اخبار داغ

زارع‌ پور در گفتگو اختصاصی با دانا:

تکمیل شبکه ملی اطلاعات موجب افزایش سرعت، کیفیت و امنیت است

تکمیل شبکه ملی اطلاعات موجب افزایش سرعت، کیفیت و امنیت است
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به پیشرفت ۶۰ درصدی شبکه ملی اطلاعات، گفت: تکمیل این شبکه موجب افزایش سرعت، کیفیت و امنیت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ شبکه ملی اطلاعات تجمیع‌کننده شبکه‌های اختصاصی، محلی و ملی در کشور است که از دو بخش اختصاصی و عمومی تشکیل می‌شود. بخش اختصاصی برای ارتباط و تبادل اطلاعات و خدمات دستگاه‌های اجرایی با یکدیگر و بخش عمومی برای ارائه خدمات به کاربران است و این دو بخش در نقاطی نظیر مراکز داده با یکدیگر دارای اشتراک هستند.

شبکه ملی اطلاعات یک نیاز ضروری برای کشور است

شایان‌ ذکر است این شبکه متشکل از زیرساخت‌های ارتباطی، مراکز دادهٔ توسعه‌یافته داخلی دولتی و غیردولتی و همچنین زیرساخت‌های نرم‌افزاری است که در سراسر کشور گسترده شده است.

با اره اندازی و کامل‌شدن این شبکه ظرفیت لازم برای نگهداری و تبادل امن اطلاعات داخلی در کشور به‌منظور توسعهٔ خدمات الکترونیکی و دسترسی به اینترنت از طریق یک بستر ارتباطی پهن‌ باند امن و سراسری برای کاربران خانگی، کسب‌وکارها و دستگاه‌های اجرایی را فراهم می‌آید.

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ اختصاصی به شبکه اطلاع رسانی راه دانا، درباره آخرین پیشرفت‌های این شبکه ملی، اظهار کرد: در دولت سیزدهم تمام توان وزارت ارتباطات بسیج شد تا شبکه ملی اطلاعات که یک نیاز ضروری برای کشور است کامل شود.

تکمیل شبکه ملی اطلاعات موجب افزایش سرعت، کیفیت و امنیت است

وی ادامه داد: این شبکه برعکس تبلیغات منفی که شده موجب افزایش سرعت و کیفیت دسترسی مردم به اینترنت و شبکه اطلاعات می‌شود و ما در وزارت ارتباطات سعی در توسعه این زیرساخت را در دستور کار داریم.
وی افزود: این شبکه امروز پیشرفت ۶۰ درصدی دارد درحالی‌که در ابتدای دولت سیزدهم این پروژه باگذشت سال‌ها هنوز کمتر از ۳۰ درصد پیشرفت داشت و امروز امید داریم که این پروژه تا پیش از پایان دولت سیزدهم کامل شود و مردم بتوانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وی توضیح داد: هم اکنون هم این شبکه در حال استفاده است و با حداکثر توان خود، کار می‌کند؛ ولی با افزایش این پیشرفت کیفیت نحوه خدمات آن تغییر خواهد کرد و با ارتقای هر بخش نه‌تنها سرعت بلکه کیفیت و امنیت خدمات آن نیز افزوده خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد: برعکس تبلیغاتی که در شبکه‌های مجازی می‌شود کامل‌شدن شبکه ملی اطلاعات به‌هیچ‌وجه به معنای قطع اینترنت نیست و هر چه درصد پیشرفت این شبکه کامل‌تر شود کیفیت دسترسی کاربران نیز افزایش خواهد داشت و این شبکه نه‌تنها به دنبال قطعی اینترنت نیست؛ بلکه به دنبال افزایش کیفیت و امنیت این شبکه است.

بیشتر بخوانید:
راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات در گستره جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران

خبرنگار: محمود گودرزی

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه