اخبار داغ

خورسند در گفتگو با دانا مطرح کرد؛

راه پا گذاشتن بر گلوی رژیم صهیونیستی، تحریم نفت و گاز و کالاهای اساسی است

راه پا گذاشتن بر گلوی رژیم صهیونیستی، تحریم نفت و گاز و کالاهای اساسی است
یک کارشناس اقتصاد بین‌الملل با تأکید بر اینکه راه پا گذاشتن بر گلوی رژیم صهیونیستی، تحریم نفت و گاز و کالاهای اساسی است گفت: باید از سوی کشورهای اسلامی اقدامی عملی رقم بخورد.

مهدی خورسند، کارشناس اقتصاد بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ در خصوص آخرین تحولات منطقه و آثار نشست سران کشورهای اسلامی دررابطه‌با تحریم اقتصادی رژیم صهیونیستی اظهار کرد: نشست سران کشورهای عربی، اسلامی با حضور سران کشور ما در حال برگزاری است؛ اما هنوز به اقدامی عملی علیه رژیم صهیونیستی نرسیده است و هنوز برخی کشورهای اسلامی به این نتیجه نرسیده‌اند که در راستای تحریم اقتصادی این رژیم قدم بردارند.

هنوز ترکیه و جمهوری آذربایجان به اسرائیل نفت و گاز می‌فروشند

وی ادامه داد: علی‌رغم تأکیدات مکرر مقامات و مردم جمهوری اسلامی که بارها از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی در نوار غزه بر اتمام حملات و خلع سلاح اتمی از رژیم صهیونیستی اصرار دارند این درخواست در بیانیه‌های نهایی از سوی کشورهای عربی دیده نشد که این نشان می‌دهد کشورهای عربی در این باره به اراده محکمی نرسیده‌اند.

این کارشناس توضیح داد: یکی از اقدامات عملی علیه رژیم صهیونیستی تحریم اقتصادی دنیای اسلام علیه این رژیم است، ولی متأسفانه کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان علی‌رغم همه تهدیدات علیه رژیم صهیونیستی، هنوز نفت و کالاهای اساسی به رژیم صهیونیستی می‌فروشند.

راه پا گذاشتن بر گلوی رژیم صهیونیستی، تحریم نفت و گاز و کالاهای اساسی است

وی تأکید کرد: متأسفانه برخی از سران کشورهای عربی هنوز به یک جمع‌بندی نهایی نرسیده‌اند و هنوز قدمی عملی برای برداشتن این فضای نسل‌کشی و کودک کشی برنداشته‌اند و حاضر به حمایت از آرمان‌های فلسطین نیستند.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی راه پا گذاشتن بر گلوی این رژیم کودک کش جلوگیری از فروش نفت و گاز و کالاهای اساسی به این رژیم است و ما امیدواریم  کشورهای اسلامی و عربی در بیانیه نهایی نشست کنونی به یک خرد جمعی در این زمینه برسند و بر موضوع اقدامی هماهنگ از سوی این کشورها در تحریم رژیم صهیونیستی برسند.

 

 

بیشتر بخوانید:

کشورهای اسلامی، رژیم صهیونیستی را تحریم کنند

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه