متخصص پزشکی مولکولی:

افراد سالم می توانند روزه بگیرند/ماه رمضان فرصت خوب برای حفظ سلامتی است

افراد سالم می توانند روزه بگیرند/ماه رمضان فرصت خوب برای حفظ سلامتی است
دالوندی یکی از متخصصان پزشکی مولکولی با بیان این مطلب که افراد سالم می توانند روزه بگیرند، گفت: روزه یکی از واجبات دینی است که با رعایت مراقبتهای بهداشتی در شرایط فعلی، می تواند در حفظ سلامتی بدن موثر واقع شود. افراد سالم و نه افرادی که در دوره درمان یا نقاهت بیماری به سر می برند می توانند روزه بگیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دالوندی مدیر شبکه بهداشت تفرش و از متخصصان پزشکی مولکولی در گفتگو با دیارآفتاب با بیان این مطلب که افراد سالم می توانند روزه بگیرند، گفت: روزه یکی از واجبات دینی است که با رعایت مراقبتهای بهداشتی در شرایط فعلی، می تواند در حفظ سلامتی بدن موثر واقع شود. افراد سالم و نه افرادی که در دوره درمان یا نقاهت بیماری به سر می برند می توانند روزه بگیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

دالوندی اظهار کرد: رعایت محدودیتهای کاری ایجاد شده، ماندن بیشتر در منزل و استراحت سبب می شود تا بدن کمتر دچار ضعف و کمبود آب شود و توانایی مقابله با بیماری ها را داشته باشد. همچنین رعایت فاصله گذاری در ماه رمضان، سبب می شود این بیماری در ماه رمضان بهتر کنترل شود.

وی افزود: ماه رمضان فرصت خوب برای انجام واجبات دینی و هم زمانی برای حفظ سلامتی از طریق رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی است.

مدیر شبکه بهداشت تفرش با اشاره به این مطلب که در ماه رمضان، دستورالعملهای تغذیه ای از سوی شبکه بهداشت در حال تنظیم است و در اختیار مردم قرار می گیرد، بیان کرد: در طول ماه رمضان، در کنار آموزش، بازرسی ها به خصوص بر روی مواد غذایی که به دست مردم می رسد، تشدید پیدا می کند تا از شدت این بیماری کاسته شود.

دالوندی ادامه داد: غذاهای جامد، دیرهضم، بدهضم، فست فودها نباید جایی در تغذیه ماه رمضان داشته باشند، بلکه استفاده از غذاهای سنتی، نوشیدن مقدار زیاد آب از افطار تا سحر، استفاده از آب میوه ها، میوه و سبزیها و غلات می تواند سبب تقویت سیستم ایمنی و گوارش شود.

وی با تاکید به این مطلب که مردم به توصیه ها و هشدارهای بهداشتی توجه کنند، خاطر نشان کرد: رعایت مسائل بهداشتی و تردد کمتر در خیابانها و معابر عمومی سبب کاهش مبتلایان به بیماری کرونا می شود. همچنین افراد مبتلا که در دوره قرنطینه خانگی به سر می برند به هیچ وجه در خیابانها تردد نکنند.

به گفته وی آخرین آمار مبتلایان به بیماری کرونا در تفرش ۳۲ نفر، آمار بهبود یافتگان  بالای ۲۰ نفر هستند و ۷ نفر از آنها در قرنطینه خانگی به سر می برند.

انتهای پیام/

,

دالوندی اظهار کرد: رعایت محدودیتهای کاری ایجاد شده، ماندن بیشتر در منزل و استراحت سبب می شود تا بدن کمتر دچار ضعف و کمبود آب شود و توانایی مقابله با بیماری ها را داشته باشد. همچنین رعایت فاصله گذاری در ماه رمضان، سبب می شود این بیماری در ماه رمضان بهتر کنترل شود.

,

وی افزود: ماه رمضان فرصت خوب برای انجام واجبات دینی و هم زمانی برای حفظ سلامتی از طریق رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی است.

,

مدیر شبکه بهداشت تفرش با اشاره به این مطلب که در ماه رمضان، دستورالعملهای تغذیه ای از سوی شبکه بهداشت در حال تنظیم است و در اختیار مردم قرار می گیرد، بیان کرد: در طول ماه رمضان، در کنار آموزش، بازرسی ها به خصوص بر روی مواد غذایی که به دست مردم می رسد، تشدید پیدا می کند تا از شدت این بیماری کاسته شود.

,

دالوندی ادامه داد: غذاهای جامد، دیرهضم، بدهضم، فست فودها نباید جایی در تغذیه ماه رمضان داشته باشند، بلکه استفاده از غذاهای سنتی، نوشیدن مقدار زیاد آب از افطار تا سحر، استفاده از آب میوه ها، میوه و سبزیها و غلات می تواند سبب تقویت سیستم ایمنی و گوارش شود.

,

وی با تاکید به این مطلب که مردم به توصیه ها و هشدارهای بهداشتی توجه کنند، خاطر نشان کرد: رعایت مسائل بهداشتی و تردد کمتر در خیابانها و معابر عمومی سبب کاهش مبتلایان به بیماری کرونا می شود. همچنین افراد مبتلا که در دوره قرنطینه خانگی به سر می برند به هیچ وجه در خیابانها تردد نکنند.

,

به گفته وی آخرین آمار مبتلایان به بیماری کرونا در تفرش ۳۲ نفر، آمار بهبود یافتگان  بالای ۲۰ نفر هستند و ۷ نفر از آنها در قرنطینه خانگی به سر می برند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه