اخبار داغ

معاون امور مطبوعاتی در گفت و گو با دانا مطرح کرد؛

اعزام خبرنگاران به مرز غزه، شو و نمایش است؟! این همه خروجی رسانه‌ها در حمایت از فلسطین را نمی بینید؟

اعزام خبرنگاران به مرز غزه، شو و نمایش است؟! این همه خروجی رسانه‌ها در حمایت از فلسطین را نمی بینید؟
فرشاد مهدی پور در پاسخ به شبهه و شایعه نمایشی بودن اعزام‌های خبرنگاران به مرز غزه گفت: به نظر اغلب این نقدها غیر دقیق و غیر منصفانه است چون شاهد خروجی‌های بالای همه خبرنگاران اعزامی در حمایت از مردم فلسطین بوده‌ایم.

فرشاد مهدی پور معاون امور مطبوعاتی وزارت ارشاد در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص خبرنگارانی که با حمایت معاونت امور مطبوعاتی در هفته ها و روزهای گذشته به مرز غزه اعزام شدند، گفت: از شروع اتفاقات اخیر غزه تا به امروز گروه های رسانه ای متعددی تمایل داشتند تا در نقاط قابل امکان حضور پیدا کنند. اما برخی از کشورها اجازه حضور خبرنگاران ایرانی را به کشور خود نمی دهند، اما در جاهایی که این حضور امکان پذیر بود، ما تلاش کردیم تا این اتفاق حاصل شود.

وی ادامه داد: گروه هایی از تیم خبرنگاران ما به کشور عراق اعزام شدند تا در مرز اردن مستقر شوند و به فعالیت خبری بپردازند که آنها مجددا به ایران برگشتند. گروه های دیگری در لبنان حضور پیدا کردند تا بتوانند با تیم های رسانه ای مستقر در آنجا، هماهنگ و به نشر اطلاعات و اخبار بپردازند. البته این گروه های خبری به نمایندگی از رسانه ها و خبرگزاری های داخلی معمولا در رفت و آمد هستند و گروه های جدیدی جایگزین آنها می شود تا این اخبار و گزارش ها از زوایای مختلفی ارائه شود.

مهدی پور در پاسخ به این سوال که برخی از رسانه ها در این روزها، این رفت و آمدها و اعزام گروه های خبری به لبنان، عراق و دیگر مناطق برای پوشش اخبار غزه از طرف معاون مطبوعاتی را بیشتر به نمایش و شوهای رسانه ای تعبیر کرده اند، گفت: تقریبا تمام تصاویری که از پویش های مردمی عراق در حمایت از مردم غزه در مرز اردن منتشر شد، به ابتکار دوستان رسانه ای ما بود. اگر برخی رسانه ها این نقدها را دارند، پس این همه تصاویر چگونه و از طرف چه کسانی منتشر شده است؟! این تعداد بالای گزارش ها و مصاحبه های خبری که در روزنامه ها و خبرگزاری های داخلی در حال انتشار است، توسط چه کسانی منتشر شده است؟! به نظر اغلب این نقدها غیر دقیق و غیر منصفانه است چون شاهد خروجی های بالا و مثبت همه خبرنگاران اعزامی با مجاهدت و غیرتشان در حمایت از مردم فلسطین بوده ایم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه