شده ایم اما برای دریافت خدمات رفاهی از سوی ادارات و نهادهای متولی با بی توجهی مواجهیم.

 

این شهروند گیلانغربی گفت: ساکنان واحدهای مسکن مهر 66 واحدی گیلانغرب از وجود جاده و معابر ابتدایی محروم بوده و  ساکنان این منطقه از داشتن تلفن ثابت نیز بی بهره اند و می توان این مجموعه را  نمادی از اوج بی توجهی مسئولان معرفی کرد.

 

 

فرماندار گیلانغرب در خصوص مشکلات واحدهای مسکن مهر در گیلانغرب در گفتگویی تخصیص نیافتن تسهیلات برای 105 واحد در دو فاز 2 و 4 و همچنین اجرا نشدن کامل طرح آماده سازی معابر و آسفالت نشدن خیابان های منتهی به این واحدهای مسکونی را از عمده مشکلات فراروی این مجتمع ها دانست.

 

کرم محمدی خاطرنشان کرد: از فاز دوم 126 واحدی مسکن مهر فرهنگیان 84 واحد نیمه کاره و از فاز چهار 66 واحدی نیز 21 واحد بلاتکلیف است.

 

سال گذشته نیز معاون وزیر راه و شهرسازی از طرح های در دست اقدام مسکن مهر شهرستان های قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب بازدید کرد و از نزدیک روند اجرای این طرح ها را مورد بررسی قرارداد و برای رفع مشکلات اساسی و تکمیل هرچه زودتر این واحدها نیز قول مساعد داد.

 

مسکن مهر به عنوان یک طرح موفق و در قالب خدمتی فراگیر و موثر به اقشار محروم و نیازمند رقم خورد و در کل باید گفت تحقق کلی آن در برهه کنونی نیازمند توجه بیشتر دولت است چرا که اجهاف در این بستر و درگیر کردن متقاضیان به پیچ و خم های معمول اداری  نه تنها باعث نگرانی و نارضایتی مردم می شود بلکه نشان از عدم توانایی دولت در سروسامان دادن به این پروژه به عنوان یک وظیفه در قبال اقشار چشمگیری از مردم است.

 

خانه های مهر اسلام آباد غرب و دالاهو اسیر بی توجهی دولت

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، پروژه عظیم و ماندگار مسکن مهر یکی از مهم ترین طرح های تاریخ ایران به خصوص در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی محسوب می شود که توانست معضل بزرگ خانه دار شدن اقشار کم در آمد را تا حدود فراوانی حل کند.

 

این طرح که در دولت های نهم و دهم آغاز و به نام آن ثبت شد، امروز به دلیل برخی از بی توجهی ها از سوی مسئولین دولت یازدهم که ناشی از نگاه منفی آنها به این پروژه راهگشاست، در وضعیت چندان مطلوبی نیست.

 

تکمیل نشدن برخی از واحد ها در کنار عدم رسیدگی به مشکلات پس از ساخت، مهم ترین معضلاتی است که امروزه مسکن مهر با آن روبروست. با این وجود وضعیت این پروژه در استان کرمانشاه در مجموع در دولت یازدهم چندان چنگی به دل نمی زند. در نقاط مختلفی از استان واحدهای نیمه کاره وجود دارد به آن رسیدگی نمی شود.

بی توجهی دولت یازدهم به یک پروژه دردسر ساز شد/ از کارشکنی تا رفع نشدن مشکلات موجود مسکن مهر اسلام آبادغرب

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از اسلام آبادخبر، پروژه 1980 واحدی مسکن مهر اسلام آباد غرب موسوم به مسکن مهر سراب شرف آباد یکی از بزرگترین پروژه های مسکن مهر در سطح استان کرمانشاه می باشد که در دو فاز مختلف طراحی شده و در حال ساخت است.

 

فاز اول این پروژه با 1380 واحد پیشرفت فیزیکی 85 درصدی را ثبت کرده است که بر اساس گفته شهرام مرادی مسئول اتحادیه مسکن مهر اسلام آباد غرب تا کنون 1040 واحد از این فاز تحویل متقاضیان شده است.

 

وی در گفتگو با اسلام آبادخبر با اشاره به اینکه برای تکمیل فاز اول کماکان ساخت 340 واحد باقی مانده است، اضافه می کند: پیمانکار 60 واحد از مجموع واحد های باقی مانده فعال است اما مابقی توسط پیمانکار رها شده و فسخ پیمان نیز در دستور کار راه و شهرسازی قرار گرفته است.

 

فاز دیگر این پروژه که 600 واحد را شامل می شود حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که می توان یکی از مهمترین مشکلات فعلی این فاز پروژه راعدم پیشرفت فیزیکی متناسب با زمان دانست.

 

مرادی در این خصوص به خبرنگار اسلام آباد خبر می گوید: سه پیمانکار برای این 600 واحد وجود دارد که ساخت 300 واحد از آنها در دستور کار یک پیمانکار می باشد و سرعت انجام کار نیز خوب است و امیدواریم در مرداد ماه امسال تعدادی از این واحدها به بهره برداری برسد.

 

وی ادامه می دهد: یکی از پیمانکاران که 140 واحد از 300 واحد باقی مانده را در اختیار دارد در مرداد ماه 1393 آن را رها کرده است و دیگری نیز که 160 واحد در اختیار اوست بطور نیمه فعال فعالیت دارد و هم اکنون همین موضوع پیشرفت فیزیکی فاز دوم را به تاخیر انداخته است.

 

وی اضافه می کند: اداره راه و شهرسازی استان کرمانشاه کارفرمای پیمانکاران مزبور می باشد و مکاتبات لازم در این خصوص صورت گرفته و در شورای مسکن آبان ماه نیز مصوب شد که راه و شهرسازی نسبت به تعیین تکلیف این دو پیمانکار اقدام کند.

 

مسئول اتحادیه مسکن مهر اسلام آباد غرب می گوید: از طرف اتحادیه مسکن مهر اسلام آباد غرب نیز با مدیر کل راه و شهرسازی استان مکاتبه شده و پیشنهاد گردیده در صورتی که پیمانکار توانایی لازم برای ادامه کار را ندارد پروژه تحویل اتحادیه شود تا نسبت به اتمام پروژه اقدام کند.

 

وی اضافه می کند: 120 واحد از واحدهایی که هم اکنون تحویل متقاضیان شده حدود 18 ماه رها شده بود و با درخواست اتحادیه مسکن مهر اسلام آباد غرب مراحل تکمیل آن سال گذشته در اختیار اتحادیه قرار گرفت و اتحادیه نسبت به تکمیل و تحویل آن به متقاضیان اقدام کرد.

 

راه دسترسی، مشکل 3 ساله مسکن مهر اسلام آباد غرب

 

راه دسترسی مناسب برای مسکن مهر اسلام آباد غرب یکی از مشکلات ریشه دار این پروژه است. مشکلی که حل آن در اواخر دولت دهم کلید خورد و در دولت یازدهم فقط به عمر آن افزوده شد.

 

3 سال است که در مورد راه دسترسی پروژه مسکن مهر اسلام آباد غرب در رسانه ها و سفرهای مسئولین و جلسات شورای مسکن بحث می شود، از همان روزی که در دوران وزارت نیکزاد 2 میلیارد تومان برای این منظور مصوب شد و یک میلیارد آن به حساب راه و شهرسازی استان کرمانشاه واریز شد تا حداقل حل مشکل راه دسترسی کلید خورده باشد و تا امروزی که فقط مکاتبه می شود و مصوبه بی عمل تنظیم می گردد مشکل راه دسترسی ادامه دارد.

 

مرادی در این باره به خبرنگار اسلام آباد خبر می گوید: متاسفانه عده ای در سطح استان کارشکنی می کنند و جلوی انجام کارها را می گیرند.

 

وی در تکمیل صحبت خود، اضافه می کند: در زمان وزارت آقای نیکزاد ایشان یک میلیارد تومان به حساب راه و شهرسازی استان کرمانشاه برای رفع مشکل راه دسترسی پروژه مسکن مهر اسلام آباد غرب واریز کردند و  قرار شد تا زمین های تجاری استان کرمانشاه فروخته شود و مشکل راه دسترسی این پروژه بزرگ حل شود اما بعضی واحدهای راه و شهرسازی استان کرمانشاه کارشکنی کردند و گفتند اصلا زمین تجاری در سطح استان نداریم.

 

مسئول اتحادیه مسکن مهر اسلام آباد غرب بیان می کند: در سفر مهرآبادی معاون وزیر راه و شهرسازی که در شهریور ماه امسال به استان کرمانشاه انجام گرفت مجدد مصوب شد تا زمین های تجاری استان کرمانشاه برای حل مشکل راه دسترسی پروژه مسکن مهر اسلام آباد غرب فروخته شود.

 

مرادی اضافه کرد: منتخب مردم اسلام آبادغرب در انتخابات مجلس دهم نیز بر رفع مشکل از طریق مصوبات گذشته تاکید داشته و قرار شده تا بعد از شروع کار مجلس دهم از طریق مستندات نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنند و امیدواریم در اولین سال شروع به کار مجلس دهم بتوانیم مشکل راه دسترسی مسکن مهر سراب شرف آباد را حل کنیم.

 

رد شایعه مقاوم نبودن واحدهای مسکن مهر سراب شرف آباد

 

مشکل کیفیت دغدغه ای جدی در خصوص مسکن مهر است و در زلزله سال گذشته برخی ساختمان ها با 4/5 ریشتر قدرت زلزله آسیب دیده است)ایرنا-7/5/94). این جمله افشین کریمی فرماندار اسلام آباد غرب در جلسه شورای مسکن مهر مردادماه امسال است.

 

در حالی این صحبت از جانب فرماندار اسلام آباد غرب مطرح می شود که مسئولین اتحادیه مسکن مهر اسلام آباد غرب آن را رد می کنند.

 

مسئول اتحادیه مسکن مهر اسلام آباد غرب در اینباره به خبرنگار اسلام آباد خبر می گوید: تا کنون انتقادی از جانب فرماندار در این خصوص به بنده نرسیده است اما این پروژه ها بر اساس تفاهم نامه سه جانبه و یکسری الحاقیات در خصوص نحوه کیفیت واحدها و غیره از طریق وزارت راه و شهرسازی به استان ها ابلاغ شده و در همان راستا کار انجام شده است.

 

مرادی با بیان اینکه ((منظوز از بی کیفیت بودن را نمی فهمم)) ادامه می دهد: 23 ناظر سازمان نظام مهندسی بر روند ساخت واحدهای پروژه مسکن مهر اسلام آباد غرب نظارت دارند و علاوه بر آن ناظران مقیم سازمان بسیج مهندسین نیز از ابتدای پروژه تا سال 92 حضور داشته اند و خود اتحادیه مسکن مهر نیز یکسری ناظران معتمد را در پروژه قرار داده است.

 

وی ادامه می دهد: با توجه به این سه حوزه نظارت اگر کسی بگوید بی کیفیت است واقعا بعید به نظر می رسد و کیفیت پروژه مسکن مهر سراب شرف آباد اسلام آباد غرب در سطح استان کرمانشاه از جمله پروژه های برتر است.

 

آسانسور و راه دسترسی مهمترین مشکلات مسکن مهر اسلام آباد غرب

 

مرادی به خبرنگار اسلام آباد خبر می گوید: آسانسور و راه دسترسی مهمترین مشکلات پروژه مسکن مهر اسلام آباد غرب است که مسئله راه دسترسی را از طریق نماینده منتخب مردم پیگیری می کنیم و بحث آسانسور نیز باید سازمان تحقیقات استاندارد تایید کند.

 

وی اضافه می کند: 500 واحد از واحدهای تحویل شده هم اکنون آسانسور دارند و مابقی نیز در طول سال جدید به بهره برداری می رسد.

 

بی مهری ها را نسبت به مسکن مهر کنار بگذاریم

 

بر همگان روشن است که مسکن مهر روزنه امید خانه دار شدن هزاران ایرانی است و از دولتی که شعار امید سر می دهد انتظار می رود تا این روزنه امید را کور نکند؛ هم اکنون که بیش از هزار خانوار اسلام آبادی در پروژه مسکن مهر اسلام آباد غرب موسوم به مسکن مهر شرف آباد ساکن هستند انتظار از دولت تسریع در رفع مشکلات این پروژه است.

 

راه دسترسی که حدود 3 سال است مکرر در مورد آن فقط حرف زده می شود نیاز به اقدام عملی دارد. پیمانکاری که امید خانه دار شدن چند صد خانوار را با ترک پیمان کور می کند و برخوردها نیز از طرف کارفرما کمرنگ است همه بی مهرهایی است که نسبت به مسکن مهر روا داشته شده است؛ باید بی مهری ها را نسبت به مسکن مهر کنار بگذاریم.

 

فراموشی یک پروژه راهگشا برای مستضعفان کرندغرب/ چشم امید مردم به بزرگترین پروژه عمرانی کشور

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از کرند کرد، پروژه مسکن مهر کرند غرب مدت زیادی است که بدون پیمانکار رها شده و هیچ کار عمرانی در آن انجام نمی شود؛ این وضعیت به صورتی است که حتی مسئولین مربوطه نیز حاضر به پاسخگویی در این رابطه نمی شدند و توپ را به زمین یکدیگر پاس می دادند.

 

در خصوص وضعیت امروز مسکن مهر دالاهو دلایل مختلفی ذکر می شود. از وجود برخی اختلافات تا عدم تمدید پروانه ساختمانی توسط شهرداری کرند غرب و عدم حمایت تمام قد بنیاد مسکن استان همگی مواردی است که برخی از مسئولان در خصوص آن ذکر می کنند.

 

اما خارج از بحث های کارشناسی مشخص است که از سوی تمام ارگان های دولتی شهرستانی و استانی و به تبع آن تعاونی فرهنگیان دالاهو، کوتاهی صورت گرفته است که وضعیت مسکن مهر این شهرستان که قرار است جمعی از طبقه اقشار کم در آمد شهرستان در آن ماوا گزینند به این جا رسیده است.

 

متقاضیان منتظر تکمیل مسکن مهر

 

بهزاد.ک از متقاضیان مسکن مهر دالاهو در این خصوص به خبرنگار کرندکرد گفت: قراربود ما صاحب خانه شویم و متاسفانه حتی با پرداخت مبلغی بیش از قول و قرارهای اولیه انگار قرار نیست مسئولین برای این معضل پیش آمده تدبیری و فکری بکنند.

 

 

وی افزود: بنده به عنوان یکی از اعضای قشر کم در آمد جامعه که زمانی قرار بود به واسطه همین خانه ها صاحب خانه شوم، اکنون نسبت به روند کنونی گلایه دارم.

 

برای پیگیری این وضعیت به سراغ معاون فرمانداری دالاهو حشمت رضایی رفتیم تا پیگیر وضعیت این پروژه شویم.

 

پیمانکار جدید انتخاب شده است

 

رضایی در گفتگو با خبرنگار کرندکرد اظهار داشت: ادامه پروسه تکمیل مسکن مهر چهارصد و هشتاد واحدی کرند غرب به پیمانکار جدید واگذار شده است و این نوید را به مردم کرند غرب می دهیم که با تلاش های مسئولین مربوطه  خانواده هایی که در این طرح ثبت نام شده اند صاحب خانه شوند. لازم بذکر است بیشتر این خانواده ها اجاره نشین هستند و تعداد زیادی از آنها تحت پوشش ارگانهای حمایتی نظیر بهزیستی هستند.

 

 

معاون فرمانداری دالاهو در ادامه تصریح کرد: روند واگذاری مسکن مهر دالاهو به پیمانکار جدید پروسه ای سخت و نیازمند سیر مراحل اداری بعضا وزارتی بوده است و طی این مدت اقدامات بسیار خوبی در این خصوص صورت گرفته است.

 

وی خاطر نشان کرد: با تلاش های فرماندار شهرستان و واحد عمرانی و تیم های کارشناسی آن بسیاری از هزینه ها از دوش مردم برداشته شده است و جلسات متعدد کارشناسی چه در شهرستان و چه در استان از جمله کمیته چهار جانبه استان برای رفع مشکل این پروژه برگزار شده است.

 

رضایی خاطر نشان کرد: خوشبختانه در این راه با پیمانکار جدیدی عقد قرار داد شده است که سابقه روشنی در خدمت گزاری صادقانه در پروژه های کشوری دارا می باشد.

 

وی از وجود اختلاف نظر میان اعضای تعاونی فرهنگیان شهرستان بعنوان تنها تعاونی فعال این شهر گلایه داشت و افزود: پس از عقد قرارداد با پیمانکار جدید عامل اصلی کند شدن روند پروژه وجود همین اختلاف نظرها درمیان اعضابوده است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: بخش عمده و تقریبا تمام مشکلات حقوقی دست و پاگیر این پروسه طی شده و بعد از رفع اثر چند مورد چک برگشتی تعاونی فرهنگیان کرند غرب ادامه کار مسکن مهر کرند غرب وارد فاز اجرایی خواهد شد.

 

 

بی توجهی به مسکن مهر در دولت یازدهم

 

هر چند که مسئولین فرمانداری اختلاف نظر در میان اعضا را یکی از دلایل عدم تکمیل این پروژه مطرح کرده اند اما نمی توان از قصور متولی ساخت این پروژه چشم پوشی کرد.

 

مسکن مهر در دولت یازدهم به عنوان یک پروژه کم اهمیت جلوه داده می شود به گونه ای که مسئولان دولتی نسبت بی توجه بوده اند.

 

این بی توجهی به مسکن مهر در دولت یازدهم به صورتی بود که عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در اظهار نظری مسکن مهر را طرحی مزخرف خوانده بود.

 

سیاست های فشل دولت یازدهم چشم اسفندیار تکمیل مسکن مهر شرق استان

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از سهیل سنقر، مسکن مهر طرحی از دولت نهم، برای خانه‌دار کردن قشر کم در آمد بود که طبق آن دولت با واگذاری زمین رایگان سعی داشت خانه سازی را تشویق کند.

 

ضرورت تأمین مسکن افراد مختلف جامعه همیشه به عنوان یک دغدغه و مسأله مهم در رده‌های تصمیم‌ گیری اقتصادی و اجتماعی تلقی می‌شود و در این بین، طرح مسکن مهر، یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ ترین سیاست‌های اقتصادی دولت نهم برای حل مشکل مسکن مردم بویژه اقشار کم درآمد جامعه بود.

 

این پروژه عظیم ملی در خیلی از استان‌های کشور روند چشمگیری داشت و با موفقیت به سرانجام رسید و در استان کرمانشاه  نیز اقدامات خوبی در ساخت مسکن مهرانجام گرفت اما در سال‌های اخیر روند تکمیل این پروژه رو به‌کندی رفت و این روند باعث نگرانی، دلخوری و نارضایتی اقشاری از مردم شد.

 

 

بی توجهی به واحد های ساخته شده مسکن مهر در سنقر

 

یکی از ساکنین بلوک 5 مسکن مهر سنقر در گفتگو با سهیل سنقر اظهار داشت: وضعیت زیر ساختی ضعیف واحدهای مسکن مهر و ضعف در ارائه خدمات فاضلاب موجود و کیفیت نامطلوب مسکن های ساخته شده صدای نارضایتی صاحب خانه های مسکن مهر را درآورده است.

 

رستگار در ادامه افزود: وضعیت محوطه سازی نامناسب و نبود آسانسور در طبقه اول و مشکلات نقص فنی آن از دیگر مشکلات موجود است. 

 

وی با اشاره به مشکل مربوط به فاضلاب این واحدها گفت: مهمترین مشکل حال حاضر وضعیت فاضلاب است که در بعضی از واحد ها با پس دادن فاضلاب در منازل و بخش شدن بوی نامناسب شرایط زندگی را دو چندان سخت کرده است.

 

یکی دیگر از ساکنان مسکن مهر سنقر در گفتگو با سهیل سنقر مشکل عمده مسکن های مهر را رعایت نشدن اصول مهندسی در ساخت و سازها، کیفیت پایین و کاربرد مصالح ساختمانی نامناسب و خدمات و امکانات نامناسب زیربنایی و روبنایی این طرح عنوان کرد.

 

کرمی در ادامه بیان داشت: به عنوان مثال در زمان بارش های بهاری که از ابتدای سالجاری تا کنون در شهرستان سنقروکلیایی شاهد آن بودیم، نوازش این رحمت الهی بر صورت مساکن مهر موجب پس دادن نم به داخل دیوارهای اتاق خواب واحدهایی از مسکن مهر شد که ناشی از همان زیر ساخت های نامناسب است.

 

احمدی از دیگر ساکنین مسکن مهر سنقر در گفتگو با سهیل سنقر علاوه بر مشکلاتی که دیگر ساکنین مطرح کردند مشکلاتی دیگری از جمله نبود امکانات رفاهی، اجتماعی و بهداشتی را عنوان کرد.

 

وی در ادامه گفت: روند بهبود مشکلات از ابتدا تاکنون جای قدردانی دارد که امیدواریم همین روند برطرف کردن مسائل و مشکلات مسکن مهر توسط مسئولین مربوطه به نحو احسن انجام گیرد.

 

از وعده تکمیل در سال 94 تا نیمه کاره ماندن در سال 95

 

سید حسین میر شفیع معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی در سفر خود به شهرستان سنقر و کلیایی که در اردیبهشت 94  و در جریان بازدید از پروژه های مسکن مهر در این شهرستان بیان کرد: شهرستان سنقر دارای 1840 واحد مسکن مهر بوده که تا کنون تعداد 1411 واحد افتتاح شده و از تعداد 430 واحد باقی مانده که تاپایان سال 94 به اتمام می رسد.

 

اما فرماندار شهرستان سنقر و کلیایی آمار متفاوتی با معاون وزیر در خصوص تعداد واحدهای مسکن مهر ارائه می دهد.

 

فرماندار شهرستان سنقروکلیایی در گفتگو با سهیل سنقر اظهار داشت : تعداد واحد های پروژه مسکن مهر در شهرستان سنقروکلیایی 1234 واحد است.

 

وی ادامه داد: این تعداد واحد مسکن مهر سنقر در قالب چهار اتحادیه کارگری، کارکنان دولت، فرهنگیان و مشاغل آزاد احداث شده است.

 

ایزدی بیان داشت : واحدهای اتحادیه کارگری و کارکنان دولت صدرصد انجام و تحویل متقاضین گردیده است.

 

 

فرماندار سنقروکلیایی در خصوص واحدهای مشاغل آزاد و فرهنگیان خاطر نشان کرد: تعداد واحدهای مشاغل آزاد 225 واحد است که 6 بلوک آن پیشرفت 21 درصدی داشته و تعداد 175 متقاضی کسری دارد. پروژه فرهنگیان 172 واحد دارد که دارای پیشرفت فیزیکی 97 درصدی است و در مرحله آماده شدن و محوطه سازی و رفع نواقص واحدهاست که حداکثر تا پایان اردیبهشت تحویل متقاضیان می شود.

 

بر اساس این گزارش مشکل عمده اتمام پروژه مسکن مهر شهرستان سنقروکلیایی مربوط به واحدهای مشاغل آزاد است که بنا گفته فرماندار سنقروکلیایی مشکلات داخلی شرکت های جزو اتحادیه منجر به کندی پیشرفت واحد ها و اتمام پروژه در این شهرستان شده است.

 

از تعداد 1234 واحد پروژه مسکن مهر سنقروکلیایی 1009 واحد آن تحویل متقاضیان شده است و با تکمیل واحدهای مشاغل آزاد پرونده پروژه مسکن مهر در این شهرستان بسته خواهد شد.

 

ساز ناکوک سرپناهی در صحنه که هنوز به سر منزل نرسیده است

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از امروله مشکلات ناشی از عدم رسیدگی مسئولین به مشکلات پروژه راهگشا و کارآمد مسکن مهر که قرار بود سرپناهی برای متقاضیانش باشد به گوش همه رسیده است. مسکن مهر صحنه نیز از جمله پروژه هایی است که به دلیل کمبود های خاص، معضلاتی را برای صاحبان آنان ایجاد کرده است.

 

ساختمان های مسکن مهر صحنه که بخش عظیمی از قسمت شمالی شهر را از آن خود کرده با گذشت چندین سال در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات زیر ساختی است.

 

جمعیت قابل توجهی از ساکنان شهر صحنه در مسکن مهر ساکن شده و می شوند؛ سکونتی که امروز به واسطه عدم توجه دولت یازدهم از جنس دست و پنجه نرم کردن با مشکلات، معضلات و کمبودهاست.

 

 

مشکل آسانسور به سایر مشکلات مسکن مهر صحنه اضافه شده است

 

مهدی احمدی یکی از ساکنان مسکن مهر صحنه در گفتگو با امروله اظهار داشت: متاسفانه با وجود گذشت زمان زیادی از واگذاری واحد های مسکن مهر به متقاضیان خاکروبه ­های بسیاری کنار ساختمان­ های ما قراردارد، که هیچ اداره ای جمع کردن آن­ را نپذیرفته است.

 

وی ادامه داد: در این محل هیچ فضاسازی محیطی که مناسب زندگی آپارتمان نشینی و شهری باشد، به چشم نمی خورد.

 

احمدی با بیان اینکه مشکل آسانسور یکی از مشکلات جدید است، گفت : هر چند وقت یک بار آسانسور فاز فرهنگیان خراب می شود و ما مجبوریم از پله استفاده کنیم که امری بسیار طاقت فرساست.

 

این ساکن مهر در پایان گفت:  اکثر قسمت­های شهرک خاکی است و موقع بارندگی همه جا تبدیل به باتلاق می شود که تردد ساکنان آن را با مشکل جدی مواجه کرده است.

 

 

 

امکانات مسکن مهر صحنه در حد صفر است

 

اردشیر بهمنی در ادامه این گفتگو ها به خبرنگار امروله گفت: در مسکن مهر صحنه سوپر مارکتی که ساکنان آن همه مایحتاج خود را از آن تهیه کنند وجود ندارد و ما مجبوریم برای تهیه برخی وسایل به مرکز شهر مراجعه کنیم.

 

وی در ادامه با بیان اینکه هنوز یک­سال هم نگذشته ولی دیوارهای­مان ترک خورده ­اند بیان کرد: درکنار برخی از ساختمان ها هنوز وسایلی که برای کارگران تعبیه شده بوده وجود دارد و برخی ها هم نیمه کاره رها شده است.

 

بهمنی با اشاره به اینکه امکانات مسکن مهر صحنه در حد صفر است، تاکید کرد: هیچ گونه محوطه سازی در این محل نشده و اینجا اصلا شبیه به یک شهرک مسکونی نیست.

 

 

آسفالت خیابان های مسکن مهر جزو برنامه های  شهرداری صحنه در سال 95 است

 

حسین رضا نظری فر در گفتگو با امروله اظهار داشت: مطالبات ساکنان مسکن مهر شهرستان صحنه یکی از اولویت های شهرداری و شورای اسلامی شهر صحنه است که این مطالبات دسته بندی شده و نسبت به میزان ضرورت در حال بررسی و انجام است.

 

وی ادامه داد: تا کنون چندین مورد با استفاده از ماشین آلات سنگین خیابان های این محل ساماندهی شده است.

 

رئیس شورای اسلامی شهر صحنه در پایان گفت: شهرداری صحنه برنامه های عمرانی بسیاری برای رفاه حال شهروندان صحنه ای در سال جاری دارد که مهمترین آنان ساماندهی و آسفالت خیابان های مسکن مهر است.

 

لزوم حل مشکل واگذاری واحدهای باقی مانده مسکن مهر در کنگاور

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، به نقل از آفتاب کنگاور پروژه مسکن مهر یکی از طرح های مثبت و کارآمدی بوده است که توانسته بسیاری از اقشار مختلف جامعه را دارای خانه کند.

 

این پروژه ملی که در دولت نهم و دهم عملیات ساخت آن آغاز شد، علاوه برآنکه توانست آرزوی خانه دار شدن بسیاری از خانواده های کم درآمد را محقق کند، توانست بازار لجام گسیخته مسکن را تا حدودی سامان دهد.

 

در شهرستان کنگاور مهم ترین پروژه  مسکن مهر"مهردشت" است که با داشتن 504 واحد بزرگ ترین پروژه مسکن مهر این شهرستان محسوب می شود. به ترتیب مهر آوران با 412 واحد، تاکسی رانی 112 واحد و دارصیفور با 58 واحد دیگر پروژه های مسکن مهر کنگاور می باشد.

 

 

خرداد سال 93 فرماندار وقت کنگاور گزارشی از مسکن مهر شهرستان به خبرنگارآفتاب کنگاور داد که در آن گزارش پیشرفت فیزیکی همه پروژه ها در آن 90 درصد اعلام شد که بسیار جای تامل دارد.

 

وی پیشرفت فیزیکی مسکن مهر مهرآوران را در حالی 90 درصد اعلام کرد که پس از گذشت حدود 2سال فقط 5 درصد به این میزان اضافه شده که نشان از کوتاهی دستگاه های اجرایی در تکمیل این 5 درصد باقی مانده دارد.

 

در این خصوص شریف خسروی فرماندار کنگاور در گفتگو با خبرنگار آفتاب کنگاور بیان داشت: با پیگیری هایی که در سال اخیر صورت گرفت بزرگترین پروژه مسکن مهر"مهردشت" به بهره برداری رسید و به صورت 100 درصدی تکمیل و در اختیار متقاضیان قرار گرفت. همچنین پروژه های تاکسی رانی و دارصیفور نیز تکمیل شد.

 

وی در خصوص عدم واگذاری مسکن مهر دارصیفور گفت: معبری در مسیر این پروژه 58 واحدی وجود دارد که شهرداری می بایست با تغییر سند این مشکل را رفع کند ولی هنوز تغییری ایجاد نشده است. این پروژه از لحاظ  فیزیکی کامل و آماده واگذاری است.

 

خسروی در رابطه با مشکل مسکن مهر مهرآوران گفت: در این خصوص ما دو مشکل داریم که یکی محوطه سازی و دیگری فاضلاب کشی این شهرک است که متاسفانه کوتاهی در این موضوع  تا حدودی گریبانگیر شهرداری است.

وی تصریح کرد: حدود 400 متر از مسیر فاضلاب کشی از میان زمین های کشاورزان عبور می کند که شهرداری موظف است با رفع معارض این مشکل را رفع کند اما تا بحال در این زمینه کوتاهی داشته و هنوز رفع معارض نشده است.

 

فرماندار کنگاور در رابطه با محوطه سازی این پروژه گفت: با پیگیری هایی که انجام شده پیمانکار و بودجه لازم برای انجام این محوطه سازی توسط  مدیرعامل سازمان همیاری های شهرداری های استانداری کرمانشاه تعیین شده و به محض شروع فصل گرما ،کار تکمیل و آماده سازی محوطه انجام و به  بهره برداری می رسد.

 

مشکل مسکن مهر مهرآوران رفع می شود

 

علی طاهرآبادی رئیس اداره راه و شهرسازی کنگاور به خبرنگارآفتاب کنگاور گفت: مسکن مهر "مهر آوران" که تقریبا واحد های ساختمانی آن تکمیل شده و تمامی مراحل ساخت تکمیل شده است فقط مشکل محوطه سازی و تخلیه فاضلاب دارد که توسط مدیر عامل سازمان همیاری های شهرداری در استانداری کرمانشاه در حال پیگیری است.

 

وی با اشاره به اینکه با ورود به فصل گرما احتمال زیاد این پروژه به سرانجام برسد، گفت: پیمانکار این پروژه تعیین شده و آماده تکمیل محوطه می باشد اما شهرداری موظف است نسبت به رفع معارض ها و هموار کردن راه پیمانکار در مسیر فاضلاب کشی اقدام کند تا هرچه زودتر با رفع مشکل محوطه سازی و فاضلاب کشی این پروژه هم تکمیل و به متقاضیان واگذار شد.

 

 

طاهر آبادی از تکمیل مسکن مهر تاکسیرانی خبرداد و گفت: این قسمت هم 120 واحد مسکونی دارد که به صورت 100درصد کامل و به متقاضیان تحویل داده شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: پروژه 58 واحدی" دارصیفور" نیزبا پیشرفت 98 درصدی آماده واگذاری به متقاضیان است اما به دلیل مشکلاتی در سند و تغییر نقشه زمین های شهرداری کمی با تاخیر به شهروندان واگذار خواهد شد.

 

 گره ساختمان های مسکن مهر هرسین در دولت یازدهم کور شد

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از دیوانگاه، داشتن‏ مسکن‏ متناسب‏ با نیاز، حق‏ هر فرد و خانواده‏ ایرانی‏ است‏ اما به نظر می رسد رسیدن به این حق برای مردم هرسین تا حدودی به یک رویا تبدیل شده است.

 

دولت‌های پس از انقلاب هر یک بر اساس روش‌ها و استراتژی‌های خود سعی بر این داشته اند که شرایط را برای خانه دار شدن مردم فراهم نمایند هر چند که میزان موفقیت هر کدام از این دولت‌ها جای بحث و بررسی دارد.

 

یکی از برنامه های برای خانه دار کردن مردم پروژه مسکن مهر بود که از سال 1386 در کشور کلید زده شد. این پروژه از زمان روی کار آمدن دولت دهم، با وعده خانه دار کردن اقشار کم درآمد و شکستن قیمتهای کاذب بازار مسکن تعریف و به اجرا درآمد و از متقاضیان زیادی ثبت نام به عمل آمده است.

 

 

سابقه تاسیس مسکن مهر در شهرستان هرسین به سال 88 بر می گردد که با حضور وزیر مسکن و شهرسازی دولت قبل پروژه 59واحدی مهر فرهنگیان کلید خورد. البته این پروژه تا پایان سال 92به اتمام رسید و بعد از آن دیگر پروژه ها به ترتیب در هرسین کار خود را آغاز کردند.

 

این پروژه  در شهرستان هرسین از جمله پروژه های نیمه تمامی است که امروزه در اما و اگر های بودجه ای دولت گیر کرده است.  بی مهری دولت یازدهم نسبت به این پروژه ها در سال های اخیر جوی از ناامیدی را در بین متقاضیان به وجود آورده که حتی برخی از آنها دیگر قید خانه دار شدن را از این طریق زده اند.

 

تعداد سازه های مسکن مهر در شهرستان هرسین 1154 واحد است که از این تعداد 328 واحد مسکن مهر (مهر شهر و مشاغل آزاد) و  203واحدی دادگستری، 59واحدی مهر فرهنگیان، 256واحدی بیستون، 28واحدی مهر گلستان، 160واحدی گل دشت بهزیستی(1)، 120واحدی گل دشت بهزیستی(2) است.

 

 

البته از این تعداد تا کنون دو پروژه 59واحدی مهر فرهنگیان و 28واحدی مهر گلستان تحویل متقاضیان و همچنین پروژه مسکن مهر دادگستری تکمیل و آماده بهره برداری است ولی سرنوشت مابقی با پیشرفتی فیزیکی بین 25تا 70درصد در اما و اگر های بین تعاونی ها و پیمانکاران باقی مانده است.  در این بین هم به نظر می رسد دولت اصرار چندانی بر تکمیل هر چه سریعتر این پروژه ها ندارد.

 

میرزا حسینی معاون فرماندار هرسین در گفتگو با خبرنگار دیوانگاه با بیان این مطلب که پیگیر موضوع پروژه مسکن مهر در شهرستان و بخش بیستون هستیم اظهار داشت: پروژه مسکن مهر دادگستری که قبلأ تقریبأ نصف آن به بهره برداری رسیده بود در حال حاضر در حال تکمیل است و تنها مشکل آن بحث گاز رسانی و اخذ امتیاز گاز است.

 

 

وی افزود: در جلساتی که قرار است در آینده برگزار شود در نظر داریم که تمام مشکلات پروژه های مسکن مهر شهرستان را احصاء کرده تا در نهایت راه حلی برای رفع آنها پیدا کنیم.

 

معاون فرماندار هرسین خاطرنشان کردک دولت در حال حاضر یک راهکار برای تکمیل پروژه های موجود ارائه کرده و آن واریز 5میلیون تومان به حساب متقاضیان به صورت وام است که البته این موضوع هم با توجه به ابلاغیه شامل پروژه های بالای 60درصد ساخت می شود.

 

میرزا حسینی با بیان اینکه برخی از مشکلات هم به خود مردم بر می گردد، اظهار داشت: در برخی از پروژه ها مردم آورده لازم را پرداخت نکرده و این امر موجب توقف پروژه شده است و در هر حال دولت در نظر دارد سال 95پایان کار پروژه های مسکن مهر در کشور باشد.

 

وی در خصوص مشکلات مسکن مهر در بخش بیستون افزود: این پروژه که 256واحد می باشد به دلیل حواشی که در مرحله ساخت با آن مواجه بود با عدم استقبال مردم مواجه شد و در این پروژه هم همانند سایر پروژه های شهرستان اولویت با اقشار کم درآمد بود والا در بحث واگذاری متقاضی وجود دارد و با برداشتن این مانع سایر اقشار جامعه هم می توانند به راحتی خرید کنند.

 

به گزارش دیوانگاه، از آنجا که این پروژه ها برای اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه پیش بینی شده عده زیادی چشم امید به خانه دار شدن دوخته اند اما این انتظار بیش از مدت پیش بینی شده به طول انجامیده و مردم هنوز به وعده های امروز و فردای دولت دل خوش کرده اند.

 

حال ما باید در انتظار این وعده مسئولین باشیم که این مسکن مهر بالاخره کی به سرانجام می رسد. امیدواریم که این پروژه پر کش و قوس سرانجام به سر منزل مقصود خود برسد و رویای شیرین خانه دار شدن مردم عزیزمان به واقعیت بپیوندد.

 

تیر بی تدبیری دولت یازدهم پای مسکن مهر اورامانات را لنگ کرد

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از  هزار ماسوله،  عملیات اجرایی دو پروژه مسکن مهر 125 و 1024 واحدی در شهرستان پاوه، در شهریور 89 شروع شد که پروژه 125 واحدی این شهرستان واقع در زمین شهری در زمستان سال 1393 افتتاح شد.

 

اما پروژه 1024 واحدی مسکن مهر در پاوه از سال 1389 تاکنون روند مطلوب و در خور توجهی را نداشته است.

 

رها شدن طرح ساخت 1024 واحدی تپه کوله این شهرستان و  دست به دست شدن آن از پیمانکاری به پیمانکار دیگر، نشان دهنده بی مهری دولت یاردهم نسبت به روند روبه رشد این پروژه  است.

 

پیمانکار اعلام کرد که نمی تواند پروژه را تکمیل کند

 

رئیس اداره بنیاد مسکن شهرستان پاوه در این باره در گفتگویی با خبرنگار هزار ماسوله اظهار داشت: عملا استارت این پروژه ها در شهرستان پاوه در سال 1390 زده  و شرکت چیلکو نیز به عنوان عامل نظارتی در این پروزه ها تعیین شد.

 

آرش رضایی با بیان اینکه این پروژه از لحاظ کیفی همراه با مشکلاتی بود، افزود: پیمانکار این پروژه در روند ساخت آن در پاوه عملکرد مطلوبی نداشت و عملیات ساخت آن با کندی همراه بود.

 

وی گفت: پس از مدتی که پیمانکار این پروژه، اقدام به خارج مردن مصالح ساختمان 1024 واحدی تپه کوله می کرد، ما مانع این کار شده و عملا پیمانکار پروژه ناتوانی خود را در ادامه ساخت آن به اداره بنیاد مسکن اعلام کرد.

 

وی ادامه داد: در تاریخ 1 آذر ماه سال 1391 این پروژه با حضور آقای مهرآبادی معاون وزیر و سهرابی سرپرست اداره کل راه استان کرمانشاه تحویل اداره راه و شهرسازی شد.

 

رضایی تصریح کرد: از آن تاریخ به بعد مسئولیت روند ساخت این پروژه زیر نظر اداره راه و شهرسازی ادامه یافت.

 

طرح کاهش تعداد واحد های مسکن مهر در پاوه

 

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان پاوه نیز در گفتگویی با خبرنگار هزار ماسوله اظهار داشت: از تاریخ اول آذر ماه 1393 تا تاریخ 7 بهمن ماه 1394 تصمیماتی همچون تقلیل این واحدها از 1024 واحد به 620 واحد با توجه به تعداد متقاضیان 600 نفر و همچنین جدا کردن واحدهای باقی مانده از پروژه برای کاهش فشار بر مردم، اتخاذ شد.

 

ابراهیم شهریاری افزود: این پروژه 1024 واحدی، شامل 32 بلوک است که 18 بلوک از آن تحویل متقاضیان خواهد شد. 14 بلوک باقی مانده از این پروژه جدا و هزینه های آن را که دولت متقبل نموده صرف ساخت درمانگاهها و یا فروشگاههای این مکان خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه هر ساله اداره راه و شهرسازی اقدام به تمدید وام و دولت هم اقدام به پرداخت سود آن می کرد گفت: با توجه به تورم ناگهانی در این چند سال اخیر، پیمانکار این پروژه نیز حاضر به تکمیل آن نشد که با پیگیری های به عمل امده مجددا فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

وی در پایان گفت: اکنون نیز این پروژه به خود تعاونی های شهرستان پاوه از تاریخ 7 بهمن ماه سال 1394 و ادامه روند ساخت آن واگذار شده است.

 

به گزارش هزار ماسوله می توان گفت که این پروژه در شهرستان پاوه از جمله پروژه های نیمه تمامی است که امروزه در اما و اگر های بودجه ای دولت گیر کرده است و بی مهری دولت یازدهم نسبت به این پروژه ها در سال های اخیر جوی از ناامیدی را در بین متقاضیان به وجود آورده که حتی برخی از آنها دیگر قید خانه دار شدن را از این طریق زده اند.

 

از رضایت مردم از یک طرح ماندگار تا تاخیر در واگذاری به دلیل سوء مدیریت و تورم

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از سراب روانسر،  در شهرستان روانسر چندین پروژه مسکونی وجود دارد که جمعاً بیش از 625 واحد مسکن مهر در قالب چند تعاونی ساخته و در اختیار مردم قرار گرفته است.

 

هر چند در ساخت این پروژه ها و چگونگی تحویل آن ها مشکلات زیادی از کامل نبودن پارکینگ گرفته تا تکمیل نبودن سیستم های بهداشتی و نبود آسانسور و بسیاری دیگر از مشکلاتی که فرصت بررسی تمامی آنها وجود نداردپ یش آمد  اما بایستی عنوان داشت وجود مسکن مهر در شهرستان روانسر را با تمام کم و کاستی های که غالبا از سوی مدیریت ناکارآمد و ضعف اعضاء هیئت مدیره بوده است را باید به فال نیک گرفت.

 

مسکن مهر علاوه بر خانه دار کردن بسیاری از خانواده ها موجب شد تا به نوعی تعادل در میزان اجاره خانه ها ایجاد شود و مستأجرین دایره انتخاب وسیع تری برای کرایه کردن منزل داشته باشند.

 

مشکلاتی که مالکان مسکن مهر با آن روبرو هستند

 

بهرامی مالک یکی از واحد های مسکن مهر به خبرنگار سراب روانسر  گفت: خدا را شاکریم که بعد از سالها صاحب خانه شدیم اما بایستی گفت که متأسفانه پروژه مسکن مهر در روانسر به دست برخی از افراد افتاد که به نوعی بازار سیاهی را برای خرید و فروش خود ایجاد کردند.

 

محمودی یکی دیگر از ساکنین مسکن مهر در گفتگو با سراب روانسر اظهار داشت: متأسفانه اضافه دریافتی های زیادی را از ما گرفته اند، و هر بار به یک بهانه از ما درخواست پول می کردند. این اقدام نشانه ای جز ضعف مدیریت ناکارآمد و انتخاب افراد بی تجربه برای این کار نبود.

 

مظفری از ساکنین مسکن مهر روانسر نیز گفت: هیچ نظارتی بر کار پیمانکاران مسکن مهر روانسر از سوی مدیریت ناکارآمد و ضعیف این شهرستان وجود نداشت و پول های مردم به نوعی از سوء مدیریت آنان حرام می شد و بسیاری از کارهای که بر عهده مدیریت بود خود ما انجام می دادیم.

 

تورم عامل ایجاد تاخیر در تحویل 2 پروژه

 

حسین خانی مدیر اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان روانسر در گفت و گو با سراب روانسر، در رابطه با طرح مسکن مهر روانسر عنوان داشت: از تمامی واحد ها و پروژه های مسکن مهر روانسر تنها دو پروژه بسیج کارگری به ظرفیت 16 واحد با پیشرفت فیزیکی 90 درصدی باقی مانده است که به زودی تحویل مالکین می شود.

 

مدیر اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی روانسر تصریح داشت: یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث تأخیر در تحویل واحدهای مسکن مهر در روانسر شده است تورم می باشد که در کنار ضعف پیمانکارها باعث شده این واحدها دیر به بهره برداری برسد.

 

خانی در پایان افزود: در شهرستان روانسر پروژه های مختلفی تحت عنوان مسکن مهر وجود دارند از مسکن مهر کارگری گرفته تا بسیج و حتی چندین پروژه در قالب طرح های شخصی ایجاد شده است که خوشبخاته هر چند با تأخیر اما به غیر از همان 16 واحد ذکر شده که آنهم چندین خانوار اکنون در آن حضور دارند مابقی تکمیل شده و اکنون مردم در آن ساکن هستند.

 

انتظار چندساله برای تکمیل پروژه مسکن مهر جوانرود

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از جوانرود هه وال، با آغاز ساخت عملیات ساخت 1600 واحد مسکن مهر جوانرود در پروژه های مولوی و هلانیه امید فراوانی در میان قشر کم درآمد و اجاره نشین به وجود آمد اما امروز عملیات ساخت آن با کندی پیش می رود.

 

متقاضیان این واحد ها بخصوص در بخش مسکن مهر مولوی در خیابان سعدی کماکان در بلاتکلیفی به سر می برند.

 

این مشکل در حالی است که در سال جاری قیمت اجاره بها ها در حد غیر منتظره ای اجاره نشینها را شوکه کرده است. بالا بودن اجاره بها در شهرستان جوانرود به حدی است که در میان شهرستانهای اورامانات بدون رقیب و پیشتازاست.

 

اجاره نشین ها با افزایش نجومی و شوکه کننده نرخ اجاره ها مواجه شده اند که با این شرایط تنها امید آنان پیشرفت مناسب مسکن مهر بر اساس وعده های مطرح شده از سوی مسئولین است.

 

 

ضعف نظارتی مشکل اصلی مسکن مهر جوانرود

 

نعمت الله منوچهری نماینده پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی در این زمینه به خبرنگار جوانرود هوال گفت: موارد زیادی از جمله عدم نظارت کافی و شایسته دستگاههای زیربط از مدیران استانی گرفته تا مدیران شهرستان و اداره تعاون شهرستان و همچنین کم کاری هیات مدیره و مدیران اتحادیه و تعاونیهای مسکن در به وجود آمدن این شرایط موثر بوده اند.

 

منوچهری تصریح کرد: در کنار ضعف نظارتی مسئولین امر یکی از مشکلات در این راستا عدم پی گیری لازم از سوی مردم و عدم دقت در انتخاب هیات مدیره تعاونی ها و اتحادیه ها بوده است که در تاخیرات نقش بسزایی داشته است.

 

وی خاطر نشان کرد: تلاش من در راستای مقابله با تخلفات جدی تر خواهد شد، زیرا که بر مبنای قانون دست اندرکاران از جمله اتحادیه می بایست در مورد ارائه بیلان کار و گزارشی از عملکرد کاری و مالی جدیت لازم را داشته باشند تا همزمان با ارائه گزارشها از عملکردها و سطح پیشرفتها،  مشخص شود سهم آورده مردمی کجا و در چه زمینه ای هزینه شده است.

 

این مشکلات فقط مختص پیمانکاران نبوده و عدم همکاری مناسب برخی از متقاضیان در موضوع  سهم آورده ای که می بایست در موعد مقرر پرداخت شود نیز تاثیر گذار بوده است.

 

 

مردم توانایی پرداخت پول بیشتری برای مسکن مهر را ندارند

 

حبیب الله رمضانی یکی از اعضای پروژه مسکن مهر مولوی جوانرود نیز به جوانرود هوال گفت: سالهاست که متقاضیانی که بیشتر آنان برای تامین آورده اولیه از سر ناچاری اقدام به فروش طلا و اخذ وام  کرده بودند، چشم امیدشان به تحویل واحد های خود است تا از اجاره نشینی که در سالهای اخیر با موجی از افزایش غیر منتظره همراه بوده است، خلاص شوند.

 

وی گفت: چند سالی است که هر چند ماه یک بار با وعده تحویل چندین واحد روبرو هستیم اما در واقع پیشرفت پروژه آنچنان کند است که همیشه این وعده ها محقق نشده و تنها متقاضیان هستند که بلا تکلیف و گاهی با فشارهای فراوانی در زمینه اجاره مسکن روبرو هستند. از سوی دیگر با درخواست پرداخت سهم آورده بیشتر مواجه می شوند که توانایی تامین آن را ندارند.

 

وی خاطر نشان کرد: مسئولین باید ناظر و پی گیر این امر باشند زیرا به طور قطع در صورت عدم تحقق آن متقاضیان باید سالهای متمادی دیگری به خاطر کم کاری عده ای با در نظر گرفتن تورم و هزاران مسئله دیگر سهم آورده بیشتری پرداخت کنند که در توان بسیاری از آنها نبوده و ظلمی وصف ناپذیر به طبقه مستضعف جامعه است.

,

 

این طرح که در دولت های نهم و دهم آغاز و به نام آن ثبت شد، امروز به دلیل برخی از بی توجهی ها از سوی مسئولین دولت یازدهم که ناشی از نگاه منفی آنها به این پروژه راهگشاست، در وضعیت چندان مطلوبی نیست.

 

تکمیل نشدن برخی از واحد ها در کنار عدم رسیدگی به مشکلات پس از ساخت، مهم ترین معضلاتی است که امروزه مسکن مهر با آن روبروست. با این وجود وضعیت این پروژه در استان کرمانشاه در مجموع در دولت یازدهم چندان چنگی به دل نمی زند. در نقاط مختلفی از استان واحدهای نیمه کاره وجود دارد به آن رسیدگی نمی شود.

 

بی توجهی دولت یازدهم به مشکلات فعلی مسکن مهر سرپل ذهاب

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از بازی دراز، افزایش جمعیت کشور و عدم مطابقت تعداد واحدهای مسکونی با این جمعیت باعث به وجود آمدن مشکل کمبود مسکن و افزایش اجاره‌ها شده بود که در این راستا طرح مسکن مهر از سوی دولت نهم و دهم مطرح شد.

 

این طرح مورد توجه خانوارهای مستاجر و کم درآمد برای فرار از نگرانی‌های هر ساله در تهیه مسکن قرار گرفت که با استقبال متقاضیان همراه شد.

 

چندسالی است از اجرای طرح مسکن مهر در کشور برای خانه دار شدن مردم می گذرد و متقاضیان آن که بیشتر از اقشار متوسط و کم درآمدند در انتظار یک سقف با امکانات متوسط برای بهره مند شدن از زندگی راحت و مناسب هستند.

 

شهرستان سرپل ذهاب یکی از شهرستانهایی است که در جهت خانه دار شدن اقشار متوسط و کم درآمد پیشرفت قابل توجهی داشت و با اجرای طرح مسکن مهر این دغدغه در بین مردم  کاهش داده است.

 

امروزه با واگذاری واحدهای مسکن مهر تکمیل شده در این شهرستان، زندگی مطلوبی برای این اقشار فراهم شده است.

 

اما در این میان عدم رسیدگی به برخی از مشکلات واحد های مسکن مهر توسط دولت یازدهم سوالی را مطرح می کند که آیا دولت یازدهم به مسکن مهر که طرح دولت سابق است نگاه سیاسی دارد؟

 

 

با وجود اینکه این خانه ها به متقاضیان آن ها تحویل داده شده است، اما مشکلاتی کماکان ساکنان آن ها را آزار می دهد که نیازمند پیگیری مسئولان در دولت یازدهم است.

 

در این راستا اهالی ساکنین مسکن مهر در سرپل ذهاب در گفتگو با خبرنگار بازی دراز، مشکلات خود را مطرح کردند.

 

 

 
احمدی ساکن مسکن مهر سرپل ذهاب در این گفتگو از مشکلات امکانات زیرساختی همچون آب، برق و گاز گفت. وی اظهار داشت: طبقه های فوقانی این ملک با کمبود و عدم فشار آب مواجهه هستند.

 

قربانی یکی دیگر از این شهروندان افزود: با توجه به کیفیت زیرساخت های این مجموعه مسکونی، متاسفانه هنوز مشکلاتی از قبیل عدم روشنایی کافی و نظافت محیط اطراف این محوطه، ما را با مشکلاتی روبرو کرده است.

 

وی تصریح کرد: انتظار می رود مسئولین با توجه به مطالعات کافی نسبت به برطرف نمودن مشکلات مسکن مهر اقدامات اساسی انجام دهند.

 

عدم نصب آسانسور درست و اصولی، رعایت نکردن اصولی ساخت و ساز صحیح در برخی از واحدهای مسکن مهر، عدم آسفالت معابر در برخی خیابانها و کمبود نانوایی از عمده مشکلات مطروحه جمعی از ساکنین این محله بود.

 

مرادی عدم آسفالت خیابانهای محوطه مسکن مهر و مشکلات عبور و مرور خودروها را از مهمترین مشکلات عنوان کرد و گفت: سلامتی و امنیت این اهالی هم دارای اهمیت فراوانی است که نیازمند توجه است.

اهالی مسکن مهر سرپل ذهاب امیدوار بودند با کمک و مساعدت مسئولین شهرستان این چشم انداز توسعه یابد و این اقدام ارزشمند و سودمند برای این زمان و نسل های بعد ادامه یابد.

 

در ادامه خبرنگار ما به سراغ معاون فرماندار سرپل ذهاب عزیزمراد کرمی رفت تا از وضعیت رفع مشکلات مسکن مهر شهرستان جویا شود.

 

عزیزمراد کرمی با بیان اینکه مسکن مهر شهرستان به صورت صددر صد به مالکین تحویل داده شده است، اظهار داشت: برای خانه دار شدن اقشار مختلف و اجرای طرح مسکن مهر گامهای خوب و موثری برداشته شده است.

 

 

کرمی اظهار داشت: شهرستان سرپل ذهاب ازجمله شهرهایی است که در آن 1هزار و 44 واحد در پروژه مسکن مهر به اجراء درآمده  و بعد از تکمیل پروژه های مسکن در این شهرستان و رفع چالش ها و کاستی ها، با دارا بودن امکانات رفاهی و عمومی این ملک به متقاضیان واگذار شد.

 

وی افزود: اجرای کیفیت ساخت و ساز مسکن یکی از اولویت ها برنامه ریزی در این راستا بوده است و ساخت و ساز مراحل این پروژه، با نظارت عالی و دیدگاه های کارشناسی صورت گرفته است.

 

به گزارش بازی دراز، حال با توجه به بررسی و برطرف شدن مشکلات اساسی این پروژه، متاسفانه هنوز کمبود امکانات سایه سنگینی بر ملک این مالکین انداخته است.

 

اکنون وضعیت و مشکلات عدیده ای دامن گیر این ساکنین شده است که انتظار می رود هر چه سریعتر به چالش های به وجود آمده رسیدگی شود.

 

پیشرفت لاکپشتی مسکن مهر قصرشیرین

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از  الوند خبر، تامین مسکن اقشار مختلف جامعه همیشه به عنوان یک مساله مهم و قابل تامل در رده‌های تصمیم‌ گیری اقتصادی و اجتماعی تلقی می‌شود. در این بین، طرح مسکن مهر، یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ ترین سیاست‌های اقتصادی برای حل مشکل مسکن مردم بویژه اقشار کم درآمد جامعه بود.

 
مسکن مهر طرحی بود که در چند سال گذشته با وعده صاحبخانه شدن بیش از یک میلیون خانوار در سراسر کشور سر زبان ها افتاد و بسیاری از طبقات فرودست اجتماعی را به یافتن سرپناه امیدوار کرد.

 

شهرستان قصرشیرین همانند دیگر شهرهای کشور در اوایل کار از این طرح بزرگ جا نماند و اقدامات لازم برای اجرای این پروژه و حل مشکل مسکن مردم شهرستان اجرایی شد اما متاسفانه به دلیل نبود نظارت های لازم از سوی مدیران و مسئولان مربوطه استانی و شهرستانی به خصوص در دولت یازدهم این پروژه با پیشرفت تاسف بار مواجه شد.

 

باوجود اینکه چند سالی است بر روی این طرح کار می شود اما  پیشرفت لاک پشتی آن موجی از نا امیدی را بین مردم بوجود آورد به گونه ای که مردم شهرستان دیگر هیچ امیدی به نتیجه رسیدن این پروژه در آینده نزدیک ندارند.

 

سازه ای که با یک باد تخریب شد!

 

نحوه ساخت و مصالح به کار رفته در شروع این طرح مشکلات متعددی به وجود آورد به گونه ای که یکی از فاز های آن با یک باد نچندان شدید تخریب و تمام سازه های آن بر زمین ریخت و به صورت متروکه باقی ماند. سال گذشته معاون وزیر راه و شهرسازی نیز در بازدید از فاز تخریب شده این پروژه از عدم تکمیل و بازسازی آن خبر داد.

 

 احمد اصغری معاون وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از پروژه علت این امر را تخلف مکرر پیمانکار این طرح در ایجاد و بکارگیری سازه های نامناسب و معرفی آن به دستگاه قضایی عنوان کرد و افزود: به علت توقف طولانی مدت این طرح، پرونده آن در دادگستری در جریان است و برهمین اساس از ادامه ساخت و تکمیل آن جلوگیری خواهد.

 

این طرح در شهرستان قصرشیرین در چند فاز صورت گرفت که در یک فاز آن زمین به صورت رایگان به مردم واگذار می شد و مبالغی تسهیلات در اختیار آنان قرار می گرفت که چون بیشترین اقدامات برای ساخت و ساز توسط خود مردم صورت گرفت این پروژه با سرعت فیزیکی بسیار بالایی به اتمام رسید.

 

اکنون فاز 300 واحدی آن در دست اجرا است که متاسفانه بیش از چندین سال با پیشرفت لاکپشتی خود بر روی زمین مانده است.

 

تاکنون مسئولین شهرستانی، استانی و حتی کشوری نیز طی چندین سال گذشته در خصوص پروژه مسکن مهر قصرشیرین جلسات و نشست های متعددی برگزار کرده و هریک از دید خود دلایلی نه چندان قانع کننده برای کندی پروژه داده و مردم محروم قصرشیرین را با وعده هایی پوچ و بی اساس امیدوار کرده اند.

 

زمان واگذاری پروژه به مردم مشخص نیست

 

رئیس بنیاد مسکن قصرشیرین در گفتگو با الوند خبر در خصوص آخرین وضعیت پروژه مسکن مهر قصرشیرین اظهار داشت: پروژه 300 واحدی مسکن مهر این شهرستان در زمینی به مساحت سه هکتار و در 43 بلوک سه یا چهار طبقه در حال اجرا است.

 

صمد کرمی افزود: در این پروژه  تمامی واحد های آن از مرحله فونداسیون خارج شده که اسکلت بندی 160 واحد آن نیز صورت گرفته است.

 

وی با بیان اینکه زمان واگذاری پروژه به مردم مشخص نیست افزود: از این تعداد 130 واحد آن با پیشرفت 85 درصدی پروژه نماکاری شده و به سرعت درحال تکمیل طرح های داخلی آن است.

 

ناامیدی از تدبیر دولت پاشنه آشیل مسکن مهر گیلانغرب

 

به گزارش  شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از مطلع الفجر، پروژه مسکن مهر یکی از پروژه‌هایی بود که قشر مستضعف و خانواده‌های بدون مسکن را خوشحال کرد تا بتوانند پس از سال‌ها با هزینه کم صاحب‌خانه شوند.

 

این پروژه عظیم ملی در خیلی از استان‌های کشور روند چشمگیری داشت و با موفقیت به سرانجام رسید و در استان کرمانشاه  نیز اقدامات خوبی در ساخت مسکن مهرانجام گرفت اما در سال‌های اخیر روند تکمیل این پروژه رو به‌کندی رفت و این روند باعث نگرانی، دلخوری و نارضایتی اقشاری از مردم شد.

 

اگرچه  در بهمن ماه 89، افتتاح پروژه 122 واحدی مسکن به عنوان  اولین فاز از مسکن مهر شهرستان گیلانغرب، نوید بخش موسم خوشی برای محرومان و اقشار نیازمند فاقد مسکن بود اما این روند دیری نپایید و با بهره برداری از فاز دوم یکصد واحدی این روند رو به کندی گذاشت و عملا در سایه کم لطفی و بی توجهی مسولان دولتی، در چهار راه مشکلات کشتی مسکن مهر به گل نشست تا بسیاری از متقاضیان مسکن مهر آرزو به دل بمانند.

 

مسکن مهر در شهرستان گیلانغرب در 4 فاز و در نهایت با افزایش فاز 66 واحدی فرهنگیان  کار اجرایی خود را در شهرستان آغاز کرد اما بعد از تکمیل دو فاز  اولیه 122 واحدی و فاز 100 واحدی متاسفانه در روند اجرای دو فاز باقی مانده مشکلاتی پیش آمد و روند اجرای این طرح مفید و خدومانه را با کندی و چالش مواجه کرد.

 

بلاتکلیف ماندن واحد های نیمه کاره مسکن مهر

 

اکنون در شهرستان گیلانغرب از فاز دوم و فاز سوم 66 واحدی فرهنگیان  واحدهای زیادی هنوز بلا تکلیف و مسکوت مانده که این امر روند تکمیل این پروژه را در شهرستان با ابهام مواجه ساخته و به بیانی حلاوت این طرح  ارزشی را در شهرستان گیلانغرب به کام متقاضیان تلخ کرده است.

 

در گیلانغرب از 126 واحد فاز سوم 84 واحد  و از 66 واحد مسکن مهر فرهنگیان هنوز 21 واحد تکمیل نشده و صاحبان آنها با مشکلاتی مواجه هستند که رفع آنها نیازمند توجه مسولان دولت است.

 

 

مشکلاتی که ساکنان مسکن مهر با آن روبرو هستند

 

یکی از ساکنان واحدهای 66 واحدی فرهنگیان که مشکلات عدیده ای دارند در گفتگو با خبرنگار مطلع الفجر اظهار داشت: ما با مشکلات و سختی های فراوان و تهیه سهم آورده توانستیم واحدهای خود را تکمیل کنیم اما با وجود ساکن شدن در این مجتمع از 2 سال پیش هنوز با مشکلات زیادی رو به رو هستیم.

 

حسینی افزود: این مجموعه 66 واحدی هیچ شکل و شمایلی به قسمتی از یک شهر ندارد چرا که از لحاظ زیرساختی توجهی به آن نشده است.

 
وی اظهار داشت: آسفالت نبودن و عدم ساماندهی معابر به ویژه در فصل سرما و بارندگی وضعیت اسفناکی برای خیابان های آن به وجود آورده که نیازمند توجه جدی در زمانی کوتاه است.

 
 

حسینی تصریح کرد: اگر چه ما سال 92 در این واحد ها ساکن شده ایم اما برای دریافت خدمات رفاهی از سوی ادارات و نهادهای متولی با بی توجهی مواجهیم.

 

این شهروند گیلانغربی گفت: ساکنان واحدهای مسکن مهر 66 واحدی گیلانغرب از وجود جاده و معابر ابتدایی محروم بوده و  ساکنان این منطقه از داشتن تلفن ثابت نیز بی بهره اند و می توان این مجموعه را  نمادی از اوج بی توجهی مسئولان معرفی کرد.

 

 

فرماندار گیلانغرب در خصوص مشکلات واحدهای مسکن مهر در گیلانغرب در گفتگویی تخصیص نیافتن تسهیلات برای 105 واحد در دو فاز 2 و 4 و همچنین اجرا نشدن کامل طرح آماده سازی معابر و آسفالت نشدن خیابان های منتهی به این واحدهای مسکونی را از عمده مشکلات فراروی این مجتمع ها دانست.

 

کرم محمدی خاطرنشان کرد: از فاز دوم 126 واحدی مسکن مهر فرهنگیان 84 واحد نیمه کاره و از فاز چهار 66 واحدی نیز 21 واحد بلاتکلیف است.

 

سال گذشته نیز معاون وزیر راه و شهرسازی از طرح های در دست اقدام مسکن مهر شهرستان های قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب بازدید کرد و از نزدیک روند اجرای این طرح ها را مورد بررسی قرارداد و برای رفع مشکلات اساسی و تکمیل هرچه زودتر این واحدها نیز قول مساعد داد.

 

مسکن مهر به عنوان یک طرح موفق و در قالب خدمتی فراگیر و موثر به اقشار محروم و نیازمند رقم خورد و در کل باید گفت تحقق کلی آن در برهه کنونی نیازمند توجه بیشتر دولت است چرا که اجهاف در این بستر و درگیر کردن متقاضیان به پیچ و خم های معمول اداری  نه تنها باعث نگرانی و نارضایتی مردم می شود بلکه نشان از عدم توانایی دولت در سروسامان دادن به این پروژه به عنوان یک وظیفه در قبال اقشار چشمگیری از مردم است.

 

خانه های مهر اسلام آباد غرب و دالاهو اسیر بی توجهی دولت

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، پروژه عظیم و ماندگار مسکن مهر یکی از مهم ترین طرح های تاریخ ایران به خصوص در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی محسوب می شود که توانست معضل بزرگ خانه دار شدن اقشار کم در آمد را تا حدود فراوانی حل کند.

 

این طرح که در دولت های نهم و دهم آغاز و به نام آن ثبت شد، امروز به دلیل برخی از بی توجهی ها از سوی مسئولین دولت یازدهم که ناشی از نگاه منفی آنها به این پروژه راهگشاست، در وضعیت چندان مطلوبی نیست.

 

تکمیل نشدن برخی از واحد ها در کنار عدم رسیدگی به مشکلات پس از ساخت، مهم ترین معضلاتی است که امروزه مسکن مهر با آن روبروست. با این وجود وضعیت این پروژه در استان کرمانشاه در مجموع در دولت یازدهم چندان چنگی به دل نمی زند. در نقاط مختلفی از استان واحدهای نیمه کاره وجود دارد به آن رسیدگی نمی شود.

بی توجهی دولت یازدهم به یک پروژه دردسر ساز شد/ از کارشکنی تا رفع نشدن مشکلات موجود مسکن مهر اسلام آبادغرب

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از اسلام آبادخبر، پروژه 1980 واحدی مسکن مهر اسلام آباد غرب موسوم به مسکن مهر سراب شرف آباد یکی از بزرگترین پروژه های مسکن مهر در سطح استان کرمانشاه می باشد که در دو فاز مختلف طراحی شده و در حال ساخت است.

 

فاز اول این پروژه با 1380 واحد پیشرفت فیزیکی 85 درصدی را ثبت کرده است که بر اساس گفته شهرام مرادی مسئول اتحادیه مسکن مهر اسلام آباد غرب تا کنون 1040 واحد از این فاز تحویل متقاضیان شده است.

 

وی در گفتگو با اسلام آبادخبر با اشاره به اینکه برای تکمیل فاز اول کماکان ساخت 340 واحد باقی مانده است، اضافه می کند: پیمانکار 60 واحد از مجموع واحد های باقی مانده فعال است اما مابقی توسط پیمانکار رها شده و فسخ پیمان نیز در دستور کار راه و شهرسازی قرار گرفته است.

 

فاز دیگر این پروژه که 600 واحد را شامل می شود حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که می توان یکی از مهمترین مشکلات فعلی این فاز پروژه راعدم پیشرفت فیزیکی متناسب با زمان دانست.

 

مرادی در این خصوص به خبرنگار اسلام آباد خبر می گوید: سه پیمانکار برای این 600 واحد وجود دارد که ساخت 300 واحد از آنها در دستور کار یک پیمانکار می باشد و سرعت انجام کار نیز خوب است و امیدواریم در مرداد ماه امسال تعدادی از این واحدها به بهره برداری برسد.

 

وی ادامه می دهد: یکی از پیمانکاران که 140 واحد از 300 واحد باقی مانده را در اختیار دارد در مرداد ماه 1393 آن را رها کرده است و دیگری نیز که 160 واحد در اختیار اوست بطور نیمه فعال فعالیت دارد و هم اکنون همین موضوع پیشرفت فیزیکی فاز دوم را به تاخیر انداخته است.

 

وی اضافه می کند: اداره راه و شهرسازی استان کرمانشاه کارفرمای پیمانکاران مزبور می باشد و مکاتبات لازم در این خصوص صورت گرفته و در شورای مسکن آبان ماه نیز مصوب شد که راه و شهرسازی نسبت به تعیین تکلیف این دو پیمانکار اقدام کند.

 

مسئول اتحادیه مسکن مهر اسلام آباد غرب می گوید: از طرف اتحادیه مسکن مهر اسلام آباد غرب نیز با مدیر کل راه و شهرسازی استان مکاتبه شده و پیشنهاد گردیده در صورتی که پیمانکار توانایی لازم برای ادامه کار را ندارد پروژه تحویل اتحادیه شود تا نسبت به اتمام پروژه اقدام کند.

 

وی اضافه می کند: 120 واحد از واحدهایی که هم اکنون تحویل متقاضیان شده حدود 18 ماه رها شده بود و با درخواست اتحادیه مسکن مهر اسلام آباد غرب مراحل تکمیل آن سال گذشته در اختیار اتحادیه قرار گرفت و اتحادیه نسبت به تکمیل و تحویل آن به متقاضیان اقدام کرد.

 

راه دسترسی، مشکل 3 ساله مسکن مهر اسلام آباد غرب

 

راه دسترسی مناسب برای مسکن مهر اسلام آباد غرب یکی از مشکلات ریشه دار این پروژه است. مشکلی که حل آن در اواخر دولت دهم کلید خورد و در دولت یازدهم فقط به عمر آن افزوده شد.

 

3 سال است که در مورد راه دسترسی پروژه مسکن مهر اسلام آباد غرب در رسانه ها و سفرهای مسئولین و جلسات شورای مسکن بحث می شود، از همان روزی که در دوران وزارت نیکزاد 2 میلیارد تومان برای این منظور مصوب شد و یک میلیارد آن به حساب راه و شهرسازی استان کرمانشاه واریز شد تا حداقل حل مشکل راه دسترسی کلید خورده باشد و تا امروزی که فقط مکاتبه می شود و مصوبه بی عمل تنظیم می گردد مشکل راه دسترسی ادامه دارد.

 

مرادی در این باره به خبرنگار اسلام آباد خبر می گوید: متاسفانه عده ای در سطح استان کارشکنی می کنند و جلوی انجام کارها را می گیرند.

 

وی در تکمیل صحبت خود، اضافه می کند: در زمان وزارت آقای نیکزاد ایشان یک میلیارد تومان به حساب راه و شهرسازی استان کرمانشاه برای رفع مشکل راه دسترسی پروژه مسکن مهر اسلام آباد غرب واریز کردند و  قرار شد تا زمین های تجاری استان کرمانشاه فروخته شود و مشکل راه دسترسی این پروژه بزرگ حل شود اما بعضی واحدهای راه و شهرسازی استان کرمانشاه کارشکنی کردند و گفتند اصلا زمین تجاری در سطح استان نداریم.

 

مسئول اتحادیه مسکن مهر اسلام آباد غرب بیان می کند: در سفر مهرآبادی معاون وزیر راه و شهرسازی که در شهریور ماه امسال به استان کرمانشاه انجام گرفت مجدد مصوب شد تا زمین های تجاری استان کرمانشاه برای حل مشکل راه دسترسی پروژه مسکن مهر اسلام آباد غرب فروخته شود.

 

مرادی اضافه کرد: منتخب مردم اسلام آبادغرب در انتخابات مجلس دهم نیز بر رفع مشکل از طریق مصوبات گذشته تاکید داشته و قرار شده تا بعد از شروع کار مجلس دهم از طریق مستندات نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنند و امیدواریم در اولین سال شروع به کار مجلس دهم بتوانیم مشکل راه دسترسی مسکن مهر سراب شرف آباد را حل کنیم.

 

رد شایعه مقاوم نبودن واحدهای مسکن مهر سراب شرف آباد

 

مشکل کیفیت دغدغه ای جدی در خصوص مسکن مهر است و در زلزله سال گذشته برخی ساختمان ها با 4/5 ریشتر قدرت زلزله آسیب دیده است)ایرنا-7/5/94). این جمله افشین کریمی فرماندار اسلام آباد غرب در جلسه شورای مسکن مهر مردادماه امسال است.

 

در حالی این صحبت از جانب فرماندار اسلام آباد غرب مطرح می شود که مسئولین اتحادیه مسکن مهر اسلام آباد غرب آن را رد می کنند.

 

مسئول اتحادیه مسکن مهر اسلام آباد غرب در اینباره به خبرنگار اسلام آباد خبر می گوید: تا کنون انتقادی از جانب فرماندار در این خصوص به بنده نرسیده است اما این پروژه ها بر اساس تفاهم نامه سه جانبه و یکسری الحاقیات در خصوص نحوه کیفیت واحدها و غیره از طریق وزارت راه و شهرسازی به استان ها ابلاغ شده و در همان راستا کار انجام شده است.

 

مرادی با بیان اینکه ((منظوز از بی کیفیت بودن را نمی فهمم)) ادامه می دهد: 23 ناظر سازمان نظام مهندسی بر روند ساخت واحدهای پروژه مسکن مهر اسلام آباد غرب نظارت دارند و علاوه بر آن ناظران مقیم سازمان بسیج مهندسین نیز از ابتدای پروژه تا سال 92 حضور داشته اند و خود اتحادیه مسکن مهر نیز یکسری ناظران معتمد را در پروژه قرار داده است.

 

وی ادامه می دهد: با توجه به این سه حوزه نظارت اگر کسی بگوید بی کیفیت است واقعا بعید به نظر می رسد و کیفیت پروژه مسکن مهر سراب شرف آباد اسلام آباد غرب در سطح استان کرمانشاه از جمله پروژه های برتر است.

 

آسانسور و راه دسترسی مهمترین مشکلات مسکن مهر اسلام آباد غرب

 

مرادی به خبرنگار اسلام آباد خبر می گوید: آسانسور و راه دسترسی مهمترین مشکلات پروژه مسکن مهر اسلام آباد غرب است که مسئله راه دسترسی را از طریق نماینده منتخب مردم پیگیری می کنیم و بحث آسانسور نیز باید سازمان تحقیقات استاندارد تایید کند.

 

وی اضافه می کند: 500 واحد از واحدهای تحویل شده هم اکنون آسانسور دارند و مابقی نیز در طول سال جدید به بهره برداری می رسد.

 

بی مهری ها را نسبت به مسکن مهر کنار بگذاریم

 

بر همگان روشن است که مسکن مهر روزنه امید خانه دار شدن هزاران ایرانی است و از دولتی که شعار امید سر می دهد انتظار می رود تا این روزنه امید را کور نکند؛ هم اکنون که بیش از هزار خانوار اسلام آبادی در پروژه مسکن مهر اسلام آباد غرب موسوم به مسکن مهر شرف آباد ساکن هستند انتظار از دولت تسریع در رفع مشکلات این پروژه است.

 

راه دسترسی که حدود 3 سال است مکرر در مورد آن فقط حرف زده می شود نیاز به اقدام عملی دارد. پیمانکاری که امید خانه دار شدن چند صد خانوار را با ترک پیمان کور می کند و برخوردها نیز از طرف کارفرما کمرنگ است همه بی مهرهایی است که نسبت به مسکن مهر روا داشته شده است؛ باید بی مهری ها را نسبت به مسکن مهر کنار بگذاریم.

 

فراموشی یک پروژه راهگشا برای مستضعفان کرندغرب/ چشم امید مردم به بزرگترین پروژه عمرانی کشور

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از کرند کرد، پروژه مسکن مهر کرند غرب مدت زیادی است که بدون پیمانکار رها شده و هیچ کار عمرانی در آن انجام نمی شود؛ این وضعیت به صورتی است که حتی مسئولین مربوطه نیز حاضر به پاسخگویی در این رابطه نمی شدند و توپ را به زمین یکدیگر پاس می دادند.

 

در خصوص وضعیت امروز مسکن مهر دالاهو دلایل مختلفی ذکر می شود. از وجود برخی اختلافات تا عدم تمدید پروانه ساختمانی توسط شهرداری کرند غرب و عدم حمایت تمام قد بنیاد مسکن استان همگی مواردی است که برخی از مسئولان در خصوص آن ذکر می کنند.

 

اما خارج از بحث های کارشناسی مشخص است که از سوی تمام ارگان های دولتی شهرستانی و استانی و به تبع آن تعاونی فرهنگیان دالاهو، کوتاهی صورت گرفته است که وضعیت مسکن مهر این شهرستان که قرار است جمعی از طبقه اقشار کم در آمد شهرستان در آن ماوا گزینند به این جا رسیده است.

 

متقاضیان منتظر تکمیل مسکن مهر

 

بهزاد.ک از متقاضیان مسکن مهر دالاهو در این خصوص به خبرنگار کرندکرد گفت: قراربود ما صاحب خانه شویم و متاسفانه حتی با پرداخت مبلغی بیش از قول و قرارهای اولیه انگار قرار نیست مسئولین برای این معضل پیش آمده تدبیری و فکری بکنند.

 

 

وی افزود: بنده به عنوان یکی از اعضای قشر کم در آمد جامعه که زمانی قرار بود به واسطه همین خانه ها صاحب خانه شوم، اکنون نسبت به روند کنونی گلایه دارم.

 

برای پیگیری این وضعیت به سراغ معاون فرمانداری دالاهو حشمت رضایی رفتیم تا پیگیر وضعیت این پروژه شویم.

 

پیمانکار جدید انتخاب شده است

 

رضایی در گفتگو با خبرنگار کرندکرد اظهار داشت: ادامه پروسه تکمیل مسکن مهر چهارصد و هشتاد واحدی کرند غرب به پیمانکار جدید واگذار شده است و این نوید را به مردم کرند غرب می دهیم که با تلاش های مسئولین مربوطه  خانواده هایی که در این طرح ثبت نام شده اند صاحب خانه شوند. لازم بذکر است بیشتر این خانواده ها اجاره نشین هستند و تعداد زیادی از آنها تحت پوشش ارگانهای حمایتی نظیر بهزیستی هستند.

 

 

معاون فرمانداری دالاهو در ادامه تصریح کرد: روند واگذاری مسکن مهر دالاهو به پیمانکار جدید پروسه ای سخت و نیازمند سیر مراحل اداری بعضا وزارتی بوده است و طی این مدت اقدامات بسیار خوبی در این خصوص صورت گرفته است.

 

وی خاطر نشان کرد: با تلاش های فرماندار شهرستان و واحد عمرانی و تیم های کارشناسی آن بسیاری از هزینه ها از دوش مردم برداشته شده است و جلسات متعدد کارشناسی چه در شهرستان و چه در استان از جمله کمیته چهار جانبه استان برای رفع مشکل این پروژه برگزار شده است.

 

رضایی خاطر نشان کرد: خوشبختانه در این راه با پیمانکار جدیدی عقد قرار داد شده است که سابقه روشنی در خدمت گزاری صادقانه در پروژه های کشوری دارا می باشد.

 

وی از وجود اختلاف نظر میان اعضای تعاونی فرهنگیان شهرستان بعنوان تنها تعاونی فعال این شهر گلایه داشت و افزود: پس از عقد قرارداد با پیمانکار جدید عامل اصلی کند شدن روند پروژه وجود همین اختلاف نظرها درمیان اعضابوده است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: بخش عمده و تقریبا تمام مشکلات حقوقی دست و پاگیر این پروسه طی شده و بعد از رفع اثر چند مورد چک برگشتی تعاونی فرهنگیان کرند غرب ادامه کار مسکن مهر کرند غرب وارد فاز اجرایی خواهد شد.

 

 

بی توجهی به مسکن مهر در دولت یازدهم

 

هر چند که مسئولین فرمانداری اختلاف نظر در میان اعضا را یکی از دلایل عدم تکمیل این پروژه مطرح کرده اند اما نمی توان از قصور متولی ساخت این پروژه چشم پوشی کرد.

 

مسکن مهر در دولت یازدهم به عنوان یک پروژه کم اهمیت جلوه داده می شود به گونه ای که مسئولان دولتی نسبت بی توجه بوده اند.

 

این بی توجهی به مسکن مهر در دولت یازدهم به صورتی بود که عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در اظهار نظری مسکن مهر را طرحی مزخرف خوانده بود.

 

سیاست های فشل دولت یازدهم چشم اسفندیار تکمیل مسکن مهر شرق استان

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از سهیل سنقر، مسکن مهر طرحی از دولت نهم، برای خانه‌دار کردن قشر کم در آمد بود که طبق آن دولت با واگذاری زمین رایگان سعی داشت خانه سازی را تشویق کند.

 

ضرورت تأمین مسکن افراد مختلف جامعه همیشه به عنوان یک دغدغه و مسأله مهم در رده‌های تصمیم‌ گیری اقتصادی و اجتماعی تلقی می‌شود و در این بین، طرح مسکن مهر، یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ ترین سیاست‌های اقتصادی دولت نهم برای حل مشکل مسکن مردم بویژه اقشار کم درآمد جامعه بود.

 

این پروژه عظیم ملی در خیلی از استان‌های کشور روند چشمگیری داشت و با موفقیت به سرانجام رسید و در استان کرمانشاه  نیز اقدامات خوبی در ساخت مسکن مهرانجام گرفت اما در سال‌های اخیر روند تکمیل این پروژه رو به‌کندی رفت و این روند باعث نگرانی، دلخوری و نارضایتی اقشاری از مردم شد.

 

 

بی توجهی به واحد های ساخته شده مسکن مهر در سنقر

 

یکی از ساکنین بلوک 5 مسکن مهر سنقر در گفتگو با سهیل سنقر اظهار داشت: وضعیت زیر ساختی ضعیف واحدهای مسکن مهر و ضعف در ارائه خدمات فاضلاب موجود و کیفیت نامطلوب مسکن های ساخته شده صدای نارضایتی صاحب خانه های مسکن مهر را درآورده است.

 

رستگار در ادامه افزود: وضعیت محوطه سازی نامناسب و نبود آسانسور در طبقه اول و مشکلات نقص فنی آن از دیگر مشکلات موجود است. 

 

وی با اشاره به مشکل مربوط به فاضلاب این واحدها گفت: مهمترین مشکل حال حاضر وضعیت فاضلاب است که در بعضی از واحد ها با پس دادن فاضلاب در منازل و بخش شدن بوی نامناسب شرایط زندگی را دو چندان سخت کرده است.

 

یکی دیگر از ساکنان مسکن مهر سنقر در گفتگو با سهیل سنقر مشکل عمده مسکن های مهر را رعایت نشدن اصول مهندسی در ساخت و سازها، کیفیت پایین و کاربرد مصالح ساختمانی نامناسب و خدمات و امکانات نامناسب زیربنایی و روبنایی این طرح عنوان کرد.

 

کرمی در ادامه بیان داشت: به عنوان مثال در زمان بارش های بهاری که از ابتدای سالجاری تا کنون در شهرستان سنقروکلیایی شاهد آن بودیم، نوازش این رحمت الهی بر صورت مساکن مهر موجب پس دادن نم به داخل دیوارهای اتاق خواب واحدهایی از مسکن مهر شد که ناشی از همان زیر ساخت های نامناسب است.

 

احمدی از دیگر ساکنین مسکن مهر سنقر در گفتگو با سهیل سنقر علاوه بر مشکلاتی که دیگر ساکنین مطرح کردند مشکلاتی دیگری از جمله نبود امکانات رفاهی، اجتماعی و بهداشتی را عنوان کرد.

 

وی در ادامه گفت: روند بهبود مشکلات از ابتدا تاکنون جای قدردانی دارد که امیدواریم همین روند برطرف کردن مسائل و مشکلات مسکن مهر توسط مسئولین مربوطه به نحو احسن انجام گیرد.

 

از وعده تکمیل در سال 94 تا نیمه کاره ماندن در سال 95

 

سید حسین میر شفیع معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی در سفر خود به شهرستان سنقر و کلیایی که در اردیبهشت 94  و در جریان بازدید از پروژه های مسکن مهر در این شهرستان بیان کرد: شهرستان سنقر دارای 1840 واحد مسکن مهر بوده که تا کنون تعداد 1411 واحد افتتاح شده و از تعداد 430 واحد باقی مانده که تاپایان سال 94 به اتمام می رسد.

 

اما فرماندار شهرستان سنقر و کلیایی آمار متفاوتی با معاون وزیر در خصوص تعداد واحدهای مسکن مهر ارائه می دهد.

 

فرماندار شهرستان سنقروکلیایی در گفتگو با سهیل سنقر اظهار داشت : تعداد واحد های پروژه مسکن مهر در شهرستان سنقروکلیایی 1234 واحد است.

 

وی ادامه داد: این تعداد واحد مسکن مهر سنقر در قالب چهار اتحادیه کارگری، کارکنان دولت، فرهنگیان و مشاغل آزاد احداث شده است.

 

ایزدی بیان داشت : واحدهای اتحادیه کارگری و کارکنان دولت صدرصد انجام و تحویل متقاضین گردیده است.

 

 

فرماندار سنقروکلیایی در خصوص واحدهای مشاغل آزاد و فرهنگیان خاطر نشان کرد: تعداد واحدهای مشاغل آزاد 225 واحد است که 6 بلوک آن پیشرفت 21 درصدی داشته و تعداد 175 متقاضی کسری دارد. پروژه فرهنگیان 172 واحد دارد که دارای پیشرفت فیزیکی 97 درصدی است و در مرحله آماده شدن و محوطه سازی و رفع نواقص واحدهاست که حداکثر تا پایان اردیبهشت تحویل متقاضیان می شود.

 

بر اساس این گزارش مشکل عمده اتمام پروژه مسکن مهر شهرستان سنقروکلیایی مربوط به واحدهای مشاغل آزاد است که بنا گفته فرماندار سنقروکلیایی مشکلات داخلی شرکت های جزو اتحادیه منجر به کندی پیشرفت واحد ها و اتمام پروژه در این شهرستان شده است.

 

از تعداد 1234 واحد پروژه مسکن مهر سنقروکلیایی 1009 واحد آن تحویل متقاضیان شده است و با تکمیل واحدهای مشاغل آزاد پرونده پروژه مسکن مهر در این شهرستان بسته خواهد شد.

 

ساز ناکوک سرپناهی در صحنه که هنوز به سر منزل نرسیده است

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از امروله مشکلات ناشی از عدم رسیدگی مسئولین به مشکلات پروژه راهگشا و کارآمد مسکن مهر که قرار بود سرپناهی برای متقاضیانش باشد به گوش همه رسیده است. مسکن مهر صحنه نیز از جمله پروژه هایی است که به دلیل کمبود های خاص، معضلاتی را برای صاحبان آنان ایجاد کرده است.

 

ساختمان های مسکن مهر صحنه که بخش عظیمی از قسمت شمالی شهر را از آن خود کرده با گذشت چندین سال در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات زیر ساختی است.

 

جمعیت قابل توجهی از ساکنان شهر صحنه در مسکن مهر ساکن شده و می شوند؛ سکونتی که امروز به واسطه عدم توجه دولت یازدهم از جنس دست و پنجه نرم کردن با مشکلات، معضلات و کمبودهاست.

 

 

مشکل آسانسور به سایر مشکلات مسکن مهر صحنه اضافه شده است

 

مهدی احمدی یکی از ساکنان مسکن مهر صحنه در گفتگو با امروله اظهار داشت: متاسفانه با وجود گذشت زمان زیادی از واگذاری واحد های مسکن مهر به متقاضیان خاکروبه ­های بسیاری کنار ساختمان­ های ما قراردارد، که هیچ اداره ای جمع کردن آن­ را نپذیرفته است.

 

وی ادامه داد: در این محل هیچ فضاسازی محیطی که مناسب زندگی آپارتمان نشینی و شهری باشد، به چشم نمی خورد.

 

احمدی با بیان اینکه مشکل آسانسور یکی از مشکلات جدید است، گفت : هر چند وقت یک بار آسانسور فاز فرهنگیان خراب می شود و ما مجبوریم از پله استفاده کنیم که امری بسیار طاقت فرساست.

 

این ساکن مهر در پایان گفت:  اکثر قسمت­های شهرک خاکی است و موقع بارندگی همه جا تبدیل به باتلاق می شود که تردد ساکنان آن را با مشکل جدی مواجه کرده است.

 

 

 

امکانات مسکن مهر صحنه در حد صفر است

 

اردشیر بهمنی در ادامه این گفتگو ها به خبرنگار امروله گفت: در مسکن مهر صحنه سوپر مارکتی که ساکنان آن همه مایحتاج خود را از آن تهیه کنند وجود ندارد و ما مجبوریم برای تهیه برخی وسایل به مرکز شهر مراجعه کنیم.

 

وی در ادامه با بیان اینکه هنوز یک­سال هم نگذشته ولی دیوارهای­مان ترک خورده ­اند بیان کرد: درکنار برخی از ساختمان ها هنوز وسایلی که برای کارگران تعبیه شده بوده وجود دارد و برخی ها هم نیمه کاره رها شده است.

 

بهمنی با اشاره به اینکه امکانات مسکن مهر صحنه در حد صفر است، تاکید کرد: هیچ گونه محوطه سازی در این محل نشده و اینجا اصلا شبیه به یک شهرک مسکونی نیست.

 

 

آسفالت خیابان های مسکن مهر جزو برنامه های  شهرداری صحنه در سال 95 است

 

حسین رضا نظری فر در گفتگو با امروله اظهار داشت: مطالبات ساکنان مسکن مهر شهرستان صحنه یکی از اولویت های شهرداری و شورای اسلامی شهر صحنه است که این مطالبات دسته بندی شده و نسبت به میزان ضرورت در حال بررسی و انجام است.

 

وی ادامه داد: تا کنون چندین مورد با استفاده از ماشین آلات سنگین خیابان های این محل ساماندهی شده است.

 

رئیس شورای اسلامی شهر صحنه در پایان گفت: شهرداری صحنه برنامه های عمرانی بسیاری برای رفاه حال شهروندان صحنه ای در سال جاری دارد که مهمترین آنان ساماندهی و آسفالت خیابان های مسکن مهر است.

 

لزوم حل مشکل واگذاری واحدهای باقی مانده مسکن مهر در کنگاور

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، به نقل از آفتاب کنگاور پروژه مسکن مهر یکی از طرح های مثبت و کارآمدی بوده است که توانسته بسیاری از اقشار مختلف جامعه را دارای خانه کند.

 

این پروژه ملی که در دولت نهم و دهم عملیات ساخت آن آغاز شد، علاوه برآنکه توانست آرزوی خانه دار شدن بسیاری از خانواده های کم درآمد را محقق کند، توانست بازار لجام گسیخته مسکن را تا حدودی سامان دهد.

 

در شهرستان کنگاور مهم ترین پروژه  مسکن مهر"مهردشت" است که با داشتن 504 واحد بزرگ ترین پروژه مسکن مهر این شهرستان محسوب می شود. به ترتیب مهر آوران با 412 واحد، تاکسی رانی 112 واحد و دارصیفور با 58 واحد دیگر پروژه های مسکن مهر کنگاور می باشد.

 

 

خرداد سال 93 فرماندار وقت کنگاور گزارشی از مسکن مهر شهرستان به خبرنگارآفتاب کنگاور داد که در آن گزارش پیشرفت فیزیکی همه پروژه ها در آن 90 درصد اعلام شد که بسیار جای تامل دارد.

 

وی پیشرفت فیزیکی مسکن مهر مهرآوران را در حالی 90 درصد اعلام کرد که پس از گذشت حدود 2سال فقط 5 درصد به این میزان اضافه شده که نشان از کوتاهی دستگاه های اجرایی در تکمیل این 5 درصد باقی مانده دارد.

 

در این خصوص شریف خسروی فرماندار کنگاور در گفتگو با خبرنگار آفتاب کنگاور بیان داشت: با پیگیری هایی که در سال اخیر صورت گرفت بزرگترین پروژه مسکن مهر"مهردشت" به بهره برداری رسید و به صورت 100 درصدی تکمیل و در اختیار متقاضیان قرار گرفت. همچنین پروژه های تاکسی رانی و دارصیفور نیز تکمیل شد.

 

وی در خصوص عدم واگذاری مسکن مهر دارصیفور گفت: معبری در مسیر این پروژه 58 واحدی وجود دارد که شهرداری می بایست با تغییر سند این مشکل را رفع کند ولی هنوز تغییری ایجاد نشده است. این پروژه از لحاظ  فیزیکی کامل و آماده واگذاری است.

 

خسروی در رابطه با مشکل مسکن مهر مهرآوران گفت: در این خصوص ما دو مشکل داریم که یکی محوطه سازی و دیگری فاضلاب کشی این شهرک است که متاسفانه کوتاهی در این موضوع  تا حدودی گریبانگیر شهرداری است.

وی تصریح کرد: حدود 400 متر از مسیر فاضلاب کشی از میان زمین های کشاورزان عبور می کند که شهرداری موظف است با رفع معارض این مشکل را رفع کند اما تا بحال در این زمینه کوتاهی داشته و هنوز رفع معارض نشده است.

 

فرماندار کنگاور در رابطه با محوطه سازی این پروژه گفت: با پیگیری هایی که انجام شده پیمانکار و بودجه لازم برای انجام این محوطه سازی توسط  مدیرعامل سازمان همیاری های شهرداری های استانداری کرمانشاه تعیین شده و به محض شروع فصل گرما ،کار تکمیل و آماده سازی محوطه انجام و به  بهره برداری می رسد.

 

مشکل مسکن مهر مهرآوران رفع می شود

 

علی طاهرآبادی رئیس اداره راه و شهرسازی کنگاور به خبرنگارآفتاب کنگاور گفت: مسکن مهر "مهر آوران" که تقریبا واحد های ساختمانی آن تکمیل شده و تمامی مراحل ساخت تکمیل شده است فقط مشکل محوطه سازی و تخلیه فاضلاب دارد که توسط مدیر عامل سازمان همیاری های شهرداری در استانداری کرمانشاه در حال پیگیری است.

 

وی با اشاره به اینکه با ورود به فصل گرما احتمال زیاد این پروژه به سرانجام برسد، گفت: پیمانکار این پروژه تعیین شده و آماده تکمیل محوطه می باشد اما شهرداری موظف است نسبت به رفع معارض ها و هموار کردن راه پیمانکار در مسیر فاضلاب کشی اقدام کند تا هرچه زودتر با رفع مشکل محوطه سازی و فاضلاب کشی این پروژه هم تکمیل و به متقاضیان واگذار شد.

 

 

طاهر آبادی از تکمیل مسکن مهر تاکسیرانی خبرداد و گفت: این قسمت هم 120 واحد مسکونی دارد که به صورت 100درصد کامل و به متقاضیان تحویل داده شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: پروژه 58 واحدی" دارصیفور" نیزبا پیشرفت 98 درصدی آماده واگذاری به متقاضیان است اما به دلیل مشکلاتی در سند و تغییر نقشه زمین های شهرداری کمی با تاخیر به شهروندان واگذار خواهد شد.

 

 گره ساختمان های مسکن مهر هرسین در دولت یازدهم کور شد

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از دیوانگاه، داشتن‏ مسکن‏ متناسب‏ با نیاز، حق‏ هر فرد و خانواده‏ ایرانی‏ است‏ اما به نظر می رسد رسیدن به این حق برای مردم هرسین تا حدودی به یک رویا تبدیل شده است.

 

دولت‌های پس از انقلاب هر یک بر اساس روش‌ها و استراتژی‌های خود سعی بر این داشته اند که شرایط را برای خانه دار شدن مردم فراهم نمایند هر چند که میزان موفقیت هر کدام از این دولت‌ها جای بحث و بررسی دارد.

 

یکی از برنامه های برای خانه دار کردن مردم پروژه مسکن مهر بود که از سال 1386 در کشور کلید زده شد. این پروژه از زمان روی کار آمدن دولت دهم، با وعده خانه دار کردن اقشار کم درآمد و شکستن قیمتهای کاذب بازار مسکن تعریف و به اجرا درآمد و از متقاضیان زیادی ثبت نام به عمل آمده است.

 

 

سابقه تاسیس مسکن مهر در شهرستان هرسین به سال 88 بر می گردد که با حضور وزیر مسکن و شهرسازی دولت قبل پروژه 59واحدی مهر فرهنگیان کلید خورد. البته این پروژه تا پایان سال 92به اتمام رسید و بعد از آن دیگر پروژه ها به ترتیب در هرسین کار خود را آغاز کردند.

 

این پروژه  در شهرستان هرسین از جمله پروژه های نیمه تمامی است که امروزه در اما و اگر های بودجه ای دولت گیر کرده است.  بی مهری دولت یازدهم نسبت به این پروژه ها در سال های اخیر جوی از ناامیدی را در بین متقاضیان به وجود آورده که حتی برخی از آنها دیگر قید خانه دار شدن را از این طریق زده اند.

 

تعداد سازه های مسکن مهر در شهرستان هرسین 1154 واحد است که از این تعداد 328 واحد مسکن مهر (مهر شهر و مشاغل آزاد) و  203واحدی دادگستری، 59واحدی مهر فرهنگیان، 256واحدی بیستون، 28واحدی مهر گلستان، 160واحدی گل دشت بهزیستی(1)، 120واحدی گل دشت بهزیستی(2) است.

 

 

البته از این تعداد تا کنون دو پروژه 59واحدی مهر فرهنگیان و 28واحدی مهر گلستان تحویل متقاضیان و همچنین پروژه مسکن مهر دادگستری تکمیل و آماده بهره برداری است ولی سرنوشت مابقی با پیشرفتی فیزیکی بین 25تا 70درصد در اما و اگر های بین تعاونی ها و پیمانکاران باقی مانده است.  در این بین هم به نظر می رسد دولت اصرار چندانی بر تکمیل هر چه سریعتر این پروژه ها ندارد.

 

میرزا حسینی معاون فرماندار هرسین در گفتگو با خبرنگار دیوانگاه با بیان این مطلب که پیگیر موضوع پروژه مسکن مهر در شهرستان و بخش بیستون هستیم اظهار داشت: پروژه مسکن مهر دادگستری که قبلأ تقریبأ نصف آن به بهره برداری رسیده بود در حال حاضر در حال تکمیل است و تنها مشکل آن بحث گاز رسانی و اخذ امتیاز گاز است.

 

 

وی افزود: در جلساتی که قرار است در آینده برگزار شود در نظر داریم که تمام مشکلات پروژه های مسکن مهر شهرستان را احصاء کرده تا در نهایت راه حلی برای رفع آنها پیدا کنیم.

 

معاون فرماندار هرسین خاطرنشان کردک دولت در حال حاضر یک راهکار برای تکمیل پروژه های موجود ارائه کرده و آن واریز 5میلیون تومان به حساب متقاضیان به صورت وام است که البته این موضوع هم با توجه به ابلاغیه شامل پروژه های بالای 60درصد ساخت می شود.

 

میرزا حسینی با بیان اینکه برخی از مشکلات هم به خود مردم بر می گردد، اظهار داشت: در برخی از پروژه ها مردم آورده لازم را پرداخت نکرده و این امر موجب توقف پروژه شده است و در هر حال دولت در نظر دارد سال 95پایان کار پروژه های مسکن مهر در کشور باشد.

 

وی در خصوص مشکلات مسکن مهر در بخش بیستون افزود: این پروژه که 256واحد می باشد به دلیل حواشی که در مرحله ساخت با آن مواجه بود با عدم استقبال مردم مواجه شد و در این پروژه هم همانند سایر پروژه های شهرستان اولویت با اقشار کم درآمد بود والا در بحث واگذاری متقاضی وجود دارد و با برداشتن این مانع سایر اقشار جامعه هم می توانند به راحتی خرید کنند.

 

به گزارش دیوانگاه، از آنجا که این پروژه ها برای اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه پیش بینی شده عده زیادی چشم امید به خانه دار شدن دوخته اند اما این انتظار بیش از مدت پیش بینی شده به طول انجامیده و مردم هنوز به وعده های امروز و فردای دولت دل خوش کرده اند.

 

حال ما باید در انتظار این وعده مسئولین باشیم که این مسکن مهر بالاخره کی به سرانجام می رسد. امیدواریم که این پروژه پر کش و قوس سرانجام به سر منزل مقصود خود برسد و رویای شیرین خانه دار شدن مردم عزیزمان به واقعیت بپیوندد.

 

تیر بی تدبیری دولت یازدهم پای مسکن مهر اورامانات را لنگ کرد

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از  هزار ماسوله،  عملیات اجرایی دو پروژه مسکن مهر 125 و 1024 واحدی در شهرستان پاوه، در شهریور 89 شروع شد که پروژه 125 واحدی این شهرستان واقع در زمین شهری در زمستان سال 1393 افتتاح شد.

 

اما پروژه 1024 واحدی مسکن مهر در پاوه از سال 1389 تاکنون روند مطلوب و در خور توجهی را نداشته است.

 

رها شدن طرح ساخت 1024 واحدی تپه کوله این شهرستان و  دست به دست شدن آن از پیمانکاری به پیمانکار دیگر، نشان دهنده بی مهری دولت یاردهم نسبت به روند روبه رشد این پروژه  است.

 

پیمانکار اعلام کرد که نمی تواند پروژه را تکمیل کند

 

رئیس اداره بنیاد مسکن شهرستان پاوه در این باره در گفتگویی با خبرنگار هزار ماسوله اظهار داشت: عملا استارت این پروژه ها در شهرستان پاوه در سال 1390 زده  و شرکت چیلکو نیز به عنوان عامل نظارتی در این پروزه ها تعیین شد.

 

آرش رضایی با بیان اینکه این پروژه از لحاظ کیفی همراه با مشکلاتی بود، افزود: پیمانکار این پروژه در روند ساخت آن در پاوه عملکرد مطلوبی نداشت و عملیات ساخت آن با کندی همراه بود.

 

وی گفت: پس از مدتی که پیمانکار این پروژه، اقدام به خارج مردن مصالح ساختمان 1024 واحدی تپه کوله می کرد، ما مانع این کار شده و عملا پیمانکار پروژه ناتوانی خود را در ادامه ساخت آن به اداره بنیاد مسکن اعلام کرد.

 

وی ادامه داد: در تاریخ 1 آذر ماه سال 1391 این پروژه با حضور آقای مهرآبادی معاون وزیر و سهرابی سرپرست اداره کل راه استان کرمانشاه تحویل اداره راه و شهرسازی شد.

 

رضایی تصریح کرد: از آن تاریخ به بعد مسئولیت روند ساخت این پروژه زیر نظر اداره راه و شهرسازی ادامه یافت.

 

طرح کاهش تعداد واحد های مسکن مهر در پاوه

 

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان پاوه نیز در گفتگویی با خبرنگار هزار ماسوله اظهار داشت: از تاریخ اول آذر ماه 1393 تا تاریخ 7 بهمن ماه 1394 تصمیماتی همچون تقلیل این واحدها از 1024 واحد به 620 واحد با توجه به تعداد متقاضیان 600 نفر و همچنین جدا کردن واحدهای باقی مانده از پروژه برای کاهش فشار بر مردم، اتخاذ شد.

 

ابراهیم شهریاری افزود: این پروژه 1024 واحدی، شامل 32 بلوک است که 18 بلوک از آن تحویل متقاضیان خواهد شد. 14 بلوک باقی مانده از این پروژه جدا و هزینه های آن را که دولت متقبل نموده صرف ساخت درمانگاهها و یا فروشگاههای این مکان خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه هر ساله اداره راه و شهرسازی اقدام به تمدید وام و دولت هم اقدام به پرداخت سود آن می کرد گفت: با توجه به تورم ناگهانی در این چند سال اخیر، پیمانکار این پروژه نیز حاضر به تکمیل آن نشد که با پیگیری های به عمل امده مجددا فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

وی در پایان گفت: اکنون نیز این پروژه به خود تعاونی های شهرستان پاوه از تاریخ 7 بهمن ماه سال 1394 و ادامه روند ساخت آن واگذار شده است.

 

به گزارش هزار ماسوله می توان گفت که این پروژه در شهرستان پاوه از جمله پروژه های نیمه تمامی است که امروزه در اما و اگر های بودجه ای دولت گیر کرده است و بی مهری دولت یازدهم نسبت به این پروژه ها در سال های اخیر جوی از ناامیدی را در بین متقاضیان به وجود آورده که حتی برخی از آنها دیگر قید خانه دار شدن را از این طریق زده اند.

 

از رضایت مردم از یک طرح ماندگار تا تاخیر در واگذاری به دلیل سوء مدیریت و تورم

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از سراب روانسر،  در شهرستان روانسر چندین پروژه مسکونی وجود دارد که جمعاً بیش از 625 واحد مسکن مهر در قالب چند تعاونی ساخته و در اختیار مردم قرار گرفته است.

 

هر چند در ساخت این پروژه ها و چگونگی تحویل آن ها مشکلات زیادی از کامل نبودن پارکینگ گرفته تا تکمیل نبودن سیستم های بهداشتی و نبود آسانسور و بسیاری دیگر از مشکلاتی که فرصت بررسی تمامی آنها وجود نداردپ یش آمد  اما بایستی عنوان داشت وجود مسکن مهر در شهرستان روانسر را با تمام کم و کاستی های که غالبا از سوی مدیریت ناکارآمد و ضعف اعضاء هیئت مدیره بوده است را باید به فال نیک گرفت.

 

مسکن مهر علاوه بر خانه دار کردن بسیاری از خانواده ها موجب شد تا به نوعی تعادل در میزان اجاره خانه ها ایجاد شود و مستأجرین دایره انتخاب وسیع تری برای کرایه کردن منزل داشته باشند.

 

مشکلاتی که مالکان مسکن مهر با آن روبرو هستند

 

بهرامی مالک یکی از واحد های مسکن مهر به خبرنگار سراب روانسر  گفت: خدا را شاکریم که بعد از سالها صاحب خانه شدیم اما بایستی گفت که متأسفانه پروژه مسکن مهر در روانسر به دست برخی از افراد افتاد که به نوعی بازار سیاهی را برای خرید و فروش خود ایجاد کردند.

 

محمودی یکی دیگر از ساکنین مسکن مهر در گفتگو با سراب روانسر اظهار داشت: متأسفانه اضافه دریافتی های زیادی را از ما گرفته اند، و هر بار به یک بهانه از ما درخواست پول می کردند. این اقدام نشانه ای جز ضعف مدیریت ناکارآمد و انتخاب افراد بی تجربه برای این کار نبود.

 

مظفری از ساکنین مسکن مهر روانسر نیز گفت: هیچ نظارتی بر کار پیمانکاران مسکن مهر روانسر از سوی مدیریت ناکارآمد و ضعیف این شهرستان وجود نداشت و پول های مردم به نوعی از سوء مدیریت آنان حرام می شد و بسیاری از کارهای که بر عهده مدیریت بود خود ما انجام می دادیم.

 

تورم عامل ایجاد تاخیر در تحویل 2 پروژه

 

حسین خانی مدیر اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان روانسر در گفت و گو با سراب روانسر، در رابطه با طرح مسکن مهر روانسر عنوان داشت: از تمامی واحد ها و پروژه های مسکن مهر روانسر تنها دو پروژه بسیج کارگری به ظرفیت 16 واحد با پیشرفت فیزیکی 90 درصدی باقی مانده است که به زودی تحویل مالکین می شود.

 

مدیر اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی روانسر تصریح داشت: یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث تأخیر در تحویل واحدهای مسکن مهر در روانسر شده است تورم می باشد که در کنار ضعف پیمانکارها باعث شده این واحدها دیر به بهره برداری برسد.

 

خانی در پایان افزود: در شهرستان روانسر پروژه های مختلفی تحت عنوان مسکن مهر وجود دارند از مسکن مهر کارگری گرفته تا بسیج و حتی چندین پروژه در قالب طرح های شخصی ایجاد شده است که خوشبخاته هر چند با تأخیر اما به غیر از همان 16 واحد ذکر شده که آنهم چندین خانوار اکنون در آن حضور دارند مابقی تکمیل شده و اکنون مردم در آن ساکن هستند.

 

انتظار چندساله برای تکمیل پروژه مسکن مهر جوانرود

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از جوانرود هه وال، با آغاز ساخت عملیات ساخت 1600 واحد مسکن مهر جوانرود در پروژه های مولوی و هلانیه امید فراوانی در میان قشر کم درآمد و اجاره نشین به وجود آمد اما امروز عملیات ساخت آن با کندی پیش می رود.

 

متقاضیان این واحد ها بخصوص در بخش مسکن مهر مولوی در خیابان سعدی کماکان در بلاتکلیفی به سر می برند.

 

این مشکل در حالی است که در سال جاری قیمت اجاره بها ها در حد غیر منتظره ای اجاره نشینها را شوکه کرده است. بالا بودن اجاره بها در شهرستان جوانرود به حدی است که در میان شهرستانهای اورامانات بدون رقیب و پیشتازاست.

 

اجاره نشین ها با افزایش نجومی و شوکه کننده نرخ اجاره ها مواجه شده اند که با این شرایط تنها امید آنان پیشرفت مناسب مسکن مهر بر اساس وعده های مطرح شده از سوی مسئولین است.

 

 

ضعف نظارتی مشکل اصلی مسکن مهر جوانرود

 

نعمت الله منوچهری نماینده پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی در این زمینه به خبرنگار جوانرود هوال گفت: موارد زیادی از جمله عدم نظارت کافی و شایسته دستگاههای زیربط از مدیران استانی گرفته تا مدیران شهرستان و اداره تعاون شهرستان و همچنین کم کاری هیات مدیره و مدیران اتحادیه و تعاونیهای مسکن در به وجود آمدن این شرایط موثر بوده اند.

 

منوچهری تصریح کرد: در کنار ضعف نظارتی مسئولین امر یکی از مشکلات در این راستا عدم پی گیری لازم از سوی مردم و عدم دقت در انتخاب هیات مدیره تعاونی ها و اتحادیه ها بوده است که در تاخیرات نقش بسزایی داشته است.

 

وی خاطر نشان کرد: تلاش من در راستای مقابله با تخلفات جدی تر خواهد شد، زیرا که بر مبنای قانون دست اندرکاران از جمله اتحادیه می بایست در مورد ارائه بیلان کار و گزارشی از عملکرد کاری و مالی جدیت لازم را داشته باشند تا همزمان با ارائه گزارشها از عملکردها و سطح پیشرفتها،  مشخص شود سهم آورده مردمی کجا و در چه زمینه ای هزینه شده است.

 

این مشکلات فقط مختص پیمانکاران نبوده و عدم همکاری مناسب برخی از متقاضیان در موضوع  سهم آورده ای که می بایست در موعد مقرر پرداخت شود نیز تاثیر گذار بوده است.

 

 

مردم توانایی پرداخت پول بیشتری برای مسکن مهر را ندارند

 

حبیب الله رمضانی یکی از اعضای پروژه مسکن مهر مولوی جوانرود نیز به جوانرود هوال گفت: سالهاست که متقاضیانی که بیشتر آنان برای تامین آورده اولیه از سر ناچاری اقدام به فروش طلا و اخذ وام  کرده بودند، چشم امیدشان به تحویل واحد های خود است تا از اجاره نشینی که در سالهای اخیر با موجی از افزایش غیر منتظره همراه بوده است، خلاص شوند.

 

وی گفت: چند سالی است که هر چند ماه یک بار با وعده تحویل چندین واحد روبرو هستیم اما در واقع پیشرفت پروژه آنچنان کند است که همیشه این وعده ها محقق نشده و تنها متقاضیان هستند که بلا تکلیف و گاهی با فشارهای فراوانی در زمینه اجاره مسکن روبرو هستند. از سوی دیگر با درخواست پرداخت سهم آورده بیشتر مواجه می شوند که توانایی تامین آن را ندارند.

 

وی خاطر نشان کرد: مسئولین باید ناظر و پی گیر این امر باشند زیرا به طور قطع در صورت عدم تحقق آن متقاضیان باید سالهای متمادی دیگری به خاطر کم کاری عده ای با در نظر گرفتن تورم و هزاران مسئله دیگر سهم آورده بیشتری پرداخت کنند که در توان بسیاری از آنها نبوده و ظلمی وصف ناپذیر به طبقه مستضعف جامعه است.

,

 

این طرح که در دولت های نهم و دهم آغاز و به نام آن ثبت شد، امروز به دلیل برخی از بی توجهی ها از سوی مسئولین دولت یازدهم که ناشی از نگاه منفی آنها به این پروژه راهگشاست، در وضعیت چندان مطلوبی نیست.

 

تکمیل نشدن برخی از واحد ها در کنار عدم رسیدگی به مشکلات پس از ساخت، مهم ترین معضلاتی است که امروزه مسکن مهر با آن روبروست. با این وجود وضعیت این پروژه در استان کرمانشاه در مجموع در دولت یازدهم چندان چنگی به دل نمی زند. در نقاط مختلفی از استان واحدهای نیمه کاره وجود دارد به آن رسیدگی نمی شود.

 

بی توجهی دولت یازدهم به مشکلات فعلی مسکن مهر سرپل ذهاب

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از بازی دراز، افزایش جمعیت کشور و عدم مطابقت تعداد واحدهای مسکونی با این جمعیت باعث به وجود آمدن مشکل کمبود مسکن و افزایش اجاره‌ها شده بود که در این راستا طرح مسکن مهر از سوی دولت نهم و دهم مطرح شد.

 

این طرح مورد توجه خانوارهای مستاجر و کم درآمد برای فرار از نگرانی‌های هر ساله در تهیه مسکن قرار گرفت که با استقبال متقاضیان همراه شد.

 

چندسالی است از اجرای طرح مسکن مهر در کشور برای خانه دار شدن مردم می گذرد و متقاضیان آن که بیشتر از اقشار متوسط و کم درآمدند در انتظار یک سقف با امکانات متوسط برای بهره مند شدن از زندگی راحت و مناسب هستند.

 

شهرستان سرپل ذهاب یکی از شهرستانهایی است که در جهت خانه دار شدن اقشار متوسط و کم درآمد پیشرفت قابل توجهی داشت و با اجرای طرح مسکن مهر این دغدغه در بین مردم  کاهش داده است.

 

امروزه با واگذاری واحدهای مسکن مهر تکمیل شده در این شهرستان، زندگی مطلوبی برای این اقشار فراهم شده است.

 

اما در این میان عدم رسیدگی به برخی از مشکلات واحد های مسکن مهر توسط دولت یازدهم سوالی را مطرح می کند که آیا دولت یازدهم به مسکن مهر که طرح دولت سابق است نگاه سیاسی دارد؟

 

 

با وجود اینکه این خانه ها به متقاضیان آن ها تحویل داده شده است، اما مشکلاتی کماکان ساکنان آن ها را آزار می دهد که نیازمند پیگیری مسئولان در دولت یازدهم است.

 

در این راستا اهالی ساکنین مسکن مهر در سرپل ذهاب در گفتگو با خبرنگار بازی دراز، مشکلات خود را مطرح کردند.

 

 

 
احمدی ساکن مسکن مهر سرپل ذهاب در این گفتگو از مشکلات امکانات زیرساختی همچون آب، برق و گاز گفت. وی اظهار داشت: طبقه های فوقانی این ملک با کمبود و عدم فشار آب مواجهه هستند.

 

قربانی یکی دیگر از این شهروندان افزود: با توجه به کیفیت زیرساخت های این مجموعه مسکونی، متاسفانه هنوز مشکلاتی از قبیل عدم روشنایی کافی و نظافت محیط اطراف این محوطه، ما را با مشکلاتی روبرو کرده است.

 

وی تصریح کرد: انتظار می رود مسئولین با توجه به مطالعات کافی نسبت به برطرف نمودن مشکلات مسکن مهر اقدامات اساسی انجام دهند.

 

عدم نصب آسانسور درست و اصولی، رعایت نکردن اصولی ساخت و ساز صحیح در برخی از واحدهای مسکن مهر، عدم آسفالت معابر در برخی خیابانها و کمبود نانوایی از عمده مشکلات مطروحه جمعی از ساکنین این محله بود.

 

مرادی عدم آسفالت خیابانهای محوطه مسکن مهر و مشکلات عبور و مرور خودروها را از مهمترین مشکلات عنوان کرد و گفت: سلامتی و امنیت این اهالی هم دارای اهمیت فراوانی است که نیازمند توجه است.

اهالی مسکن مهر سرپل ذهاب امیدوار بودند با کمک و مساعدت مسئولین شهرستان این چشم انداز توسعه یابد و این اقدام ارزشمند و سودمند برای این زمان و نسل های بعد ادامه یابد.

 

در ادامه خبرنگار ما به سراغ معاون فرماندار سرپل ذهاب عزیزمراد کرمی رفت تا از وضعیت رفع مشکلات مسکن مهر شهرستان جویا شود.

 

عزیزمراد کرمی با بیان اینکه مسکن مهر شهرستان به صورت صددر صد به مالکین تحویل داده شده است، اظهار داشت: برای خانه دار شدن اقشار مختلف و اجرای طرح مسکن مهر گامهای خوب و موثری برداشته شده است.

 

 

کرمی اظهار داشت: شهرستان سرپل ذهاب ازجمله شهرهایی است که در آن 1هزار و 44 واحد در پروژه مسکن مهر به اجراء درآمده  و بعد از تکمیل پروژه های مسکن در این شهرستان و رفع چالش ها و کاستی ها، با دارا بودن امکانات رفاهی و عمومی این ملک به متقاضیان واگذار شد.

 

وی افزود: اجرای کیفیت ساخت و ساز مسکن یکی از اولویت ها برنامه ریزی در این راستا بوده است و ساخت و ساز مراحل این پروژه، با نظارت عالی و دیدگاه های کارشناسی صورت گرفته است.

 

به گزارش بازی دراز، حال با توجه به بررسی و برطرف شدن مشکلات اساسی این پروژه، متاسفانه هنوز کمبود امکانات سایه سنگینی بر ملک این مالکین انداخته است.

 

اکنون وضعیت و مشکلات عدیده ای دامن گیر این ساکنین شده است که انتظار می رود هر چه سریعتر به چالش های به وجود آمده رسیدگی شود.

 

پیشرفت لاکپشتی مسکن مهر قصرشیرین

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از  الوند خبر، تامین مسکن اقشار مختلف جامعه همیشه به عنوان یک مساله مهم و قابل تامل در رده‌های تصمیم‌ گیری اقتصادی و اجتماعی تلقی می‌شود. در این بین، طرح مسکن مهر، یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ ترین سیاست‌های اقتصادی برای حل مشکل مسکن مردم بویژه اقشار کم درآمد جامعه بود.

 
مسکن مهر طرحی بود که در چند سال گذشته با وعده صاحبخانه شدن بیش از یک میلیون خانوار در سراسر کشور سر زبان ها افتاد و بسیاری از طبقات فرودست اجتماعی را به یافتن سرپناه امیدوار کرد.

 

شهرستان قصرشیرین همانند دیگر شهرهای کشور در اوایل کار از این طرح بزرگ جا نماند و اقدامات لازم برای اجرای این پروژه و حل مشکل مسکن مردم شهرستان اجرایی شد اما متاسفانه به دلیل نبود نظارت های لازم از سوی مدیران و مسئولان مربوطه استانی و شهرستانی به خصوص در دولت یازدهم این پروژه با پیشرفت تاسف بار مواجه شد.

 

باوجود اینکه چند سالی است بر روی این طرح کار می شود اما  پیشرفت لاک پشتی آن موجی از نا امیدی را بین مردم بوجود آورد به گونه ای که مردم شهرستان دیگر هیچ امیدی به نتیجه رسیدن این پروژه در آینده نزدیک ندارند.

 

سازه ای که با یک باد تخریب شد!

 

نحوه ساخت و مصالح به کار رفته در شروع این طرح مشکلات متعددی به وجود آورد به گونه ای که یکی از فاز های آن با یک باد نچندان شدید تخریب و تمام سازه های آن بر زمین ریخت و به صورت متروکه باقی ماند. سال گذشته معاون وزیر راه و شهرسازی نیز در بازدید از فاز تخریب شده این پروژه از عدم تکمیل و بازسازی آن خبر داد.

 

 احمد اصغری معاون وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از پروژه علت این امر را تخلف مکرر پیمانکار این طرح در ایجاد و بکارگیری سازه های نامناسب و معرفی آن به دستگاه قضایی عنوان کرد و افزود: به علت توقف طولانی مدت این طرح، پرونده آن در دادگستری در جریان است و برهمین اساس از ادامه ساخت و تکمیل آن جلوگیری خواهد.

 

این طرح در شهرستان قصرشیرین در چند فاز صورت گرفت که در یک فاز آن زمین به صورت رایگان به مردم واگذار می شد و مبالغی تسهیلات در اختیار آنان قرار می گرفت که چون بیشترین اقدامات برای ساخت و ساز توسط خود مردم صورت گرفت این پروژه با سرعت فیزیکی بسیار بالایی به اتمام رسید.

 

اکنون فاز 300 واحدی آن در دست اجرا است که متاسفانه بیش از چندین سال با پیشرفت لاکپشتی خود بر روی زمین مانده است.

 

تاکنون مسئولین شهرستانی، استانی و حتی کشوری نیز طی چندین سال گذشته در خصوص پروژه مسکن مهر قصرشیرین جلسات و نشست های متعددی برگزار کرده و هریک از دید خود دلایلی نه چندان قانع کننده برای کندی پروژه داده و مردم محروم قصرشیرین را با وعده هایی پوچ و بی اساس امیدوار کرده اند.

 

زمان واگذاری پروژه به مردم مشخص نیست

 

رئیس بنیاد مسکن قصرشیرین در گفتگو با الوند خبر در خصوص آخرین وضعیت پروژه مسکن مهر قصرشیرین اظهار داشت: پروژه 300 واحدی مسکن مهر این شهرستان در زمینی به مساحت سه هکتار و در 43 بلوک سه یا چهار طبقه در حال اجرا است.

 

صمد کرمی افزود: در این پروژه  تمامی واحد های آن از مرحله فونداسیون خارج شده که اسکلت بندی 160 واحد آن نیز صورت گرفته است.

 

وی با بیان اینکه زمان واگذاری پروژه به مردم مشخص نیست افزود: از این تعداد 130 واحد آن با پیشرفت 85 درصدی پروژه نماکاری شده و به سرعت درحال تکمیل طرح های داخلی آن است.

 

ناامیدی از تدبیر دولت پاشنه آشیل مسکن مهر گیلانغرب

 

به گزارش  شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از مطلع الفجر، پروژه مسکن مهر یکی از پروژه‌هایی بود که قشر مستضعف و خانواده‌های بدون مسکن را خوشحال کرد تا بتوانند پس از سال‌ها با هزینه کم صاحب‌خانه شوند.

 

این پروژه عظیم ملی در خیلی از استان‌های کشور روند چشمگیری داشت و با موفقیت به سرانجام رسید و در استان کرمانشاه  نیز اقدامات خوبی در ساخت مسکن مهرانجام گرفت اما در سال‌های اخیر روند تکمیل این پروژه رو به‌کندی رفت و این روند باعث نگرانی، دلخوری و نارضایتی اقشاری از مردم شد.

 

اگرچه  در بهمن ماه 89، افتتاح پروژه 122 واحدی مسکن به عنوان  اولین فاز از مسکن مهر شهرستان گیلانغرب، نوید بخش موسم خوشی برای محرومان و اقشار نیازمند فاقد مسکن بود اما این روند دیری نپایید و با بهره برداری از فاز دوم یکصد واحدی این روند رو به کندی گذاشت و عملا در سایه کم لطفی و بی توجهی مسولان دولتی، در چهار راه مشکلات کشتی مسکن مهر به گل نشست تا بسیاری از متقاضیان مسکن مهر آرزو به دل بمانند.

 

مسکن مهر در شهرستان گیلانغرب در 4 فاز و در نهایت با افزایش فاز 66 واحدی فرهنگیان  کار اجرایی خود را در شهرستان آغاز کرد اما بعد از تکمیل دو فاز  اولیه 122 واحدی و فاز 100 واحدی متاسفانه در روند اجرای دو فاز باقی مانده مشکلاتی پیش آمد و روند اجرای این طرح مفید و خدومانه را با کندی و چالش مواجه کرد.

 

بلاتکلیف ماندن واحد های نیمه کاره مسکن مهر

 

اکنون در شهرستان گیلانغرب از فاز دوم و فاز سوم 66 واحدی فرهنگیان  واحدهای زیادی هنوز بلا تکلیف و مسکوت مانده که این امر روند تکمیل این پروژه را در شهرستان با ابهام مواجه ساخته و به بیانی حلاوت این طرح  ارزشی را در شهرستان گیلانغرب به کام متقاضیان تلخ کرده است.

 

در گیلانغرب از 126 واحد فاز سوم 84 واحد  و از 66 واحد مسکن مهر فرهنگیان هنوز 21 واحد تکمیل نشده و صاحبان آنها با مشکلاتی مواجه هستند که رفع آنها نیازمند توجه مسولان دولت است.

 

 

مشکلاتی که ساکنان مسکن مهر با آن روبرو هستند

 

یکی از ساکنان واحدهای 66 واحدی فرهنگیان که مشکلات عدیده ای دارند در گفتگو با خبرنگار مطلع الفجر اظهار داشت: ما با مشکلات و سختی های فراوان و تهیه سهم آورده توانستیم واحدهای خود را تکمیل کنیم اما با وجود ساکن شدن در این مجتمع از 2 سال پیش هنوز با مشکلات زیادی رو به رو هستیم.

 

حسینی افزود: این مجموعه 66 واحدی هیچ شکل و شمایلی به قسمتی از یک شهر ندارد چرا که از لحاظ زیرساختی توجهی به آن نشده است.

 
وی اظهار داشت: آسفالت نبودن و عدم ساماندهی معابر به ویژه در فصل سرما و بارندگی وضعیت اسفناکی برای خیابان های آن به وجود آورده که نیازمند توجه جدی در زمانی کوتاه است.

 
 

حسینی تصریح کرد: اگر چه ما سال 92 در این واحد ها ساکن شده ایم اما برای دریافت خدمات رفاهی از سوی ادارات و نهادهای متولی با بی توجهی مواجهیم.

 

این شهروند گیلانغربی گفت: ساکنان واحدهای مسکن مهر 66 واحدی گیلانغرب از وجود جاده و معابر ابتدایی محروم بوده و  ساکنان این منطقه از داشتن تلفن ثابت نیز بی بهره اند و می توان این مجموعه را  نمادی از اوج بی توجهی مسئولان معرفی کرد.

 

 

فرماندار گیلانغرب در خصوص مشکلات واحدهای مسکن مهر در گیلانغرب در گفتگویی تخصیص نیافتن تسهیلات برای 105 واحد در دو فاز 2 و 4 و همچنین اجرا نشدن کامل طرح آماده سازی معابر و آسفالت نشدن خیابان های منتهی به این واحدهای مسکونی را از عمده مشکلات فراروی این مجتمع ها دانست.

 

کرم محمدی خاطرنشان کرد: از فاز دوم 126 واحدی مسکن مهر فرهنگیان 84 واحد نیمه کاره و از فاز چهار 66 واحدی نیز 21 واحد بلاتکلیف است.

 

سال گذشته نیز معاون وزیر راه و شهرسازی از طرح های در دست اقدام مسکن مهر شهرستان های قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب بازدید کرد و از نزدیک روند اجرای این طرح ها را مورد بررسی قرارداد و برای رفع مشکلات اساسی و تکمیل هرچه زودتر این واحدها نیز قول مساعد داد.

 

مسکن مهر به عنوان یک طرح موفق و در قالب خدمتی فراگیر و موثر به اقشار محروم و نیازمند رقم خورد و در کل باید گفت تحقق کلی آن در برهه کنونی نیازمند توجه بیشتر دولت است چرا که اجهاف در این بستر و درگیر کردن متقاضیان به پیچ و خم های معمول اداری  نه تنها باعث نگرانی و نارضایتی مردم می شود بلکه نشان از عدم توانایی دولت در سروسامان دادن به این پروژه به عنوان یک وظیفه در قبال اقشار چشمگیری از مردم است.

 

خانه های مهر اسلام آباد غرب و دالاهو اسیر بی توجهی دولت

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، پروژه عظیم و ماندگار مسکن مهر یکی از مهم ترین طرح های تاریخ ایران به خصوص در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی محسوب می شود که توانست معضل بزرگ خانه دار شدن اقشار کم در آمد را تا حدود فراوانی حل کند.

 

این طرح که در دولت های نهم و دهم آغاز و به نام آن ثبت شد، امروز به دلیل برخی از بی توجهی ها از سوی مسئولین دولت یازدهم که ناشی از نگاه منفی آنها به این پروژه راهگشاست، در وضعیت چندان مطلوبی نیست.

 

تکمیل نشدن برخی از واحد ها در کنار عدم رسیدگی به مشکلات پس از ساخت، مهم ترین معضلاتی است که امروزه مسکن مهر با آن روبروست. با این وجود وضعیت این پروژه در استان کرمانشاه در مجموع در دولت یازدهم چندان چنگی به دل نمی زند. در نقاط مختلفی از استان واحدهای نیمه کاره وجود دارد به آن رسیدگی نمی شود.

بی توجهی دولت یازدهم به یک پروژه دردسر ساز شد/ از کارشکنی تا رفع نشدن مشکلات موجود مسکن مهر اسلام آبادغرب

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از اسلام آبادخبر، پروژه 1980 واحدی مسکن مهر اسلام آباد غرب موسوم به مسکن مهر سراب شرف آباد یکی از بزرگترین پروژه های مسکن مهر در سطح استان کرمانشاه می باشد که در دو فاز مختلف طراحی شده و در حال ساخت است.

 

فاز اول این پروژه با 1380 واحد پیشرفت فیزیکی 85 درصدی را ثبت کرده است که بر اساس گفته شهرام مرادی مسئول اتحادیه مسکن مهر اسلام آباد غرب تا کنون 1040 واحد از این فاز تحویل متقاضیان شده است.

 

وی در گفتگو با اسلام آبادخبر با اشاره به اینکه برای تکمیل فاز اول کماکان ساخت 340 واحد باقی مانده است، اضافه می کند: پیمانکار 60 واحد از مجموع واحد های باقی مانده فعال است اما مابقی توسط پیمانکار رها شده و فسخ پیمان نیز در دستور کار راه و شهرسازی قرار گرفته است.

 

فاز دیگر این پروژه که 600 واحد را شامل می شود حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که می توان یکی از مهمترین مشکلات فعلی این فاز پروژه راعدم پیشرفت فیزیکی متناسب با زمان دانست.

 

مرادی در این خصوص به خبرنگار اسلام آباد خبر می گوید: سه پیمانکار برای این 600 واحد وجود دارد که ساخت 300 واحد از آنها در دستور کار یک پیمانکار می باشد و سرعت انجام کار نیز خوب است و امیدواریم در مرداد ماه امسال تعدادی از این واحدها به بهره برداری برسد.

 

وی ادامه می دهد: یکی از پیمانکاران که 140 واحد از 300 واحد باقی مانده را در اختیار دارد در مرداد ماه 1393 آن را رها کرده است و دیگری نیز که 160 واحد در اختیار اوست بطور نیمه فعال فعالیت دارد و هم اکنون همین موضوع پیشرفت فیزیکی فاز دوم را به تاخیر انداخته است.

 

وی اضافه می کند: اداره راه و شهرسازی استان کرمانشاه کارفرمای پیمانکاران مزبور می باشد و مکاتبات لازم در این خصوص صورت گرفته و در شورای مسکن آبان ماه نیز مصوب شد که راه و شهرسازی نسبت به تعیین تکلیف این دو پیمانکار اقدام کند.

 

مسئول اتحادیه مسکن مهر اسلام آباد غرب می گوید: از طرف اتحادیه مسکن مهر اسلام آباد غرب نیز با مدیر کل راه و شهرسازی استان مکاتبه شده و پیشنهاد گردیده در صورتی که پیمانکار توانایی لازم برای ادامه کار را ندارد پروژه تحویل اتحادیه شود تا نسبت به اتمام پروژه اقدام کند.

 

وی اضافه می کند: 120 واحد از واحدهایی که هم اکنون تحویل متقاضیان شده حدود 18 ماه رها شده بود و با درخواست اتحادیه مسکن مهر اسلام آباد غرب مراحل تکمیل آن سال گذشته در اختیار اتحادیه قرار گرفت و اتحادیه نسبت به تکمیل و تحویل آن به متقاضیان اقدام کرد.

 

راه دسترسی، مشکل 3 ساله مسکن مهر اسلام آباد غرب

 

راه دسترسی مناسب برای مسکن مهر اسلام آباد غرب یکی از مشکلات ریشه دار این پروژه است. مشکلی که حل آن در اواخر دولت دهم کلید خورد و در دولت یازدهم فقط به عمر آن افزوده شد.

 

3 سال است که در مورد راه دسترسی پروژه مسکن مهر اسلام آباد غرب در رسانه ها و سفرهای مسئولین و جلسات شورای مسکن بحث می شود، از همان روزی که در دوران وزارت نیکزاد 2 میلیارد تومان برای این منظور مصوب شد و یک میلیارد آن به حساب راه و شهرسازی استان کرمانشاه واریز شد تا حداقل حل مشکل راه دسترسی کلید خورده باشد و تا امروزی که فقط مکاتبه می شود و مصوبه بی عمل تنظیم می گردد مشکل راه دسترسی ادامه دارد.

 

مرادی در این باره به خبرنگار اسلام آباد خبر می گوید: متاسفانه عده ای در سطح استان کارشکنی می کنند و جلوی انجام کارها را می گیرند.

 

وی در تکمیل صحبت خود، اضافه می کند: در زمان وزارت آقای نیکزاد ایشان یک میلیارد تومان به حساب راه و شهرسازی استان کرمانشاه برای رفع مشکل راه دسترسی پروژه مسکن مهر اسلام آباد غرب واریز کردند و  قرار شد تا زمین های تجاری استان کرمانشاه فروخته شود و مشکل راه دسترسی این پروژه بزرگ حل شود اما بعضی واحدهای راه و شهرسازی استان کرمانشاه کارشکنی کردند و گفتند اصلا زمین تجاری در سطح استان نداریم.

 

مسئول اتحادیه مسکن مهر اسلام آباد غرب بیان می کند: در سفر مهرآبادی معاون وزیر راه و شهرسازی که در شهریور ماه امسال به استان کرمانشاه انجام گرفت مجدد مصوب شد تا زمین های تجاری استان کرمانشاه برای حل مشکل راه دسترسی پروژه مسکن مهر اسلام آباد غرب فروخته شود.

 

مرادی اضافه کرد: منتخب مردم اسلام آبادغرب در انتخابات مجلس دهم نیز بر رفع مشکل از طریق مصوبات گذشته تاکید داشته و قرار شده تا بعد از شروع کار مجلس دهم از طریق مستندات نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنند و امیدواریم در اولین سال شروع به کار مجلس دهم بتوانیم مشکل راه دسترسی مسکن مهر سراب شرف آباد را حل کنیم.

 

رد شایعه مقاوم نبودن واحدهای مسکن مهر سراب شرف آباد

 

مشکل کیفیت دغدغه ای جدی در خصوص مسکن مهر است و در زلزله سال گذشته برخی ساختمان ها با 4/5 ریشتر قدرت زلزله آسیب دیده است)ایرنا-7/5/94). این جمله افشین کریمی فرماندار اسلام آباد غرب در جلسه شورای مسکن مهر مردادماه امسال است.

 

در حالی این صحبت از جانب فرماندار اسلام آباد غرب مطرح می شود که مسئولین اتحادیه مسکن مهر اسلام آباد غرب آن را رد می کنند.

 

مسئول اتحادیه مسکن مهر اسلام آباد غرب در اینباره به خبرنگار اسلام آباد خبر می گوید: تا کنون انتقادی از جانب فرماندار در این خصوص به بنده نرسیده است اما این پروژه ها بر اساس تفاهم نامه سه جانبه و یکسری الحاقیات در خصوص نحوه کیفیت واحدها و غیره از طریق وزارت راه و شهرسازی به استان ها ابلاغ شده و در همان راستا کار انجام شده است.

 

مرادی با بیان اینکه ((منظوز از بی کیفیت بودن را نمی فهمم)) ادامه می دهد: 23 ناظر سازمان نظام مهندسی بر روند ساخت واحدهای پروژه مسکن مهر اسلام آباد غرب نظارت دارند و علاوه بر آن ناظران مقیم سازمان بسیج مهندسین نیز از ابتدای پروژه تا سال 92 حضور داشته اند و خود اتحادیه مسکن مهر نیز یکسری ناظران معتمد را در پروژه قرار داده است.

 

وی ادامه می دهد: با توجه به این سه حوزه نظارت اگر کسی بگوید بی کیفیت است واقعا بعید به نظر می رسد و کیفیت پروژه مسکن مهر سراب شرف آباد اسلام آباد غرب در سطح استان کرمانشاه از جمله پروژه های برتر است.

 

آسانسور و راه دسترسی مهمترین مشکلات مسکن مهر اسلام آباد غرب

 

مرادی به خبرنگار اسلام آباد خبر می گوید: آسانسور و راه دسترسی مهمترین مشکلات پروژه مسکن مهر اسلام آباد غرب است که مسئله راه دسترسی را از طریق نماینده منتخب مردم پیگیری می کنیم و بحث آسانسور نیز باید سازمان تحقیقات استاندارد تایید کند.

 

وی اضافه می کند: 500 واحد از واحدهای تحویل شده هم اکنون آسانسور دارند و مابقی نیز در طول سال جدید به بهره برداری می رسد.

 

بی مهری ها را نسبت به مسکن مهر کنار بگذاریم

 

بر همگان روشن است که مسکن مهر روزنه امید خانه دار شدن هزاران ایرانی است و از دولتی که شعار امید سر می دهد انتظار می رود تا این روزنه امید را کور نکند؛ هم اکنون که بیش از هزار خانوار اسلام آبادی در پروژه مسکن مهر اسلام آباد غرب موسوم به مسکن مهر شرف آباد ساکن هستند انتظار از دولت تسریع در رفع مشکلات این پروژه است.

 

راه دسترسی که حدود 3 سال است مکرر در مورد آن فقط حرف زده می شود نیاز به اقدام عملی دارد. پیمانکاری که امید خانه دار شدن چند صد خانوار را با ترک پیمان کور می کند و برخوردها نیز از طرف کارفرما کمرنگ است همه بی مهرهایی است که نسبت به مسکن مهر روا داشته شده است؛ باید بی مهری ها را نسبت به مسکن مهر کنار بگذاریم.

 

فراموشی یک پروژه راهگشا برای مستضعفان کرندغرب/ چشم امید مردم به بزرگترین پروژه عمرانی کشور

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از کرند کرد، پروژه مسکن مهر کرند غرب مدت زیادی است که بدون پیمانکار رها شده و هیچ کار عمرانی در آن انجام نمی شود؛ این وضعیت به صورتی است که حتی مسئولین مربوطه نیز حاضر به پاسخگویی در این رابطه نمی شدند و توپ را به زمین یکدیگر پاس می دادند.

 

در خصوص وضعیت امروز مسکن مهر دالاهو دلایل مختلفی ذکر می شود. از وجود برخی اختلافات تا عدم تمدید پروانه ساختمانی توسط شهرداری کرند غرب و عدم حمایت تمام قد بنیاد مسکن استان همگی مواردی است که برخی از مسئولان در خصوص آن ذکر می کنند.

 

اما خارج از بحث های کارشناسی مشخص است که از سوی تمام ارگان های دولتی شهرستانی و استانی و به تبع آن تعاونی فرهنگیان دالاهو، کوتاهی صورت گرفته است که وضعیت مسکن مهر این شهرستان که قرار است جمعی از طبقه اقشار کم در آمد شهرستان در آن ماوا گزینند به این جا رسیده است.

 

متقاضیان منتظر تکمیل مسکن مهر

 

بهزاد.ک از متقاضیان مسکن مهر دالاهو در این خصوص به خبرنگار کرندکرد گفت: قراربود ما صاحب خانه شویم و متاسفانه حتی با پرداخت مبلغی بیش از قول و قرارهای اولیه انگار قرار نیست مسئولین برای این معضل پیش آمده تدبیری و فکری بکنند.

 

 

وی افزود: بنده به عنوان یکی از اعضای قشر کم در آمد جامعه که زمانی قرار بود به واسطه همین خانه ها صاحب خانه شوم، اکنون نسبت به روند کنونی گلایه دارم.

 

برای پیگیری این وضعیت به سراغ معاون فرمانداری دالاهو حشمت رضایی رفتیم تا پیگیر وضعیت این پروژه شویم.

 

پیمانکار جدید انتخاب شده است

 

رضایی در گفتگو با خبرنگار کرندکرد اظهار داشت: ادامه پروسه تکمیل مسکن مهر چهارصد و هشتاد واحدی کرند غرب به پیمانکار جدید واگذار شده است و این نوید را به مردم کرند غرب می دهیم که با تلاش های مسئولین مربوطه  خانواده هایی که در این طرح ثبت نام شده اند صاحب خانه شوند. لازم بذکر است بیشتر این خانواده ها اجاره نشین هستند و تعداد زیادی از آنها تحت پوشش ارگانهای حمایتی نظیر بهزیستی هستند.

 

 

معاون فرمانداری دالاهو در ادامه تصریح کرد: روند واگذاری مسکن مهر دالاهو به پیمانکار جدید پروسه ای سخت و نیازمند سیر مراحل اداری بعضا وزارتی بوده است و طی این مدت اقدامات بسیار خوبی در این خصوص صورت گرفته است.

 

وی خاطر نشان کرد: با تلاش های فرماندار شهرستان و واحد عمرانی و تیم های کارشناسی آن بسیاری از هزینه ها از دوش مردم برداشته شده است و جلسات متعدد کارشناسی چه در شهرستان و چه در استان از جمله کمیته چهار جانبه استان برای رفع مشکل این پروژه برگزار شده است.

 

رضایی خاطر نشان کرد: خوشبختانه در این راه با پیمانکار جدیدی عقد قرار داد شده است که سابقه روشنی در خدمت گزاری صادقانه در پروژه های کشوری دارا می باشد.

 

وی از وجود اختلاف نظر میان اعضای تعاونی فرهنگیان شهرستان بعنوان تنها تعاونی فعال این شهر گلایه داشت و افزود: پس از عقد قرارداد با پیمانکار جدید عامل اصلی کند شدن روند پروژه وجود همین اختلاف نظرها درمیان اعضابوده است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: بخش عمده و تقریبا تمام مشکلات حقوقی دست و پاگیر این پروسه طی شده و بعد از رفع اثر چند مورد چک برگشتی تعاونی فرهنگیان کرند غرب ادامه کار مسکن مهر کرند غرب وارد فاز اجرایی خواهد شد.

 

 

بی توجهی به مسکن مهر در دولت یازدهم

 

هر چند که مسئولین فرمانداری اختلاف نظر در میان اعضا را یکی از دلایل عدم تکمیل این پروژه مطرح کرده اند اما نمی توان از قصور متولی ساخت این پروژه چشم پوشی کرد.

 

مسکن مهر در دولت یازدهم به عنوان یک پروژه کم اهمیت جلوه داده می شود به گونه ای که مسئولان دولتی نسبت بی توجه بوده اند.

 

این بی توجهی به مسکن مهر در دولت یازدهم به صورتی بود که عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در اظهار نظری مسکن مهر را طرحی مزخرف خوانده بود.

 

سیاست های فشل دولت یازدهم چشم اسفندیار تکمیل مسکن مهر شرق استان

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از سهیل سنقر، مسکن مهر طرحی از دولت نهم، برای خانه‌دار کردن قشر کم در آمد بود که طبق آن دولت با واگذاری زمین رایگان سعی داشت خانه سازی را تشویق کند.

 

ضرورت تأمین مسکن افراد مختلف جامعه همیشه به عنوان یک دغدغه و مسأله مهم در رده‌های تصمیم‌ گیری اقتصادی و اجتماعی تلقی می‌شود و در این بین، طرح مسکن مهر، یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ ترین سیاست‌های اقتصادی دولت نهم برای حل مشکل مسکن مردم بویژه اقشار کم درآمد جامعه بود.

 

این پروژه عظیم ملی در خیلی از استان‌های کشور روند چشمگیری داشت و با موفقیت به سرانجام رسید و در استان کرمانشاه  نیز اقدامات خوبی در ساخت مسکن مهرانجام گرفت اما در سال‌های اخیر روند تکمیل این پروژه رو به‌کندی رفت و این روند باعث نگرانی، دلخوری و نارضایتی اقشاری از مردم شد.

 

 

بی توجهی به واحد های ساخته شده مسکن مهر در سنقر

 

یکی از ساکنین بلوک 5 مسکن مهر سنقر در گفتگو با سهیل سنقر اظهار داشت: وضعیت زیر ساختی ضعیف واحدهای مسکن مهر و ضعف در ارائه خدمات فاضلاب موجود و کیفیت نامطلوب مسکن های ساخته شده صدای نارضایتی صاحب خانه های مسکن مهر را درآورده است.

 

رستگار در ادامه افزود: وضعیت محوطه سازی نامناسب و نبود آسانسور در طبقه اول و مشکلات نقص فنی آن از دیگر مشکلات موجود است. 

 

وی با اشاره به مشکل مربوط به فاضلاب این واحدها گفت: مهمترین مشکل حال حاضر وضعیت فاضلاب است که در بعضی از واحد ها با پس دادن فاضلاب در منازل و بخش شدن بوی نامناسب شرایط زندگی را دو چندان سخت کرده است.

 

یکی دیگر از ساکنان مسکن مهر سنقر در گفتگو با سهیل سنقر مشکل عمده مسکن های مهر را رعایت نشدن اصول مهندسی در ساخت و سازها، کیفیت پایین و کاربرد مصالح ساختمانی نامناسب و خدمات و امکانات نامناسب زیربنایی و روبنایی این طرح عنوان کرد.

 

کرمی در ادامه بیان داشت: به عنوان مثال در زمان بارش های بهاری که از ابتدای سالجاری تا کنون در شهرستان سنقروکلیایی شاهد آن بودیم، نوازش این رحمت الهی بر صورت مساکن مهر موجب پس دادن نم به داخل دیوارهای اتاق خواب واحدهایی از مسکن مهر شد که ناشی از همان زیر ساخت های نامناسب است.

 

احمدی از دیگر ساکنین مسکن مهر سنقر در گفتگو با سهیل سنقر علاوه بر مشکلاتی که دیگر ساکنین مطرح کردند مشکلاتی دیگری از جمله نبود امکانات رفاهی، اجتماعی و بهداشتی را عنوان کرد.

 

وی در ادامه گفت: روند بهبود مشکلات از ابتدا تاکنون جای قدردانی دارد که امیدواریم همین روند برطرف کردن مسائل و مشکلات مسکن مهر توسط مسئولین مربوطه به نحو احسن انجام گیرد.

 

از وعده تکمیل در سال 94 تا نیمه کاره ماندن در سال 95

 

سید حسین میر شفیع معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی در سفر خود به شهرستان سنقر و کلیایی که در اردیبهشت 94  و در جریان بازدید از پروژه های مسکن مهر در این شهرستان بیان کرد: شهرستان سنقر دارای 1840 واحد مسکن مهر بوده که تا کنون تعداد 1411 واحد افتتاح شده و از تعداد 430 واحد باقی مانده که تاپایان سال 94 به اتمام می رسد.

 

اما فرماندار شهرستان سنقر و کلیایی آمار متفاوتی با معاون وزیر در خصوص تعداد واحدهای مسکن مهر ارائه می دهد.

 

فرماندار شهرستان سنقروکلیایی در گفتگو با سهیل سنقر اظهار داشت : تعداد واحد های پروژه مسکن مهر در شهرستان سنقروکلیایی 1234 واحد است.

 

وی ادامه داد: این تعداد واحد مسکن مهر سنقر در قالب چهار اتحادیه کارگری، کارکنان دولت، فرهنگیان و مشاغل آزاد احداث شده است.

 

ایزدی بیان داشت : واحدهای اتحادیه کارگری و کارکنان دولت صدرصد انجام و تحویل متقاضین گردیده است.

 

 

فرماندار سنقروکلیایی در خصوص واحدهای مشاغل آزاد و فرهنگیان خاطر نشان کرد: تعداد واحدهای مشاغل آزاد 225 واحد است که 6 بلوک آن پیشرفت 21 درصدی داشته و تعداد 175 متقاضی کسری دارد. پروژه فرهنگیان 172 واحد دارد که دارای پیشرفت فیزیکی 97 درصدی است و در مرحله آماده شدن و محوطه سازی و رفع نواقص واحدهاست که حداکثر تا پایان اردیبهشت تحویل متقاضیان می شود.

 

بر اساس این گزارش مشکل عمده اتمام پروژه مسکن مهر شهرستان سنقروکلیایی مربوط به واحدهای مشاغل آزاد است که بنا گفته فرماندار سنقروکلیایی مشکلات داخلی شرکت های جزو اتحادیه منجر به کندی پیشرفت واحد ها و اتمام پروژه در این شهرستان شده است.

 

از تعداد 1234 واحد پروژه مسکن مهر سنقروکلیایی 1009 واحد آن تحویل متقاضیان شده است و با تکمیل واحدهای مشاغل آزاد پرونده پروژه مسکن مهر در این شهرستان بسته خواهد شد.

 

ساز ناکوک سرپناهی در صحنه که هنوز به سر منزل نرسیده است

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از امروله مشکلات ناشی از عدم رسیدگی مسئولین به مشکلات پروژه راهگشا و کارآمد مسکن مهر که قرار بود سرپناهی برای متقاضیانش باشد به گوش همه رسیده است. مسکن مهر صحنه نیز از جمله پروژه هایی است که به دلیل کمبود های خاص، معضلاتی را برای صاحبان آنان ایجاد کرده است.

 

ساختمان های مسکن مهر صحنه که بخش عظیمی از قسمت شمالی شهر را از آن خود کرده با گذشت چندین سال در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات زیر ساختی است.

 

جمعیت قابل توجهی از ساکنان شهر صحنه در مسکن مهر ساکن شده و می شوند؛ سکونتی که امروز به واسطه عدم توجه دولت یازدهم از جنس دست و پنجه نرم کردن با مشکلات، معضلات و کمبودهاست.

 

 

مشکل آسانسور به سایر مشکلات مسکن مهر صحنه اضافه شده است

 

مهدی احمدی یکی از ساکنان مسکن مهر صحنه در گفتگو با امروله اظهار داشت: متاسفانه با وجود گذشت زمان زیادی از واگذاری واحد های مسکن مهر به متقاضیان خاکروبه ­های بسیاری کنار ساختمان­ های ما قراردارد، که هیچ اداره ای جمع کردن آن­ را نپذیرفته است.

 

وی ادامه داد: در این محل هیچ فضاسازی محیطی که مناسب زندگی آپارتمان نشینی و شهری باشد، به چشم نمی خورد.

 

احمدی با بیان اینکه مشکل آسانسور یکی از مشکلات جدید است، گفت : هر چند وقت یک بار آسانسور فاز فرهنگیان خراب می شود و ما مجبوریم از پله استفاده کنیم که امری بسیار طاقت فرساست.

 

این ساکن مهر در پایان گفت:  اکثر قسمت­های شهرک خاکی است و موقع بارندگی همه جا تبدیل به باتلاق می شود که تردد ساکنان آن را با مشکل جدی مواجه کرده است.

 

 

 

امکانات مسکن مهر صحنه در حد صفر است

 

اردشیر بهمنی در ادامه این گفتگو ها به خبرنگار امروله گفت: در مسکن مهر صحنه سوپر مارکتی که ساکنان آن همه مایحتاج خود را از آن تهیه کنند وجود ندارد و ما مجبوریم برای تهیه برخی وسایل به مرکز شهر مراجعه کنیم.

 

وی در ادامه با بیان اینکه هنوز یک­سال هم نگذشته ولی دیوارهای­مان ترک خورده ­اند بیان کرد: درکنار برخی از ساختمان ها هنوز وسایلی که برای کارگران تعبیه شده بوده وجود دارد و برخی ها هم نیمه کاره رها شده است.

 

بهمنی با اشاره به اینکه امکانات مسکن مهر صحنه در حد صفر است، تاکید کرد: هیچ گونه محوطه سازی در این محل نشده و اینجا اصلا شبیه به یک شهرک مسکونی نیست.

 

 

آسفالت خیابان های مسکن مهر جزو برنامه های  شهرداری صحنه در سال 95 است

 

حسین رضا نظری فر در گفتگو با امروله اظهار داشت: مطالبات ساکنان مسکن مهر شهرستان صحنه یکی از اولویت های شهرداری و شورای اسلامی شهر صحنه است که این مطالبات دسته بندی شده و نسبت به میزان ضرورت در حال بررسی و انجام است.

 

وی ادامه داد: تا کنون چندین مورد با استفاده از ماشین آلات سنگین خیابان های این محل ساماندهی شده است.

 

رئیس شورای اسلامی شهر صحنه در پایان گفت: شهرداری صحنه برنامه های عمرانی بسیاری برای رفاه حال شهروندان صحنه ای در سال جاری دارد که مهمترین آنان ساماندهی و آسفالت خیابان های مسکن مهر است.

 

لزوم حل مشکل واگذاری واحدهای باقی مانده مسکن مهر در کنگاور

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، به نقل از آفتاب کنگاور پروژه مسکن مهر یکی از طرح های مثبت و کارآمدی بوده است که توانسته بسیاری از اقشار مختلف جامعه را دارای خانه کند.

 

این پروژه ملی که در دولت نهم و دهم عملیات ساخت آن آغاز شد، علاوه برآنکه توانست آرزوی خانه دار شدن بسیاری از خانواده های کم درآمد را محقق کند، توانست بازار لجام گسیخته مسکن را تا حدودی سامان دهد.

 

در شهرستان کنگاور مهم ترین پروژه  مسکن مهر"مهردشت" است که با داشتن 504 واحد بزرگ ترین پروژه مسکن مهر این شهرستان محسوب می شود. به ترتیب مهر آوران با 412 واحد، تاکسی رانی 112 واحد و دارصیفور با 58 واحد دیگر پروژه های مسکن مهر کنگاور می باشد.

 

 

خرداد سال 93 فرماندار وقت کنگاور گزارشی از مسکن مهر شهرستان به خبرنگارآفتاب کنگاور داد که در آن گزارش پیشرفت فیزیکی همه پروژه ها در آن 90 درصد اعلام شد که بسیار جای تامل دارد.

 

وی پیشرفت فیزیکی مسکن مهر مهرآوران را در حالی 90 درصد اعلام کرد که پس از گذشت حدود 2سال فقط 5 درصد به این میزان اضافه شده که نشان از کوتاهی دستگاه های اجرایی در تکمیل این 5 درصد باقی مانده دارد.

 

در این خصوص شریف خسروی فرماندار کنگاور در گفتگو با خبرنگار آفتاب کنگاور بیان داشت: با پیگیری هایی که در سال اخیر صورت گرفت بزرگترین پروژه مسکن مهر"مهردشت" به بهره برداری رسید و به صورت 100 درصدی تکمیل و در اختیار متقاضیان قرار گرفت. همچنین پروژه های تاکسی رانی و دارصیفور نیز تکمیل شد.

 

وی در خصوص عدم واگذاری مسکن مهر دارصیفور گفت: معبری در مسیر این پروژه 58 واحدی وجود دارد که شهرداری می بایست با تغییر سند این مشکل را رفع کند ولی هنوز تغییری ایجاد نشده است. این پروژه از لحاظ  فیزیکی کامل و آماده واگذاری است.

 

خسروی در رابطه با مشکل مسکن مهر مهرآوران گفت: در این خصوص ما دو مشکل داریم که یکی محوطه سازی و دیگری فاضلاب کشی این شهرک است که متاسفانه کوتاهی در این موضوع  تا حدودی گریبانگیر شهرداری است.

وی تصریح کرد: حدود 400 متر از مسیر فاضلاب کشی از میان زمین های کشاورزان عبور می کند که شهرداری موظف است با رفع معارض این مشکل را رفع کند اما تا بحال در این زمینه کوتاهی داشته و هنوز رفع معارض نشده است.

 

فرماندار کنگاور در رابطه با محوطه سازی این پروژه گفت: با پیگیری هایی که انجام شده پیمانکار و بودجه لازم برای انجام این محوطه سازی توسط  مدیرعامل سازمان همیاری های شهرداری های استانداری کرمانشاه تعیین شده و به محض شروع فصل گرما ،کار تکمیل و آماده سازی محوطه انجام و به  بهره برداری می رسد.

 

مشکل مسکن مهر مهرآوران رفع می شود

 

علی طاهرآبادی رئیس اداره راه و شهرسازی کنگاور به خبرنگارآفتاب کنگاور گفت: مسکن مهر "مهر آوران" که تقریبا واحد های ساختمانی آن تکمیل شده و تمامی مراحل ساخت تکمیل شده است فقط مشکل محوطه سازی و تخلیه فاضلاب دارد که توسط مدیر عامل سازمان همیاری های شهرداری در استانداری کرمانشاه در حال پیگیری است.

 

وی با اشاره به اینکه با ورود به فصل گرما احتمال زیاد این پروژه به سرانجام برسد، گفت: پیمانکار این پروژه تعیین شده و آماده تکمیل محوطه می باشد اما شهرداری موظف است نسبت به رفع معارض ها و هموار کردن راه پیمانکار در مسیر فاضلاب کشی اقدام کند تا هرچه زودتر با رفع مشکل محوطه سازی و فاضلاب کشی این پروژه هم تکمیل و به متقاضیان واگذار شد.

 

 

طاهر آبادی از تکمیل مسکن مهر تاکسیرانی خبرداد و گفت: این قسمت هم 120 واحد مسکونی دارد که به صورت 100درصد کامل و به متقاضیان تحویل داده شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: پروژه 58 واحدی" دارصیفور" نیزبا پیشرفت 98 درصدی آماده واگذاری به متقاضیان است اما به دلیل مشکلاتی در سند و تغییر نقشه زمین های شهرداری کمی با تاخیر به شهروندان واگذار خواهد شد.

 

 گره ساختمان های مسکن مهر هرسین در دولت یازدهم کور شد

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از دیوانگاه، داشتن‏ مسکن‏ متناسب‏ با نیاز، حق‏ هر فرد و خانواده‏ ایرانی‏ است‏ اما به نظر می رسد رسیدن به این حق برای مردم هرسین تا حدودی به یک رویا تبدیل شده است.

 

دولت‌های پس از انقلاب هر یک بر اساس روش‌ها و استراتژی‌های خود سعی بر این داشته اند که شرایط را برای خانه دار شدن مردم فراهم نمایند هر چند که میزان موفقیت هر کدام از این دولت‌ها جای بحث و بررسی دارد.

 

یکی از برنامه های برای خانه دار کردن مردم پروژه مسکن مهر بود که از سال 1386 در کشور کلید زده شد. این پروژه از زمان روی کار آمدن دولت دهم، با وعده خانه دار کردن اقشار کم درآمد و شکستن قیمتهای کاذب بازار مسکن تعریف و به اجرا درآمد و از متقاضیان زیادی ثبت نام به عمل آمده است.

 

 

سابقه تاسیس مسکن مهر در شهرستان هرسین به سال 88 بر می گردد که با حضور وزیر مسکن و شهرسازی دولت قبل پروژه 59واحدی مهر فرهنگیان کلید خورد. البته این پروژه تا پایان سال 92به اتمام رسید و بعد از آن دیگر پروژه ها به ترتیب در هرسین کار خود را آغاز کردند.

 

این پروژه  در شهرستان هرسین از جمله پروژه های نیمه تمامی است که امروزه در اما و اگر های بودجه ای دولت گیر کرده است.  بی مهری دولت یازدهم نسبت به این پروژه ها در سال های اخیر جوی از ناامیدی را در بین متقاضیان به وجود آورده که حتی برخی از آنها دیگر قید خانه دار شدن را از این طریق زده اند.

 

تعداد سازه های مسکن مهر در شهرستان هرسین 1154 واحد است که از این تعداد 328 واحد مسکن مهر (مهر شهر و مشاغل آزاد) و  203واحدی دادگستری، 59واحدی مهر فرهنگیان، 256واحدی بیستون، 28واحدی مهر گلستان، 160واحدی گل دشت بهزیستی(1)، 120واحدی گل دشت بهزیستی(2) است.

 

 

البته از این تعداد تا کنون دو پروژه 59واحدی مهر فرهنگیان و 28واحدی مهر گلستان تحویل متقاضیان و همچنین پروژه مسکن مهر دادگستری تکمیل و آماده بهره برداری است ولی سرنوشت مابقی با پیشرفتی فیزیکی بین 25تا 70درصد در اما و اگر های بین تعاونی ها و پیمانکاران باقی مانده است.  در این بین هم به نظر می رسد دولت اصرار چندانی بر تکمیل هر چه سریعتر این پروژه ها ندارد.

 

میرزا حسینی معاون فرماندار هرسین در گفتگو با خبرنگار دیوانگاه با بیان این مطلب که پیگیر موضوع پروژه مسکن مهر در شهرستان و بخش بیستون هستیم اظهار داشت: پروژه مسکن مهر دادگستری که قبلأ تقریبأ نصف آن به بهره برداری رسیده بود در حال حاضر در حال تکمیل است و تنها مشکل آن بحث گاز رسانی و اخذ امتیاز گاز است.

 

 

وی افزود: در جلساتی که قرار است در آینده برگزار شود در نظر داریم که تمام مشکلات پروژه های مسکن مهر شهرستان را احصاء کرده تا در نهایت راه حلی برای رفع آنها پیدا کنیم.

 

معاون فرماندار هرسین خاطرنشان کردک دولت در حال حاضر یک راهکار برای تکمیل پروژه های موجود ارائه کرده و آن واریز 5میلیون تومان به حساب متقاضیان به صورت وام است که البته این موضوع هم با توجه به ابلاغیه شامل پروژه های بالای 60درصد ساخت می شود.

 

میرزا حسینی با بیان اینکه برخی از مشکلات هم به خود مردم بر می گردد، اظهار داشت: در برخی از پروژه ها مردم آورده لازم را پرداخت نکرده و این امر موجب توقف پروژه شده است و در هر حال دولت در نظر دارد سال 95پایان کار پروژه های مسکن مهر در کشور باشد.

 

وی در خصوص مشکلات مسکن مهر در بخش بیستون افزود: این پروژه که 256واحد می باشد به دلیل حواشی که در مرحله ساخت با آن مواجه بود با عدم استقبال مردم مواجه شد و در این پروژه هم همانند سایر پروژه های شهرستان اولویت با اقشار کم درآمد بود والا در بحث واگذاری متقاضی وجود دارد و با برداشتن این مانع سایر اقشار جامعه هم می توانند به راحتی خرید کنند.

 

به گزارش دیوانگاه، از آنجا که این پروژه ها برای اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه پیش بینی شده عده زیادی چشم امید به خانه دار شدن دوخته اند اما این انتظار بیش از مدت پیش بینی شده به طول انجامیده و مردم هنوز به وعده های امروز و فردای دولت دل خوش کرده اند.

 

حال ما باید در انتظار این وعده مسئولین باشیم که این مسکن مهر بالاخره کی به سرانجام می رسد. امیدواریم که این پروژه پر کش و قوس سرانجام به سر منزل مقصود خود برسد و رویای شیرین خانه دار شدن مردم عزیزمان به واقعیت بپیوندد.

 

تیر بی تدبیری دولت یازدهم پای مسکن مهر اورامانات را لنگ کرد

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از  هزار ماسوله،  عملیات اجرایی دو پروژه مسکن مهر 125 و 1024 واحدی در شهرستان پاوه، در شهریور 89 شروع شد که پروژه 125 واحدی این شهرستان واقع در زمین شهری در زمستان سال 1393 افتتاح شد.

 

اما پروژه 1024 واحدی مسکن مهر در پاوه از سال 1389 تاکنون روند مطلوب و در خور توجهی را نداشته است.

 

رها شدن طرح ساخت 1024 واحدی تپه کوله این شهرستان و  دست به دست شدن آن از پیمانکاری به پیمانکار دیگر، نشان دهنده بی مهری دولت یاردهم نسبت به روند روبه رشد این پروژه  است.

 

پیمانکار اعلام کرد که نمی تواند پروژه را تکمیل کند

 

رئیس اداره بنیاد مسکن شهرستان پاوه در این باره در گفتگویی با خبرنگار هزار ماسوله اظهار داشت: عملا استارت این پروژه ها در شهرستان پاوه در سال 1390 زده  و شرکت چیلکو نیز به عنوان عامل نظارتی در این پروزه ها تعیین شد.

 

آرش رضایی با بیان اینکه این پروژه از لحاظ کیفی همراه با مشکلاتی بود، افزود: پیمانکار این پروژه در روند ساخت آن در پاوه عملکرد مطلوبی نداشت و عملیات ساخت آن با کندی همراه بود.

 

وی گفت: پس از مدتی که پیمانکار این پروژه، اقدام به خارج مردن مصالح ساختمان 1024 واحدی تپه کوله می کرد، ما مانع این کار شده و عملا پیمانکار پروژه ناتوانی خود را در ادامه ساخت آن به اداره بنیاد مسکن اعلام کرد.

 

وی ادامه داد: در تاریخ 1 آذر ماه سال 1391 این پروژه با حضور آقای مهرآبادی معاون وزیر و سهرابی سرپرست اداره کل راه استان کرمانشاه تحویل اداره راه و شهرسازی شد.

 

رضایی تصریح کرد: از آن تاریخ به بعد مسئولیت روند ساخت این پروژه زیر نظر اداره راه و شهرسازی ادامه یافت.

 

طرح کاهش تعداد واحد های مسکن مهر در پاوه

 

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان پاوه نیز در گفتگویی با خبرنگار هزار ماسوله اظهار داشت: از تاریخ اول آذر ماه 1393 تا تاریخ 7 بهمن ماه 1394 تصمیماتی همچون تقلیل این واحدها از 1024 واحد به 620 واحد با توجه به تعداد متقاضیان 600 نفر و همچنین جدا کردن واحدهای باقی مانده از پروژه برای کاهش فشار بر مردم، اتخاذ شد.

 

ابراهیم شهریاری افزود: این پروژه 1024 واحدی، شامل 32 بلوک است که 18 بلوک از آن تحویل متقاضیان خواهد شد. 14 بلوک باقی مانده از این پروژه جدا و هزینه های آن را که دولت متقبل نموده صرف ساخت درمانگاهها و یا فروشگاههای این مکان خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه هر ساله اداره راه و شهرسازی اقدام به تمدید وام و دولت هم اقدام به پرداخت سود آن می کرد گفت: با توجه به تورم ناگهانی در این چند سال اخیر، پیمانکار این پروژه نیز حاضر به تکمیل آن نشد که با پیگیری های به عمل امده مجددا فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

وی در پایان گفت: اکنون نیز این پروژه به خود تعاونی های شهرستان پاوه از تاریخ 7 بهمن ماه سال 1394 و ادامه روند ساخت آن واگذار شده است.

 

به گزارش هزار ماسوله می توان گفت که این پروژه در شهرستان پاوه از جمله پروژه های نیمه تمامی است که امروزه در اما و اگر های بودجه ای دولت گیر کرده است و بی مهری دولت یازدهم نسبت به این پروژه ها در سال های اخیر جوی از ناامیدی را در بین متقاضیان به وجود آورده که حتی برخی از آنها دیگر قید خانه دار شدن را از این طریق زده اند.

 

از رضایت مردم از یک طرح ماندگار تا تاخیر در واگذاری به دلیل سوء مدیریت و تورم

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از سراب روانسر،  در شهرستان روانسر چندین پروژه مسکونی وجود دارد که جمعاً بیش از 625 واحد مسکن مهر در قالب چند تعاونی ساخته و در اختیار مردم قرار گرفته است.

 

هر چند در ساخت این پروژه ها و چگونگی تحویل آن ها مشکلات زیادی از کامل نبودن پارکینگ گرفته تا تکمیل نبودن سیستم های بهداشتی و نبود آسانسور و بسیاری دیگر از مشکلاتی که فرصت بررسی تمامی آنها وجود نداردپ یش آمد  اما بایستی عنوان داشت وجود مسکن مهر در شهرستان روانسر را با تمام کم و کاستی های که غالبا از سوی مدیریت ناکارآمد و ضعف اعضاء هیئت مدیره بوده است را باید به فال نیک گرفت.

 

مسکن مهر علاوه بر خانه دار کردن بسیاری از خانواده ها موجب شد تا به نوعی تعادل در میزان اجاره خانه ها ایجاد شود و مستأجرین دایره انتخاب وسیع تری برای کرایه کردن منزل داشته باشند.

 

مشکلاتی که مالکان مسکن مهر با آن روبرو هستند

 

بهرامی مالک یکی از واحد های مسکن مهر به خبرنگار سراب روانسر  گفت: خدا را شاکریم که بعد از سالها صاحب خانه شدیم اما بایستی گفت که متأسفانه پروژه مسکن مهر در روانسر به دست برخی از افراد افتاد که به نوعی بازار سیاهی را برای خرید و فروش خود ایجاد کردند.

 

محمودی یکی دیگر از ساکنین مسکن مهر در گفتگو با سراب روانسر اظهار داشت: متأسفانه اضافه دریافتی های زیادی را از ما گرفته اند، و هر بار به یک بهانه از ما درخواست پول می کردند. این اقدام نشانه ای جز ضعف مدیریت ناکارآمد و انتخاب افراد بی تجربه برای این کار نبود.

 

مظفری از ساکنین مسکن مهر روانسر نیز گفت: هیچ نظارتی بر کار پیمانکاران مسکن مهر روانسر از سوی مدیریت ناکارآمد و ضعیف این شهرستان وجود نداشت و پول های مردم به نوعی از سوء مدیریت آنان حرام می شد و بسیاری از کارهای که بر عهده مدیریت بود خود ما انجام می دادیم.

 

تورم عامل ایجاد تاخیر در تحویل 2 پروژه

 

حسین خانی مدیر اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان روانسر در گفت و گو با سراب روانسر، در رابطه با طرح مسکن مهر روانسر عنوان داشت: از تمامی واحد ها و پروژه های مسکن مهر روانسر تنها دو پروژه بسیج کارگری به ظرفیت 16 واحد با پیشرفت فیزیکی 90 درصدی باقی مانده است که به زودی تحویل مالکین می شود.

 

مدیر اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی روانسر تصریح داشت: یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث تأخیر در تحویل واحدهای مسکن مهر در روانسر شده است تورم می باشد که در کنار ضعف پیمانکارها باعث شده این واحدها دیر به بهره برداری برسد.

 

خانی در پایان افزود: در شهرستان روانسر پروژه های مختلفی تحت عنوان مسکن مهر وجود دارند از مسکن مهر کارگری گرفته تا بسیج و حتی چندین پروژه در قالب طرح های شخصی ایجاد شده است که خوشبخاته هر چند با تأخیر اما به غیر از همان 16 واحد ذکر شده که آنهم چندین خانوار اکنون در آن حضور دارند مابقی تکمیل شده و اکنون مردم در آن ساکن هستند.

 

انتظار چندساله برای تکمیل پروژه مسکن مهر جوانرود

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از جوانرود هه وال، با آغاز ساخت عملیات ساخت 1600 واحد مسکن مهر جوانرود در پروژه های مولوی و هلانیه امید فراوانی در میان قشر کم درآمد و اجاره نشین به وجود آمد اما امروز عملیات ساخت آن با کندی پیش می رود.

 

متقاضیان این واحد ها بخصوص در بخش مسکن مهر مولوی در خیابان سعدی کماکان در بلاتکلیفی به سر می برند.

 

این مشکل در حالی است که در سال جاری قیمت اجاره بها ها در حد غیر منتظره ای اجاره نشینها را شوکه کرده است. بالا بودن اجاره بها در شهرستان جوانرود به حدی است که در میان شهرستانهای اورامانات بدون رقیب و پیشتازاست.

 

اجاره نشین ها با افزایش نجومی و شوکه کننده نرخ اجاره ها مواجه شده اند که با این شرایط تنها امید آنان پیشرفت مناسب مسکن مهر بر اساس وعده های مطرح شده از سوی مسئولین است.

 

 

ضعف نظارتی مشکل اصلی مسکن مهر جوانرود

 

نعمت الله منوچهری نماینده پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی در این زمینه به خبرنگار جوانرود هوال گفت: موارد زیادی از جمله عدم نظارت کافی و شایسته دستگاههای زیربط از مدیران استانی گرفته تا مدیران شهرستان و اداره تعاون شهرستان و همچنین کم کاری هیات مدیره و مدیران اتحادیه و تعاونیهای مسکن در به وجود آمدن این شرایط موثر بوده اند.

 

منوچهری تصریح کرد: در کنار ضعف نظارتی مسئولین امر یکی از مشکلات در این راستا عدم پی گیری لازم از سوی مردم و عدم دقت در انتخاب هیات مدیره تعاونی ها و اتحادیه ها بوده است که در تاخیرات نقش بسزایی داشته است.

 

وی خاطر نشان کرد: تلاش من در راستای مقابله با تخلفات جدی تر خواهد شد، زیرا که بر مبنای قانون دست اندرکاران از جمله اتحادیه می بایست در مورد ارائه بیلان کار و گزارشی از عملکرد کاری و مالی جدیت لازم را داشته باشند تا همزمان با ارائه گزارشها از عملکردها و سطح پیشرفتها،  مشخص شود سهم آورده مردمی کجا و در چه زمینه ای هزینه شده است.

 

این مشکلات فقط مختص پیمانکاران نبوده و عدم همکاری مناسب برخی از متقاضیان در موضوع  سهم آورده ای که می بایست در موعد مقرر پرداخت شود نیز تاثیر گذار بوده است.

 

 

مردم توانایی پرداخت پول بیشتری برای مسکن مهر را ندارند

 

حبیب الله رمضانی یکی از اعضای پروژه مسکن مهر مولوی جوانرود نیز به جوانرود هوال گفت: سالهاست که متقاضیانی که بیشتر آنان برای تامین آورده اولیه از سر ناچاری اقدام به فروش طلا و اخذ وام  کرده بودند، چشم امیدشان به تحویل واحد های خود است تا از اجاره نشینی که در سالهای اخیر با موجی از افزایش غیر منتظره همراه بوده است، خلاص شوند.

 

وی گفت: چند سالی است که هر چند ماه یک بار با وعده تحویل چندین واحد روبرو هستیم اما در واقع پیشرفت پروژه آنچنان کند است که همیشه این وعده ها محقق نشده و تنها متقاضیان هستند که بلا تکلیف و گاهی با فشارهای فراوانی در زمینه اجاره مسکن روبرو هستند. از سوی دیگر با درخواست پرداخت سهم آورده بیشتر مواجه می شوند که توانایی تامین آن را ندارند.

 

وی خاطر نشان کرد: مسئولین باید ناظر و پی گیر این امر باشند زیرا به طور قطع در صورت عدم تحقق آن متقاضیان باید سالهای متمادی دیگری به خاطر کم کاری عده ای با در نظر گرفتن تورم و هزاران مسئله دیگر سهم آورده بیشتری پرداخت کنند که در توان بسیاری از آنها نبوده و ظلمی وصف ناپذیر به طبقه مستضعف جامعه است.

,

 

,

این طرح که در دولت های نهم و دهم آغاز و به نام آن ثبت شد، امروز به دلیل برخی از بی توجهی ها از سوی مسئولین دولت یازدهم که ناشی از نگاه منفی آنها به این پروژه راهگشاست، در وضعیت چندان مطلوبی نیست.

,

 

,

تکمیل نشدن برخی از واحد ها در کنار عدم رسیدگی به مشکلات پس از ساخت، مهم ترین معضلاتی است که امروزه مسکن مهر با آن روبروست. با این وجود وضعیت این پروژه در استان کرمانشاه در مجموع در دولت یازدهم چندان چنگی به دل نمی زند. در نقاط مختلفی از استان واحدهای نیمه کاره وجود دارد به آن رسیدگی نمی شود.

,

 

,

بی توجهی دولت یازدهم به مشکلات فعلی مسکن مهر سرپل ذهاب

,

 

,

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از بازی دراز، افزایش جمعیت کشور و عدم مطابقت تعداد واحدهای مسکونی با این جمعیت باعث به وجود آمدن مشکل کمبود مسکن و افزایش اجاره‌ها شده بود که در این راستا طرح مسکن مهر از سوی دولت نهم و دهم مطرح شد.

, شبکه اطلاع رسانی , مرصاد, بازی دراز,

 

,

این طرح مورد توجه خانوارهای مستاجر و کم درآمد برای فرار از نگرانی‌های هر ساله در تهیه مسکن قرار گرفت که با استقبال متقاضیان همراه شد.

,

 

,

چندسالی است از اجرای طرح مسکن مهر در کشور برای خانه دار شدن مردم می گذرد و متقاضیان آن که بیشتر از اقشار متوسط و کم درآمدند در انتظار یک سقف با امکانات متوسط برای بهره مند شدن از زندگی راحت و مناسب هستند.

,

 

,

شهرستان سرپل ذهاب یکی از شهرستانهایی است که در جهت خانه دار شدن اقشار متوسط و کم درآمد پیشرفت قابل توجهی داشت و با اجرای طرح مسکن مهر این دغدغه در بین مردم  کاهش داده است.

,

 

,

امروزه با واگذاری واحدهای مسکن مهر تکمیل شده در این شهرستان، زندگی مطلوبی برای این اقشار فراهم شده است.

,

 

,

اما در این میان عدم رسیدگی به برخی از مشکلات واحد های مسکن مهر توسط دولت یازدهم سوالی را مطرح می کند که آیا دولت یازدهم به مسکن مهر که طرح دولت سابق است نگاه سیاسی دارد؟

,

 

,

 

,

با وجود اینکه این خانه ها به متقاضیان آن ها تحویل داده شده است، اما مشکلاتی کماکان ساکنان آن ها را آزار می دهد که نیازمند پیگیری مسئولان در دولت یازدهم است.

,

 

,

در این راستا اهالی ساکنین مسکن مهر در سرپل ذهاب در گفتگو با خبرنگار بازی دراز، مشکلات خود را مطرح کردند.

,

 

,

 

,

 
احمدی ساکن مسکن مهر سرپل ذهاب در این گفتگو از مشکلات امکانات زیرساختی همچون آب، برق و گاز گفت. وی اظهار داشت: طبقه های فوقانی این ملک با کمبود و عدم فشار آب مواجهه هستند.

,
,

 

,

قربانی یکی دیگر از این شهروندان افزود: با توجه به کیفیت زیرساخت های این مجموعه مسکونی، متاسفانه هنوز مشکلاتی از قبیل عدم روشنایی کافی و نظافت محیط اطراف این محوطه، ما را با مشکلاتی روبرو کرده است.

,

 

,

وی تصریح کرد: انتظار می رود مسئولین با توجه به مطالعات کافی نسبت به برطرف نمودن مشکلات مسکن مهر اقدامات اساسی انجام دهند.

,

 

,

عدم نصب آسانسور درست و اصولی، رعایت نکردن اصولی ساخت و ساز صحیح در برخی از واحدهای مسکن مهر، عدم آسفالت معابر در برخی خیابانها و کمبود نانوایی از عمده مشکلات مطروحه جمعی از ساکنین این محله بود.

,

 

,

مرادی عدم آسفالت خیابانهای محوطه مسکن مهر و مشکلات عبور و مرور خودروها را از مهمترین مشکلات عنوان کرد و گفت: سلامتی و امنیت این اهالی هم دارای اهمیت فراوانی است که نیازمند توجه است.

,

اهالی مسکن مهر سرپل ذهاب امیدوار بودند با کمک و مساعدت مسئولین شهرستان این چشم انداز توسعه یابد و این اقدام ارزشمند و سودمند برای این زمان و نسل های بعد ادامه یابد.

,

 

,

در ادامه خبرنگار ما به سراغ معاون فرماندار سرپل ذهاب عزیزمراد کرمی رفت تا از وضعیت رفع مشکلات مسکن مهر شهرستان جویا شود.

,

 

,

عزیزمراد کرمی با بیان اینکه مسکن مهر شهرستان به صورت صددر صد به مالکین تحویل داده شده است، اظهار داشت: برای خانه دار شدن اقشار مختلف و اجرای طرح مسکن مهر گامهای خوب و موثری برداشته شده است.

,

 

,

 

,

کرمی اظهار داشت: شهرستان سرپل ذهاب ازجمله شهرهایی است که در آن 1هزار و 44 واحد در پروژه مسکن مهر به اجراء درآمده  و بعد از تکمیل پروژه های مسکن در این شهرستان و رفع چالش ها و کاستی ها، با دارا بودن امکانات رفاهی و عمومی این ملک به متقاضیان واگذار شد.

,

 

,

وی افزود: اجرای کیفیت ساخت و ساز مسکن یکی از اولویت ها برنامه ریزی در این راستا بوده است و ساخت و ساز مراحل این پروژه، با نظارت عالی و دیدگاه های کارشناسی صورت گرفته است.

,

 

,

به گزارش بازی دراز، حال با توجه به بررسی و برطرف شدن مشکلات اساسی این پروژه، متاسفانه هنوز کمبود امکانات سایه سنگینی بر ملک این مالکین انداخته است.

,

 

,

اکنون وضعیت و مشکلات عدیده ای دامن گیر این ساکنین شده است که انتظار می رود هر چه سریعتر به چالش های به وجود آمده رسیدگی شود.

,

 

,

پیشرفت لاکپشتی مسکن مهر قصرشیرین

,

 

,

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از  الوند خبر، تامین مسکن اقشار مختلف جامعه همیشه به عنوان یک مساله مهم و قابل تامل در رده‌های تصمیم‌ گیری اقتصادی و اجتماعی تلقی می‌شود. در این بین، طرح مسکن مهر، یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ ترین سیاست‌های اقتصادی برای حل مشکل مسکن مردم بویژه اقشار کم درآمد جامعه بود.

, شبکه اطلاع رسانی مرصاد, الوند خبر,

 
مسکن مهر طرحی بود که در چند سال گذشته با وعده صاحبخانه شدن بیش از یک میلیون خانوار در سراسر کشور سر زبان ها افتاد و بسیاری از طبقات فرودست اجتماعی را به یافتن سرپناه امیدوار کرد.

,
,

 

,

شهرستان قصرشیرین همانند دیگر شهرهای کشور در اوایل کار از این طرح بزرگ جا نماند و اقدامات لازم برای اجرای این پروژه و حل مشکل مسکن مردم شهرستان اجرایی شد اما متاسفانه به دلیل نبود نظارت های لازم از سوی مدیران و مسئولان مربوطه استانی و شهرستانی به خصوص در دولت یازدهم این پروژه با پیشرفت تاسف بار مواجه شد.

,

 

,

باوجود اینکه چند سالی است بر روی این طرح کار می شود اما  پیشرفت لاک پشتی آن موجی از نا امیدی را بین مردم بوجود آورد به گونه ای که مردم شهرستان دیگر هیچ امیدی به نتیجه رسیدن این پروژه در آینده نزدیک ندارند.

,

 

,

سازه ای که با یک باد تخریب شد!

,

 

,

نحوه ساخت و مصالح به کار رفته در شروع این طرح مشکلات متعددی به وجود آورد به گونه ای که یکی از فاز های آن با یک باد نچندان شدید تخریب و تمام سازه های آن بر زمین ریخت و به صورت متروکه باقی ماند. سال گذشته معاون وزیر راه و شهرسازی نیز در بازدید از فاز تخریب شده این پروژه از عدم تکمیل و بازسازی آن خبر داد.

,

 

,

 احمد اصغری معاون وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از پروژه علت این امر را تخلف مکرر پیمانکار این طرح در ایجاد و بکارگیری سازه های نامناسب و معرفی آن به دستگاه قضایی عنوان کرد و افزود: به علت توقف طولانی مدت این طرح، پرونده آن در دادگستری در جریان است و برهمین اساس از ادامه ساخت و تکمیل آن جلوگیری خواهد.

,

 

,

این طرح در شهرستان قصرشیرین در چند فاز صورت گرفت که در یک فاز آن زمین به صورت رایگان به مردم واگذار می شد و مبالغی تسهیلات در اختیار آنان قرار می گرفت که چون بیشترین اقدامات برای ساخت و ساز توسط خود مردم صورت گرفت این پروژه با سرعت فیزیکی بسیار بالایی به اتمام رسید.

,

 

,

اکنون فاز 300 واحدی آن در دست اجرا است که متاسفانه بیش از چندین سال با پیشرفت لاکپشتی خود بر روی زمین مانده است.

,

 

,

تاکنون مسئولین شهرستانی، استانی و حتی کشوری نیز طی چندین سال گذشته در خصوص پروژه مسکن مهر قصرشیرین جلسات و نشست های متعددی برگزار کرده و هریک از دید خود دلایلی نه چندان قانع کننده برای کندی پروژه داده و مردم محروم قصرشیرین را با وعده هایی پوچ و بی اساس امیدوار کرده اند.

,

 

,

زمان واگذاری پروژه به مردم مشخص نیست

,

 

,

رئیس بنیاد مسکن قصرشیرین در گفتگو با الوند خبر در خصوص آخرین وضعیت پروژه مسکن مهر قصرشیرین اظهار داشت: پروژه 300 واحدی مسکن مهر این شهرستان در زمینی به مساحت سه هکتار و در 43 بلوک سه یا چهار طبقه در حال اجرا است.

,

 

,

صمد کرمی افزود: در این پروژه  تمامی واحد های آن از مرحله فونداسیون خارج شده که اسکلت بندی 160 واحد آن نیز صورت گرفته است.

,

 

,

وی با بیان اینکه زمان واگذاری پروژه به مردم مشخص نیست افزود: از این تعداد 130 واحد آن با پیشرفت 85 درصدی پروژه نماکاری شده و به سرعت درحال تکمیل طرح های داخلی آن است.

,

 

,

ناامیدی از تدبیر دولت پاشنه آشیل مسکن مهر گیلانغرب

,

 

,

به گزارش  شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از مطلع الفجر، پروژه مسکن مهر یکی از پروژه‌هایی بود که قشر مستضعف و خانواده‌های بدون مسکن را خوشحال کرد تا بتوانند پس از سال‌ها با هزینه کم صاحب‌خانه شوند.

, شبکه اطلاع رسانی مرصاد , مطلع الفجر,

 

,

این پروژه عظیم ملی در خیلی از استان‌های کشور روند چشمگیری داشت و با موفقیت به سرانجام رسید و در استان کرمانشاه  نیز اقدامات خوبی در ساخت مسکن مهرانجام گرفت اما در سال‌های اخیر روند تکمیل این پروژه رو به‌کندی رفت و این روند باعث نگرانی، دلخوری و نارضایتی اقشاری از مردم شد.

,

 

,

اگرچه  در بهمن ماه 89، افتتاح پروژه 122 واحدی مسکن به عنوان  اولین فاز از مسکن مهر شهرستان گیلانغرب، نوید بخش موسم خوشی برای محرومان و اقشار نیازمند فاقد مسکن بود اما این روند دیری نپایید و با بهره برداری از فاز دوم یکصد واحدی این روند رو به کندی گذاشت و عملا در سایه کم لطفی و بی توجهی مسولان دولتی، در چهار راه مشکلات کشتی مسکن مهر به گل نشست تا بسیاری از متقاضیان مسکن مهر آرزو به دل بمانند.

,

 

,

مسکن مهر در شهرستان گیلانغرب در 4 فاز و در نهایت با افزایش فاز 66 واحدی فرهنگیان  کار اجرایی خود را در شهرستان آغاز کرد اما بعد از تکمیل دو فاز  اولیه 122 واحدی و فاز 100 واحدی متاسفانه در روند اجرای دو فاز باقی مانده مشکلاتی پیش آمد و روند اجرای این طرح مفید و خدومانه را با کندی و چالش مواجه کرد.

,

 

,

بلاتکلیف ماندن واحد های نیمه کاره مسکن مهر

,

 

,

اکنون در شهرستان گیلانغرب از فاز دوم و فاز سوم 66 واحدی فرهنگیان  واحدهای زیادی هنوز بلا تکلیف و مسکوت مانده که این امر روند تکمیل این پروژه را در شهرستان با ابهام مواجه ساخته و به بیانی حلاوت این طرح  ارزشی را در شهرستان گیلانغرب به کام متقاضیان تلخ کرده است.

,

 

,

در گیلانغرب از 126 واحد فاز سوم 84 واحد  و از 66 واحد مسکن مهر فرهنگیان هنوز 21 واحد تکمیل نشده و صاحبان آنها با مشکلاتی مواجه هستند که رفع آنها نیازمند توجه مسولان دولت است.

,

 

,

 

,

مشکلاتی که ساکنان مسکن مهر با آن روبرو هستند

,

 

,

یکی از ساکنان واحدهای 66 واحدی فرهنگیان که مشکلات عدیده ای دارند در گفتگو با خبرنگار مطلع الفجر اظهار داشت: ما با مشکلات و سختی های فراوان و تهیه سهم آورده توانستیم واحدهای خود را تکمیل کنیم اما با وجود ساکن شدن در این مجتمع از 2 سال پیش هنوز با مشکلات زیادی رو به رو هستیم.

,

 

,

حسینی افزود: این مجموعه 66 واحدی هیچ شکل و شمایلی به قسمتی از یک شهر ندارد چرا که از لحاظ زیرساختی توجهی به آن نشده است.

,

 
وی اظهار داشت: آسفالت نبودن و عدم ساماندهی معابر به ویژه در فصل سرما و بارندگی وضعیت اسفناکی برای خیابان های آن به وجود آورده که نیازمند توجه جدی در زمانی کوتاه است.

,
,

 
 

,
,

حسینی تصریح کرد: اگر چه ما سال 92 در این واحد ها ساکن شده ایم اما برای دریافت خدمات رفاهی از سوی ادارات و نهادهای متولی با بی توجهی مواجهیم.

,

 

,

این شهروند گیلانغربی گفت: ساکنان واحدهای مسکن مهر 66 واحدی گیلانغرب از وجود جاده و معابر ابتدایی محروم بوده و  ساکنان این منطقه از داشتن تلفن ثابت نیز بی بهره اند و می توان این مجموعه را  نمادی از اوج بی توجهی مسئولان معرفی کرد.

,

 

,

 

,

فرماندار گیلانغرب در خصوص مشکلات واحدهای مسکن مهر در گیلانغرب در گفتگویی تخصیص نیافتن تسهیلات برای 105 واحد در دو فاز 2 و 4 و همچنین اجرا نشدن کامل طرح آماده سازی معابر و آسفالت نشدن خیابان های منتهی به این واحدهای مسکونی را از عمده مشکلات فراروی این مجتمع ها دانست.

,

 

,

کرم محمدی خاطرنشان کرد: از فاز دوم 126 واحدی مسکن مهر فرهنگیان 84 واحد نیمه کاره و از فاز چهار 66 واحدی نیز 21 واحد بلاتکلیف است.

,

 

,

سال گذشته نیز معاون وزیر راه و شهرسازی از طرح های در دست اقدام مسکن مهر شهرستان های قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب بازدید کرد و از نزدیک روند اجرای این طرح ها را مورد بررسی قرارداد و برای رفع مشکلات اساسی و تکمیل هرچه زودتر این واحدها نیز قول مساعد داد.

,

 

,

مسکن مهر به عنوان یک طرح موفق و در قالب خدمتی فراگیر و موثر به اقشار محروم و نیازمند رقم خورد و در کل باید گفت تحقق کلی آن در برهه کنونی نیازمند توجه بیشتر دولت است چرا که اجهاف در این بستر و درگیر کردن متقاضیان به پیچ و خم های معمول اداری  نه تنها باعث نگرانی و نارضایتی مردم می شود بلکه نشان از عدم توانایی دولت در سروسامان دادن به این پروژه به عنوان یک وظیفه در قبال اقشار چشمگیری از مردم است.

,

 

,

خانه های مهر اسلام آباد غرب و دالاهو اسیر بی توجهی دولت

,

 

,

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، پروژه عظیم و ماندگار مسکن مهر یکی از مهم ترین طرح های تاریخ ایران به خصوص در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی محسوب می شود که توانست معضل بزرگ خانه دار شدن اقشار کم در آمد را تا حدود فراوانی حل کند.

, شبکه اطلاع رسانی مرصاد،,

 

,

این طرح که در دولت های نهم و دهم آغاز و به نام آن ثبت شد، امروز به دلیل برخی از بی توجهی ها از سوی مسئولین دولت یازدهم که ناشی از نگاه منفی آنها به این پروژه راهگشاست، در وضعیت چندان مطلوبی نیست.

,

 

,

تکمیل نشدن برخی از واحد ها در کنار عدم رسیدگی به مشکلات پس از ساخت، مهم ترین معضلاتی است که امروزه مسکن مهر با آن روبروست. با این وجود وضعیت این پروژه در استان کرمانشاه در مجموع در دولت یازدهم چندان چنگی به دل نمی زند. در نقاط مختلفی از استان واحدهای نیمه کاره وجود دارد به آن رسیدگی نمی شود.

,

بی توجهی دولت یازدهم به یک پروژه دردسر ساز شد/ از کارشکنی تا رفع نشدن مشکلات موجود مسکن مهر اسلام آبادغرب

,

 

,

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از اسلام آبادخبر، پروژه 1980 واحدی مسکن مهر اسلام آباد غرب موسوم به مسکن مهر سراب شرف آباد یکی از بزرگترین پروژه های مسکن مهر در سطح استان کرمانشاه می باشد که در دو فاز مختلف طراحی شده و در حال ساخت است.

, شبکه اطلاع رسانی مرصاد, اسلام آبادخبر,

 

,

فاز اول این پروژه با 1380 واحد پیشرفت فیزیکی 85 درصدی را ثبت کرده است که بر اساس گفته شهرام مرادی مسئول اتحادیه مسکن مهر اسلام آباد غرب تا کنون 1040 واحد از این فاز تحویل متقاضیان شده است.

,

 

,

وی در گفتگو با اسلام آبادخبر با اشاره به اینکه برای تکمیل فاز اول کماکان ساخت 340 واحد باقی مانده است، اضافه می کند: پیمانکار 60 واحد از مجموع واحد های باقی مانده فعال است اما مابقی توسط پیمانکار رها شده و فسخ پیمان نیز در دستور کار راه و شهرسازی قرار گرفته است.

,

 

,

فاز دیگر این پروژه که 600 واحد را شامل می شود حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که می توان یکی از مهمترین مشکلات فعلی این فاز پروژه راعدم پیشرفت فیزیکی متناسب با زمان دانست.

,

 

,

مرادی در این خصوص به خبرنگار اسلام آباد خبر می گوید: سه پیمانکار برای این 600 واحد وجود دارد که ساخت 300 واحد از آنها در دستور کار یک پیمانکار می باشد و سرعت انجام کار نیز خوب است و امیدواریم در مرداد ماه امسال تعدادی از این واحدها به بهره برداری برسد.

,

 

,

وی ادامه می دهد: یکی از پیمانکاران که 140 واحد از 300 واحد باقی مانده را در اختیار دارد در مرداد ماه 1393 آن را رها کرده است و دیگری نیز که 160 واحد در اختیار اوست بطور نیمه فعال فعالیت دارد و هم اکنون همین موضوع پیشرفت فیزیکی فاز دوم را به تاخیر انداخته است.

,

 

,

وی اضافه می کند: اداره راه و شهرسازی استان کرمانشاه کارفرمای پیمانکاران مزبور می باشد و مکاتبات لازم در این خصوص صورت گرفته و در شورای مسکن آبان ماه نیز مصوب شد که راه و شهرسازی نسبت به تعیین تکلیف این دو پیمانکار اقدام کند.

,

 

,

مسئول اتحادیه مسکن مهر اسلام آباد غرب می گوید: از طرف اتحادیه مسکن مهر اسلام آباد غرب نیز با مدیر کل راه و شهرسازی استان مکاتبه شده و پیشنهاد گردیده در صورتی که پیمانکار توانایی لازم برای ادامه کار را ندارد پروژه تحویل اتحادیه شود تا نسبت به اتمام پروژه اقدام کند.

,

 

,

وی اضافه می کند: 120 واحد از واحدهایی که هم اکنون تحویل متقاضیان شده حدود 18 ماه رها شده بود و با درخواست اتحادیه مسکن مهر اسلام آباد غرب مراحل تکمیل آن سال گذشته در اختیار اتحادیه قرار گرفت و اتحادیه نسبت به تکمیل و تحویل آن به متقاضیان اقدام کرد.

,

 

,

راه دسترسی، مشکل 3 ساله مسکن مهر اسلام آباد غرب

,

 

,

راه دسترسی مناسب برای مسکن مهر اسلام آباد غرب یکی از مشکلات ریشه دار این پروژه است. مشکلی که حل آن در اواخر دولت دهم کلید خورد و در دولت یازدهم فقط به عمر آن افزوده شد.

,

 

,

3 سال است که در مورد راه دسترسی پروژه مسکن مهر اسلام آباد غرب در رسانه ها و سفرهای مسئولین و جلسات شورای مسکن بحث می شود، از همان روزی که در دوران وزارت نیکزاد 2 میلیارد تومان برای این منظور مصوب شد و یک میلیارد آن به حساب راه و شهرسازی استان کرمانشاه واریز شد تا حداقل حل مشکل راه دسترسی کلید خورده باشد و تا امروزی که فقط مکاتبه می شود و مصوبه بی عمل تنظیم می گردد مشکل راه دسترسی ادامه دارد.

,

 

,

مرادی در این باره به خبرنگار اسلام آباد خبر می گوید: متاسفانه عده ای در سطح استان کارشکنی می کنند و جلوی انجام کارها را می گیرند.

,

 

,

وی در تکمیل صحبت خود، اضافه می کند: در زمان وزارت آقای نیکزاد ایشان یک میلیارد تومان به حساب راه و شهرسازی استان کرمانشاه برای رفع مشکل راه دسترسی پروژه مسکن مهر اسلام آباد غرب واریز کردند و  قرار شد تا زمین های تجاری استان کرمانشاه فروخته شود و مشکل راه دسترسی این پروژه بزرگ حل شود اما بعضی واحدهای راه و شهرسازی استان کرمانشاه کارشکنی کردند و گفتند اصلا زمین تجاری در سطح استان نداریم.

,

 

,

مسئول اتحادیه مسکن مهر اسلام آباد غرب بیان می کند: در سفر مهرآبادی معاون وزیر راه و شهرسازی که در شهریور ماه امسال به استان کرمانشاه انجام گرفت مجدد مصوب شد تا زمین های تجاری استان کرمانشاه برای حل مشکل راه دسترسی پروژه مسکن مهر اسلام آباد غرب فروخته شود.

,

 

,

مرادی اضافه کرد: منتخب مردم اسلام آبادغرب در انتخابات مجلس دهم نیز بر رفع مشکل از طریق مصوبات گذشته تاکید داشته و قرار شده تا بعد از شروع کار مجلس دهم از طریق مستندات نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنند و امیدواریم در اولین سال شروع به کار مجلس دهم بتوانیم مشکل راه دسترسی مسکن مهر سراب شرف آباد را حل کنیم.

,

 

,

رد شایعه مقاوم نبودن واحدهای مسکن مهر سراب شرف آباد

,

 

,

مشکل کیفیت دغدغه ای جدی در خصوص مسکن مهر است و در زلزله سال گذشته برخی ساختمان ها با 4/5 ریشتر قدرت زلزله آسیب دیده است)ایرنا-7/5/94). این جمله افشین کریمی فرماندار اسلام آباد غرب در جلسه شورای مسکن مهر مردادماه امسال است.

,

 

,

در حالی این صحبت از جانب فرماندار اسلام آباد غرب مطرح می شود که مسئولین اتحادیه مسکن مهر اسلام آباد غرب آن را رد می کنند.

,

 

,

مسئول اتحادیه مسکن مهر اسلام آباد غرب در اینباره به خبرنگار اسلام آباد خبر می گوید: تا کنون انتقادی از جانب فرماندار در این خصوص به بنده نرسیده است اما این پروژه ها بر اساس تفاهم نامه سه جانبه و یکسری الحاقیات در خصوص نحوه کیفیت واحدها و غیره از طریق وزارت راه و شهرسازی به استان ها ابلاغ شده و در همان راستا کار انجام شده است.

,

 

,

مرادی با بیان اینکه ((منظوز از بی کیفیت بودن را نمی فهمم)) ادامه می دهد: 23 ناظر سازمان نظام مهندسی بر روند ساخت واحدهای پروژه مسکن مهر اسلام آباد غرب نظارت دارند و علاوه بر آن ناظران مقیم سازمان بسیج مهندسین نیز از ابتدای پروژه تا سال 92 حضور داشته اند و خود اتحادیه مسکن مهر نیز یکسری ناظران معتمد را در پروژه قرار داده است.

,

 

,

وی ادامه می دهد: با توجه به این سه حوزه نظارت اگر کسی بگوید بی کیفیت است واقعا بعید به نظر می رسد و کیفیت پروژه مسکن مهر سراب شرف آباد اسلام آباد غرب در سطح استان کرمانشاه از جمله پروژه های برتر است.

,

 

,

آسانسور و راه دسترسی مهمترین مشکلات مسکن مهر اسلام آباد غرب

,

 

,

مرادی به خبرنگار اسلام آباد خبر می گوید: آسانسور و راه دسترسی مهمترین مشکلات پروژه مسکن مهر اسلام آباد غرب است که مسئله راه دسترسی را از طریق نماینده منتخب مردم پیگیری می کنیم و بحث آسانسور نیز باید سازمان تحقیقات استاندارد تایید کند.

,

 

,

وی اضافه می کند: 500 واحد از واحدهای تحویل شده هم اکنون آسانسور دارند و مابقی نیز در طول سال جدید به بهره برداری می رسد.

,

 

,

بی مهری ها را نسبت به مسکن مهر کنار بگذاریم

,

 

,

بر همگان روشن است که مسکن مهر روزنه امید خانه دار شدن هزاران ایرانی است و از دولتی که شعار امید سر می دهد انتظار می رود تا این روزنه امید را کور نکند؛ هم اکنون که بیش از هزار خانوار اسلام آبادی در پروژه مسکن مهر اسلام آباد غرب موسوم به مسکن مهر شرف آباد ساکن هستند انتظار از دولت تسریع در رفع مشکلات این پروژه است.

,

 

,

راه دسترسی که حدود 3 سال است مکرر در مورد آن فقط حرف زده می شود نیاز به اقدام عملی دارد. پیمانکاری که امید خانه دار شدن چند صد خانوار را با ترک پیمان کور می کند و برخوردها نیز از طرف کارفرما کمرنگ است همه بی مهرهایی است که نسبت به مسکن مهر روا داشته شده است؛ باید بی مهری ها را نسبت به مسکن مهر کنار بگذاریم.

,

 

,

فراموشی یک پروژه راهگشا برای مستضعفان کرندغرب/ چشم امید مردم به بزرگترین پروژه عمرانی کشور

,

 

,

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از کرند کرد، پروژه مسکن مهر کرند غرب مدت زیادی است که بدون پیمانکار رها شده و هیچ کار عمرانی در آن انجام نمی شود؛ این وضعیت به صورتی است که حتی مسئولین مربوطه نیز حاضر به پاسخگویی در این رابطه نمی شدند و توپ را به زمین یکدیگر پاس می دادند.

, شبکه اطلاع رسانی مرصاد, کرند کرد,

 

,

در خصوص وضعیت امروز مسکن مهر دالاهو دلایل مختلفی ذکر می شود. از وجود برخی اختلافات تا عدم تمدید پروانه ساختمانی توسط شهرداری کرند غرب و عدم حمایت تمام قد بنیاد مسکن استان همگی مواردی است که برخی از مسئولان در خصوص آن ذکر می کنند.

,

 

,

اما خارج از بحث های کارشناسی مشخص است که از سوی تمام ارگان های دولتی شهرستانی و استانی و به تبع آن تعاونی فرهنگیان دالاهو، کوتاهی صورت گرفته است که وضعیت مسکن مهر این شهرستان که قرار است جمعی از طبقه اقشار کم در آمد شهرستان در آن ماوا گزینند به این جا رسیده است.

,

 

,

متقاضیان منتظر تکمیل مسکن مهر

,

 

,

بهزاد.ک از متقاضیان مسکن مهر دالاهو در این خصوص به خبرنگار کرندکرد گفت: قراربود ما صاحب خانه شویم و متاسفانه حتی با پرداخت مبلغی بیش از قول و قرارهای اولیه انگار قرار نیست مسئولین برای این معضل پیش آمده تدبیری و فکری بکنند.

,

 

,

 

,

وی افزود: بنده به عنوان یکی از اعضای قشر کم در آمد جامعه که زمانی قرار بود به واسطه همین خانه ها صاحب خانه شوم، اکنون نسبت به روند کنونی گلایه دارم.

,

 

,

برای پیگیری این وضعیت به سراغ معاون فرمانداری دالاهو حشمت رضایی رفتیم تا پیگیر وضعیت این پروژه شویم.

,

 

,

پیمانکار جدید انتخاب شده است

,

 

,

رضایی در گفتگو با خبرنگار کرندکرد اظهار داشت: ادامه پروسه تکمیل مسکن مهر چهارصد و هشتاد واحدی کرند غرب به پیمانکار جدید واگذار شده است و این نوید را به مردم کرند غرب می دهیم که با تلاش های مسئولین مربوطه  خانواده هایی که در این طرح ثبت نام شده اند صاحب خانه شوند. لازم بذکر است بیشتر این خانواده ها اجاره نشین هستند و تعداد زیادی از آنها تحت پوشش ارگانهای حمایتی نظیر بهزیستی هستند.

,

 

,

 

,

معاون فرمانداری دالاهو در ادامه تصریح کرد: روند واگذاری مسکن مهر دالاهو به پیمانکار جدید پروسه ای سخت و نیازمند سیر مراحل اداری بعضا وزارتی بوده است و طی این مدت اقدامات بسیار خوبی در این خصوص صورت گرفته است.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: با تلاش های فرماندار شهرستان و واحد عمرانی و تیم های کارشناسی آن بسیاری از هزینه ها از دوش مردم برداشته شده است و جلسات متعدد کارشناسی چه در شهرستان و چه در استان از جمله کمیته چهار جانبه استان برای رفع مشکل این پروژه برگزار شده است.

,

 

,

رضایی خاطر نشان کرد: خوشبختانه در این راه با پیمانکار جدیدی عقد قرار داد شده است که سابقه روشنی در خدمت گزاری صادقانه در پروژه های کشوری دارا می باشد.

,

 

,

وی از وجود اختلاف نظر میان اعضای تعاونی فرهنگیان شهرستان بعنوان تنها تعاونی فعال این شهر گلایه داشت و افزود: پس از عقد قرارداد با پیمانکار جدید عامل اصلی کند شدن روند پروژه وجود همین اختلاف نظرها درمیان اعضابوده است.

,

 

,

وی در ادامه تصریح کرد: بخش عمده و تقریبا تمام مشکلات حقوقی دست و پاگیر این پروسه طی شده و بعد از رفع اثر چند مورد چک برگشتی تعاونی فرهنگیان کرند غرب ادامه کار مسکن مهر کرند غرب وارد فاز اجرایی خواهد شد.

,

 

,

 

,

بی توجهی به مسکن مهر در دولت یازدهم

,

 

,

هر چند که مسئولین فرمانداری اختلاف نظر در میان اعضا را یکی از دلایل عدم تکمیل این پروژه مطرح کرده اند اما نمی توان از قصور متولی ساخت این پروژه چشم پوشی کرد.

,

 

,

مسکن مهر در دولت یازدهم به عنوان یک پروژه کم اهمیت جلوه داده می شود به گونه ای که مسئولان دولتی نسبت بی توجه بوده اند.

,

 

,

این بی توجهی به مسکن مهر در دولت یازدهم به صورتی بود که عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در اظهار نظری مسکن مهر را طرحی مزخرف خوانده بود.

,

 

,

سیاست های فشل دولت یازدهم چشم اسفندیار تکمیل مسکن مهر شرق استان

,

 

,

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از سهیل سنقر، مسکن مهر طرحی از دولت نهم، برای خانه‌دار کردن قشر کم در آمد بود که طبق آن دولت با واگذاری زمین رایگان سعی داشت خانه سازی را تشویق کند.

, شبکه اطلاع رسانی مرصاد, سهیل سنقر,

 

,

ضرورت تأمین مسکن افراد مختلف جامعه همیشه به عنوان یک دغدغه و مسأله مهم در رده‌های تصمیم‌ گیری اقتصادی و اجتماعی تلقی می‌شود و در این بین، طرح مسکن مهر، یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ ترین سیاست‌های اقتصادی دولت نهم برای حل مشکل مسکن مردم بویژه اقشار کم درآمد جامعه بود.

,

 

,

این پروژه عظیم ملی در خیلی از استان‌های کشور روند چشمگیری داشت و با موفقیت به سرانجام رسید و در استان کرمانشاه  نیز اقدامات خوبی در ساخت مسکن مهرانجام گرفت اما در سال‌های اخیر روند تکمیل این پروژه رو به‌کندی رفت و این روند باعث نگرانی، دلخوری و نارضایتی اقشاری از مردم شد.

,

 

,

 

,

بی توجهی به واحد های ساخته شده مسکن مهر در سنقر

,

 

,

یکی از ساکنین بلوک 5 مسکن مهر سنقر در گفتگو با سهیل سنقر اظهار داشت: وضعیت زیر ساختی ضعیف واحدهای مسکن مهر و ضعف در ارائه خدمات فاضلاب موجود و کیفیت نامطلوب مسکن های ساخته شده صدای نارضایتی صاحب خانه های مسکن مهر را درآورده است.

, سهیل سنقر,

 

,

رستگار در ادامه افزود: وضعیت محوطه سازی نامناسب و نبود آسانسور در طبقه اول و مشکلات نقص فنی آن از دیگر مشکلات موجود است. 

,

 

,

وی با اشاره به مشکل مربوط به فاضلاب این واحدها گفت: مهمترین مشکل حال حاضر وضعیت فاضلاب است که در بعضی از واحد ها با پس دادن فاضلاب در منازل و بخش شدن بوی نامناسب شرایط زندگی را دو چندان سخت کرده است.

,

 

,

یکی دیگر از ساکنان مسکن مهر سنقر در گفتگو با سهیل سنقر مشکل عمده مسکن های مهر را رعایت نشدن اصول مهندسی در ساخت و سازها، کیفیت پایین و کاربرد مصالح ساختمانی نامناسب و خدمات و امکانات نامناسب زیربنایی و روبنایی این طرح عنوان کرد.

, سهیل سنقر,

 

,

کرمی در ادامه بیان داشت: به عنوان مثال در زمان بارش های بهاری که از ابتدای سالجاری تا کنون در شهرستان سنقروکلیایی شاهد آن بودیم، نوازش این رحمت الهی بر صورت مساکن مهر موجب پس دادن نم به داخل دیوارهای اتاق خواب واحدهایی از مسکن مهر شد که ناشی از همان زیر ساخت های نامناسب است.

,

 

,

احمدی از دیگر ساکنین مسکن مهر سنقر در گفتگو با سهیل سنقر علاوه بر مشکلاتی که دیگر ساکنین مطرح کردند مشکلاتی دیگری از جمله نبود امکانات رفاهی، اجتماعی و بهداشتی را عنوان کرد.

, سهیل سنقر,

 

,

وی در ادامه گفت: روند بهبود مشکلات از ابتدا تاکنون جای قدردانی دارد که امیدواریم همین روند برطرف کردن مسائل و مشکلات مسکن مهر توسط مسئولین مربوطه به نحو احسن انجام گیرد.

,

 

,

از وعده تکمیل در سال 94 تا نیمه کاره ماندن در سال 95

,

 

,

سید حسین میر شفیع معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی در سفر خود به شهرستان سنقر و کلیایی که در اردیبهشت 94  و در جریان بازدید از پروژه های مسکن مهر در این شهرستان بیان کرد: شهرستان سنقر دارای 1840 واحد مسکن مهر بوده که تا کنون تعداد 1411 واحد افتتاح شده و از تعداد 430 واحد باقی مانده که تاپایان سال 94 به اتمام می رسد.

,

 

,

اما فرماندار شهرستان سنقر و کلیایی آمار متفاوتی با معاون وزیر در خصوص تعداد واحدهای مسکن مهر ارائه می دهد.

,

 

,

فرماندار شهرستان سنقروکلیایی در گفتگو با سهیل سنقر اظهار داشت : تعداد واحد های پروژه مسکن مهر در شهرستان سنقروکلیایی 1234 واحد است.

, سهیل سنقر,

 

,

وی ادامه داد: این تعداد واحد مسکن مهر سنقر در قالب چهار اتحادیه کارگری، کارکنان دولت، فرهنگیان و مشاغل آزاد احداث شده است.

,

 

,

ایزدی بیان داشت : واحدهای اتحادیه کارگری و کارکنان دولت صدرصد انجام و تحویل متقاضین گردیده است.

,

 

,

 

,

فرماندار سنقروکلیایی در خصوص واحدهای مشاغل آزاد و فرهنگیان خاطر نشان کرد: تعداد واحدهای مشاغل آزاد 225 واحد است که 6 بلوک آن پیشرفت 21 درصدی داشته و تعداد 175 متقاضی کسری دارد. پروژه فرهنگیان 172 واحد دارد که دارای پیشرفت فیزیکی 97 درصدی است و در مرحله آماده شدن و محوطه سازی و رفع نواقص واحدهاست که حداکثر تا پایان اردیبهشت تحویل متقاضیان می شود.

,

 

,

بر اساس این گزارش مشکل عمده اتمام پروژه مسکن مهر شهرستان سنقروکلیایی مربوط به واحدهای مشاغل آزاد است که بنا گفته فرماندار سنقروکلیایی مشکلات داخلی شرکت های جزو اتحادیه منجر به کندی پیشرفت واحد ها و اتمام پروژه در این شهرستان شده است.

,

 

,

از تعداد 1234 واحد پروژه مسکن مهر سنقروکلیایی 1009 واحد آن تحویل متقاضیان شده است و با تکمیل واحدهای مشاغل آزاد پرونده پروژه مسکن مهر در این شهرستان بسته خواهد شد.

,

 

,

ساز ناکوک سرپناهی در صحنه که هنوز به سر منزل نرسیده است

,

 

,

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از امروله مشکلات ناشی از عدم رسیدگی مسئولین به مشکلات پروژه راهگشا و کارآمد مسکن مهر که قرار بود سرپناهی برای متقاضیانش باشد به گوش همه رسیده است. مسکن مهر صحنه نیز از جمله پروژه هایی است که به دلیل کمبود های خاص، معضلاتی را برای صاحبان آنان ایجاد کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی مرصاد, , امروله,

 

,

ساختمان های مسکن مهر صحنه که بخش عظیمی از قسمت شمالی شهر را از آن خود کرده با گذشت چندین سال در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات زیر ساختی است.

,

 

,

جمعیت قابل توجهی از ساکنان شهر صحنه در مسکن مهر ساکن شده و می شوند؛ سکونتی که امروز به واسطه عدم توجه دولت یازدهم از جنس دست و پنجه نرم کردن با مشکلات، معضلات و کمبودهاست.

,

 

,

 

,

مشکل آسانسور به سایر مشکلات مسکن مهر صحنه اضافه شده است

,

 

,

مهدی احمدی یکی از ساکنان مسکن مهر صحنه در گفتگو با امروله اظهار داشت: متاسفانه با وجود گذشت زمان زیادی از واگذاری واحد های مسکن مهر به متقاضیان خاکروبه ­های بسیاری کنار ساختمان­ های ما قراردارد، که هیچ اداره ای جمع کردن آن­ را نپذیرفته است.

,

 

,

وی ادامه داد: در این محل هیچ فضاسازی محیطی که مناسب زندگی آپارتمان نشینی و شهری باشد، به چشم نمی خورد.

,

 

,

احمدی با بیان اینکه مشکل آسانسور یکی از مشکلات جدید است، گفت : هر چند وقت یک بار آسانسور فاز فرهنگیان خراب می شود و ما مجبوریم از پله استفاده کنیم که امری بسیار طاقت فرساست.

,

 

,

این ساکن مهر در پایان گفت:  اکثر قسمت­های شهرک خاکی است و موقع بارندگی همه جا تبدیل به باتلاق می شود که تردد ساکنان آن را با مشکل جدی مواجه کرده است.

,

 

,

 

,

 

,

امکانات مسکن مهر صحنه در حد صفر است

,

 

,

اردشیر بهمنی در ادامه این گفتگو ها به خبرنگار امروله گفت: در مسکن مهر صحنه سوپر مارکتی که ساکنان آن همه مایحتاج خود را از آن تهیه کنند وجود ندارد و ما مجبوریم برای تهیه برخی وسایل به مرکز شهر مراجعه کنیم.

,

 

,

وی در ادامه با بیان اینکه هنوز یک­سال هم نگذشته ولی دیوارهای­مان ترک خورده ­اند بیان کرد: درکنار برخی از ساختمان ها هنوز وسایلی که برای کارگران تعبیه شده بوده وجود دارد و برخی ها هم نیمه کاره رها شده است.

,

 

,

بهمنی با اشاره به اینکه امکانات مسکن مهر صحنه در حد صفر است، تاکید کرد: هیچ گونه محوطه سازی در این محل نشده و اینجا اصلا شبیه به یک شهرک مسکونی نیست.

,

 

,

 

,

آسفالت خیابان های مسکن مهر جزو برنامه های  شهرداری صحنه در سال 95 است

,

 

,

حسین رضا نظری فر در گفتگو با امروله اظهار داشت: مطالبات ساکنان مسکن مهر شهرستان صحنه یکی از اولویت های شهرداری و شورای اسلامی شهر صحنه است که این مطالبات دسته بندی شده و نسبت به میزان ضرورت در حال بررسی و انجام است.

,

 

,

وی ادامه داد: تا کنون چندین مورد با استفاده از ماشین آلات سنگین خیابان های این محل ساماندهی شده است.

,

 

,

رئیس شورای اسلامی شهر صحنه در پایان گفت: شهرداری صحنه برنامه های عمرانی بسیاری برای رفاه حال شهروندان صحنه ای در سال جاری دارد که مهمترین آنان ساماندهی و آسفالت خیابان های مسکن مهر است.

,

 

,

لزوم حل مشکل واگذاری واحدهای باقی مانده مسکن مهر در کنگاور

,

 

,

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، به نقل از آفتاب کنگاور پروژه مسکن مهر یکی از طرح های مثبت و کارآمدی بوده است که توانسته بسیاری از اقشار مختلف جامعه را دارای خانه کند.

, , شبکه اطلاع رسانی مرصاد, آفتاب کنگاور,

 

,

این پروژه ملی که در دولت نهم و دهم عملیات ساخت آن آغاز شد، علاوه برآنکه توانست آرزوی خانه دار شدن بسیاری از خانواده های کم درآمد را محقق کند، توانست بازار لجام گسیخته مسکن را تا حدودی سامان دهد.

,

 

,

در شهرستان کنگاور مهم ترین پروژه  مسکن مهر"مهردشت" است که با داشتن 504 واحد بزرگ ترین پروژه مسکن مهر این شهرستان محسوب می شود. به ترتیب مهر آوران با 412 واحد، تاکسی رانی 112 واحد و دارصیفور با 58 واحد دیگر پروژه های مسکن مهر کنگاور می باشد.

,

 

,

 

,

خرداد سال 93 فرماندار وقت کنگاور گزارشی از مسکن مهر شهرستان به خبرنگارآفتاب کنگاور داد که در آن گزارش پیشرفت فیزیکی همه پروژه ها در آن 90 درصد اعلام شد که بسیار جای تامل دارد.

,

 

,

وی پیشرفت فیزیکی مسکن مهر مهرآوران را در حالی 90 درصد اعلام کرد که پس از گذشت حدود 2سال فقط 5 درصد به این میزان اضافه شده که نشان از کوتاهی دستگاه های اجرایی در تکمیل این 5 درصد باقی مانده دارد.

,

 

,

در این خصوص شریف خسروی فرماندار کنگاور در گفتگو با خبرنگار آفتاب کنگاور بیان داشت: با پیگیری هایی که در سال اخیر صورت گرفت بزرگترین پروژه مسکن مهر"مهردشت" به بهره برداری رسید و به صورت 100 درصدی تکمیل و در اختیار متقاضیان قرار گرفت. همچنین پروژه های تاکسی رانی و دارصیفور نیز تکمیل شد.

, آفتاب کنگاور,

 

,

وی در خصوص عدم واگذاری مسکن مهر دارصیفور گفت: معبری در مسیر این پروژه 58 واحدی وجود دارد که شهرداری می بایست با تغییر سند این مشکل را رفع کند ولی هنوز تغییری ایجاد نشده است. این پروژه از لحاظ  فیزیکی کامل و آماده واگذاری است.

,

 

,

خسروی در رابطه با مشکل مسکن مهر مهرآوران گفت: در این خصوص ما دو مشکل داریم که یکی محوطه سازی و دیگری فاضلاب کشی این شهرک است که متاسفانه کوتاهی در این موضوع  تا حدودی گریبانگیر شهرداری است.

,

وی تصریح کرد: حدود 400 متر از مسیر فاضلاب کشی از میان زمین های کشاورزان عبور می کند که شهرداری موظف است با رفع معارض این مشکل را رفع کند اما تا بحال در این زمینه کوتاهی داشته و هنوز رفع معارض نشده است.

,

 

,

فرماندار کنگاور در رابطه با محوطه سازی این پروژه گفت: با پیگیری هایی که انجام شده پیمانکار و بودجه لازم برای انجام این محوطه سازی توسط  مدیرعامل سازمان همیاری های شهرداری های استانداری کرمانشاه تعیین شده و به محض شروع فصل گرما ،کار تکمیل و آماده سازی محوطه انجام و به  بهره برداری می رسد.

,

 

,

مشکل مسکن مهر مهرآوران رفع می شود

,

 

,

علی طاهرآبادی رئیس اداره راه و شهرسازی کنگاور به خبرنگارآفتاب کنگاور گفت: مسکن مهر "مهر آوران" که تقریبا واحد های ساختمانی آن تکمیل شده و تمامی مراحل ساخت تکمیل شده است فقط مشکل محوطه سازی و تخلیه فاضلاب دارد که توسط مدیر عامل سازمان همیاری های شهرداری در استانداری کرمانشاه در حال پیگیری است.

, آفتاب کنگاور,

 

,

وی با اشاره به اینکه با ورود به فصل گرما احتمال زیاد این پروژه به سرانجام برسد، گفت: پیمانکار این پروژه تعیین شده و آماده تکمیل محوطه می باشد اما شهرداری موظف است نسبت به رفع معارض ها و هموار کردن راه پیمانکار در مسیر فاضلاب کشی اقدام کند تا هرچه زودتر با رفع مشکل محوطه سازی و فاضلاب کشی این پروژه هم تکمیل و به متقاضیان واگذار شد.

,

 

,

 

,

طاهر آبادی از تکمیل مسکن مهر تاکسیرانی خبرداد و گفت: این قسمت هم 120 واحد مسکونی دارد که به صورت 100درصد کامل و به متقاضیان تحویل داده شده است.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: پروژه 58 واحدی" دارصیفور" نیزبا پیشرفت 98 درصدی آماده واگذاری به متقاضیان است اما به دلیل مشکلاتی در سند و تغییر نقشه زمین های شهرداری کمی با تاخیر به شهروندان واگذار خواهد شد.

,

 

,

 گره ساختمان های مسکن مهر هرسین در دولت یازدهم کور شد

,

 

,

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از دیوانگاه، داشتن‏ مسکن‏ متناسب‏ با نیاز، حق‏ هر فرد و خانواده‏ ایرانی‏ است‏ اما به نظر می رسد رسیدن به این حق برای مردم هرسین تا حدودی به یک رویا تبدیل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی مرصاد, دیوانگاه،,

 

,

دولت‌های پس از انقلاب هر یک بر اساس روش‌ها و استراتژی‌های خود سعی بر این داشته اند که شرایط را برای خانه دار شدن مردم فراهم نمایند هر چند که میزان موفقیت هر کدام از این دولت‌ها جای بحث و بررسی دارد.

,

 

,

یکی از برنامه های برای خانه دار کردن مردم پروژه مسکن مهر بود که از سال 1386 در کشور کلید زده شد. این پروژه از زمان روی کار آمدن دولت دهم، با وعده خانه دار کردن اقشار کم درآمد و شکستن قیمتهای کاذب بازار مسکن تعریف و به اجرا درآمد و از متقاضیان زیادی ثبت نام به عمل آمده است.

,

 

,

 

,

سابقه تاسیس مسکن مهر در شهرستان هرسین به سال 88 بر می گردد که با حضور وزیر مسکن و شهرسازی دولت قبل پروژه 59واحدی مهر فرهنگیان کلید خورد. البته این پروژه تا پایان سال 92به اتمام رسید و بعد از آن دیگر پروژه ها به ترتیب در هرسین کار خود را آغاز کردند.

,

 

,

این پروژه  در شهرستان هرسین از جمله پروژه های نیمه تمامی است که امروزه در اما و اگر های بودجه ای دولت گیر کرده است.  بی مهری دولت یازدهم نسبت به این پروژه ها در سال های اخیر جوی از ناامیدی را در بین متقاضیان به وجود آورده که حتی برخی از آنها دیگر قید خانه دار شدن را از این طریق زده اند.

,

 

,

تعداد سازه های مسکن مهر در شهرستان هرسین 1154 واحد است که از این تعداد 328 واحد مسکن مهر (مهر شهر و مشاغل آزاد) و  203واحدی دادگستری، 59واحدی مهر فرهنگیان، 256واحدی بیستون، 28واحدی مهر گلستان، 160واحدی گل دشت بهزیستی(1)، 120واحدی گل دشت بهزیستی(2) است.

,

 

,

 

,

البته از این تعداد تا کنون دو پروژه 59واحدی مهر فرهنگیان و 28واحدی مهر گلستان تحویل متقاضیان و همچنین پروژه مسکن مهر دادگستری تکمیل و آماده بهره برداری است ولی سرنوشت مابقی با پیشرفتی فیزیکی بین 25تا 70درصد در اما و اگر های بین تعاونی ها و پیمانکاران باقی مانده است.  در این بین هم به نظر می رسد دولت اصرار چندانی بر تکمیل هر چه سریعتر این پروژه ها ندارد.

,

 

,

میرزا حسینی معاون فرماندار هرسین در گفتگو با خبرنگار دیوانگاه با بیان این مطلب که پیگیر موضوع پروژه مسکن مهر در شهرستان و بخش بیستون هستیم اظهار داشت: پروژه مسکن مهر دادگستری که قبلأ تقریبأ نصف آن به بهره برداری رسیده بود در حال حاضر در حال تکمیل است و تنها مشکل آن بحث گاز رسانی و اخذ امتیاز گاز است.

,

 

,

 

,

وی افزود: در جلساتی که قرار است در آینده برگزار شود در نظر داریم که تمام مشکلات پروژه های مسکن مهر شهرستان را احصاء کرده تا در نهایت راه حلی برای رفع آنها پیدا کنیم.

,

 

,

معاون فرماندار هرسین خاطرنشان کردک دولت در حال حاضر یک راهکار برای تکمیل پروژه های موجود ارائه کرده و آن واریز 5میلیون تومان به حساب متقاضیان به صورت وام است که البته این موضوع هم با توجه به ابلاغیه شامل پروژه های بالای 60درصد ساخت می شود.

,

 

,

میرزا حسینی با بیان اینکه برخی از مشکلات هم به خود مردم بر می گردد، اظهار داشت: در برخی از پروژه ها مردم آورده لازم را پرداخت نکرده و این امر موجب توقف پروژه شده است و در هر حال دولت در نظر دارد سال 95پایان کار پروژه های مسکن مهر در کشور باشد.

,

 

,

وی در خصوص مشکلات مسکن مهر در بخش بیستون افزود: این پروژه که 256واحد می باشد به دلیل حواشی که در مرحله ساخت با آن مواجه بود با عدم استقبال مردم مواجه شد و در این پروژه هم همانند سایر پروژه های شهرستان اولویت با اقشار کم درآمد بود والا در بحث واگذاری متقاضی وجود دارد و با برداشتن این مانع سایر اقشار جامعه هم می توانند به راحتی خرید کنند.

,

 

,

به گزارش دیوانگاه، از آنجا که این پروژه ها برای اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه پیش بینی شده عده زیادی چشم امید به خانه دار شدن دوخته اند اما این انتظار بیش از مدت پیش بینی شده به طول انجامیده و مردم هنوز به وعده های امروز و فردای دولت دل خوش کرده اند.

,

 

,

حال ما باید در انتظار این وعده مسئولین باشیم که این مسکن مهر بالاخره کی به سرانجام می رسد. امیدواریم که این پروژه پر کش و قوس سرانجام به سر منزل مقصود خود برسد و رویای شیرین خانه دار شدن مردم عزیزمان به واقعیت بپیوندد.

,

 

,

تیر بی تدبیری دولت یازدهم پای مسکن مهر اورامانات را لنگ کرد

,

 

,

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از  هزار ماسوله،  عملیات اجرایی دو پروژه مسکن مهر 125 و 1024 واحدی در شهرستان پاوه، در شهریور 89 شروع شد که پروژه 125 واحدی این شهرستان واقع در زمین شهری در زمستان سال 1393 افتتاح شد.

, شبکه اطلاع رسانی مرصاد , هزار ماسوله،  ,

 

,

اما پروژه 1024 واحدی مسکن مهر در پاوه از سال 1389 تاکنون روند مطلوب و در خور توجهی را نداشته است.

,

 

,

رها شدن طرح ساخت 1024 واحدی تپه کوله این شهرستان و  دست به دست شدن آن از پیمانکاری به پیمانکار دیگر، نشان دهنده بی مهری دولت یاردهم نسبت به روند روبه رشد این پروژه  است.

,

 

,

پیمانکار اعلام کرد که نمی تواند پروژه را تکمیل کند

,

 

,

رئیس اداره بنیاد مسکن شهرستان پاوه در این باره در گفتگویی با خبرنگار هزار ماسوله اظهار داشت: عملا استارت این پروژه ها در شهرستان پاوه در سال 1390 زده  و شرکت چیلکو نیز به عنوان عامل نظارتی در این پروزه ها تعیین شد.

,

 

,

آرش رضایی با بیان اینکه این پروژه از لحاظ کیفی همراه با مشکلاتی بود، افزود: پیمانکار این پروژه در روند ساخت آن در پاوه عملکرد مطلوبی نداشت و عملیات ساخت آن با کندی همراه بود.

,

 

,

وی گفت: پس از مدتی که پیمانکار این پروژه، اقدام به خارج مردن مصالح ساختمان 1024 واحدی تپه کوله می کرد، ما مانع این کار شده و عملا پیمانکار پروژه ناتوانی خود را در ادامه ساخت آن به اداره بنیاد مسکن اعلام کرد.

,

 

,

وی ادامه داد: در تاریخ 1 آذر ماه سال 1391 این پروژه با حضور آقای مهرآبادی معاون وزیر و سهرابی سرپرست اداره کل راه استان کرمانشاه تحویل اداره راه و شهرسازی شد.

,

 

,

رضایی تصریح کرد: از آن تاریخ به بعد مسئولیت روند ساخت این پروژه زیر نظر اداره راه و شهرسازی ادامه یافت.

,

 

,

طرح کاهش تعداد واحد های مسکن مهر در پاوه

,

 

,

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان پاوه نیز در گفتگویی با خبرنگار هزار ماسوله اظهار داشت: از تاریخ اول آذر ماه 1393 تا تاریخ 7 بهمن ماه 1394 تصمیماتی همچون تقلیل این واحدها از 1024 واحد به 620 واحد با توجه به تعداد متقاضیان 600 نفر و همچنین جدا کردن واحدهای باقی مانده از پروژه برای کاهش فشار بر مردم، اتخاذ شد.

,

 

,

ابراهیم شهریاری افزود: این پروژه 1024 واحدی، شامل 32 بلوک است که 18 بلوک از آن تحویل متقاضیان خواهد شد. 14 بلوک باقی مانده از این پروژه جدا و هزینه های آن را که دولت متقبل نموده صرف ساخت درمانگاهها و یا فروشگاههای این مکان خواهد شد.

,

 

,

وی با بیان اینکه هر ساله اداره راه و شهرسازی اقدام به تمدید وام و دولت هم اقدام به پرداخت سود آن می کرد گفت: با توجه به تورم ناگهانی در این چند سال اخیر، پیمانکار این پروژه نیز حاضر به تکمیل آن نشد که با پیگیری های به عمل امده مجددا فعالیت خود را آغاز کرده است.

,

 

,

وی در پایان گفت: اکنون نیز این پروژه به خود تعاونی های شهرستان پاوه از تاریخ 7 بهمن ماه سال 1394 و ادامه روند ساخت آن واگذار شده است.

,

 

,

به گزارش هزار ماسوله می توان گفت که این پروژه در شهرستان پاوه از جمله پروژه های نیمه تمامی است که امروزه در اما و اگر های بودجه ای دولت گیر کرده است و بی مهری دولت یازدهم نسبت به این پروژه ها در سال های اخیر جوی از ناامیدی را در بین متقاضیان به وجود آورده که حتی برخی از آنها دیگر قید خانه دار شدن را از این طریق زده اند.

,

 

,

از رضایت مردم از یک طرح ماندگار تا تاخیر در واگذاری به دلیل سوء مدیریت و تورم

,

 

,

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از سراب روانسر،  در شهرستان روانسر چندین پروژه مسکونی وجود دارد که جمعاً بیش از 625 واحد مسکن مهر در قالب چند تعاونی ساخته و در اختیار مردم قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی مرصاد, سراب روانسر،  ,

 

,

هر چند در ساخت این پروژه ها و چگونگی تحویل آن ها مشکلات زیادی از کامل نبودن پارکینگ گرفته تا تکمیل نبودن سیستم های بهداشتی و نبود آسانسور و بسیاری دیگر از مشکلاتی که فرصت بررسی تمامی آنها وجود نداردپ یش آمد  اما بایستی عنوان داشت وجود مسکن مهر در شهرستان روانسر را با تمام کم و کاستی های که غالبا از سوی مدیریت ناکارآمد و ضعف اعضاء هیئت مدیره بوده است را باید به فال نیک گرفت.

,

 

,

مسکن مهر علاوه بر خانه دار کردن بسیاری از خانواده ها موجب شد تا به نوعی تعادل در میزان اجاره خانه ها ایجاد شود و مستأجرین دایره انتخاب وسیع تری برای کرایه کردن منزل داشته باشند.

,

 

,

مشکلاتی که مالکان مسکن مهر با آن روبرو هستند

,

 

,

بهرامی مالک یکی از واحد های مسکن مهر به خبرنگار سراب روانسر  گفت: خدا را شاکریم که بعد از سالها صاحب خانه شدیم اما بایستی گفت که متأسفانه پروژه مسکن مهر در روانسر به دست برخی از افراد افتاد که به نوعی بازار سیاهی را برای خرید و فروش خود ایجاد کردند.

,

 

,

محمودی یکی دیگر از ساکنین مسکن مهر در گفتگو با سراب روانسر اظهار داشت: متأسفانه اضافه دریافتی های زیادی را از ما گرفته اند، و هر بار به یک بهانه از ما درخواست پول می کردند. این اقدام نشانه ای جز ضعف مدیریت ناکارآمد و انتخاب افراد بی تجربه برای این کار نبود.

,

 

,

مظفری از ساکنین مسکن مهر روانسر نیز گفت: هیچ نظارتی بر کار پیمانکاران مسکن مهر روانسر از سوی مدیریت ناکارآمد و ضعیف این شهرستان وجود نداشت و پول های مردم به نوعی از سوء مدیریت آنان حرام می شد و بسیاری از کارهای که بر عهده مدیریت بود خود ما انجام می دادیم.

,

 

,

تورم عامل ایجاد تاخیر در تحویل 2 پروژه

,

 

,

حسین خانی مدیر اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان روانسر در گفت و گو با سراب روانسر، در رابطه با طرح مسکن مهر روانسر عنوان داشت: از تمامی واحد ها و پروژه های مسکن مهر روانسر تنها دو پروژه بسیج کارگری به ظرفیت 16 واحد با پیشرفت فیزیکی 90 درصدی باقی مانده است که به زودی تحویل مالکین می شود.

, سراب روانسر,

 

,

مدیر اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی روانسر تصریح داشت: یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث تأخیر در تحویل واحدهای مسکن مهر در روانسر شده است تورم می باشد که در کنار ضعف پیمانکارها باعث شده این واحدها دیر به بهره برداری برسد.

,

 

,

خانی در پایان افزود: در شهرستان روانسر پروژه های مختلفی تحت عنوان مسکن مهر وجود دارند از مسکن مهر کارگری گرفته تا بسیج و حتی چندین پروژه در قالب طرح های شخصی ایجاد شده است که خوشبخاته هر چند با تأخیر اما به غیر از همان 16 واحد ذکر شده که آنهم چندین خانوار اکنون در آن حضور دارند مابقی تکمیل شده و اکنون مردم در آن ساکن هستند.

,

 

,

انتظار چندساله برای تکمیل پروژه مسکن مهر جوانرود

,

 

,

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از جوانرود هه وال، با آغاز ساخت عملیات ساخت 1600 واحد مسکن مهر جوانرود در پروژه های مولوی و هلانیه امید فراوانی در میان قشر کم درآمد و اجاره نشین به وجود آمد اما امروز عملیات ساخت آن با کندی پیش می رود.

, شبکه اطلاع رسانی مرصاد, جوانرود هه وال,

 

,

متقاضیان این واحد ها بخصوص در بخش مسکن مهر مولوی در خیابان سعدی کماکان در بلاتکلیفی به سر می برند.

,

 

,

این مشکل در حالی است که در سال جاری قیمت اجاره بها ها در حد غیر منتظره ای اجاره نشینها را شوکه کرده است. بالا بودن اجاره بها در شهرستان جوانرود به حدی است که در میان شهرستانهای اورامانات بدون رقیب و پیشتازاست.

,

 

,

اجاره نشین ها با افزایش نجومی و شوکه کننده نرخ اجاره ها مواجه شده اند که با این شرایط تنها امید آنان پیشرفت مناسب مسکن مهر بر اساس وعده های مطرح شده از سوی مسئولین است.

,

 

,

 

,

ضعف نظارتی مشکل اصلی مسکن مهر جوانرود

,

 

,

نعمت الله منوچهری نماینده پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی در این زمینه به خبرنگار جوانرود هوال گفت: موارد زیادی از جمله عدم نظارت کافی و شایسته دستگاههای زیربط از مدیران استانی گرفته تا مدیران شهرستان و اداره تعاون شهرستان و همچنین کم کاری هیات مدیره و مدیران اتحادیه و تعاونیهای مسکن در به وجود آمدن این شرایط موثر بوده اند.

,

 

,

منوچهری تصریح کرد: در کنار ضعف نظارتی مسئولین امر یکی از مشکلات در این راستا عدم پی گیری لازم از سوی مردم و عدم دقت در انتخاب هیات مدیره تعاونی ها و اتحادیه ها بوده است که در تاخیرات نقش بسزایی داشته است.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: تلاش من در راستای مقابله با تخلفات جدی تر خواهد شد، زیرا که بر مبنای قانون دست اندرکاران از جمله اتحادیه می بایست در مورد ارائه بیلان کار و گزارشی از عملکرد کاری و مالی جدیت لازم را داشته باشند تا همزمان با ارائه گزارشها از عملکردها و سطح پیشرفتها،  مشخص شود سهم آورده مردمی کجا و در چه زمینه ای هزینه شده است.

,

 

,

این مشکلات فقط مختص پیمانکاران نبوده و عدم همکاری مناسب برخی از متقاضیان در موضوع  سهم آورده ای که می بایست در موعد مقرر پرداخت شود نیز تاثیر گذار بوده است.

,

 

,

 

,

مردم توانایی پرداخت پول بیشتری برای مسکن مهر را ندارند

,

 

,

حبیب الله رمضانی یکی از اعضای پروژه مسکن مهر مولوی جوانرود نیز به جوانرود هوال گفت: سالهاست که متقاضیانی که بیشتر آنان برای تامین آورده اولیه از سر ناچاری اقدام به فروش طلا و اخذ وام  کرده بودند، چشم امیدشان به تحویل واحد های خود است تا از اجاره نشینی که در سالهای اخیر با موجی از افزایش غیر منتظره همراه بوده است، خلاص شوند.

,

 

,

وی گفت: چند سالی است که هر چند ماه یک بار با وعده تحویل چندین واحد روبرو هستیم اما در واقع پیشرفت پروژه آنچنان کند است که همیشه این وعده ها محقق نشده و تنها متقاضیان هستند که بلا تکلیف و گاهی با فشارهای فراوانی در زمینه اجاره مسکن روبرو هستند. از سوی دیگر با درخواست پرداخت سهم آورده بیشتر مواجه می شوند که توانایی تامین آن را ندارند.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: مسئولین باید ناظر و پی گیر این امر باشند زیرا به طور قطع در صورت عدم تحقق آن متقاضیان باید سالهای متمادی دیگری به خاطر کم کاری عده ای با در نظر گرفتن تورم و هزاران مسئله دیگر سهم آورده بیشتری پرداخت کنند که در توان بسیاری از آنها نبوده و ظلمی وصف ناپذیر به طبقه مستضعف جامعه است.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه