اخبار داغ

تشریح مهمترین ویژه برنامه‌های ایام فاطمیه(س) آستان مقدس امامزادگان پنج تن لویزان

تشریح مهمترین ویژه برنامه‌های ایام فاطمیه(س) آستان مقدس امامزادگان پنج تن لویزان
جبرائیل ملکی معاونت فرهنگی آستان مقدس امامزادگان پنج تن علیهم السلام لویزان به تشریح مهمترین ویژه برنامه‌های این آستان به مناسبت ایام فاطمیه(س) پرداخت.

جبرائیل ملکی معاونت فرهنگی آستان مقدس امامزادگان پنج تن علیهم السلام لویزان در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درباره مهمترین برنامه های این آستان به مناسبت ایام فاطمیه (س) گفت: ما به لطف حضرت فاطمه زهرا (س) از دو شب گذشته برنامه های آستان را شروع کرده ایم که تا فردا نیز ادامه دارد. یکی از ویژه برنامه های ما در این چند شب، اجرای تعزیه خوانی و پرده خوانی ویژه برادران و خواهران بوده که با استقبال خوب عموم مواجه شده است. این تعزیه خوانی ها ویژه ایام فاطمیه و به تصویر کشیدن آنچه در این روزها به حضرت زهرا(س) آمده است تا شهادت ایشان توسط هنرمندان این حوزه به نمایش و اجرا درآمده است.

وی افزود: «حلقه صالحین» دیگر برنامه ما در این روزهاست که با حضور پر رنگ کودکان و نوجوانان اجرایی می شود و شامل بسته های فرهنگی، تربیتی و معیشتی است که همه این برنامه ها با مدیریت خود بچه های هیات و با استفاده از حضور نسل جوان تر اجرایی و مدیریت می شود. هر کسی که به امام زاده می آید، حضور ویژه کودکان و نوجوان ها را به چشم می بیند و ما سعی کرده ایم تا اغلب کارهای خود را با مسئولیت این عزیزان جلو ببریم.

معاون فرهنگی آستان مقدس امامزادگان پنج تن علیهم السلام لویزان ادامه داد: در این شب ها مراسم های سخنرانی و مداحی نیز برگزار می شود که با نوای آقایان رفیعی، احدی و اسداللهی ذاکرین اهل بیت(ع) و سخنرانی بنده حقیر تلاش کرده ایم تا گوشه ای از مظلومیت بانوی دوعالم را به گوش مستمعین برسانیم.

جبرائیل ملکی در ادامه از ۱۶۷ شهیدی سخن گفت که در جوار آستان مقدس امامزادگان پنج تن علیهم السلام لویزان به خاک سپرده شده اند و افزود: یکی از برنامه های مهم ما به ویژه در این ایام این است که به همراه معتمدین محل و نوجوان ها و جوان ترها، به خانه این شهدا می رویم و پای درد و دل خانواده های شهدا می نشینیم، مشکلاتشان را گوش می کنیم و در حد وسع آنها را برطرف می کنیم و این رفت و آمدها به برنامه روزانه ما تبدیل شده که هر روز در دو نوبت به دیدار خانواده های شهدا می رویم.

وی افزود: دو ایستگاه صلواتی ویژه این ایام در داخل و بیرون از آستان دایر کرده ایم و علاوه بر آنها در حیاط آستان، هر شب عزاداری هایی ویژه این شب ها برگزار است که معمولا دسته جاتی از اجتماع مردمی که بیرون از آستان هستند، شکل می گیرد و به عزاداری می پردازند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه