اخبار داغ

گزارش دانا به بهانه آهنگ دو نفره فرزین؛

کدام خواننده ها در فیلم های سینمایی بازی کرده اند؟

کدام خواننده ها در فیلم های سینمایی بازی کرده اند؟
به بهانه حضور فرزاد فرزین خواننده معروف موسیقی پاپ در فیلم «آهنگ دو نفره»، مروری گذرا داریم بر حضور خوانندگان مشهوری که در سال های اخیر پایشان به سینما باز شده است.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فیلم سینمایی «آهنگ دو نفره» به کارگردانی آرزو ارزانش و تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی که برای اولین بار در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر حضور داشته، از اواخر فروردین ماه اکران عمومی خود را در سینماهای کشور آغاز کرده است و تا به امروز نزدیک به ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در گیشه آورده داشته که برای یک فیلم موزیکال و به نسبت کمدی، عدد به نسبت خوبی به نظر می رسد.

احمد مهران فر، فرزاد فرزین، بهاره کیان افشار، هادی کاظمی، علیرضا استادی و امیرحسین رستمی از بازیگران چهره و شناخته شده این فیلم سینمایی اند. به بهانه حضور فرزاد فرزین خواننده معروف موسیقی پاپ در این فیلم، مروری گذرا داریم بر حضور خوانندگان مشهوری که در سال های اخیر پایشان به سینما باز شده و حالا بازی به نحوی جلو رفته که تعداد فیلم های سینمایی شان از آلبوم های موسیقی آنها بیشتر شده است.

نخستین خواننده‌ای که طی دو دهه اخیر، حضور مقابل دوربین فیلمسازی را تجربه کرده است شادمهر عقیلی است. جوان اول آن سال‌های موسیقی کشور که درخواست‌های زیادی برای نقش‌آفرینی در آثار سینمایی داشت، بالاخره در سال ۷۹ پذیرفت که در « پر پرواز» بازی کند. تجربه‌ای که به مذاق او خوش آمد و در گیشه هم با استقبال قابل‌توجهی همراه شد. سینمایی پر پرواز به کارگردانی خسرو معصومی و با فیلمنامه ای از کیانوش عیاری، با بازی شادمهر، زیبا بروفه و مرجان شیرمحمدی جلوی دوربین رفته بود.

شادمهر یک سال بعد و در فیلم «شب برهنه» سعید سهیلی مجددا این تجربه را تکرار کرد، اما پیش از اکران عمومی این فیلم، راهی کانادا شد و به خارج از کشور مهاجرت کرد.

اما رضا یزدانی خواننده مطرح راک، همزمان با خوانندگی و انتشار آلبوم، سینما را با خوانندگی تیتراژ آغاز کرد و حضورش به عنوان بازیگر را با سه‌گانه‌ای از مسعود کیمیایی شروع کرد و توانست علاوه بر بازی در «حکم، رئیس و محاکمه در خیابان»، ترانه تیتراژ پایانی این آثار را نیز بخواند و به این ترتیب، کرسی خود را در دنیای سینما ثابت کند.

او در ۱۸ سال تجربه بازیگری حرفه‌ای، تاکنون در فیلم‌هایی چون کیفر، طهران - تهران، متروپل، تیک‌آف، خوک و خائن‌کشی به ایفای نقش پرداخته است و علاوه بر سینما در دو سریال «تعطیلات رویایی» و «از یاد رفته ها» به ایفای نقش پرداخته است. یزدانی سریال «میدان سرخ» را برای شبکه نمایش خانگی در کارنامه هنری خود دارد.

اما فرزاد فرزین که بهانه حضور او در فیلم سینمایی «آهنگ دو نفره» باعث نوشتن این گزارش شده است، برای نخستین بار در سال ۸۵ و در فیلم «پسران آجری» در کنار بازیگرانی همچون ابوالفضل پورعرب، پوریا پورسرخ، بهنوش طباطبایی و مارال فرجاد به ایفای نقش پرداخت؛ فرزین بعدها در فیلم های سینمایی «کنسرت روی آب، سگ های پوشالی» در سینما و سریال های «عاشقانه، مانکن، ملکه گدایان و نیوکمپ» در شبکه نمایش خانگی بازی کرده است.

از میان سایر خوانندگان دنیای موسیقی افرادی همچون رضا صادقی، حمید عسگری، زانیار خسروی، بنیامین بهادری، بهنام بانی، امیر مقاره و کاوه آفاق به بهانه های مختلف به عنوان خواننده و یا بازیگر در فیلم ها و سریال های شبکه نمایش خانگی به ایفای نقش پرداخته اند که معمولا هیچ کدام از آنها نتوانسته موفقیت چندانی در دنیای سینما کسب کند.

رضا صادقی در تنها حضورش در سینما در فیلم «بی خداحافظی» به عنوان نقش اول فیلم به گونه ای زندگی خودش را در کنار بازیگرانی همچون محمدرضا فروتن، پگاه آهنگرانی و افشین هاشمی بازی کرده است. این فیلم به تهیه کنندگی محمد نشاط و کارگردانی احمد امینی در سال ۹۰ تولید و به اکران عمومی رسیده است.

ابتدای دهه نود ساخت فیلم هایی صرفا برای گیشه که با حضور خوانندگان پاپ ساخته می شد، باب شده بود و در یکی از این نمونه ها خانواده بانکی در مقام نویسنده، تهیه کننده و کارگردان فیلمی شونه تخم مرغی با حضور حمید عسگری خواننده پاپ آن روزها تولید کردند که حتی در گیشه هم آورده ای برای آنها نداشت.

سیروان و زانیار خسروی نیز دو برادر مشهور در حوزه موسیقی هستند که در سینما و شبکه نمایش خانگی به عنوان بازیگر حضور داشته اند؛ زانیار برای نخستین بار در سال ۹۲ و در فیلم سینمایی «برف روی کاج ها» ساخته پیمان معادی به ایفای نقش پرداخته است و بعدتر در سریال «عشق تعطیل نیست» بیژن بیرنگ بازی کرده است؛ سریالی که ساخت آن بعد از قسمت های ابتدایی متوقف شد. برادران خسروی در سال ۱۴۰۰ بود که در کنار یکدیگر در سریال «حرفه ای» مصطفی تقی زاده به عنوان بازیگر همکاری داشتند و این آخرین حضور جدی آنها به عنوان بازیگر بوده است.

اما بنیامین بهادری که با انتشار آلبوم ۸۵ به صورت حرفه ای به دنیای موسیقی ورود کرد، برای نخستبن بار در فیلم سینمایی «موافقت اصولی» امیر پورکیان حاضر شد که خیلی سر و صدا نکرد؛ اما سال ۹۴ بود که در کنار محمدرضا گلزار، همسرش و بازیگران هندی در فیلم سینمایی «سلام بمبئی» حضور جدی تری را تجربه کرد و این فیلم با تبلیغاتی که در فضای مجازی داشت، توانست گیشه خوبی را به دست آورد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه