اخبار داغ

رضا اسماعیلی در گفتگو با دانا:

هنرمندان وظیفه دارند فریاد مظلومیت غزه را به گوش جهانیان برسانند

هنرمندان وظیفه دارند فریاد مظلومیت غزه را به گوش جهانیان برسانند
رضا اسماعیلی شاعر و پژوهشگر ادبی گفت: شاعران و هنرمندان در این روزها که مردم فلسطین از سرزمین و دیار خود رانده شده اند و به نوعی خانه به دوش هستند، وظیفه دارند که با زیان هنر و ادبیات، فریاد مظلومیت مردم غزه و فلسطین را به گوش جهانیان برسانند.

رضا اسماعیلی شاعر و پژوهشگر ادبی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص نقش هنرمندان، شاعران و نویسندگان در حمایت از مردم مظلوم غزه گفت: بعد از آغاز عملیات بزرگ «طوفان الاقصی» همه آزادگان جهان از مردم فلسطین حمایت کردند و در حال روایت مظلومیت این مردم و دفاع از حقوق آنها هستند و این نشان می دهد که واقعا فطرت جهان هنوز بیدار است و همه تلاش دارند تا در کنار فلسطین بیاستند.

وی افزود: وظیفه اهل قلم، نویسندگان، شاعران و هنرمندان نیز در این روزها که مردم فلسطین نزدیک به هفت دهه است که از سرزمین و دیار خود رانده شده اند و به نوعی خانه به دوش هستند، این است که ما با زیان هنر و ادبیات، فریاد مظلومیت مردم غزه و فلسطین را به گوش جهانیان برسانیم و بتوانیم از سیمای درخشان مردم فلسطین رونمایی کنیم و راوی خوبی برای بیان هرچه بهتر این مظلومیت ها باشیم.

اسماعیلی شاعر و پژوهشگر ادبی ادامه داد: ما باید تلاش کنیم تا نهادهای حقوق بشر و دولت های اسلامی و عربی را با ملت فلسطین هم نوا کنیم تا آنها نیز این جنایت ها را محکوم کنند و نگذاریم تا این مظلومیت ادامه پیدا کند. براستی دل هر انسان آزاده ای به درد می آید وقتی که صحنه های جان دادن کودکان و مردم مظلوم فلسطین را در زیر آوارها می بیند و اگر ما فقط نظاره گر این ماجرا باشیم، بدون شک ظلم به انسانیت است و امیدوارم به زودی همه ما شاهد آزادی فلسطین و قدس شریف باشیم و بتوانیم جشن آزادی فلسطین را در قدس شریف برگزار کنیم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه