اخبار داغ

اسماعیلی:

کتابخانه‌های عمومی نقش مهمی در مقابله با تروریسم رسانه‌ای دارند

کتابخانه‌های عمومی نقش مهمی در مقابله با تروریسم رسانه‌ای دارند
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کتابخانه‌های عمومی نقش مهمی در ارتقای بینش اجتماعی جامعه در مقابله با بمباران دروغ پراکنی تروریسم رسانه‌ای دارد و تشکیل کارگروه‌های اندیشه‌ورز ضرورت دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ با حضور در همایش مدیران کل نهاد کتابخانه‌های عمومی در سراسر کشور با بیان اینکه کتابخانه‌ها به عنوان شبکه گسترده فرهنگی و کارساز از مؤلفه‌های مهم و اصلی جامعه به شمار می‌روند، گفت: تقویت و حمایت همه‌جانبه کتابخانه‌های عمومی به لحاظ جایگاه تأثیرگذاری که در حوزه ترویجی فرهنگ کشور دارند، امری ضروری محسوب می‌شود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه ساماندهی امور مربوط به کتابخانه‌ها اعم از مسائل مربوط به کتابدارها از اولویت‌های اصلی وزارت فرهنگ در دوره جدید به حساب می‌آید، گفت: توسعه و گسترش کتابخانه‌ها از برنامه‌های جدی دولت مردمی به شمار می‌رود و در راستای ارتقای جایگاه کتابخانه‌ها تمامی ساز و کارهای قانونی لحاظ خواهد شد.

‏وزیر فرهنگ تقویت زیرساخت‌های حوزه کتابخانه‌ها را از برنامه‌های اصلی وزارت فرهنگ برشمرد، افزود: حوزه کتاب از تأثیرگذارترین حوزه‌های فرهنگی است بطوری که ستون، پایه و شبکه اصلی حوزه‌های مختلف فرهنگی کشور محسوب می‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سرانه مطالعه رابطه مستقیم با توسعه یافتگی کشور دارد و بر همین اساس فعالیت در حوزه کتاب، روحیه جهادی و انقلابی می‌طلبد.

اسماعیلی با بیان اینکه شبکه مهم کتابخانه‌ها باید در کنار پرداختن به موضوعات مرتبط حوزه کتاب، ابزاری برای رشد فضائل اخلاقی جامعه باشد، گفت: کتابخانه از اصلی‌ترین شبکه‌های مردمی به شمار می‌رود که می‌بایست برنامه‌ریزی دقیقی برای رساندن پیام‌های اصلی به نسل جوان داشته باشد و بتواند در گسترش فضائل اخلاقی در جامعه نقش تأثیرگذار خود را ایفا کند.

وی در پایان با اشاره به اینکه حدود ۴ هزار کتابخانه عمومی سراسر کشور از ظرفیت عظیمی برای تأثیرگذاری در فریضه جهاد تبیین برخوردار است، گفت: از آنجا که جامعه ایرانی با جنگ ترکیبی، شناختی همه جانبه‌ای توسط بدخواهان ملت ایران مواجه است، کتابخانه‌های عمومی با مخاطبان میلیونی خود نقش مهمی در ارتقای بینش اجتماعی جامعه در مقابله با بمباران دروغ پراکنی تروریسم رسانه‌ای دارد که باید یا تشکیل کارگروه‌های اندیشه‌ورز نسبت به تقویت این ظرفیت عظیم اهتمام همه جانبه داشت.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه