اخبار داغ

به مناسبت دهه وقف؛

حسینیه و عزاخانه سیدالشهدا(ع) بازار زرند افتتاح شد

حسینیه و عزاخانه سیدالشهدا(ع) بازار زرند افتتاح شد
به مناسبت دهه وقف، مراسم افتتاحیه حسینیه و عزاخانه سیدالشهدا(ع) بازار زرند موقوفه مرحوم حاجیه احمدی با حضور مسئولین و بازاریان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش صبح زرند ، ظهر امروز به مناسبت دهه وقف، حسینیه و عزاخانه سیدالشهدا(ع) بازار سهرابی زرند موقوفه مرحوم حاجیه بی بی احمدی با حضور امام جمعه ، فرماندار ، جمعی از مسئولین شهرستان و بازاریان زرند افتتاح شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به گزارش , صبح زرند,  ، ظهر امروز به مناسبت دهه وقف، حسینیه و عزاخانه سیدالشهدا(ع) بازار سهرابی زرند موقوفه مرحوم حاجیه بی بی احمدی با حضور امام جمعه ، فرماندار ، جمعی از مسئولین شهرستان و بازاریان زرند افتتاح شد.,

حجت الاسلام زواری رئیس اداره اوقاف شهرستان زرند در این مراسم ضمن خیرمقدم به حضار، گفت: طبق آیات قرآن، مسئله جهاد مالی مقدم شده است بر جهاد جانی و این نشان از اهمیت بالای این مسئله دارد.

,

وی اظهار داشت: واقفی که وقفی را صورت داده باید همگان کمک نمایند تا نیت واقف به اجرا در آید و خوشحالیم که بازاریان به کمک اداره اوقاف آمدند تا این حسینیه طبق نیت واقف ساخته شود.

,

در ادامه، حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه زرند ضمن گرامیداشت دهه وقف، بیان داشت: آدمی با وقف می تواند خودش را زنده نگه دارد و نیتش را ماندگار کند و یک ذخیره جاری را نزد خداوند ایجاد کند که پس از مرگش نیز خیر و پاداشش به وی برسد.

,

وی گفت: در قرآن مستقیماً سخن از وقف نشده است اما در منابع فقهی از وقف به عنوان حبس مال نام برده می شود به این معنی که اصل مال حفظ می شود اما منافع آن به جامعه و نیت واقف می رسد.

,

ابراهیمی یادآور شد: از برکت انقلاب اسلامی، وقف زنده شد چرا که قبل از انقلاب و در زمان طاغوت خیلی از اموال وقفی از بین رفت و چپاول شد.

,

وی در ادامه خطاب به بازاریان گفت: خمس و زکات مال همچون نماز و روزه واجب است بنابراین شما نیز خمس مال خود را حساب نمایید تا مدیون نمانید و اینگونه مطمئن باشید که برکت در کار شما بیشتر خواهد شد.

,

از دیگر برنامه های این مراسم، اقامه نماز جماعت ظهر و عصر، روضه خوانی و عزاداری و صرف نهار در این مکان مقدس بود.

,

حسینیه و عزاخانه سیدالشهدا (ع) از موقوفات مرحوم حاجیه بی بی احمدی واقع در بازار سهرابی زرند در حدود ۲۵۰ مترمربع می باشد که به همت اداره اوقاف و بازاریان زرند و در راستای اجرای نیت موقوفه ساخته شده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه