اخبار داغ

نشست رسانه‌ای کنگره شعر «هم سنگ طوفان» برگزار شد/ حماسه سرایی جبهه مقاومت

نشست رسانه‌ای کنگره شعر «هم سنگ طوفان» برگزار شد/ حماسه سرایی جبهه مقاومت
نشست رسانه ای کنگره شعر حماسه غزه مظلوم «هم سنگ طوفان» امروز یکشنبه ۲۸ آبان ماه پیش از ظهر در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشست رسانه ای کنگره شعر حماسه غزه مظلوم «هم سنگ طوفان» امروز یکشنبه 28 آبان ماه پیش از ظهر در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار شد.

در ابتدای این نشست هادی ملک پور دبیر اجرایی این کنگره با سپاس از مجموعه حلقه فرات به خاطر دغدغه ای که این روزها جهت حمایت از مردم فلسطین و غزه دارد، گفت: این کنگره با مشارکت موسسات و مجامع دیگری همچون مؤسسه فرهنگی هنری عقيق، مؤسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب، مجمع شاعران اهل بیت علیهم السلام و معاونت فرهنگی و تبليغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انجام می پذیرد.

وی ادامه داد: در ابتدای امر فراخوانی به منظور جمع آوری آثار منتشر شد تا سروده هایی را که با موضوع فلسطین به ویژه در قالب حماسه سرایی قلم فرسایی شده جمع آوری شود که البته مهلت ارسال آثار تا 10 آذرماه تمدید شده و تا امروز نزدیک به 400 اثر به دبیرخانه کنگره ارسال شده است.

ملک پور دبیر اجرایی کنگره شعر حماسه «هم سنگ طوفان» گفت: نگاه و افق ما در این کنگره حمایت از آثاری است که رویکردی کاملا حماسی دارند و همه تلاش ما این است که در این کنگره از موضوع مقاومت مردم فلسطین در قالب حماسه سرایی حمایت ویژه داشته باشیم. اواخر دی ماه اختتامیه این کنگره برگزار خواهد شد و به اشعار برگزیده جهت پاسداشت هدایایی تقدیم خواهد شد.

در ادامه این نشست قاسم صرافان دبیر علمی کنگره با اشاره به این نکته که انجمن ادبی فرات پایه گذار این کنگره است، گفت: این انجمن بر اساس سرایش شعرهای آیینی و هیاتی تاسیس شده و بدون شک شعرهای مخصوص اهل بیت چیزی جدای از عدالت خواهی نیست. تکیه کلام ظلم ستیزی در اسلام و شیعه از آیه مخصوص شعرا در قرآن استخراج شده و شعر نیز صنعتی به شدت تاثیرگذار در خصوص موضوع فلسطین می تواند باشد.

وی ادامه داد: بسیاری برای اتفاقات بسیار کوچکتر انواع واکنش ها را نشان می دهند اما برای اتفاق روشن و واضحی همچون جنایات رژیم صهیونیستی هنوز ساکت اند و ترجیح می دهند به این سکوت ادامه دهند.

 صرافان دبیر علمی کنگره شعر «هم سنگ طوفان» افزود: آن فلسطین سوگوار، فلسطین با درد و آه، جزیی از کلیشه های ذهنی ما تبدیل شده است و بعد از «طوفان الاقصی» این تصویر تبدیل به حماسه، پیروزی و شجاعت شده است و حالا تمام تلاش رژیم صهیونیستی بر آن است که مجددا آن تصویر زخم خورده و آواره فلسطینی ها را برای همگان منتشر کنند و اتفاقا تلاش ما در این کنگره این است که تصویری جدید و حماسی از فلسطینی ها نشان دهیم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه