اخبار داغ

پژوهشگر روابط بین الملل در گفتگو با دانا:

نقش بی بدیل حاج قاسم در مهار و شکست داعش/ مقاومت، ویترین انقلاب اسلامی است

نقش بی بدیل حاج قاسم در مهار و شکست داعش/ مقاومت، ویترین انقلاب اسلامی است
پژوهشگر روابط بین الملل گفت: وجدان بشریت به ویژه کشورهای منطقه از این امر کاملا آگاه هستند که حاج قاسم نقش بی بدیلی در شکست جریان تکفیری داعش داشت.

مرتضی شکری پژوهشگر روابط بین الملل و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به وحشت و تنفر آمریکایی ها از شهید سلیمانی، گفت: حاج قاسم سلیمانی یک جریان فکری را که انقلاب اسلامی تحت عنوان مقاومت راه اندازی کرده بود و به آن پرو بال داده بود به اوج خود در سطح جهانی رساند.

پژوهشگر روابط بین الملل با بیان اینکه آمریکایی ها همواره از جریان مقاومت ترس داشتند، اظهار داشت: جریان مقاومت می تواند جریان ساز سایر جنبش های اسلامی علیه این استکبار جهانی شود.  طبعیتا یک قدرت جهانی در مقابل همچین جریان فکری مقاومت خود را قبول خواهد کرد و به هرقیمتی که شده دوست دارد این جریان را یا مهار کند یا خاموش نگه دارد.

این مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه حاج قاسم اوج اعتدال مقاومت بود، تصریح کرد: حاج قاسم نه تنها در عرصه جبهه بلکه در حوزه اندیشه ای و فکری مقاومت را به مرحله ای رساند که آمریکایی ها طبیعتا احساس خطر کنند.

نقش بی بدیل حاج قاسم در مهار و شکست داعش

مرتضی شکری افزود: همه دنیا و وجدان بشری به این باور رسیده بودند که مقاومت اسلامی و مقاومت سپاه قدس به رهبری و فرماندهی حاج قاسم یک نقش بی بدیلی در مهار و شکست جریان تفکیری داعش داشته است. با اینکه دنیا در چند سال اخیر به انواع مختلف تلاش کردند که شکست داعش را مصادره به مطلوب کنند و به اسم خود تمام کنند، اما وجدان بشریت به ویژه کشورهای منطقه از این امر کاملا آگاه هستند که حاج قاسم نقش بی بدیلی در شکست این جریان تکفیری داشت و امروز هم اگر ثبات در کشورهایی مثل عراق و سوریه است به واسطه جان فشانی های همچنین شخصیت بزرگواری بوده است.

 

راه حاج قاسم بسیار پررنگ تر ادامه پیدا خواهد کرد

وی با بیان اینکه مقاومت یک جریان فکری است که فقط بعد نظامی  آن را نباید نگاه کرد، تصریح کرد: این جریان مقاومت حاج قاسم ها را فدا می کند برای این اندیشه مقاومتی که برای مبارزه با استکبار است و قطعا این راه حاج قاسم بسیار پررنگ تر ادامه پیدا خواهد کرد. ما خیلی از سربازان و پاسدارانی داریم که در این راه عمر خود را می گذارند. این مسیر مسیری درخشان است و همیشه در تاریخ ثبت خواهد شد. چه بسا ما فرماندهان دیگری داشته باشیم که جانفشانی های پررنگی را در تاریخ مقاومت اسلامی از خود در آینده نشان خواهند داد.

پژوهشگر روابط بین الملل با تاکید بر اینکه شخصیت حاج قاسم یک شخصیت ملی است، افزود: هیچ جناحی نمی تواند شخصیت حاج قاسم را مصادره مطلوب کند و حتی کسانی که  نسبت به جمهوری اسلامی خط فکری منتقدی دارند، شخصیت حاج قاسم برایشان یک شخصیت ارزشمندی است که بهش احترام می گذارند.

این مدرس دانشگاه در ادامه افزود: بازتاب ها بعد از شهادت این مرد بزرگوار در سطح کشورهای منطقه و دنیا نشان داد که چقدر فرماندهان نظامی و رهبران سیاسی دنیا از این حادثه دردناک اظهار تاسف کردند. حاج قاسم یک شخصیت فراملی هستند چرا که بنیان گذار و پروبال دهنده به یک اندیشه ای از مقاومت هستند که در مقابل استکبار جهانی جذابیت هایی برای ملت های مظلوم دارد.

مرتضی شکری در پایان گفت:‌ مقاومت ویترین انقلاب اسلامی است و هر گونه کم و کاستی می تواند به این وجهه آسیب برساند لذا اگر میخوایم راه مقاومت ادامه داشته باشد و مثل یک الماس بدرخشد، باید این ارزش های انقلابی را با سیاست گذاری های درست و خدمت به مردم عزیز حفظ کنیم.

خبرنگار : فاطمه میرزاآقایی

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه