اخبار داغ

رحیمی مظفری در گفتگو با دانا مطرح کرد؛

لغو مصوبه دولت در افزایش قیمت کپسول گاز مایع

لغو مصوبه دولت در افزایش قیمت کپسول گاز مایع
عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون انرژی با اشاره به لغو مصوبه دولت در افزایش قیمت گاز مایع گفت: تمامی فروشنده‌ها باید این محصول را به قیمت قبلی ارائه دهند.

عبدالعلی رحیمی مظفری، عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا، درباره افزایش قیمت گاز مایع به قیمت فوب خلیج‌فارس، اظهار کرد: این افزایش قیمت ناگهانی کپسول‌های گاز مایع توسط دولت انجام شده است، درحالی‌که مجلس در قانون به‌وضوح ذکر کرده است که تمامی تقاضاها برای دریافت گاز مایع و نفت سفید باید از طریق سامانه سدف پوشش داده شود.

وی افزود: باتوجه‌به قوانین مصوب مجلس در این طرح فقط افراد بدون سهمیه باید شناسایی شوند؛ بنابراین، در این مصوبه مجلس هیچ اشاره‌ای به افزایش قیمت گاز مایع به میزان فوب خلیج‌فارس نشده است.

بیشتر بخوانید:

مصارف خانگی بدون محدودیت گاز مایع یارانه‌ای می‌گیرند

رحیمی مظفری ادامه داد: دولت دو اقدام انجام داده است که مجلس و کمیسیون انرژی به‌شدت آن مخالفت کرده‌اند، تا جایی که رئیس و نمایندگان مجلس مکاتباتی با رئیس‌جمهور در راستای لغو مصوبه دولت انجام داده‌اند.

وی گفت: ابتدا باید توضیح داد که بر اساس قانون بودجه، دولت اجازه گران‌کردن قیمت کپسول گاز مایع را ندارد و حتی اگر باتکیه‌بر قانون هدفمندی یارانه‌ها اقدام به افزایش قیمت کرده باشد، باید تنها تا ۹۰ درصد قیمت فوب خلیج‌فارس را به‌صورت تدریجی افزایش دهد؛ بنابراین، لحاظ‌کردن صددرصد قیمت فوب در قیمت گاز مایع کاملاً خلاف قانون مجلس است.

رحیمی مظفری با تأکید بر اینکه هرگونه افزایش قیمت فرآورده‌های نفتی و گازی باید با نظارت و اطلاع مجلس صورت بگیرد، اظهار کرد: قیمت این محصول برای افرادی که سهمیه ندارند و باید با قیمت آزاد گاز خریداری می‌کنند، باید تنها ۱۰ درصد بالاتر از قیمت مصوبه یارانه‌ای عرضه شود.

وی با اشاره به لغو مصوبه دولت برای افزایش قیمت کپسول گاز مایع به دنبال ورود و نظارت مجلس به موضوع، بیان کرد: قیمت این محصول افزایش پیدا نخواهد کرد و تمامی فروشنده‌ها باید این محصول را به قیمت قبلی بازگردند.

بیشتر بخوانید:

قیمت گاز مایع غیریارانه‌ای ۱۰ درصد بیشتر از نرخ یارانه‌ای تعیین شد

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه