اخبار داغ

ائمه جمعه از پیروزی انقلاب تا کنون؛

سمنان تاکنون چند امام جمعه داشته است؟

سمنان تاکنون چند امام جمعه داشته است؟
آیت الله شیخ عباسعلی اختری، حجت الاسلام والمسلمین شیخ محمد حسن اختری و آیت الله سید محمد شاهچراغی؛ ائمه جمعه شهرستان سمنان از ابتدای برگزاری نماز جمعه پس از انقلاب تا کنون هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، فریضه مهم نماز جمعه زنده شد وامام راحل دستور برگزاری آنْ را صادر کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

در نخستین جمعه ماه مبارک رمضان سال 1399 ق که مصادف با پنجم مردادماه 1358 ش بود، با شرکت بیش از یک میلیون نفر از مردم مسلمان، اولین نماز جمعه، به امامت و پیشوایی مرحوم آیت اللّه طالقانی در دانشگاه تهران، و با شکوه و عظمت خاصی برگزار شد.

,

از آن پس روز 5 مرداد ماه در تقویم کشورمان، سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور نامگذاری شد.

,

اولین نماز جمعه استان سمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی ۲۷ آذر ۱۳۵۸ در مهدیشهر به امامت آیت الله سید محمد شاهچراغی اقامه شد.

,

به همین بهانه شبکه اطلاع رسانی مرآت به معرفی ائمه جمعه شهرستان سمنان از ابتدای برگزاری نماز جمعه پس از انقلاب تا کنون پرداخته است.

,

آیت الله شیخ عباسعلی اختری اولین امام جمعه سمنان

, آیت الله شیخ عباسعلی اختری اولین امام جمعه سمنان ,

آیت الله شیخ عباسعلی اختری  سال 1318 در گرمسار متولد شد و در سال 1337 با ورود به حوزه مقدس علمیه با کسب فیض از محضر حضرات آیات به درجه اجتهاد رسید.

,

وی در طول زندگی مبارزاتی خویش بارها تحت تعقیب عوامل رژیم ستم شاهی قرار گرفته  و در سالهای 42،54 و56 دستگیر و روانه زندان شدند.

,

, ,

آیت الله شیخ عباسعلی اختری در سال 1360، اولین امام جمعه سمنان بود که در حال حاضر صاحب بیش از 50 نسخه تالیفات، دو دوره نماینده مردم مشهد و تهران در مجلس شورای اسلامی، عضو فعلی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور است.

,

حجت الاسلام والمسلمین شیخ محمد حسن اختری دومین امام جمعه سمنان

, حجت الاسلام والمسلمین شیخ محمد حسن اختری دومین امام جمعه سمنان ,

حجت الاسلام والمسلمین شیخ محمد حسن اختری سال 1324 در سرخه متولد شد و پس از تحصیلات ابتدایی به حوزه علمیه قم رفت و به عنوان اولین طلاب مدرسه آیت‏الله العظمی گلپایگانی(ره) قرار گرفت.

,

حجت الاسلام والمسلمین اختری از سال 51 تا 57 در اسارت به سر می برد.

,

با تأسیس نهاد مقدس جهاد سازندگی با حکم امام راحل و به طور همزمان به عنوان نماینده ایشان در این سازمان عمرانی و جهادی و نیز امام جمعه سمنان منصوب گشت.

,

, ,

حجت الاسلام والمسلمین شیخ محمد حسن اختری در سال 1362، دومین امام جمعه سمنان بود که 15 سال سفیر ایران در جمهوری عربی سوریه،عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل‏بیت(ع)،  دبیر کل فعلی مجمع جهانی اهل بیت، از سمت هایش است که در حال حاضر با علمای بیش از300 کشور دنیا در ارتباطند.

,

آیت الله شیخ عباسعلی اختری سومین امام جمعه سمنان

, آیت الله شیخ عباسعلی اختری سومین امام جمعه سمنان ,

مجددا آیت الله عباسعلی اختری در سال 65 به امامت جمعه سمنان منصوب شدند.

,

آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان

, آیت, الله, سید, محمد, شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان,

آیت الله سید محمد شاهچراغی در سال 1313 در دامغان متولد شد و و پس از تحصیلات ابتدایی به حوزه علمیه قم رفت و  تحصیل در قم به مدت ۱۷ سال ادامه داشت تا اینکه در سال ۱۳۵۱ به شهر سمنان بازگشت.

,

وی در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، در جهت تاسیس حوزه علمیه عصمتیه تلاش بسیاری کرد.

,

 مسئولیت اداره بنیاد شهید استان را برعهده گرفته و متجاوز از ۲۲ سال به خانواده معظم شهدا خدمت رسانی کرد.

,

, ,

آیت الله سید محمد شاهچراغی در دی ماه سال ۱۳۸۰ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان سمنان منصوب شد.

,

وی دو دوره مسئولیت نمایندگی مردم استان سمنان در مجلس خبرگان را عهده‌دار بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه