اخبار داغ

دبیر ستاد مرکزی خدمات سفر کشور:

۴۵ میلیون نفر شب اقامت در تعطیلات نوروز در کشور ثبت شد

۴۵ میلیون نفر شب اقامت در تعطیلات نوروز در کشور ثبت شد
دبیر ستاد مرکزی خدمات سفر کشور گفت: از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون ۴۵ میلیون نفر شب اقامت برای مسافران، میهمانان و گردشگران در مناطق مختلف کشور به ثبت رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصطفی فاطمی افزود: در این مدت بیشترین سفر مسافران، میهمانان و گردشگران به ترتیب به استان‌های مازندران، گیلان، هرمزگان، خراسان رضوی، فارس، اصفهان و آذربایجان شرقی بوده است.

وی با قدردانی از اعضای خدمات سفر، مردم و مسوولان در سطح کشور برای برنامه‌ریزی و هماهنگی ارائه خدمات به مسافران نوروزی ادامه داد: تاکنون هشت میلیون اقامت رسمی در هتل‌ها و سایر مراکز مجاز در کشور به ثبت رسیده که بیشترین آنها به ترتیب مربوط به خراسان رضوی، گیلان و هرمزگان است.

این مسئول به رشد سفرها به خصوص در بهار امسال و نسبت به سال‌های گذشته در برخی استان‌های مختلف اشاره کرد و گفت: در این مدت استان‌های آذربایجان شرقی، گیلان و اردبیل و همچنین گلستان و خراسان شمالی نسبت به سایر مناطق کشور بیشترین رشد پذیرش مسافر را داشته است.

فاطمی بیان کرد: از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون ۲۰۰ هزار مورد شکایت، نظر و پیشنهاد سازنده توسط آحاد مردم به خصوص مسافران و گردشگران از طریق سامانه ۰۹۶۲۹ ارسال که نسبت به شنیدن و بررسی آنها اقدام و برای تحقق و پیگیری مطالبات فعالیت شد.

۴۵ میلیون نفر شب اقامت در تعطیلات نوروز در کشور ثبت شد

وی به همکاری ۲۷ دستگاه فرهنگی، اجرایی و خدمات رسان در طول تعطیلات نوروز امسال در سطح کشور اشاره کرد که با هماهنگی و در قالب یک برنامه مشخص تمامی وظایف خود را انجام داده و این روند با قوت و درایت تا پایان تعطیلات نوروز ادامه دارد.

یزد در کنار استان‌های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی بوده به گونه‌ای که استقبال گردشگران خارجی از این شهر تا پنج برابر افزایش داشته و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است.

این استان ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی ارزشمندی است.

یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه‌ها، شیرینی، شهر قنات، قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می‌شود.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می‌کنند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه