اخبار داغ

رئیس پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی در گفت و گو با دانا:

اسرائیل در جهان به نماد جنایت و وحشی‌گری تبدیل شده است

اسرائیل در جهان به نماد جنایت و وحشی‌گری تبدیل شده است
حجت الاسلام و المسلمین رضا غلامی رئیس پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی وزارت علوم درباره جنایات اخیر رژیم صهیونیستی گفت: امروز محکوم کردن جنایات اسرائیل مساوی با حفاظت از انسانیت و کرامت انسانی است چون امروز اسرائیل در جهان به نماد جنایت و وحشی‌گری و ظلم تبدیل شده است.

حجت الاسلام و المسلمین رضا غلامی رئیس پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درخصوص اتفاقاتی که این روزها برای مردم بی دفاع غزه افتاده است، گفت: مساله غزه بسیار اندوهناک است. تا امروز بیش از ده هزار نفر که عمده آنها کودک و زن هستند به شهادت رسیده‌اند. چندین برابر این عدد هم زخمی شده اند. این تعبیر رایج در جهان، که اسرائیل، غزه را به گورستان عظیمی از کودکان تبدیل کرده است، تعبیر درستی است. دیدن تصاویر جنازه کودکان و پدران و مادرانی که بالای سر کودکانشان ضجه می زنند، انسان را ناخوداگاه به گریه می اندازد و بی تاب می کند. این کودکان یا مادران آنها به چه گناهی کشته شده‌اند؟ در این چند هفته رژیم اسرائیل، از تمام مرزهای حقوق بشر عبور کرده است. اگر گفته شود که اسرائیل حقوق بشر را بی معنا کرده است، اغراق نشده است.

وی افزود: حمله به بیمارستان ها، اقامتگاه پناهندگان، مدارس و مساجد و غیره با استفاده از بمب های ممنوعه و تداوم لجاجت‌گونه آن، مساله ای است که نمی توان از کنار آن به سادگی گذشت؛ قطع تمام منابع حیاتی غزه، چه آب، چه برق، چه گاز چه تلفن و چه سوخت، حقوق بشر را کاملا بی آبرو کرده است.

رئیس شورای سیاست گذاری مجمع عالی علوم‌ انسانی اسلامی در ادامه افزود: نباید فراموش کنیم که حمله مبتکرانه و غافلگیرانه حماس به اسرائیل، حمله‌ای از سر تجاوزگری، ظلم و افزون‌خواهی نبود. اسرائیل هر روز کشتار می کرد، ۳۰ هزار نفر بیگناه را زندانی کرده بود، غزه را به یک زندان تبدیل کرده بود، سالی چند بار غزه را مورد حملات هوایی دردناک قرار می‌داد. دائماً به مقدسات مسلمانان در مسجدالاقصی جسارت می‌کرد. نباید این ها را در محاسبات و تحلیل ها از ذهن دور کرد. حماس چاره‌ای جز تغییر وضعیت به نفع مردم فلسطین نداشت و اگر به موضوع عمیق نگاه کنیم، چه حمله حماس و چه نوع عکس العمل اسرائیل به حمله حماس، همگی نشان‌دهنده ضعف مفرط اسرائیل است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی درخصوص اتحاد کشورهای مسلمان علیه رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل الان با هر بمبی که روی سر مردم غزه می اندازد، تیری به قلب خود شلیک می‌کند. در سال‌های گذشته، جنبشی که امروز در جهان علیه اسرائیل ایجاد شده است درباره هیچ موضوعی سابقه نداشته است. مردم جهان اعم از مسیحی، یهودی، مسلمان، بودایی، هندو، حتی‌ بی دین، علیه اسرائیل با صدای بلند فریاد می‌زنند و خواستار آتش بس فوری، کمک های انسانی عاجل به مردم غزه و پایان یافتن اشغال فلسطین هستند.

حجت الاسلام و المسلمین غلامی در پایان درخصوص وظیفه ای که مسئولان نظام تا جامعه پزشکی و دانشگاهی درباره این جنایات اسرائیل برعهده دارند و باید انجام دهند، گفت: امروز محکوم کردن جنایات اسرائیل مساوی با حفاظت از انسانیت و کرامت انسانی است. امروز اسرائیل در جهان به نماد جنایت و وحشی‌گری و ظلم تبدیل شده است. طولانی شدن جنگ، نباید موضوع را برای ملت‌ها و دولت ها عادی کند. وزارت امور خارجه ما باید شبانه روز با همه کشورها برای همگرا شدن به منظور پایان یافتن این جنایت ها رایزنی کند. مجلس ما باید با مجالس دنیا ۲۴ ساعته تماس بگیرد. قوه قضائیه ما نباید بیکار باشد. دانشگاهها و استادان‌ما با دانشگاهها و استادان کشورهای جهان برای فشار به اسرائیل و توقف کشتار وارد عمل شوند. جامعه پزشکان ایران یا جامعه پرستاران با جوامع پزشکی و پرستاری جهان در جهت کمک به حل این ماجرا وارد رایزنی شوند. ما در ایران خیلی کارها می توانیم بکنیم که هنوز نکرده ایم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه