اخبار داغ

بازفت تکه ای از بهشت زیبای خداوند که فراموش شده است + تصاویر

بازفت تکه ای از بهشت زیبای خداوند که فراموش شده است + تصاویر
بعضی از روستاهای بازفت به علت عدم دسترسی آسان و نبود جاده آسفالته و بن بست بودن، بکر و دست نخورده باقی مانده است البته عدم دسترسی آسان و نبود جاده آسفالته باعث شده تا این روستای بسیار زیبا که گویی تکه ای از بهشت زیبای خداوند است از دید عموم و مردم و گردشگران و هنرمندان پنهان بماند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کوهرنگ خبر، بخش بازفت شهرستان کوهرنگ در استان چهار محال و بختیاری واقع شده است که از زیباترین مناطق جنوب غربی کشور است و دارای روستاها و دهستان های متعددی است که این منطقه در 190کیلومتری مرکز استان چهار محال و بختیاری و در همجواری با استان خوزستان قرار دارد و از دیر باز یکی از مهمترین ایل راه های قوم بختیاری بوده است.

بازفت در فصل بهار و تابستان با هوای مطبوع و دلنشین و طبیعت سرسبز و آبهای خروشانش بیشتر مورد توجه گردشگران است.

این منطقه زیبا به دو بخش بالا و پایین تقسیم میشود که بازفت بالا در همجواری با استان خوزستان قرار دارد، پوشش گیاهی بازفت عموماُ از درختان بلوط و گردو است و همچنین بسیاری از گیاهان دارویی در این منطقه وجود دارد که سهم بسزایی در جذب گردشگر ایفا میکند.



همانطور که اشاره شد این منطقه زیبا دارای روستاهای متعددی است که یکی از زیباترین روستاها روستای زیبای کیارس واقع در 10کیلومتری شمال غربی بازفت و در 1کیلومتری قلهُ هفت تنان در دامنه زردکوه بختیاری است که به علت عدم دسترسی آسان و نبود جادهُ آسفالته و بن بست بودن روستا بکر و دست نخورده باقی مانده است البته عدم دسترسی آسان و نبود جاده آسفالته باعث شده تا این روستای بسیار زیبا که گویی تکه ای از بهشت زیبای خداوند است از دید عموم و مردم و گردشگران و هنرمندان پنهان بماند.


بافت عشایری یکی از زیبایی های فرهنگی و اجتماعی کشورمان است که در کنار هوای مطبوع و دل انگیز و انبوهی از گیاهان معطر و درختان سربه فلک کشیده و چشمه های همیشه خروشانی مانند چشمهُ هفت تنان زیبایی و جذابیت این روستا را در چشم و دل هر بیننده ای صد چندان میکند.

در کنار موارد متعدد یاد شده وجود امام زاده ای بنام پیر چابک (پیراوک )با قدمتی چند صد ساله زیبایی مذهبی و طراوت خاصی را به این منطقه بخشیده است و مانند دیگر امام زاده های سرزمین بختیاری در میان مردم این روستا و اطراف از احترام و قداست ویژه ای برخوردار است.


ساکنین روستای کیارس را مردمانی با اصالت و با فرهنگ و غیور از تش خدروند تیره غریبوند از طایفه بزرگ  موری تشکیل میدهند و درکنار آنها از دیگر طوایف بختیاری مانند بویری، فرگنی و بهداروند هم حضور دارند البته خانواده هایی از طایفه ذلقی معروف به اولاد رحیم نیز در این منطقه ساکن هستند که به علت وصلت های زیاد عموما به فامیلی خدری شهرت پیدا کرده اند.

تمامی این طوایف سالیان درازی است که بسیار مسالمت آمیز و برادرانه در کنار هم زندگی میکنند روستای کیارس با مردم بافرهنگ و طبیعت زیبا و دیگر ویژگی های کم نظیرش نیازمند توجه بیشتر مسئولین محلی و استانی است تا از این ظرفیت های خدادادی در جهت پیشرفت و ابادانی بیشتر منطقه استفاده شود. 


به عقیده نگارنده و افرادی که از این روستای زیبا دیدن کرده اند میتوان با توسعه راه های اسفالته و بهسازی به توسعه روستا کمک شایانی نمود همچنین رسانه های محلی و ملی و صداوسیمای استان چهارمحال و بختیاری و استان خوزستان میتوانند در معرفی ظرفیت های بکر این منطقه و تبدیل آن به یک منطقه نمونه گردشگری کمک زیادی نمایند.

نگارنده :افشین خدری
 
 





انتهای پیام/610ک

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوهرنگ خبر,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
, ,
,
,
, ,
,
,
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه