اخبار داغ

وزیر ارشاد در نشست پاسداشت خبرنگاران شهید غزه مطرح کرد؛

تاریخ صهیونیست‌ها در این خطه، کارنامه‌ای پر از خشونت و درندگی بوده است

تاریخ صهیونیست‌ها در این خطه، کارنامه‌ای پر از خشونت و درندگی بوده است
محمد مهدی اسماعیلی وزیر ارشاد در نشست پاسداشت خبرنگاران شهید غزه گفت: تاریخ صهیونیست ها در این خطه، کارنامه ای پر از خشونت و درندگی بوده و این رویداد ۱۵ مهر مردم غزه، بروز خشم این سال ها جنایت است.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مراسم بزرگداشت ۶۲ خبرنگار شهید غزه و تجلیل از پیشکسوتان عرصه مقاومت در حوزه خبر با عنوان «زیتون سرخ» امروز در سالن معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد برگزار شد.

در ابتدای این نشست، مهدی مهدی پور معاون مطبوعاتی ارشاد با اشاره به اینکه اتفاقی که در ۱۵ مهر در عزه افتاد، در صده اخیر بی سابقه بوده، گفت: این رخداد هژمونی و تصویر پوشالی اسرائیل را بر باد داد و به همه دنیا ثابت کرد که این رژیم در عرصه نظامی بسیار ضعیف است اما بازنمایی رسانه ای خبرنگاران از این رویداد باعث این اتفاق مهم شده است. این موضوع توسط رسانه ها و خبرنگاران به تیتر اول همه دنیا تبدیل شده و این ماحصل تلاش همه رسانه ها بوده است.

وی افزود: امروز آن چیزی که افکار عمومی را شکل می دهد، بی تردید مرهون تلاش رسانه هاست و رژیم صهیونیستی نمی خواهد که این عملیات رسانه ای به درستی شکل بگیرد. تلاش این رژیم از روز اول این بود که حملات بیمارستان ها را به پای حماس بگذارند اما شجاعت خبرنگاران واقعیت موجود را برای همه دنیا برملا کرد.

معاون مطبوعاتی ارشاد با ذکر ابن نکته که برنامه امروز در جهت پاسداشت خبرنگاران و تجدید میثاق با راه آنها برگزار شده، گفت: ما خبرنگاران می سوزیم و شهید می شویم تا حقیقت جاودان بماند.

وی ادامه داد: روزی که رژیم صهیونیستی می خواست به فلسطین حمله کند، قصد داشت همه زیرساخت ها را از بین ببرد، مردم را به کوچ اجباری وادار کند و فرماندهان اصلی جبهه مقاومت و غزه را شهید کند؛ اما حالا به هیچ یک از برنامه های خود نرسیده است.

در ادامه این نشست حسین زکریائی دبیر کل مجمع خبرنگاران و نویسندگان دفاع مقدس گفت: بدون شک اگر امروز در عرصه خبرنگاری جبهه مقاومت اتفاقات خاصی می افتد و ما توانسته ایم در برابر غول رسانه ای صهیونیست ها بیاستیم، زاده تجربیات همه خبرنگاران و نویسندگان ما در دوران دفاع مقدس بوده است.

وی افزود: تا قبل از «طوفان الاقصی» شاید کمتر کسی اجازه داشت کوچکترین مطلبی درباره رژیم صهیونیستی در پلتفرم ها یخارجی منتشر کند اما امروز به دلیل مجاهدت همین خبرنگاران شهید این اتفاق در حال رخ دادن است که از غزه و فلسطین و جبهه مقاومت سخن بگوییم و در این رسانه ها مطالب خود را منتشر کنیم؛ ما مدیون خبرنگاران شهید غزه هستیم.

زکریائی دبیر کل مجمع خبرنگاران و نویسندگان دفاع مقدس در ادامه گفت: در طول تاریخ کمتر اتفاق افتاده که در یک بازه کوتاه ۴۵ روزه، بیش از ۶۰ خبرنگار به شهادت برسند. کسانی که ادعای آزادی بیان دارند، تاب تحمل کمترین بازنمایی این وقایع را ندارند و با سنگدلی، وحشیانه ترین اقدامات جنگی را علی خبرنگاران و اصحاب رسانه انجام می دهند.

اما محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان سخنران پایانی این نشست گفت: اتفاق غزه و حماسه ای که امروز وارد ۴۶ امین روز خودش شده، اتفاق بی نظیری بوده است. روز ۱۵ مهر جوانان مقاومت حماسه ای تاریخی آفریدند. نگاه کوته بینانه ای است که همه شروع این ماجرا را به این روز تقلیل دهیم بلکه مردم فلسطین بیش از صد سال است که توسط رژیم صهیونیستی مورد غضب قرار گرفته اند.

وی افزود: تاریخ صهیونیست ها در این خطه، کارنامه ای پر از خشونت و درندگی بوده و این رویداد ۱۵ مهر بروز خشم این سال ها جنایت است. مردمی که بیش از یک قرن در مواجهه با جنگ و خونریزی قرار دارند و حالا طبیعی است که بخواهند در برابر این رژیم پوشالی مقاومت کنند. در همه دوران های تاریخی، چنین جنایات وحشیانه ای در برابر کودکان رخ نداده و شاید بتوان این اتفاق را با قتل و عام فرعون علیه کودکان مقایسه کرد.

اسماعیلی با ذکر این نکته که رژیم صهیونیستی تعمدا به دنبال این است که هرجایی را که خبرنگاران حضور دارند، بمباران کند، گفت: طبیعی است که این رژیم با بازنمایی حقایق خبری مشکل داشته باشد. جامعه خبری ایران با همه وجود در مسیر و راه خبرنگاران شهید و در کنار خانواده های آنها خواهد بود و باغم آنها همدردی خواهد کرد.

وی افزود: ما در مجامع بین المللی تلاش داریم تا این جنایات را منعکس کنیم هرچند جوامع بین المللی رسانه ای اسیر غول های رسانه ای صهیونیست ها هستند. ما در کنار مردم غزه خواهیم بود و همه حمایت های خودمان را در این راه انجام خواهیم داد.

در ادامه از سهیل کریمی، محمد تاجیک و حمید بهمنی به عنوان خبرنگاران، تصویربرداران و مستندسازان پیشکسوت عرصه مقاومت تجلیل به عمل آمد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه