اخبار داغ

2 عاملی که قیمت نفت را افزایش داد

 2 عاملی که قیمت نفت را افزایش داد
از آنجایی که افزایش فصلی تقاضای بنزین و کاهش عرضه از سوی تولیدکنندگان اوپک پلاس، نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد خطر نکول بدهی آمریکا را تحت الشعاع قرار داد، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت زیرا افزایش فصلی تقاضای بنزین و کاهش عرضه از سوی تولیدکنندگان اوپک پلاس، نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد خطر نکول بدهی آمریکا را تحت الشعاع قرار داد.

این رشد قیمت به دنبال افزایش 2.8 درصدی قیمت بنزین در آمریکا در آستانه تعطیلات روز یادبود در 29 می صورت گرفته است.

هر بشکه نفت برنت با 99 سنت افزایش 76.98 دلار افزایش یافت و هر بشکه نفت خام آمریکا با یک دلار و یک سنت افزایش 73.06 دلار معامله شد.

قیمت نفت برای دومین روز پیاپی افزایش یافته چون سرمایه‌گذاران انتظار کمبود عرضه را به‌خاطر افزایش فصلی تقاضا و کاهش تولید اوپک پلاس دارند. اما نگرانی درمورد مسئله سقف بدهی آمریکا هنوز هم مانعی بر سر راه این افزایش قیمت است.

هیرویوکی کیکوکاوا، تحلیلگر بازار می‌گوید: «قیمت‌ نفت در حال تثبیت در پایین‌ترین قیمت خود است که به کمک افزایش فصلی تقاضا برای بنزین در آمریکا از هفته آینده کمک می‌کند.»

بعلاوه افزایش تقاضا برای بنزین، انتظار می‌رود، آغاز کاهش تولید داوطلبانه اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام و هم‌پیمانانش نظیر روسیه از ابتدای ماه می، عرضه را کاهش دهد.

اوپک پلاس در 4 ژوئن جلسه دارد و برخی از تحلیلگران احتمال می‌دهند که تولید خود را بیشتر کاهش دهند.

وزیر انرژی عربستان امروز به معامله‌گران گفت که احتیاط کنند.

اوله هانسن، تحلیلگر بازار نفت گفت: «باتوجه به اینکه وزیر انرژی عربستان بار دیگر به معامله گران گفت که احتیاط کنند، ممکن است این خریداران اهداف دیگری داشته باشند.»

مذاکرات جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان این کشور روز گذشته بدون هیچ توافقی در مورد چگونگی افزایش سقف بدهی 31.4 تریلیون دلاری این کشور پایان یافت و به تنها 10 روز پیش از نکول احتمالی به گفت‌وگو ادامه خواهند داد.

تاماس وارگا، معامله‌گر نفت گفت: «کشمکش بر سر میزهای مذاکره ادامه دارد. هنوز پیشرفتی وجود ندارد.»

کاخ سفید و مذاکره‌کنندگان جمهوری‌خواه کنگره امروز بار دیگر برای حل بن‌بست افزایش سقف بدهی  ملاقات خواهند کرد. این کشور با خطر نکول مواجه است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه