اخبار داغ

نشست رسانه‌ای دومین جشنواره سراسری آموزشگاه‌های آزاد سینمایی برگزار شد

نشست رسانه‌ای دومین جشنواره سراسری آموزشگاه‌های آزاد سینمایی برگزار شد
نشست رسانه ای دومین جشنواره سراسری آموزشگاه های آزاد سینمایی با حضور قادر آشنا معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی و مهدی شفیعی دبیر جشنواره امروز یکشنبه ۲۱ آبان ماه در موزه سینما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشست رسانه ای دومین جشنواره سراسری آموزشگاه های آزاد سینمایی با حضور قادر آشنا معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی و مهدی شفیعی دبیر جشنواره، مدیران آموزشگاه های آزاد سینمایی و اصحاب رسانه امروز یکشنبه ۲۱ آبان ماه در موزه سینما برگزار شد.

در ابتدای این نشست قادر آشنا معاون سازمان سینمایی با بیان اهداف و علل ایجاد این جشنواره، گفت: در اولین روز‌های ورود من به سازمان سینمایی جلسه‌ای با مدیران آموزشگاه های سینمایی سراسر کشور داشتیم. چند خواسته از مجموعه سازمان سینمایی داشتند که از جمله آن این بود که موضوع جشنواره آموزشگاه‌های آزاد سینمایی که سال ها پیش برگزار شده، مجددا با رویکردی بهتر برگزار شود.

وی افزود: در کشور نزدیک به ۴۰۰ آموزشگاه آزاد سینمایی داریم که فعالیت می‌کنند. در شهر تهران ۹۰ آموزشگاه داریم که هنرمندان را تربیت می‌کند. نیاز است که این هنرمندان و استعداد‌ها شناخته شوند و محلی برای عرضه توانایی‌های آن‌ها باشد. جشنواره می‌تواند بخشی از این نیاز و خواسته را برطرف کند. این موضوع با ریئس سازمان سینمایی مطرح  و در برنامه ۱۴۰۲ سازمان سینمایی ثبت شد که ما بتوانیم امسال در خدمت هنرمندان عزیز آموزشگاه‌های آزاد سینمایی سراسر کشور باشیم.

مهدی شفعیی دبیر جشنواره در ادامه به ارائه گزارشی از جشنواره پرداخت و گفت: چهار رشته اصلی در فراخوان این دوره قرار گرفته است؛ رشته‌ی فیلم‌های کوتاه، فیلمنامه نویسی، عکاسی و بازیگری و در مجموع آثار ارسالی به این دوره از جشنواره 1259 اثر بود که در بخش بازیگری ۶۰۰ اثر، در بخش فیلم کوتاه ۲۵۰ اثر، عکاسی ۲۳۰ و فیلمنامه ۱۷۹ اثر به دبیرخانه رسیده است.

وی ادامه داد: جشنواره از ۳۰ آبان تا ۲ آذر در محل موزه سینما برگزار می شود و ما شاهد برگزاری نمایشگاهی از ۳۵ اثر برگزیده عکاسی، ۳۰ اثر رشته فیلم کوتاه، ۳۰ اثر رشته فیلمنامه نویسی در بخش نهایی خواهیم بود که با یکدیگر رقابت می‌کنند.

شفیعی ضمن اشاره به بخش بازیگری این دوره از جشنواره و مبهم خواندن این بخش گفت: ما استعداد‌های فوق العاده‌ای را در موسسات سینمایی داریم. سینمای ما به چهره‌های جدید نیاز دارد. در این دوره از جشنواره ۶۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد که نزدیک به ۷۵ اثر نهایی و وارد روز‌های اجرای جشنواره می شوند. قرار بر این است که سالنی به ۷۵ نفر شرکت کننده اختصاص یابد و مونولوگ‌هایی دراختیارآن‌ها قرار گیرد و داوران اجرای آن‌ها را ببینند و برگزیدگان را انتخاب کنند. از این ۷۵ نفر حدود ۶۰ نفر بزرگسال و ۱۴ نفر بازیگران کودک و نوجوان هستند که مونولوگ‌های خود را اجرا خواهند کرد.

وی در خصوص بخش‌های جنبی جشنواره گفت: بخش جنبی جشنواره با عنوان غزه در سه بخش فیلم کوتاه، دلنوشته خوانی، ساخت کلیپ و انیمیشن برگزار می‌گردد و تا به امروز ۲۵ اثر در این بخش به دبیرخانه ارسال شده است.

در پایان مراسم رونمایی از پوستر دومین جشنواره سراسری آموزشگاه‌های آزاد سینمایی توسط جمعی از مدیران موسسات آموزشگاه های آزاد سینمایی و دبیر جشنواره برگزار شد. دومین جشنواره سراسری آموزشگاه‌های آزاد سینمایی۳۰ آبان تا ۳ آذر در موزه سینما برگزار خواهد شد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه