اخبار داغ

کارشناس مذهبی در گفت و گو با دانا مطرح کرد؛

جامعیت شناخت امام خمینی(ره) از اسلام منحصر به فرد بود

جامعیت شناخت امام خمینی(ره) از اسلام منحصر به فرد بود
حجت الاسلام و المسلمین محمد ابراهیم سراج گفت: حضرت امام خمینی(ره) در خصوص شناخت اسلام از یک جامعیتی برخوردار بودند و علاوه بر اجتهاد در علم دین، در سایر علوم نیز دارای تبحر خاصی بودند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد ابراهیم سراج در گفت و گو با خبرنگار دانا در پاسخ به این سوال که موضوع عدالت اجتماعی و اقتصادی و مبارزه با فقر یکی از مسائل مهمی است که جزء آرمان های امام هم بوده است و بعد از رحلت ایشان این مسئله تا چه اندازه به درستی تفهیم و به آن عمل شده است و مسئولین نظام تا چه اندازه راه امام را ادامه داده اند، گفت: حضرت امام خمینی(ره) در خصوص شناخت اسلام از یک جامعیتی برخوردار بودند و علاوه بر اجتهاد در علم دین، در سایر علوم نیز دارای تبحر خاصی بودند؛ اما در بحث فقه که بیان راهکارهای عملی دین درخصوص سبک زندگی است، استاد خیلی از مراجع قبلی و حال حاضر هم بوده اند.

وی افزود: امام خمینی (ره) بحث عدالت اجتماعی را هم در سخنان خودشان انعکاس داده اند و هم در وصیت نامه سیاسی الهی خود بارها بحث توجه به اقشار ضعیف جامعه را به شکل های مختلف مطرح کرده و بر آن تاکید داشته اند.

وی ادامه داد: در زمان حیات امام برای اینکه موضوع عدالت اجتماعی به مثابه یک الگویی عملی تحقق پیدا کند، امام دستور دادند نهادهای مختلفی مانند کمیته امداد، بنیاد شهید و جانبازان برای رفاه حال اقشار آسیب دیده تاسیس شود؛ علاوه بر آن از دولت هایی که در این باره توجه ویژه ای داشتند تقدیر و حمایت می کردند و اگر دولت ها در این زمینه به انحراف می رفتند، امام به شدت از آنها انتقاد می کردند. ؛ این حمایت ها، تشویق ها و حتی انتقادها در زمان حیات امام به خوبی پیش می رفت. 

این کارشناس مذهبی در ادامه گفت: بعد از رحلت ایشان مقام معظم رهبری نیز برای اینکه پرچم آرمان های امام راحل بر روی زمین نماند، در سال های گذشته به دلیل اهمیت مسائل اقتصادی، اکثر نام های سال را بر همان پایه مطرح و مورد توجه ویژه قرار داده اند تا دولتمردان و مسئولین متوجه این مساله مهم باشند که اقشار ضعیف نباید تحت فشار قرار بگیرند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه