اخبار داغ

اولین فرماندار زن در گلستان ؛

مرجان نازقلیچی به عنوان فرماندار بندرترکمن معارفه شد+سوابق

مرجان نازقلیچی به عنوان فرماندار بندرترکمن معارفه شد+سوابق
مراسم تودیع و معارفه فرماندار بندرترکمن ساعت 15 امروز برگزار شد و مرجان نازقلیچی به عنوان نخستین فرماندار زن استان گلستان کار خود را آغاز کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از گلستان ما ؛ بعد از کش و قوس فراوان بر سر انتخاب فرماندار بندرترکمن و تحلیل های مختلف پیرامون جنس فرماندار که یک زن می باشد بالاخره استاندار گلستان تصمیم خود را گرفت و مرجان نازقلیچی را به عنوان اولین فرماندار زن در استان گلستان منصوب کرد.

مرجان نازقلیچی کارمند فرمانداری بندرترکمن و مشاور بانوان فرماندار قبلی بوده و چند ماهی به عنوان گزینه فرمانداری بندر ترکمن مطرح بوده است .

گفته می شود برخی از اهالی بندرترکمن و امام جمعه اهل سنت این شهر نیز با این انتصاب مخالفند و امام جمعه اهل تشیع بندرترکمن نیز هفته گذشته صراحتا با این انتصاب مخالفت کرد .

تحلیل انتخاب فرماندار بندرترکمن نشان می دهد که انتخاب یک فرماندار زن برای استان گلستان بصورت تحمیلی از سوی گروهی خاص به عنوان مطالبه سیاسی مطرح شده و استاندار گلستان و کارگروه انتصابات به نوعی در معذوریت قرار داشتند که حتما یک فرماندار زن انتخاب کنند .

اما در این بین پیشنهاد شد که اگر واقعا استانداری گلستان در انتخاب فرماندار زن اجبار دارد این موضوع را در شهری مانند ازادشهر یا کردکوی پیاده کند چون بندرترکمن کمی و کاستی های فراوانی دارد و شاید بستر فراهم نباشد تا یک زن اوضاع آن را سر و سامان دهد .

مراسم تودیع و معارفه مرجان نازقلیچی ساعت 15 امروز با حضور مسئولین استانی برگزار شد و عبدالحمید گوکلانی فرماندار سابق با این سمت خداحافظی خواهد کرد .

, شبکه اطلاع رسانی دانا, گلستان ما,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

سوابق اجرایی:

کارشناس امور بانوان فرمانداری ترکمن در تاریخ 30/11/81 از طریق آزمون استخدامی جذب بدنه وزارت کشور گردیده

بخشدار مرکزی شهرستان ترکمن از تاریخ 30/1/83 لغایت 25/4/85

هیئت موسس و مدیر کانون فرهنگ اجتماعی بانوان ساعی از بدو تاسیس تا کنون (شماره ثبت 7 در اردیبهشت 1383)

بازرس علی البدل مجمع قاریان راه نور بندرترکمن زیر نظر دفتر الحاج آخوند عابدی کر امام جمعه بندرترکمن

عضو شورای حل اختلاف بندرترکمن شعبه چهارم ، صلح و سازش از سال 1383 تاکنون

مسئول روابط عمومی و سایت خبری فرمانداری ترکمن طی سالهای 87-1386 و مسئول اطلاعات اقتصاد خانوار و یارانه

قبولی در آزمون بعثه مقام معظم رهبری در سال 1388 به عنوان معینه (دستیار روحانی بین کاروانهای حج احناف استان گلستان با کد (210771)

تشرف به زیارت مکه مکرمه و مدینه منوره در سال 1390 با کاروان 38023 بندرترکمن در سال 1392 با کاروان 38018 گنبد کاووس به عنوان معینه

دعوت و شرکت در کنفرانس بین المللی وحدت از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب طی سالهای متوالی 92-1389

افتخار زیارت مقام معظم رهبری در سالهای 92-89 طی شش فقره دیدار

عضو انجمن اولیا و مربیان مدرسه شهید رجایی

طی مرحله مقدماتی ختم قرآن مجید از مجمع قاریان راه نور بندرترکمن طی سالهای 77-76

همکاری در قالب کمیسیون فرهنگی تبلیغات اسلامی – کمیسیون همکاری با دولت بسیج

نائب رئیس کمیته سازمان نهاد بانوان مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور ، دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان گلستان از تاریخ 1390در غالب کمیته های 22 گانه مرکز

نائب رئیس شورای راهبردی بانوان بسیج خواهران شهرستان ترکمن و بسیجی فعال

سخنرانی و ارائه مقاله ”نقش زنان در بیداری اسلامی از منظر امام خمینی (ره) در همایش بزرگ امام و بیداری اسلامی توسط دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استانهای گیلان و گلستان و کمیته های 22 گانه مرکز بزرگ اسلامی خرداد -1391 در مصلی گرگان

سخنرانی و ارائه مقاله "نقش زنان در وحدت اسلامی با توجه به سیره نبوی رسول اکرم (ص)" در مراسم ابعد رسول اکرم (ص) در مصلی گرگان 28 صفر 1392

عضوء کمیته مطالعه نهضت مفید شهرستان ترکمن

دریافت لوح سپاس از دفتر مقام معظم رهبری طی نامه شماره 8/120214-1392/10/22 به جهت ارسال مقاله "نقش رهبری در اتحاد امت واحده اسلامی"

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه