اخبار داغ

گزارش دانا در واکنش به ممنوع الکاری برخی خوانندگان:

عده ای نانشان در ایجاد التهاب و شایعه سازی گره خورده! / واقعا فقط شایعه سازی است؟!

عده ای نانشان در ایجاد التهاب و شایعه سازی گره خورده! / واقعا فقط شایعه سازی است؟!
در هفته اخیر خبر ممنوع الکاری برخی از چهره های مطرح موسیقی باعث ایجاد حاشیه های فراوانی در فضای مجازی شده که وزیر ارشاد صراحتا همه این اخبار را شایعه و کذب می داند؛ اما کماکان همان خواننده ها حرف های دیگری می زنند!

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در روزهای اخیر یکی از خبرنگاران حوزه موسیقی با رسانه ای کردن این موضوع که برخی از خوانندگان موسیقی مانند محسن یگانه، رضا صادقی، امید حاجیلی و امیر مقاره مدتی است که ممنوع الکار و برخی از آنها ممنوع الخروج شده اند که این موضوع حاشیه های بسیاری را در فضای موسیقی کشور به راه انداخت.

ابتدا محمد معتمدی از خوانندگان شناخته شده موسیقی کشور در واکنش به این حاشیه ها در استوری خود نوشت:« خبر ممنوع الکار شدن تعدادی از هنرمندان موسیقی ایران در فضای مجازی کذب و شایعه است، اینگونه شایعه سازی ها موجب بدتر شدن اوضاع نابسامان موسیقی کشور می شود. 
این اخبار زرد در فضای موسیقی از سوی شخصی منتشر می‌شود که خود را خبرنگار معرفی کرده ولی در هیچ کدام از خبرگزاری‌های رسمی کشور هیچ سمتی ندارد و فقط یک اینفولوئنسر و کارچاق کن فضای مجازی است.»

اما با داغ شدن بیشتر این موضوع در فضای مجازی، محمد مهدی اسماعیلی وزیر ارشاد در حاشیه حیات دولت در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال ممنوع الکاری برخی خوانندگان پاپ به صراحت گفت که همه این موارد صرفا شایعه سازی عده ای برای برهم زدن آرامش و نشاطی است که در ماه های اخیر در حوزه های مختلف فرهنگ یهنری بوجود آمده است و اساسا برخی نانشان در ایجاد این التهابات و شایعه سازی ها گره خورده است و علاقه مندان به حوزه های مختلف فرهنگی، این اخبار را صرفا از طریق معاونت های مختلف ارشاد پیگیری کنند و به این شایعه ها توجهی نداشته باشند.

در پی صحبت های وزیر فرهنگ و ارشاد، محمد الله‌یاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به حواشی به وجود آمده پیرامون فعالیت برخی هنرمندان، با اشاره به افزایش فعالیت موسیقایی کشور در ماه‌های اخیر گفت: در ماه‌های اسفند و فروردین شرکت‌های تهیه و تولید آثار موسیقایی ۵۷۰ تک‌آهنگ و ۳۰ آلبوم موسیقی منتشر کردند. در حوزه اجراهای صحنه‌ای هم در سه ماه گذشته چه در تهران و چه در شهرستان‌ها شاهد حضور پر تعداد و پر تکرار هنرمندان ژانر پاپ بوده‌ایم که با اقبال فراوان علاقمندان آن‌ها در تهران و شهرستان‌ها همراه بوده است.

این مدیر فرهنگی همچنین از بدیهی بودن احتمال بروز مشکلاتی در زمینه فعالیت‌های موسیقایی گفت و راه حل آن را مراجعه به دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت ارشاد دانست و گفت: بدیهی است در این حجم فراوان فعالیت در تهران و شهرستان‌ها گاه مشکلات و سوالات و سوءتفاهم‌هایی به‌وجود بیاید. در این میان راه سهل‌الوصول مراجعه به دفتر موسیقی است. کما فی السابق پذیرا و شنوای مسائل گروه‌های هنری هستیم. دوستان تقاضای فعالیت‌های خود را در سامانه ثبت کنند و پیگیر صدور مجوز خود چه از طریق سامانه یا مراجعه حضوری باشند. در این زمینه نگرانی وجود ندارد و اگر هم در هر برهه زمانی ملاحظه‌ای وجود داشته باشد با خواننده و تهیه‌کننده مربوطه در میان گذاشته خواهد شد.

اما با وجود اظهارنظرهای وزیر ارشاد و مدیرکل دفتر موسیقی این وزارتخانه، برخی خواننده ها مانند رضا صادقی، امیر مقاره و امید حاجیلی در فضای مجازی، با رد صحبت های الله یاری کماکان بر ممنوع الکاری و بلاتکلیفی فعالیت های خود اشاره کردند.

رضا صادقی:«از بیست اردیبهشت تمام فعالیت‌های من رو متوقف کردند و جوابی هم از کسی نگرفتم؟ بنده با دفتر موسیقی تماس گرفتم و جواب درستی در تایید یا رد ندادن و گفتن پیگیر می‌شوند و به همین دلیل من دوهفته سکوت کردم که موضوع بررسی بشه که جوابی نگرفتم.»

امیر مقاره:«یا حرف غیرواقعی تحویل مردم ندهید یا بگویید ما اطلاع نداشتیم یا بگویید یکی لج کرده (سلیقه شخصی) و داریم درستش می‌کنیم یا بگویید تصمیمی بوده که من در جریانش نبودم و تازه صبح جمعه فهمیدم!»

امید حاجیلی:«اینجانب امید حاجیلی مدتهاست که ممنوع‌الکار هستم و تمام پیگیری‌های من، تهیه کننده و مدیر برنامه ام از دفتر موسیقی، معاونت هنری و حراست وزارت ارشاد بی نتیجه بوده است.طبق صحبتهای جنابعالی احتمالا دوستان زیر مجموعه شما اطلاعات صحیح و کاملی در اختیارتون قرار نمیدهند که شما اینگونه تمام مشکلات و ممنوعیت ها را تکذیب میکنید.»

با این حال برنامه کنسرت برخی دیگر از خوانندگان و گروه های موسیقی بر اساس اعلام قبلی در تهران و سایر شهرستان ها در حال برگزاری است؛ گروه چارتار هشتم و نهم خرداد ماه در تالار مرکزی رشت و ۱۷-۱۶ خرداد ماه در برج میلاد تهران کنسرت دارند، رضا بهرام ۹-۸ خرداد در آمل، ۱۱ خرداد در چالوس و ۲۱ خرداد ماه در تالار کشور کنسرت دارد، همچنین مهدی احمدوند، حجت اشرف زاده، زانکو، هوروش و سامان جلیلی در تهران و شهرستان ها در خردادماه به روی صحنه خواهند رفت.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه