اخبار داغ

آقای پزشک می تواند مشکلات را حل کند؟

روزهای پرتلاطم در آکادمی ملی المپیک/ تمرین ورزشکاران بدون آب و برق!

روزهای پرتلاطم در آکادمی ملی المپیک/ تمرین ورزشکاران بدون آب و برق!
آکادمی ملی المپیک در روزهای اخیر مشکلات فراوانی داشته و توجه به قطعی آبی و برق مشکلات فراوانی را برای ورزشکاران بوجود آورده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آکادمی کمیته ملی المپیک مهمترین مرکز تمرینی ورزش ایران محسوب می‌شود که در طی ۲ سال اخیر روزهای پرتلاطمی را تجربه کرده. ۲ سال پیش و در آستانه بازیهای المپیک نقص فنی و انفجار در تاسیسات این مرکز سبب تخریب این مجموعه شد و اگرچه به شکل سردستی ترمیم و بازسازی گردید اما همین تخریب و فرسودگی تاسیسات سبب شده تا آکادمی نتواند مانند همیشه به ورزشکاران و رشته‌های ورزشی سرویس دهد.

بعد از برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک و انجام تغییرات در ریاست و هیات اجرایی این مجموعه، ریاست آکادمی نیز تغییر کرد و علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال به عنوان سرپرست این مجموعه منصوب شد. با توجه به دوشغله بودن پاکدل این انتصاب محل مناقشه برخی از فدراسیونهای ورزشی بود به ویژه اینکه پاکدل به دلیل مشغله‌های فدراسیون هندبال کمتر فرصت رسیدگی به امور آکادمی را داشت.

در نهایت هفته گذشته بود که هیات اجرایی با تاخیر فراوان در قبال آکادمی تصمیم‌گیری کرد و فرهاد صدر را به عنوان  رئیس جدید آکادمی را منصوب نمود. انتصابی که البته با توجه به بی نام و نشان بودن صدر و عدم داشتن سبقه ورزشی با ابهامات فراوانی روبروست. اما این انتصاب هم سبب نشده تا مشکلات آکادمی مرتفع شود.

 

برق رفت!

چهارشنبه هفته گذشته و پیش از آغاز تعطیلات بود که برق مجموعه آکادمی قطع شد. اداره برق منطقه به دلیل بدهی سنگین آکادمی صبح روز چهارشنبه برق مجموعه را قطع کرد. مشکل قدیمی و کلیشه‌ای که از دیرباز گریبان آکادمی را گرفته. برق مجموعه آکادمی با برخی از دیگر ابینه‌ها و تاسیسات مجموعه انقلاب مشترک است و همین سبب معضلات فراوانی شده. عدم پرداخت هزینه برق مصرفی توسط سایر ابنیه‌ها و تاسیسات سبب شده تا بدهی سنگینی به اداره برق بوجود بیاید و همین مشکل موجب شده برق آکادمی به شکل ادواری از سوی اداره برق قطع شود تا بدهی های تلنبار شده سنگین پرداخت شود. با توجه به اینکه رشته‌های مختلف ورزشی جهت حضور در بازیهای آسیایی اردوهای خود را در مجموعه آکادمی برپا کرده‌اند، قطعی برق سبب شد تا اردو و تمرینات ورزشکاران تحت الشعاع قرار بگیرد.

 

تمرین وزنه برداران بدون برق و بدون آب

وزنه برداری یکی از تیم هایی است که با توجه به بازسازی کمپ وزنه برداری آزادی اردوی خود را جهت بازیهای آسیایی و دیگر رقابتهای پیش رو در آکادمی برپا کرده. اردوی تیم ملی وزنه‌برداری ایران در آکادمی ملی المپیک در حال برگزاری است، اما چند روزی است ورزشکاران با مشکل قطعی برق مواجه هستند. از انتهای هفته گذشته این مشکل قطعی برق دوباره بوجود آمد و تمرینات وزنه برداران را با اخلال روبرو کرد و تیم ملی وزنه‌برداری در سالن بدون برق و در هوای گرم تمرینات خود را دنبال می کردند..

سه شنبه برای چندین ساعت برق قطع شد. روز چهارشنبه هم همین اتفاق رخ داد که البته عصر چهارشنبه برق هتل آکادمی را وصل کردند.  روز پنجشنبه هم مجدد حتی برق هتل آکادمی هم قطع شده بود و ورزشکاران عصر پنجشنبه چندین ساعت بدون برق بودند و حتی گفته می‌شد خیابان های اطراف آکادمی ملی المپیک هم برق نداشت و نشان از این می داد که برق مجموعه انقلاب قطع شده. برق هتل آکادمی حدود ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه مجدد وصل شد اما برق آکادمی کماکان قطع بود. از همین روز سالن تمرین هم روز چهارشنبه و پنجشنبه برق نداشت و از آنجا که تیم ملی وزنه‌برداری امکان تعطیلی اردو را ندارد، وزنه‌برداران مجبور بودند بدون برق و بدون استفاده از سیستم سرمایشی در سالن تمرین کنند.

نکته اسفناک اینکه با قطعی برق، آب هم در آکادمی قطع می شود و با از کار افتادن پمپ های آب عملا آب در آکادمی وجود ندارد. علاوه بر اینکه سالن تمرین بدون برق است، هر زمان برق هتل قطع می شود، آب هم قطع می شود و ورزشکاران پس از تمرین مشکل دوش گرفتن دارند.

نواب نصیر شلال در گفت و گویی کوتاه درباره قطعی مداوم برق در آکادمی ملی المپیک و تمرین وزنه برداران در سالن بدون برق بیان کرد: برق و کولر نداریم و وزنه‌برداران با نور آفتاب تمرین می کنند. ما مجبوریم اردو را ادامه دهیم چون اگر بچه‌ها از شرایط خوب تمرین دور شوند، کار سخت می شود اما از طرفی تمرین در این شرایط هم سخت است چون روشنایی نداریم و امکان استفاده از وسایل سرمایشی هم وجود ندارد.

 

گلایه کاراته کا‌ها از گرما

یکی از تیم هایی که اردوی خود را برای بازیهای آسیایی در مجموعه انقلاب برپا کرده، کاراته است که قطعی مکرر برق سبب اخلال در تمرینات کاراته کاها شده اردوی تیم ملی کاراته در آکادمی ملی المپیک در جریان است هر چند که شرایط برای کاراته کا‌ها از لحاظ  امکاناتی چندان مطلوب و مساعد نیست.

بواسطه قطع مکرر برق، سیستم های سرمایشی آکادمی با مشکل روبرو شده و کار نمی کند و همین سبب شده تا شرایط برای کاراته کاها دشوار شود. البته تمام مشکلات به این جا ختم نمی‌شود، زیرا اکثر ورزشکاران که در خوابگاه نصرت اسکان دارند از شرایط آنجا چندان راضی نیستند و معتقدند آنجا نه تنها برای ملی پوشان کاراته بلکه حتی برای سایر رشته‌های ورزشی مانند بوکسور‌ها و شمشیربازان چندان تعریفی ندارد.

کاراته کاران با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند، اما به دلیل اینکه در آستانه بازی‌های آسیایی هستند کادرفنی تیم ملی کاراته و خود ورزشکاران بدون توجه به این موضوع با انگیزه مضاعف در حال پیگیری تمرینات هستند.

رشته‌هایی نظیر شمشیربازی کبدی هم در مجموعه انقلاب اردو داشتند که اردوهای آنها به دلیل مشکلات مجموعه تعطیل شده است.

بیشتر بخوانید:

هاشمی: قهر کاشانی؟ بعید می دانم/ نامه‌ای برای ابطال انتخابات ژیمناستیک نزدیم

پاکدل: مسئولیتی در آکادمی ندارم

علیرضا پاکدل سرپرست سابق آکادمی ملی المپیک در مورد قطعی برق و آب آکادمی ملی المپیک و تمرین ورزشکاران بدون کولر و در گرما اظهار کرد: در حال حاضر هیچ مسئولیتی در آکادمی ملی المپیک ندارم و مداخله‌ای در امور اجرایی آکادمی ندارم. در جلسه سه شنبه هفته گذشته هیات اجرایی کمیته به صورت رسمی سرپرست جدید مجموعه را انتخاب و رونمایی کردند و خود دبیرکل به عنوان سخنگو اعلام و رسانه ای کرد. یک مجموعه نمی‌تواند دو سرپرست همزمان داشته باشد و پیشبرد امور به عهده مسئول جدید خواهد بود. اعطای مسئولیت آکادمی به اینجانب از سوی خسروی وفا در جلسه هیات اجرایی بوده و انتقال آن به سرپرست جدید نیز در جلسه هیات اجرایی رخ داده و تمام است.

رییس فدراسیون هندبال در ادامه گفت: بعد از عید هم چندبار شفاهی و مکتوب خدمت خسروی وفا عرض کردم که با توجه به اینکه به بازی‌های هانگژو نزدیکیم و از طرفی در هندبال هم مشغله‌ها و اهداف زیادی دارم، برای آکادمی دنبال نفر جدید باشند که ایشان هم با بنده هم عقیده و دنبال گزینه بودند و تا مشخص شدن نفر جدید هم من صبر کردم و کارهای آکادمی رتق و فتق شد.

پاکدل خاطرنشان کرد: به محض اتمام معارفه سرپرست جدید آکادمی در جلسه هیات اجرایی، به ریاست محترم کمیته المپیک اعلام کردم که چهار پوشه در مجموعه آکادمی داشتم، برداشته‌ام و مجموعه تحویلشان است که کارها نخوابد و از آسیب‌های احتمالی به ورزش و ورزشکاران جلوگیری شود.

 

جلسه رئیس جدید با رئیس کمیته

مشکلات مضاعف آکادمی ملی المپیک سبب شد تا رئیس کمیته ملی المپیک رئیس تازه منصوب شده آکادمی را فرا خوانده و جلسه ای با او برگزار کند. صدر صبح روز گذشته و در نخستین روز کاری بعد از تعطیلات برای برگزاری جلسه با مسئولان کمیته ملی المپیک، برای نخستین بار به آکادمی ملی المپیک رفت تا درخصوص کم‌وکیف وظایفش در این نهاد تخصصی ورزش و حل مشکلات مضاف این مجموعه ، بحث و تبادل‌نظر صورت گیرد.

جلسه دونفره صدر با محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک در دفتر سابق علیرضا پاکدل در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

قرار بود جلسه تودیع و معارفه سرپرست اسبق و رئیس جدید کمیته ملی المپیک طی همین روزها برگزار شود اما با توجه به برگزاری مسابقات جام باشگاه‌های هندبال آسیا به میزبانی اصفهان و حضور علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون و سرپرست اسبق آکادمی ملی المپیک در محل برگزاری بازی‌ها، گفته می‌شود جلسه تودیع و معارفه پاکدل و صدر، در پایان رقابت‌های جام باشگاه‌های هندبال آسیا برگزار خواهد شد.

با توجه به شرایط موجود انتخاب صدر که کاملا از فضای ورزش دور بوده برای ریاست تخصصی ترین نهاد ورزشی کشور با انتقاداتی روبه رو شده تا جایی که حتی اعضای هیات اجرایی نیز از مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک برای این انتخاب گلایه کردند.

 

رئیس غیرتخصصی برای تخصصی ترین نهاد ورزشی

فرهاد صدر یک پرشک است و در بررسی رزومه این پزشک، هیچ رد و نشانی از فعالیت در حوزه ورزش دیده نمی‌شود. ریاست حوزه ریاست معاونت حمل و نقل و ترافیک، معاونت توسعه و مدیریت سازمان منطقه آزاد چابهار، مدیرکل ارزیابی عملکرد و بهبود مدیریت شهرداری تهران، معاونت دفتر تشکیلات و بهبود روش‌های وزارت بهداشت، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور حمایتی و امدادی وزارت رفاه، رئیس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت، مدیر صادرات شرکت گسترش بازرگانی داروپخش و عضویت در هیئت مدیریت معاینه فنی تهران، سوابقی است که صدر در کارنامه کاری خود دارد.

سوابقی که البته هیچ ارتباطی به حوزه ورزش ندارد. نداشتن ۵ سال سابقه مدیریت ورزشی دیگر ایرادی است که به انتخاب رئیس جدید آکادمی وارد است.

گفته می شود این انتخاب حتی گلایه های اعضای هیات اجرایی را نیز به همراه داشته. درحالی که گفته می‌شود هیئت اجرایی مجوز انتخاب سرپرست جدید آکادمی ملی المپیک را برای مدت ۲ ماه صادر کرده بود اما به ناگاه از فرهاد صدر به عنوان رئیس آکادمی ملی المپیک نام برده شده! موضوعی که اعضای هیئت اجرایی در جریان آن قرار گرفتند و نسبت به آن واکنش نشان دادند و حاضر به امضا صورت جلسه نشدند.

در شرایطی در فاصله تقریبی سه ماهه تا شروع بازی‌های آسیایی هانگژو و در سال مسابقات کسب سهمیه المپیک، فردی به‌عنوان رئیس آکادمی ملی المپیک انتخاب شده که به نظر می‌رسد برای مهیا کردن شرایط مورد نیاز تیم‌ها و رشته‌های ورزشی برای حضوری موفق در بازی‌های حساس پیش‌رو با چالش مواجه خواهد شد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه