اخبار داغ

فیروزی در گفتگو با دانا مطرح کرد؛

دولت به‌ گونه‌ای برنامه‌ ریزی کند که درآمد مشتقات نفتی افزایش یابد

دولت به‌ گونه‌ای برنامه‌ ریزی کند که درآمد مشتقات نفتی افزایش یابد
عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به اینکه درآمدها از حوزه مشتقات نفتی باید بیشتر شود گفت: دولت سیزدهم با وجود تحریم‌ها رشد دورقمی در این بخش را رقم زد.

حجت‌الله فیروزی عضو کمیسیون صنایع معادن مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ در مورد اثر سیاست‌های دولت در بحث خنثی‌سازی تحریم‌ها و افزایش میزان درآمدهای نفتی، اظهار کرد: دولت سیزدهم چند گام اساسی در سنوات اخیر در حوزه تجارت خارجی با کشورهای منطقه برداشت که این اقدامات هم در حوزه‌های اقتصادی و هم در حوزه سیاسی اثرگذار بود.

وی با اشاره به اینکه طبیعی است وقتی ارتباطات تسهیل شود و تنش‌ها کم شود به همان میزان گشایش‌ها هم بیشتر ‌شود، ادامه داد: با باز شدن فضا و تقویت ارتباط با کشورهای منطقه در رسیدن به تعامل جهت مشارکت بیشتر امکان فروش نفت ما بیشتر شد.

بیشتر بخوانید:

درآمدهای نفتی کشور چگونه توزیع می‌شود؟/ ۳ سوال مهم درباره شیوه توزیع درآمدها+جدول

وی افزود: در پی افزایش فروش نفت در سایر محصولات نفتی در حوزه‌های پتروشیمی و سایر صنایع که از نفت مشتق می‌شوند نیز تولیدات خوبی داشتیم و به همین میزان هم‌ افزایش درآمد داشتیم.

وی در ادامه گفت: تا پایان سال ۱۴۰۱ در حوزه نفت و مشتقات نفتی اقدامات مؤثر و خوبی توسط دولت انجام شد به همان میزان هم در حوزه‌های سیاسی این تعامل اثرگذار بود. از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم توجه خاصی به مسئله رشد اقتصادی ۸ درصدی و راهکارهای رسیدن به آن شده است.

این نماینده مجلس افزود: یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در این زمینه، بخش نفت و گاز است که از استخراج تا انتهای زنجیره ارزش آن نقش بزرگی در اقتصاد کشور داشته و قدم‌های بزرگی به سمت اصلاح سیاست‌های تجاری در بخش نفت و گاز با فرض ماندن تحریم‌ها و همچنین حرکت به سمت دانش‌بنیان‌شدن این صنعت مهم و راهبردی برای تکمیل زنجیره ارزش شده است تا توانستیم چنین رشد مناسب و دورقمی را در بخش نفت و گاز رقم بزنیم.

فیروزی در پایان تأکید کرد: طبیعی است هم خود دولت و هم مجلس بر این نظر است که ما از خام‌فروشی خارج شویم و به سمت تکمیل زنجیره ارزش‌افزوده با تولید محصولات و تکمیل زنجیره برویم و دولت باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که درآمدهای کشور از حوزه مشتقات نفتی بیشتر شود و هم اینکه تولیداتمان قابل تحریم نباشد. چراکه خیلی از کالاهای دیگر نیازشان به فراورده‌های نفتی بیشتر از خود نفت است و اگر این زنجیره را تکمیل کنیم علاوه بر توفیقات فعلی توفیقات بیشتری هم حاصل می‌شود.

بیشتر بخوانید:

درآمدهای نفتی در دولت سیزدهم چند برابر شده است

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه