مدیر کل انتقال خون استان بوشهر:

کاهش ذخایر خونی در بوشهر/ نذر اهدای خون تا اربعین ادامه دارد

کاهش ذخایر خونی در بوشهر/ نذر اهدای خون تا اربعین ادامه دارد
عبیدی گفت: پس از شیوع ویروس کووید۱۹ اهدای خون در استان بوشهر کاهش یافته است و با توجه به نیاز به خون و فرآورده‌های خونی در بیمارستان‌های استان بوشهر اکنون این مراکز نیز کمبود ذخایر خونی را دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نرگس عبیدی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار سپاس، اظهار کرد: پس از شیوع ویروس کووید۱۹ اهدای خون در استان بوشهر کاهش یافته است و با توجه به نیاز به خون و فرآورده‌های خونی در بیمارستان‌های استان بوشهر اکنون این مراکز نیز کمبود ذخایر خونی را دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

وی با بیان اینکه یکی از علل کاهش ذخایر خون با توجه به کاهش اهدا خون به باور غلط انتقال ویروس کرونا از این طریق بر می‌گردد، گفت: ویروس کووید۱۹ یا همان کرونا با اهدای خون به افراد منتقل نمی‌شود و متاسفانه یک تصور غلط در بین مردم به وجود آمده که ویروس از این طریق قابلیت انتشار می باشد.

عبیدی با بیان اینکه عمده مصرف خون در استان بیماران خاص، عمل‌های جراحی و مصدومان حوادث جاده‌ای هستند، افزود: دستگاه‌های خون‌گیری در پایگاه‌های انتقال خون سراسر استان به‌طور مستمر ضدعفونی می‌شوند.

مدیر کل انتقال خون استان بوشهر تصریح کرد: چهار پایگاه انتقال خون در شهرهای بوشهر، کنگان، برازجان، گناوه برای خونگیری از مردم نوع‌دوست جهت تامین خون‌های مورد نیاز بیماران استان بوشهر فعال می باشد.

عبیدی از افزایش حدود شش درصدی اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورا نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و گفت: این نذر تا اربعین حسینی سال جاری نیز ادامه دارد.

وی در پایان با بیان اینکه هم اکنون استان بوشهر به همه گروه‌های خونی به ویژه‌ گروه‌های خونی A و O نیازمندمی باشد گفت: از مردم شریف و نوع دوست استان بوشهر تقاضا داریم وضعیت نیازمندان به خون را در نظر داشته باشند و با مراجعه به پایگاه های انتقال خون به یاری نیازمندان این نعمت الهی بشتابند، و افرادی که امکان اهدای خون برای آنها فراهم نیست نیز در دعوت مردم به این کار خیر همکاری نمایند.

/ انتهای پیام

,

وی با بیان اینکه یکی از علل کاهش ذخایر خون با توجه به کاهش اهدا خون به باور غلط انتقال ویروس کرونا از این طریق بر می‌گردد، گفت: ویروس کووید۱۹ یا همان کرونا با اهدای خون به افراد منتقل نمی‌شود و متاسفانه یک تصور غلط در بین مردم به وجود آمده که ویروس از این طریق قابلیت انتشار می باشد.

عبیدی با بیان اینکه عمده مصرف خون در استان بیماران خاص، عمل‌های جراحی و مصدومان حوادث جاده‌ای هستند، افزود: دستگاه‌های خون‌گیری در پایگاه‌های انتقال خون سراسر استان به‌طور مستمر ضدعفونی می‌شوند.

مدیر کل انتقال خون استان بوشهر تصریح کرد: چهار پایگاه انتقال خون در شهرهای بوشهر، کنگان، برازجان، گناوه برای خونگیری از مردم نوع‌دوست جهت تامین خون‌های مورد نیاز بیماران استان بوشهر فعال می باشد.

عبیدی از افزایش حدود شش درصدی اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورا نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و گفت: این نذر تا اربعین حسینی سال جاری نیز ادامه دارد.

وی در پایان با بیان اینکه هم اکنون استان بوشهر به همه گروه‌های خونی به ویژه‌ گروه‌های خونی A و O نیازمندمی باشد گفت: از مردم شریف و نوع دوست استان بوشهر تقاضا داریم وضعیت نیازمندان به خون را در نظر داشته باشند و با مراجعه به پایگاه های انتقال خون به یاری نیازمندان این نعمت الهی بشتابند، و افرادی که امکان اهدای خون برای آنها فراهم نیست نیز در دعوت مردم به این کار خیر همکاری نمایند.

/ انتهای پیام

,

وی با بیان اینکه یکی از علل کاهش ذخایر خون با توجه به کاهش اهدا خون به باور غلط انتقال ویروس کرونا از این طریق بر می‌گردد، گفت: ویروس کووید۱۹ یا همان کرونا با اهدای خون به افراد منتقل نمی‌شود و متاسفانه یک تصور غلط در بین مردم به وجود آمده که ویروس از این طریق قابلیت انتشار می باشد.

,

عبیدی با بیان اینکه عمده مصرف خون در استان بیماران خاص، عمل‌های جراحی و مصدومان حوادث جاده‌ای هستند، افزود: دستگاه‌های خون‌گیری در پایگاه‌های انتقال خون سراسر استان به‌طور مستمر ضدعفونی می‌شوند.

,

مدیر کل انتقال خون استان بوشهر تصریح کرد: چهار پایگاه انتقال خون در شهرهای بوشهر، کنگان، برازجان، گناوه برای خونگیری از مردم نوع‌دوست جهت تامین خون‌های مورد نیاز بیماران استان بوشهر فعال می باشد.

,

عبیدی از افزایش حدود شش درصدی اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورا نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و گفت: این نذر تا اربعین حسینی سال جاری نیز ادامه دارد.

,

وی در پایان با بیان اینکه هم اکنون استان بوشهر به همه گروه‌های خونی به ویژه‌ گروه‌های خونی A و O نیازمندمی باشد گفت: از مردم شریف و نوع دوست استان بوشهر تقاضا داریم وضعیت نیازمندان به خون را در نظر داشته باشند و با مراجعه به پایگاه های انتقال خون به یاری نیازمندان این نعمت الهی بشتابند، و افرادی که امکان اهدای خون برای آنها فراهم نیست نیز در دعوت مردم به این کار خیر همکاری نمایند.

,

/ انتهای پیام

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه